Tak jak Kolega Fenix napisał - musisz mieć schemat, żeby połapać się, który kabel za co odpowiada.
Potem wypinasz każdy kabel z tej wtyczki i starasz się dopasować do nowej.
Przechodzę to samo teraz, więc od razu napiszę - zwróć uwagę na to, że moduł alarmu często ma funkcję odcięcia zapłonu/pompy paliwa. Jak zaczniesz gmerać i podmieniać i np. tymczasowo wymyślisz, że odłączysz alarm (jak tak sobie wymyśliłem), to może się okazać, że nie odpalisz auta.
Radzę najpierw poświęcić czas na rozkminienie jak to u Ciebie jest podłączone, a dopiero wtedy przy jakiejś dozie pewności rozpoczęcie działań.
U mnie najłatwiej było sprawdzić, czy odcina alarm poprzez odłączenie wtyczki syreny alarmu - masz pod maską na pewno. Spróbuj odłączyć wtyczkę samej syreny i spróbuj odpalić auto. Jak nie odpali, to masz pewność, że musisz zwrócić na to uwagę.
Wniosek - jak przy zmienie sterownika centralnego zamka nie podłączysz przwidłowo alarmu, to prawdopodobnie nie odpalisz auta i zostaniesz z rozbebeszonymi kablami
A nikt nie powiedział, że alarm będzie kompatybilny z centralką zamka.