|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
filolog |
#800515 Wysłany:
17 Mar 2016, 16:23; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 21 Sty 2009, Posty: 106
|
Samochód serwisowany -oleje płyny tak jak ma być. Filtr kabinowy też co roku wymieniam. Dzięki za rady. Czy przed wizytą u klimatologa wymienić filtr pyłkowy, czy można później?
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic srebrny metalic + Blue&Me + alufelgi -------------------------------------------------------------------------------------- Piszę i mówię poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
krzychux750f |
#800516 Wysłany:
17 Mar 2016, 16:43; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica Rejestracja: 19 Cze 2013, Posty: 287 Pomógł: 3
|
Najlepiej połącz to w czasie, do tego polecam odgrzybienie układu.
Na wiosnę takie usługi często są w promocjach i decydując się na kompletną usługę można zaoszczędzić parę złociszy. Czyli wymiana filtru, oleju sprężarki i czynnika wraz z odgrzybieniem układu. Cenowo 150-200 zeta za całość. Czasem na gruponie są jakieś dodatkowe promocje.
_________________ [C] Fiat Punto 1.4 MA 135 Lounge [C] Grande Punto 1.3 mJTD Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
beny.rac |
#800821 Wysłany:
21 Mar 2016, 10:20; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 06 Lut 2016, Posty: 63
|
Panowie a na ile wyceniaja u Was takie zabiegi w GP ?
Wymiana filtru, oleju sprężarki i czynnika wraz z odgrzybieniem układu ...
Czy jakiej temp powina sie wlaczyc klimatyzacja ? +8 starczy czy musi byc min +15 stopni ?
|
|
Góra |
|
 |
filolog |
#800906 Wysłany:
22 Mar 2016, 15:55; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 21 Sty 2009, Posty: 106
|
Byłem dziś u klimatologa celem uzupełnienia czynnika chłodzącego. Dane: odzyskany czynnik- 325 g wprowadzony czynnik- 500g odzyskany olej- 9g wprowadzony olej - 10g czas próżni- 25 min Przez równe 7 lat ubyło 175 g czynnika i 1 g oleju. Temperatura 3,3 stopnia mierzona w kratce wylotu- bieg dmuchawy 2 (łapy mrozi  ) Koszt usługi- 70 zł. Za kilka dni jak się ociepli jadę na wymianę filtra i ozonowanie. Filtr kupiłem- 34 zł a usługa wymiany filtra z ozonowaniem układu- 30 zł. Dzięki za rady.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic srebrny metalic + Blue&Me + alufelgi -------------------------------------------------------------------------------------- Piszę i mówię poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
ejdier |
#804166 Wysłany:
25 Kwi 2016, 23:13; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 15 Kwi 2016, Posty: 9
|
Witam, orientuje się ktoś może co może być przyczyną braku pompowanego powietrza przez moją kropkę? włączam "dmuchawę" na maksa, ale "huczy" niestety nie daje z siebie tyle powietrza ile powinna, daje go zdecydowanie za mało. Czy zwykły mechanik byłby w stanie takie coś naprawić czy trzeba kierować się z tym do jakiegoś specjalisty?
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#804253 Wysłany:
26 Kwi 2016, 22:45; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
ejdier, podejrzewam, że jest uszkodzona osłona filtra kabinowego. Bardzo często "fachowcy", czy to w ASO, czy w innych, łamią zatrzask. Sprawdź, czy nie wieje powietrze ze środkowego tunelu pod schowkiem - nawiew ustaw na szybę, lub środek. Na nogi podczas sprawdzania nie puszczaj. Jeśli będzie wiało, to będzie to, o czym napisałem.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
linden90 |
#807311 Wysłany:
15 Cze 2016, 09:32; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 22 Wrz 2015, Posty: 31
|
Czy to normalne że w czasie jazdy po wyłączeniu klimatyzacji przez ok 5 min w samochodzie unosi się taki dziwny "metaliczny" zapach? Klimatyzacja była ozonowana, filtr wymieniony na węglowy.
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#807313 Wysłany:
15 Cze 2016, 10:24; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
linden90 napisał(a): Czy to normalne że w czasie jazdy po wyłączeniu klimatyzacji przez ok 5 min w samochodzie unosi się taki dziwny "metaliczny" zapach? Klimatyzacja była ozonowana, filtr wymieniony na węglowy. Ja nie nazwałbym go metalicznym. Ten zapach pochodzi od odparowywanej wody z parownika. W każdym samochodzie z klimą, po jej wyłączeniu, to zjawisko występuje.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
linden90 |
#807315 Wysłany:
15 Cze 2016, 12:19; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 22 Wrz 2015, Posty: 31
|
Cóż jeździłem już kilkoma samochodami z klimą i GP jest pierwszym w którym zaobserwowałem ten objaw albo może pierwszym w którym zwróciłem na to uwagę  filolog napisał(a): .... Przez równe 7 lat ubyło 175 g czynnika i 1 g oleju. Temperatura 3,3 stopnia mierzona w kratce wylotu- bieg dmuchawy 2 (łapy mrozi  ) .... Tak sobie czytam co kolega napisał i trochę się martwię. Przy serwisie klimy zmierzono mi temperaturę 8 stopni na IV biegu dmuchawy, chyba będę musiał podjechać do ASO.
|
|
Góra |
|
 |
rufus295 |
#807321 Wysłany:
15 Cze 2016, 12:39; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
Nigdzie nie jedź. Im wyższy bieg, tym wyższa temperatura. Układ nie schłodzi tak dużej ilości powietrza.
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#807336 Wysłany:
15 Cze 2016, 17:15; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
w grande wg. e-learna temperatura prawidlowa na najmniejszym biegu to 6-10 stopni
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
rio9grande |
#808963 Wysłany:
24 Lip 2016, 11:46; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: ck Rejestracja: 16 Paź 2015, Posty: 32
|
jestem po serwisie klimy w warsztacie gdzie robią tylko klimatyzację. uzupełniono czynnik na 500g i olej. temperatura z kratek środkowych po kilku minutach jest 6 stopni - 1 bieg dmuchawy. Minimalnie nawet 5 pokazała. Temperatura zewnętrza- było gorąco +28 +29 stopni.Słonecznie. Ale nie jestem tak do końca zadowolony. Tzn. ciężko by było zmarznąć w aucie. W innych autach różnych marek mam 3 stopnie na wylocie i tam czuć zimno, że klimatyzacja szybko chłodzi. W GP jest tak sobie. A co do czynnika chłodniczego R134a to on kosztuje w granicach 3zł za 100g ich w hurcie, więc nie dajcie się nabijać w butelkę z ceną za serwis klimatyzacji.
|
|
Góra |
|
 |
kris84 |
#809261 Wysłany:
30 Lip 2016, 12:24; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 06 Lut 2012, Posty: 813 Pomógł: 11
|
Ktos poleci porzadny i specjalistyczny serwis klimatyzacji w okolicach Katowic - Tarnowskich Gor?
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#809264 Wysłany:
30 Lip 2016, 13:33; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
rio9grande napisał(a): jestem po serwisie klimy w warsztacie gdzie robią tylko klimatyzację. uzupełniono czynnik na 500g i olej. temperatura z kratek środkowych po kilku minutach jest 6 stopni - 1 bieg dmuchawy. Minimalnie nawet 5 pokazała. Temperatura zewnętrza- było gorąco +28 +29 stopni.Słonecznie. Ale nie jestem tak do końca zadowolony. Tzn. ciężko by było zmarznąć w aucie. W innych autach różnych marek mam 3 stopnie na wylocie i tam czuć zimno, że klimatyzacja szybko chłodzi. W GP jest tak sobie. A co do czynnika chłodniczego R134a to on kosztuje w granicach 3zł za 100g ich w hurcie, więc nie dajcie się nabijać w butelkę z ceną za serwis klimatyzacji. Z tego co widzę, to cały układ klima/ogrzewanie Grande/Evo/2012 ma wspólny z Fiatam Panda/500/Lancią Y/Fordem Ka. Tylko że Punto jest autem większym i ma większą kubaturę wnętrza. Dlatego ten układ nie radzi sobie tak dobrze i tak szybko ze schładzaniem/nagrzewaniem jak w tych mniejszych autkach.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
Janosik_pat |
#811446 Wysłany:
07 Wrz 2016, 21:12; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: -
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 08 Lip 2016, Posty: 5
|
Dołączę się do rozmowy na temat klimatyzacji w GP, w porównaniu do innych samochodów muszę przyznać że jest słaba. Zapewne wina leży po klasie auta, trzeba przyznać że działa i chłodzi ale przyzwyczaiłem się do czego innego. Byłem na sprawdzeniu szczelności i zmianie czynnika.
Jak dla mnie problemem są małe kratki nawiewu ale mogę się mylić.
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#825483 Wysłany:
02 Lip 2017, 18:43; Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Witam. Czy ktoś wymieniał klimatyzację w 1.4 8V albo 1.2 8V Czy ktoś wie jakie uszczelki są na przyłączach do kompresora klimatyzacji ? Są tam tzw. oringi podwójne, jeden jest w rozmiarze:
średn. zewnętrzna: 19 mm
średn. wewnętrzna: 15,2 mm
wysokość: 4 mm.
Czy oba przyłącza są takie same ? A przyłącza chłodnicy klimatyzacji ?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|