Na dole masz opis co i jak.
Adaptację wykonałem w następujący sposób (połączyłem różne metody):
- odpiąłem aku na 2h,
- włączyłem stacyjkę na 60s.,
- wyłączyłem na 15s.,
- uruchomiłem silnik i odczekałem aż 3x włączy się wentylator,
- wyłączyłem silnik,
- włączyłem silnik i delikatnie przegazowałem do ok. 2000 obr./min. sprawdzając czy nie ma problemów z reakcją na pedał gazu,
- wykonałem jazdę próbną na dwupasmówce.
Nie chciałem kombinować która metoda się sprawdzi, a która nie. Tym bardziej, że one ze sobą nie kolidowały

P.S. W MES nie ma adaptacji przepustnicy dla 1.2 16v. Jedynie można znaleźć w parametrach opis z włączaniem i wyłączaniem stacyjki na 60 i 15 sekund. Jest więc bardzo prawdopodobne, że ta operacja wystarczy.
W FES/MES nie wykonasz adaptacji w 1.2 16v, zamiast tego jest opis jak to uczynić bez podłączania do komputera. Kiedyś na necie wyczytałem jeszcze coś o odpięciu akumulatora na jakiś czas i odczekaniu aż kilkukrotnie się włączy wentylator. Dodatkowo warto poczekać, żeby cyknęła przepustnica po przekręceniu kluczyka w stacyjce (po jej włączeniu).