|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tropis |
#228343 Wysłany:
14 Mar 2009, 13:24; Temat postu: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 14
|
Witam
Posiadam Punto II z 2000r. Po 85tys tuleje przednich wahaczy nadaja sie juz tylko do wymiany. Ale mam dylemat. W jednym warsztacie twierdzą że nie wymienia sie samych tuleji tylko cale wahacze, natomiast w innym twierdzą dokładnie odwrotnie iż nie ma problemu i jak najbardziej można wymienić same tuleje.
Roznica jest ogromna bo nowy wahacz kosztuje ok 230zl a sama tuleja (strzelam) ok 40zl.
Tak wiec prosze o rade - czy rzeczywiście trzeba wymieniac cały wahacz ??
Pytanie drugie:
Chcac wymienic zarowke w tylnej lampie (zespolona) trzeba odkrecic dwie sruby, jedna w bagazniku, druga za zaglowkiem. Ta za zaglowkiem jest przykryta zaslepka ktora... wpadla mi do srodka, w ten otwor wlasnie  Ktoredy moge ja z tamtad wydostac ??
Z gory dzieki
Pozdro
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Adas |
#228354 Wysłany:
14 Mar 2009, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
230 ?
Ja kupiłem za 93zł  . Wczoraj przyszedł. Wcześniej wymieniłem prawy ,a teraz zamierzam lewy. Firma QAP, generalnie w wahaczach siada sworzeń.
Na prawym przejechałem ok 15 tyś i jest ok. Jest tej samej firmy, wymieniałem rok temu.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#228477 Wysłany:
14 Mar 2009, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
z tego co wiem to jak padł sworzeń, to d***, bo wymieniasz wachasz!
a jak nie to wymieniasz to co Ci się wywaliło!
ja wymieniłem cały wachacz i dostałem polecenie zachowania starego bo sworzeń jest ok! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#228558 Wysłany:
15 Mar 2009, 00:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
podepnę sie pod temat by nie zakładac kolejnego.
mam problem ze sciąganiem auta na prawo. zauwarzyłem to w zeszłym tygodniu po trasie (588km)
pojechałem na ustawienie zbierznosci i koles powiedział ze sie nie da bo mam pęknieta spręzyne przednią prawa. nie wiele myśląc kupiłem 2 spręzynki polskiego prosucenta DDS za 85 od sztuki i zamonotowałem.
problem jednak pozostał i wciąz mi auto ciagnie na prawo choc nieco mniej. mechanior twierdził ze ustawial zbierznosc po wymianie spręzyn.
i tu mam pytanie: którego elementu jest to wina to ściagnie auta na prawo?
i jakie są objawy rozkurwionego wahacza/stabilizatora/drążka kierowniczego? czy da się to obczaic nie jadac do mechaniora?
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
wlodwoz |
#228629 Wysłany:
15 Mar 2009, 08:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
Dla jasności: W punto wymienia cię cały wa hacz. Rady psedomechaników, że niby można sam swożeń, są nieodpowiedzialne!
Po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności. Najczęstszą przyczyną ściągania jest nierówne ciśnienie powietrza w oponach. Czasem, rzadziej, przyblokowanie któregoś z hamulców.
[ Dodano: 15 Mar 2009 08:26 ] Co do "obczajenia" - spróbuj podnieść przód i poryszać kołem w płaszczyznach pionowej i poziomej. Jeżeli stwierdzisz luz to poproś kogoś aby w tym czasie patrzył gdzie on się pojawi. To mogą by przeguby układu kierowniczego, sworzeń wahacza lub łożyska koła.
|
|
Góra |
|
 |
Yakoob |
#230092 Wysłany:
18 Mar 2009, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki Rejestracja: 02 Lis 2007, Posty: 27
|
u mnie przez sworzeń wahacza tz jego niedokłąde dokręcenie ze zwrotnica spowodowało luzy i teraz mam do wymiany samą zwrtonice bo pierścień trzymający wahacz jest luźny...i koło lata przez co mnie ściąga raz to na prawo raz to na lewo "639" może masz problem z tym co ja..??
|
|
Góra |
|
 |
luki7wwl |
#238602 Wysłany:
10 Kwi 2009, 11:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 56
|
Adas napisał(a): 230 ? Ja kupiłem za 93zł  . Wczoraj przyszedł. Wcześniej wymieniłem prawy ,a teraz zamierzam lewy. Firma QAP, generalnie w wahaczach siada sworzeń.  Na prawym przejechałem ok 15 tyś i jest ok. Jest tej samej firmy, wymieniałem rok temu.
W intercarsie wahacz Delphi to wydatek chyba 249zł szt, mozna na allegro kupic za około 200zł szt + koszt przesyłki
-Niedługo musze wymienić i sie zastanawiam jakie kupić ?
PS.
Czy po wymianie samego wahacza trzeba robić zbieżność?
_________________ Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#238605 Wysłany:
10 Kwi 2009, 11:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Delphi jest ok, bo to oryginał, ja kupiłem końcówki drążków kierowniczych , tej firmy. A wahacze, są za drogie, firma QAPjest ok, nie trzeba ustawiać zbieżności. Pewne, bo byłem w ASO i kierownik mi to powiedział, ale i tak sprawdził za firko by mi pokazać, że się zna..
Kupiłem od tego:
http://allegro.pl/item595378284_wahacz_ ... akosc.html
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
syncmaster87 |
#238610 Wysłany:
10 Kwi 2009, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Polanka Wielka Rejestracja: 13 Lut 2008, Posty: 68
|
Ja wymienialne tydzień temu prawy i lewy wachacz i zapłaciłem po 108zł za sztukę. I po wymianie ustawianie zbieżności tez musi być zrobione.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#238618 Wysłany:
10 Kwi 2009, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
syncmaster87 |
#238912 Wysłany:
10 Kwi 2009, 23:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Polanka Wielka Rejestracja: 13 Lut 2008, Posty: 68
|
no chyba musi take mam wrazenie. Chyba ze nie znam na tym bardzo. Zaufałem mechanikowi.
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#246408 Wysłany:
27 Kwi 2009, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
[quote="wlodwoz"]Dla jasności: W punto wymienia cię cały wa hacz. Rady psedomechaników, że niby można sam swożeń, są nieodpowiedzialne!
Po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności. Najczęstszą przyczyną ściągania jest nierówne ciśnienie powietrza w oponach. Czasem, rzadziej, przyblokowanie któregoś z hamulców.
Że tak powiem, trza czytać, nie chodzi o sworzeń tylko o tuleje. Ja wymieniłem same tuleje, bo sworznie są podobno wytrzymalsze niż te w nowych obecnie sprzedawanych wahaczach. Mechanik wyciągnął wahacz sprawdził sworzeń i założył nowe tuleje. Tuleja TRW kosztowała mnie 40zł (2 szt. ) i wymiana 100zł za oba.
Co do zbieżności, zawsze trzeba ustawić zbieżność, zwłaszcza, że przy zjechanym wahaczy zawias się rozjeżdża i trzeba no nowych elementach na nowo ustawić.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#246617 Wysłany:
27 Kwi 2009, 21:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
bonku napisał(a): Po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności. Najczęstszą przyczyną ściągania jest nierówne ciśnienie powietrza w oponach. Czasem, rzadziej, przyblokowanie któregoś z hamulców. nie wiem jakie masz doświadzcenie ale głupot nie pisz : bonku napisał(a): Po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności a pozniej bonku napisał(a): Co do zbieżności, zawsze trzeba ustawić zbieżność zastanów się bonku napisał(a): Czasem, rzadziej, przyblokowanie któregoś z hamulców. nowoczesny samochód (a PII do takich się zalicza) mają tzw ujemny promień zataczania który to właśnie "powoduje" brak ściągania przez nierówne siły hamowania/blokowanie (nie dotyczy sam które mają źle dobrane felgi (za mały ofset/ET)lub dystanse. syncmaster87 napisał(a): no chyba musi take mam wrazenie
Musi ! i zawsze będe to powtarzał ! po wymianie jakiegokolwiek elementu w przednim zawieszeniu mającego wpływ na geometrie należy ją skontrolować
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#246624 Wysłany:
27 Kwi 2009, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Wszystkie wahacze mają takie same wymiary, mogą różnić się jeśli chodzi o konstrukcję. Np. przy luzie na zużytym sworzniu chodzi zbieżność w jedną i drugą stronę. Wystarczy jaki kolwiek inny sprawny wahacz i mamy zbieżność na 0. Wykręcenie, wkręcenie wahacza nie zmienia zbieżności. Jak wymieniamy np. końcówkę drążka lub drążek to wtedy trzeba ustawić. Ale przy wahaczu to nic takiego się nie robi. Można co najwyżej skontrolować jak ktoś nie wieży.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#247537 Wysłany:
30 Kwi 2009, 08:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
krzysiek_pere napisał(a): bonku napisał(a): Po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności. Najczęstszą przyczyną ściągania jest nierówne ciśnienie powietrza w oponach. Czasem, rzadziej, przyblokowanie któregoś z hamulców. nie wiem jakie masz doświadzcenie ale głupot nie pisz : bonku napisał(a): Po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności a pozniej bonku napisał(a): Co do zbieżności, zawsze trzeba ustawić zbieżność zastanów się bonku napisał(a): Czasem, rzadziej, przyblokowanie któregoś z hamulców. nowoczesny samochód (a PII do takich się zalicza) mają tzw ujemny promień zataczania który to właśnie "powoduje" brak ściągania przez nierówne siły hamowania/blokowanie (nie dotyczy sam które mają źle dobrane felgi (za mały ofset/ET)lub dystanse. syncmaster87 napisał(a): no chyba musi take mam wrazenie Musi ! i zawsze będe to powtarzał ! po wymianie jakiegokolwiek elementu w przednim zawieszeniu mającego wpływ na geometrie należy ją skontrolować
To wszystko były cytaty, jak by widać nie było. Moje są dwa ostatnie akapity, niestety nie zaznaczyło do którego momentu jest cytat.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#247749 Wysłany:
30 Kwi 2009, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
remind napisał(a): Wszystkie wahacze mają takie same wymiary
może markowe tak ale czasami klient dopadnie taką podróbkę że nie uwierzyłbys jak zmienia się zbieżność, W większości przypadków będzie ok ale nie uogólniaj.
|
|
Góra |
|
 |
redot |
#819860 Wysłany:
24 Lut 2017, 02:59; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016, Posty: 416 Pomógł: 4
|
Adas, jak się sprawują, czy może raczej sprawowały te wahacze QAP u Ciebie?? Czeka mnie podobny zakup, ale znalazłem względnie niedrogo Magneti Marelli i się zastanawiam, czy to jednak nie lepsze rozwiązanie..? W podobnej cenie Kamoka, ale pierwsze słyszę. Czy tam jeszcze jakieś tuleje, sworznie trzeba dokupić przy okazji? Pierwszy raz będę wymieniał i wolę spytać... Kto pyta, nie błądzi Może ktoś mógłby też polecić amortyzatory na przód, bo stare też mam już na wykończeniu? Podobno SACHS jest najpewniejszy, bo z KYB rzekomo różnie bywa. Sprężyny kupiłem KYB, ale niczego sensowniejszego pod względem relacji cena/jakość nie znalazłem.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#819866 Wysłany:
24 Lut 2017, 11:36; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Kilka lat mam amortyzatory KYB i są ok. Adas napisał(a): Delphi jest ok, bo to oryginał W PII 1.2 16v z 2002r. oryginalnie są TRW 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#819878 Wysłany:
24 Lut 2017, 20:15; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Ja mam Delphi od 42kkm i na razie jest ok, płaciłem coś ~150zł/szt.
|
|
Góra |
|
 |
redot |
#819880 Wysłany:
24 Lut 2017, 22:19; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016, Posty: 416 Pomógł: 4
|
Właśnie magluję forum użytkowników alfy i tam w 159 wszyscy są załamani jakością wahaczy TRW - padają im po paru tys. dosłownie po paru miesiącach zaczynają stukać albo od samego początku trzeszczą. Multum takich zgłoszeń. Doszli do wniosku, że to co wkłada fabryka, to kompletnie co innego. Trochę szkoda kasy, żeby to sprawdzać na sobie. Możliwe, że oryginały (kosztujące więcej niż u innych sprzedawców) są wytrzymalsze, ale jeszcze się nie doczytałem. Zresztą we Fiacie i tak pewnie nie kupię. Niestety Delphi też ktoś zjechał, że mu padły o wiele za szybko. Chyba Lemfordery wypadły przyzwoicie, ale ciągle czytam ten temat, bo jestem dopiero na ok 20 stronie z ok 120  edit. Lemfordery im padają po max 10 kkm... Może trochę dłużej niż TRW, ale niewiele...
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#819887 Wysłany:
24 Lut 2017, 23:24; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Z TRW jest aż tak źle? Z tego co kojarzę to są chyba najdroższe wahacze. Osobiście nie spotkałem się z informacją jakoby ktoś u nas na forum narzekał na jakieś wahacze po ich wymianie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#819888 Wysłany:
24 Lut 2017, 23:28; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
AR to specyficzna marka, tam dużo rzeczy pada na raz  Wiem coś na ten temat bo miałem w domu 3 147  Mam zestaw tarcz i klocków z TRW u siebie i hamowanie powyżej 120km/h po 2-3 sekundach dosłownie same drgania. A zestaw ma może przejechane ~25kkm. TRW już słyszałem od nie jednego że poleciało na łeb na szyje z jakością. Z resztą org. element montowany w fabryce tego samego producenta z zamiennikiem z "after market" to często 2 różne jakościowo towary.
|
|
Góra |
|
 |
redot |
#819892 Wysłany:
25 Lut 2017, 02:54; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016, Posty: 416 Pomógł: 4
|
Na potwierdzenie - miałem kiedyś w corolli '00 tarcze i kolcki TRW/Lukas i bardzo szybko po założeniu (myślę że 3 max 5 kkm) uległy zwichrowaniu  Co do tych wahaczy w Alfach, to one są oczywiście inaczej zrobione, bo są z aluminium i tylko te sworznie i tuleje są stalowe, ale to właśnie z nimi są problemy. Inwigiluję tamto forum, bo na przykładzie Alf można mniej więcej wywnioskować jaką określone firmy prowadzą politykę jakości względem aftermarketowych części, chociaż oczywiście z Fiatem, tańszą marką, może być trochę inaczej.
|
|
Góra |
|
 |
PeterX |
#826427 Wysłany:
27 Lip 2017, 15:41; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Piotr
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 01 Sty 2017, Posty: 4
|
Obecnie wszyscy producenci są równocześnie pakowaczami, mając własne fabryki lub kooperantów na całym świecie. Nie ma poblemu, żeby kupić np. części Lemfordera made in CR. Trzeba po prostu wybierać produkcję Unijną, gdzie można jeszcze liczyć na względną jakość i żywotność części.
|
|
Góra |
|
 |
rafisz |
#826455 Wysłany:
28 Lip 2017, 09:49; Temat postu: Re: Punto II - wahacz przedni |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 758 Pomógł: 36
|
PeterX, z tą EU jakością bym polemizował, też bywa rożnie i zależy do jakiego samochodu, nie wiem jak to jest że części znanych producentów (np TRW, Lukas, Febi itp), którzy dostarczają na tzw pierwszy montaż do europejskich koncernów samochodowych w ogóle nie sprawdzają się w samochodach azjatyckich, przytoczę przykład marki w której "siedzę" od 2003r - takie np tuleje wahacza oryginalne kupione w aso przelatają min 200 kkm, a zamiennik znanego producenta nie jest w stanie 50 kkm (dodam że cena zakupu porównywalna, oryginał 90 zamiennik 70)... sworznie wahacza oryginał min 200 kkm, europejski zamiennik "wylatuje" po 30 kkm... co ciekawe wkładasz aftermarketowy azjatycki sworzeń i ten już wytrzymuje co najmniej 100 kkm... przykładów mógłbym jeszcze kilka wymienić, ogólnie z częściami jest obecnie problem, nawet znani EU producenci klepią to w Chinach bo taniej, a że mniej trwałe... jak się zepsuje to klient kupi nowe... i biznes się kręci...
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|