|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
procaliber |
#410450 Wysłany:
07 Lis 2010, 19:23; Temat postu: Jak sprawdzić obecność ESP w Grande Punto? |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 4
|
Witam
Proszę o poradę, jak można sprawdzić obecność ESP w Grande Punto?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Gasiu |
#410451 Wysłany:
07 Lis 2010, 19:27; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#410452 Wysłany:
07 Lis 2010, 19:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
jest guzik na konsoli z Wł/Wy ASR  te opcje były połączone
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#410506 Wysłany:
07 Lis 2010, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Bravo Lukis - przechodzisz to następnej rundy pytań
A po czym jeszcze poznać ESP, jeśli sprytny Polak podmieni panel z przyciskami?
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#410509 Wysłany:
07 Lis 2010, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
daras napisał(a): Bravo Lukis - przechodzisz to następnej rundy pytań  A po czym jeszcze poznać ESP, jeśli sprytny Polak podmieni panel z przyciskami?
po wejściu w ostry mokry zakręt z dużą prędkością i zaciągnięciu ręcznego 
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#410516 Wysłany:
07 Lis 2010, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Cytuj: po wejściu w ostry mokry zakręt z dużą prędkością i zaciągnięciu ręcznego
działa esp jakoś na ręczny zaciągnięty?? bo wydaje mi sie że jak na śniegu sie bawiłem ręcznym z esp i wyłączonym w megance to nie było różnicy.
|
|
Góra |
|
 |
K3 |
#410527 Wysłany:
07 Lis 2010, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#410550 Wysłany:
07 Lis 2010, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
K3 napisał(a): Ja dziś sprawdzałem działanie ESP 
zbytnio nie pomoglo 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
K3 |
#410554 Wysłany:
07 Lis 2010, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
greg505 napisał(a): K3 napisał(a): Ja dziś sprawdzałem działanie ESP  zbytnio nie pomoglo 
Nawet nie pamiętam, czy cokolwiek na desce rozdzielczej się paliło od ESP...
Aczkolwiek wątpię, czy przy uderzeniu w tył z boku jakiekolwiek ESP by pomogło...
_________________
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#410558 Wysłany:
07 Lis 2010, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
a ja mam wrażenie, że ESP działa w grande dosyć ospale, z lekkim opóźnieniem 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#410661 Wysłany:
08 Lis 2010, 13:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
lakikwap napisał(a): Cytuj: po wejściu w ostry mokry zakręt z dużą prędkością i zaciągnięciu ręcznego działa esp jakoś na ręczny zaciągnięty?? bo wydaje mi sie że jak na śniegu sie bawiłem ręcznym z esp i wyłączonym w megance to nie było różnicy.
Musi działać, jeżeli nie działa przy zaciagniętym ręczym to ESP ma awarie. Dla ESP nie ważne co spowodowało blokade kół: MA zadziałać i starać wyprowadzić auto z opresji. EPS nie wie co spowodowało blokadę kół: czy to ręczny hamulec czy to utrata przyczepności na lodzie itp.
Przy włączonym ESP i zaciągnięciu ręcznego nie zrobisz bączków i obrotów o 180 stopni. Po wyłączeniu ESP mozesz obracać sie dowoli 
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#410736 Wysłany:
08 Lis 2010, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
mario-sz napisał(a): i obrotów o 180 stopni
o ile się zakładamy ?  (ESP oczywiście działa)
_________________
|
|
Góra |
|
 |
K3 |
#410747 Wysłany:
08 Lis 2010, 18:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
bbanditoss napisał(a): mario-sz napisał(a): i obrotów o 180 stopni o ile się zakładamy ?  (ESP oczywiście działa)
Ja gdybym nie kontrował, to pewnie te 180o bym zaliczył... sam nie wiem, co byłoby lepsze...
_________________
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#410780 Wysłany:
08 Lis 2010, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
bbanditoss napisał(a): mario-sz napisał(a): i obrotów o 180 stopni o ile się zakładamy ?  (ESP oczywiście działa)
Nie wiem jak działa to w GP ale PASATEM próbowałem i za cholere się NIE dało! Rozpędzałem się na dużym pustym placu hipermarketu i nie było najmniejszych szans się tak obrócić. SERIO 
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#410797 Wysłany:
08 Lis 2010, 20:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
mario-sz jeśli przy prędkości powiedzmy powyżej 20km/h na lodzie zaciągniesz ręczny i narzucisz auto ręcznym żaden ESP ci nie pomoże,każdy samochód obróci 180*
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#411447 Wysłany:
10 Lis 2010, 14:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
kox napisał(a): mario-sz jeśli przy prędkości powiedzmy powyżej 20km/h na lodzie zaciągniesz ręczny i narzucisz auto ręcznym żaden ESP ci nie pomoże,każdy samochód obróci 180*
Nie każdy. Wystarczy, że auto ma elektroniczny hamulec ręczny (a podejrzewam, że Passat takowy posiada) i elektronika nie pozwoli na stałe zablokowanie tylnych kół - po prostu na tylnych kołach zadziała ABS. W GP jest mechaniczny więc bączki można kręcić (sprawdzone). A jak sprawdzić czy GP ma ESP? Najprościej na śniegu albo na mokrej kostce gdzieś na placu - jak wprowadzisz auto w poślizg to będzie słychać działanie systemu na poszczególnych kołach które będą dohamowywane. Takie pstrykanie jak przy włączaniu ABS.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
xsulp |
#829281 Wysłany:
14 Paź 2017, 12:29; Temat postu: Re: Jak sprawdzić obecność ESP w Grande Punto? |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Paź 2017, Posty: 1
|
cześć, od pewnego czasu usiłuję kupć fiata grande punto ale zależy mi na systemie esp, niestety w większości ogłoszeń pisze, że samochód ma kontrolę trakcji a wcale tego przycisku asr on/off nie ma. Przyznam szczerze, że zaczyna mnie to denerwować. Czy jest możliwe, że od któregoś rocznika montowano ESP bez tego włącznika? jest np w "standardzie" i nie da się wyłączyć? Każdy handlarz mówi że ma ma i poźniej się nie odzywa.... Chyba sami nie wiedzą co sprzedają.... Pomóżcie bo przekopałam internet i nigdzie takiej informacji nie znalazłam.
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#829316 Wysłany:
15 Paź 2017, 13:27; Temat postu: Re: Jak sprawdzić obecność ESP w Grande Punto? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
OPIS FUNKCJONALNY Centralka elektroniczna ABS M50 zasilana jest (na stykach 2 i 3) bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej bezpiecznikami F5 i F4 w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnikowej.
Zasilana jest "poprzez kluczyk" (INTprzesyłane jest do styku 18 w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F26 z Body Computer M1.
Centralka jest podłączona do masy na stykach 1 i 4.
Cztery czujniki K70, K71, K75, K76 przesyłają sygnały prędkości kół odpowiednio do styków 5-16, 10-9, 17-6, 19-8 w M50 odpowiednio
Wyłącznik pedału hamulca I30 przesyła sygnał zgody do styku 20 centralki M50: w rzeczywistości wyłącza każdą interwencję ABS, jeżeli nie zostanie naciśnięty pedał hamulca (sygnał styku N.A.) ; wyłącznik I30 zasilany jest "poprzez kluczyk" (INT) przez bezpiecznik F22 Body Computer M1.
Czujnik ześlizgu i przyspieszenia bocznego i wzdłużnego K74 jest zasilany przy wlączonym kluczyku (INT) z linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F26 z Body Computer M1; i łączy się poprzez linię CAN z centralką ABS M50, z Body Computer M1 i centralka sterowania silnika M10.
Przycisk sterowania "ASR OFF", znajdujacy się na pulpicie H90, wysyła sygnał wyłączenia do styku 21 z M50, natomiast ze styku 22 zostaje odesłany sygnał, który zapala odpowiednią diodę - zawsze z pulpitu H90 do systemu wyłączonego; wyłącznik H90 jest zasilany "przy wlączonym kluczyku" (INT) z Body Computer M1.
Ze styku 23 w M50 wychodzi sygnał prędkościomierza "dyskretny" przesłany do niektórych urządzeń, które wymagają tych informacji; ten sam sygnał zostaje także powtórzony poprzez sieć CAN.
Poprzez linię CAN, centralka ABS M50 łączy się - poprzez styki 15 i 26 - z centralką kontroli silnika M10 i ze styków 14 i 25 do Body Computer M1 i z zestawem wskaźników E50, dla sterowania lampką sygnalizacyjną “awarii ABS” i jeżeli problemy dotyczą EBD, lampką sygnalizacyjną "niskiego poziomu płynu hamulcowego/zaciągniętego hamulca postojowego" jak również lampki "ESP/ASR".
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|