|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 07:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kermitoos |
#82323 Wysłany:
15 Sty 2008, 21:35; Temat postu: reset kompa! /cała prawda/ |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
piszę ten temat z zapytanie i ostatecznym wyjaśnieniem sprawy resetowania komputera! w rożnych postach różne wersje się przewijają..... jedni piszą o klemie minusowej a inni o plusowej.... a czas tej operacji różny... od paru sekund do godzin;] spotkałem się też z tezą że kompa można resetować tylko poprzez podpięcie do kompa:] w serwisie a wiec może zbierzmy informacje w całość ustalmy fakty i damy odpowiedz na to pytanie!
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wito76 |
#82487 Wysłany:
16 Sty 2008, 09:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Według tego co powiedział mi diagnosta nie ma czegoś takiego jak resetowanie poprzez odpięcie klemy. Wszelkie restarty, kasowanie błędów itd tylko przez interfejs diagnostyczny (kompa).
Powiedział mi też, że była kiedyś taka możliwośc w Oplach (starych omegach czy vectrach) resetowania kompa poprzez odpięcie zasilania i w ten sposób utarła się ta opinia. W nowych samochodach a Punto do takich się zalicza nic nie daje odpięcie klemy plusowej czy tez minusowej.
Ale jeśli ktoś chce obalić moją wersję proszę bardzo. Ja tylko powtarzam słowa diagnosty i szczerze mówiąc jako elektronik jestem skłonny mu uwierzyć.
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
luk-asz |
#82593 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Lis 2007, Posty: 70
|
wito76 na poparcie Twojej tezy mam przyklad z zycia wziety - kolega kupil komputer z rozbitka - osobiscie go wydlubywalem z wraku akumulator byl rozbity od kraksy a auto stalo tak ladnych pare tygodni podpinali go w ASO do innego auta w celu sprawdzenia i osobiscie widzialem w examinerze w logu bledy - wniosek brak zasilania napewno nie wykasuje wszystkich bledow
ps mechanicy w aso pewnie nie robili mnie w balona - w koncu to koledzy z pracy 
_________________ --
Kropek mój, to jest to, kocham go!
|
|
Góra |
|
 |
sebek_200 |
#82782 Wysłany:
17 Sty 2008, 15:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: płock Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 83
|
Zetknolem sie jeszcze z takim czyms ze odkreca sie kleme ''-'' i dotyka sie do klemy ''+'' lub odwrotnie juz nie pamietam. Sam nie odwazylem sie tego zrobic.
|
|
Góra |
|
 |
wito76 |
#82996 Wysłany:
18 Sty 2008, 08:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
sebek_200 napisał(a): Zetknolem sie jeszcze z takim czyms ze odkreca sie kleme ''-'' i dotyka sie do klemy ''+'' lub odwrotnie juz nie pamietam. Sam nie odwazylem sie tego zrobic.
A czym to niby może grozić, przecież po odpięciu klem od akum. nie popłynie żaden prąd mimo zwarcia ze sobą klem, bo niby skąd. Jeśli są jakieś kondensatory to się rozładują, ale wracając do sedna mówimy o kompie a tam podtrzymanie pamięcie nie odbywa się na zasadzie kondensatora.
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
sebek_200 |
#83003 Wysłany:
18 Sty 2008, 09:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: płock Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 83
|
Ale chodzilo mi o odlaczeniu klemy ''-'' i polozeniu jej na klemie ''+'' podlaczonej do akumulatora lub odwrotnie wlasnie nie wiem jak. Znajomemu w carinie zapalil sie chek i obroty zaczely szalec pojechal do znajomego mechanika, on zdjal jena kleme przylozyl do drugiej podlaczonej i po tym zabiegu chek zgasl i autko zaczelo normalnie chodzilc
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#83020 Wysłany:
18 Sty 2008, 10:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Jak napisał wito76 nie ma znaczenia którą odepniesz i do której przytkniesz.
Jest jednak pewne uwarunkowanie, że odkręca się pierwszą klemę z minusa akumulatora, nie ma to żadnego uzasadnienia elektronicznego tylko w czasie odkręcania nie grozi zwarcie do masy. Po zdjęciu ujemnej klemy odkręca się dodatnią, bo masa jest już obojetna i dotkniecie równoczesne plusa i masy nic nie spowoduje.
sebek_200 napisał(a): Znajomemu w carinie zapalil sie chek i obroty zaczely szalec pojechal do znajomego mechanika, on zdjal jena kleme przylozyl do drugiej podlaczonej i po tym zabiegu chek zgasl i autko zaczelo normalnie chodzilc Ten przypadek można porównać do komputera PC, coś się zawiesiło, wyłączenie pomogło i komp chodzi, ale dyski się nie skasowały.
Odpięcie zasilania ECU powoduje jegopowrót do stanu normalnego, ale błędy zapisane wcześniej w pamieci trwałej się nie kasują. Inaczej wszelka diagnostyka komputerowa samochodu nie miała by sensu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#83022 Wysłany:
18 Sty 2008, 11:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Ale są inne bajery jak na przykład przy podłaczaniu klemy 3mać wcisnięty hamulec(tak sie chyba coś kasuje) są takie kobinacje ale nie zawsze my o nich wiemy.... Tezet1956 tylko nie podważaj mojej uwagi od razu 
|
|
Góra |
|
 |
wampir_wawelski |
#83029 Wysłany:
18 Sty 2008, 11:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 221
|
Załóżmy, że wykręcam moduł stary i zapinam nowy (kupiony na allegro), czy pojadę? czy to wymaga odwiedzin w stacji diagnostycznej?
_________________ Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#83047 Wysłany:
18 Sty 2008, 12:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
wampir_wawelski napisał(a): Załóżmy, że wykręcam moduł stary i zapinam nowy (kupiony na allegro), czy pojadę? czy to wymaga odwiedzin w stacji diagnostycznej? Jak sprawny to pojedziesz, tylko będzie pamiętał błędy poprzedniego auta, więc wizyta u diagnosty może poprawić jego pracę.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kermitoos |
#83388 Wysłany:
19 Sty 2008, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łącko Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 43
|
Tezet1956 kiedyś mi pisałeś że jest dobry fachowiec koło Limanowej.... ciekawe ile u niego kosztuje diagnoza komputerowa???? w ASO Nowy Sącz 70 zł sobie krzyczą  jeżdżę już kropiem ponad rok i nie wiem co tam w kompie drzemie.... jakie błędy są zapisane....
_________________ =[ k e r m i t ]=
/1.2SX_43kW_'94_LPG/
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#83427 Wysłany:
19 Sty 2008, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Pewnie Alladyn siedzi 
|
|
Góra |
|
 |
Fatal |
#83472 Wysłany:
19 Sty 2008, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 12 Sty 2008, Posty: 69
|
Ale powiem Wam tak że przy takiej rozmowie to my się nigdy nie dowiemy jak zresetować kompa i skasować błędy , ja też nie wiem co w moim kompie siedzi  bo jeszcze go nie podpinałem ale zamierzam jechać do serwisu i niech podepną i jak cos wykasują  , jak coś to podpytam czy jest możliwość jakaś aby wykasować błędy , może mi powie w tajemnicy  pozdro
_________________ Punto 75KM ELX 3D wisienka
|
|
Góra |
|
 |
wampir_wawelski |
#83565 Wysłany:
20 Sty 2008, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 221
|
Mam jeszcze pytanie w temacie około,
na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie/wymianie sterownika, które oznaczenia są dla mnie tutaj pomocne?
Załączam przykładowe foto z allegro, jeżeli chodzi o numerację
IAW 16F.EB
to jest podobnie ale tylko to, czy wystarczy?
_________________ Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#83642 Wysłany:
20 Sty 2008, 16:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
wampir_wawelski samo 16F.EB to mało Są trzy rodzaje tego sterownika
16F.EB 61602,063,01
16F.EB 61602,102,00
16F.EB 61602,073,02
Zobacz jaki ty masz.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
wampir_wawelski |
#85280 Wysłany:
26 Sty 2008, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 221
|
Mieliście kiedykolwiek kłopoty ze sterownikiem?
jak może się objawiać wadliwe działanie komputera?
_________________ Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#202025 Wysłany:
25 Gru 2008, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
|
Góra |
|
 |
dantefu |
#270310 Wysłany:
06 Lip 2009, 16:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 27
|
a nie wie ktoś ile może kosztować wgranie całego oprogramowania, i ile czasu by to zajęło?
_________________ mk1 1,2 ELX 75KM '95 - Ak. "Kleksik" | since June '08
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#270386 Wysłany:
06 Lip 2009, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
Nie zresetujesz komputera. ten " reset " da skutek ale moze na 10 min. Jedynie co to wgrac nowe oprogramowanie do komputera. Ja tak zrobilem ktos sie polecal na allegro. Zaplacilem za sformatowanie "softa" do punto 2 350 zl i roznica w dynamice jest odczuwalna. ( ale to moze przez to ze w miedzy czasie wymienialem wtryski )
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#270659 Wysłany:
07 Lip 2009, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
posti napisał(a): Nie zresetujesz komputera. ten " reset " da skutek ale moze na 10 min. Jedynie co to wgrac nowe oprogramowanie do komputera. Ja tak zrobilem ktos sie polecal na allegro. Zaplacilem za sformatowanie "softa" do punto 2 350 zl i roznica w dynamice jest odczuwalna. ( ale to moze przez to ze w miedzy czasie wymienialem wtryski )
Ile mocy ci dodał ten soft?? Bo 2350zł za taki mod to porażka, takie moje zdanie może placebo zadziałało i wydaje ci się ,że idzie lepiej.Lepiej kupić wałek 866 plus kolektor 4-2-1 plus modyfikacja głowicy i kto wie czy nie będzie mocniejszy niż ten soft.W turbo klekotach można wgrywać wirusy i one naprawdę dają dużooo. 
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#270672 Wysłany:
07 Lip 2009, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|