|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Ja_szczur |
#57577 Wysłany:
24 Paź 2007, 21:38; Temat postu: Ukręcona (odłamany łeb) śruba od osłony termostatu. |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Dzisiaj chciałem wymienić termostat i zacząłem odkręcić śrubę. Szło ciężko, ale kawałeczek drgnęło, usłyszałem trzask tak jak by śruba puściła. No i puściła w dosłownym sensie. Po prostu łeb śruby się ułamał. Jak sobie z tym poradzić? Macie na to jakieś patenty?
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#57672 Wysłany:
25 Paź 2007, 06:45; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Wykręcić termostat i potem kleszczami wykręcać?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
FireAngel |
#57674 Wysłany:
25 Paź 2007, 07:20; Temat postu: Re: Ukręcona (odłamany łeb) śruba od osłony termostatu. |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Ja_szczur napisał(a): Dzisiaj chciałem wymienić termostat i zacząłem odkręcić śrubę. Szło ciężko, ale kawałeczek drgnęło, usłyszałem trzask tak jak by śruba puściła. No i puściła w dosłownym sensie. Po prostu łeb śruby się ułamał. Jak sobie z tym poradzić? Macie na to jakieś patenty?
Ja nawiercam w zerwanej śrubie otwory bardzo cienkim wiertłem (1- 1,5 mm) następnie szlifuję bruzdę i wpasowuję w tą bruzdę odpowiedni śrubokręt.
Stosowałem ten sposób już kilka razy. Robiłem to zazwyczaj gdy do zerwanej śruby był swobodny dostęp, tutaj takiego komfortu nie ma.
Może na bazie tego sposobu wpadniesz na coś.
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#57695 Wysłany:
25 Paź 2007, 09:09; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
MakroSerwis |
#57783 Wysłany:
25 Paź 2007, 14:16; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 25 Paź 2007, Posty: 4
|
Jeżeli wystaje niewielki kawałek śruby, to można również ją nawiercić i użyć wykrętaka. Z tym, że jest trochę kiepski dostęp. Na jakąkolwiek metodę się zdecydujesz, nasącz miejsce kontaktu gwintów preparatem penetracyjnym WD40, lub podobnym. Te gwinty po prostu śniedzieją, a nafta zawarta w spray'u sobie z tym poradzi.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#57785 Wysłany:
25 Paź 2007, 14:21; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
MakroSerwis |
#57795 Wysłany:
25 Paź 2007, 14:58; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 25 Paź 2007, Posty: 4
|
Thomas napisał(a): jak nie to palnik zawsze pomoze
Gdyby udało się nagrzać samą śrubę (bez reszty Punciaka) i pozostawić do powolnego ostygnięcia, to na pewno palnik by pomógł.
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#57837 Wysłany:
25 Paź 2007, 16:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
miałem podobny problem w escorcie!
jedna śruba od termostatu bez powodu się ukręciła praktycznie na równo i nie było sznsy jej złapac moresem.
trzeba było sporo powybudowywać, aby było podejście pod wiertare, potem zabiegi wd40, grzanie palnikiem, chłodzenie oziębiaczem i efek taki, że mam o jeden wykrętak mniej!
po namyśle i dyskusjach, wyszlifowywanie wykrętaka i śruby (wykrętak za twardu, by wiertłem go atakować) kamtkami w dremelu. potem już formalnością wywierceniem wiertłem nowego, większego otworu, nagwintowanie (ze dwa "numery" większe niż nominał), nowa śruba i gotowe. a wszystko to wieczorami, pod blokiem i w listopadzie!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#57868 Wysłany:
25 Paź 2007, 18:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#57975 Wysłany:
25 Paź 2007, 23:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
No widzę sposobów wiele. Mam w czym przebierać. Niestety ani kawałeczek nie wystaje z tej śruby. Ułamała się tak kawałeczek za miejscem gdzie kończy się ta obudowa. Pomysł z nawierceniem otworu i wyszlifowaniu bruzdy i odkręcenie śrubokrętem najbardziej przypadł mi do gustu i tego spróbuję. Najpierw psiknę go WD40 i dopiero zacznę tym sposobem odkręcać. Jeszcze raz dzięki.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#57999 Wysłany:
26 Paź 2007, 01:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
nie liczył bym, że jak zapiekła się na tyle, by ukręcić łepek, to się przy płaskim wkrętaku podda!
ale powodzenia!
Ja_szczur napisał(a): No widzę sposobów wiele. Mam w czym przebierać. Niestety ani kawałeczek nie wystaje z tej śruby. Ułamała się tak kawałeczek za miejscem gdzie kończy się ta obudowa. Pomysł z nawierceniem otworu i wyszlifowaniu bruzdy i odkręcenie śrubokrętem najbardziej przypadł mi do gustu i tego spróbuję. Najpierw psiknę go WD40 i dopiero zacznę tym sposobem odkręcać. Jeszcze raz dzięki. [ Dodano: 26 Paź 2007 01:22 ]nie było czym jeździć, więc trza było walczyć! (przy tamtym autku miałem więcej chce! ) niedziu napisał(a): Brawo za determinacje
|
|
Góra |
|
|
cierpliwy |
#66954 Wysłany:
25 Lis 2007, 13:09; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: ELC ŁÓDZKIE Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 25
|
czesc ... sa takie specjalne ustrojstwa ktore podobne sa do stozkowej grubej sruby tylko trzeba najpierw wywiercic otwor w tej zerwanej czesci wkrecic w kierunku odwrotnym niz gwint a ze sa stozkowe to sie zacieraja w zerwanej srobie i dzieki temu wykrecaja ja z gwintu tylko najpierw mocno wd 40 spryskaj. szukaj w sklepach z narzedziami jak powiesz do czego to ma sluzyc to napewno ci doradza.powodzenia- pozdrawiam
_________________ Punto MK1 1.2 75 ELX 5d + LPG
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#66963 Wysłany:
25 Lis 2007, 13:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Już sobie poradziłem. Wujo mi to zrobił. Odkręcił 2 śrubę i zdjął termostat. Kawałek tamtej ukręconej śruby wystawał i złapał kombinerkami i kręcił. Męczył się z pół godziny, ale udało mu się.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#66998 Wysłany:
25 Lis 2007, 14:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
wydaje mi się, że napisałem o tym wyżej i nawet potrafiłem to nazwać!! :o
cierpliwy napisał(a): sa takie specjalne ustrojstwa ktore podobne sa do stozkowej grubej sruby tylko trzeba najpierw wywiercic otwor w tej zerwanej czesci wkrecic w kierunku odwrotnym niz gwint a ze sa stozkowe to sie zacieraja w zerwanej srobie i dzieki temu wykrecaja ja z gwintu [ Dodano: 25 Lis 2007 13:08 ]Ja_szczur napisał(a): Już sobie poradziłem. Wujo mi to zrobił. Odkręcił 2 śrubę i zdjął termostat. Kawałek tamtej ukręconej śruby wystawał i złapał kombinerkami i kręcił. Męczył się z pół godziny, ale udało mu się.
aż się dziwię, że po ukręceniu łba poszła kombinerkiem!
traktował ją jakimiś środkami?
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#67039 Wysłany:
25 Lis 2007, 14:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Nie. Niczym nie traktował. Ten łepek śruby nie ułamał się z powodu mojego odkręcania, tylko z takiego powodu że ktoś kto zakręcał te śruby to przekręcił je i przy odkręcaniu (ja tylko lekko przycisnąłem klucz) łepek się ułamał.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
Rick |
#821186 Wysłany:
24 Mar 2017, 01:08; Temat postu: Re: Ukręcona (odłamany łeb) śruba od osłony termostatu. |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Rick
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Gru 2014, Posty: 36
|
Nie chcę zakładać nowego tematu a nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Panowie jakie wymiary ma śruba termostatu w Punto 2 1.2 60km z rocznika 2002? W ASO sprzedają jedynie w paczce tj. 20 śrub po 3 zł.. Będę wdzięczny za szybką informację..
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#821248 Wysłany:
26 Mar 2017, 10:37; Temat postu: Re: Ukręcona (odłamany łeb) śruba od osłony termostatu. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Odkręcasz śrubę i kupujesz taką samą w zwykłym sklepie czy też markecie, może być zwykła, a najlepiej nierdzewna. Smarujesz smarem na wysoką temp lub olejem silnikowym i wkręcasz. To samo robisz z uszczelką termostatu. Nasącz delikatnie olejem.
|
|
Góra |
|
|
Rick |
#821259 Wysłany:
26 Mar 2017, 13:48; Temat postu: Re: Ukręcona (odłamany łeb) śruba od osłony termostatu. |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Rick
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Gru 2014, Posty: 36
|
Jedna ze śrub nie chce dokręcić się z momentem 20Nm.. Chodzi o tą tylną. Kręci się wokół własnej osi. Tzn. jest mocno dokręcona ale nie chce złapać odpowiedniego momentu.. Możliwe że gwint jest mocno zabrudzony?
Sama uszczelka firmowa niestety przepuszcza.. Czyli trzeba będzie zastosować silikon-uszczelka-silikon?
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#821260 Wysłany:
26 Mar 2017, 13:59; Temat postu: Re: Ukręcona (odłamany łeb) śruba od osłony termostatu. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Wiele razy wymieniałem termostat i żadnego silikonu nie dawałem. Jak śruby nie dociągniesz, to będzie przepuszczać. Chyba masz zerwany gwint. Możesz spróbować owinąć śrubę taśmą teflonową do uszczelnień, ewentualnie taśmą izolacyjną lub naprawić gwint i dokręcić z umiarem.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|