You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Wrz 2018, 11:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #834136 Wysłany: 10 Lut 2018, 20:00; 
 Temat postu: Wymiana rozrządu od a do z w grande punto 1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lut 2018,
Posty: 6
Witam.
Bardzo proszę o dokładnego manualna wraz ze zdjęciami dotyczącego wymiany rozrzadu,wraz z uszczelniaczami, w grande punto 1.4 8V.To moja pierwsza taka robota,więc prosze o dokladny opis.Podczas wymiany chcę zastosować blokadę rozrządu -żeby wszystko było tak jak ma być.
Dziękuje


Góra
 Profil  
 

 
 Post #834491 Wysłany: 18 Lut 2018, 19:00; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrządu od a do z w grande punto 1.4 8V
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 01 Gru 2014,
Posty: 61
Na youtube są filmiki opisujące po kolei co robić. Uszczelniacze żeby wymienić to musisz koła odkręcić i masz dostęp. Wbijasz jakiś śrubokręt lub co tam masz i wyciągasz stare. Nowe wbijasz przez jakąś tulejkę nadasadkę klucza pasującą średnicą do uszczelniaczy. Ale nie wiem czy to jest dobry pomysł na zmianę rozrządu jeżeli pytasz o takie rzeczy, na twoim miejscu zleciłbym to komuś co to ogarnia na co dzień. Ale jak to mówią do odważnych świat należy. Aha no i nie zapomnij o kluczu dynamometrycznym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #834542 Wysłany: 19 Lut 2018, 20:03; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrządu od a do z w grande punto 1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lut 2018,
Posty: 6
Dzięki ale liczyłem na coś więcej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837288 Wysłany: 26 Sie 2018, 12:09; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrządu od a do z w grande punto 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 287
Pomógł: 5
Umiesz liczyć, licz na siebie.
Ruscy robią bez blokad i też jest git... :E
Część 1/2: https://www.youtube.com/watch?v=5mRNWRPNtoc
Część 2/2: https://www.youtube.com/watch?v=wsU94lRD_dU

PS
Na pierwszą w życiu taką robotę, ten silnik jest już NIE zalecany raczej.
Uczcie się na prostszych, bezkolizyjnych konstrukcjach (rodzina FIRE, ale w starszych modelach, np. Uno, Punto 1).

*------------------------------------- EDIT ----------------------------------*

Czy ktoś próbował dorobić samodzielnie blokady, albo pożyczyć i skopiować?
Albo kupić, skopiować i oddać towar (tracimy tylko koszty 2 przesyłek)...

Elementy nie są skomplikowane, można się pokusić nawet o pomiary...z fotografii.
Rozstawy otworów NIE są krytyczne. Kąty tak: to główny powód istnienia wszelkich blokad.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Rozstawy nie ważne, głównie kąty się liczą. Otwory mogą być jako "fasolki".


Przykłady blokad handlowych. Można mierzyć z niektórych fotek (znając jeden wymiar, rozmiar otworu, rozmiar śrub, reszta wynika ze skali i po temacie). Blokada wałka rozrządu wygląda na równe 10 stopni. Podobno są różnice w wyglądzie wałka w 1,2 oraz 1,4 więc trzeba uważać przy jego ustawianiu przed zablokowaniem, może być odwrotnie (choć blokady te same).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Kąt blokady wałka rozrządu to chyba 10 stopni.


Z fotografii wychodzą ładne, równe liczby. Kąty najważniejsze, reszta to "pikuś". Wzornik do ustawiania pokrywy zaworów można olać.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Relacje kątowe są tu najważniejsze!


Wymiary "zdjęte" z fotografii. Otwory typu 6 oraz 8 milimetrów z kawałkiem, to otworki przelotowe na śruby M6 oraz M8, ich rozstaw (średnica) nie jest ważna, można by wykonać tzw. "fasolki" (byle zwrócone tak, aby kątów nie zakłócić).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Wymiary z fotografii DA SIĘ wyciągnąć!


Czyli tak (otwory przerobione na "fasolki"). Blokada może być z płaskownika (kształt "lizaka" nie potrzebny). Również można zignorować występ/dystans pod śrubkę M6 (podłożyć coś, albo po prostu nie dokręcać takiej blokady do końca, nie giąć jej, ona ma tylko ustalać kąt).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Wizualizacja 3D. Blokada z płaskownika.


Tak się składa, że mam stare koło pasowe z Punto 1. To ta sama rodzina FIRE i pewne rzeczy muszą być i są wspólne. Koło ma te same wymiary (tak wynika z pomiarów tego koła i wyników "wyjętych" z fotografii blokad dla Grande), ale mogą być różnice np. w liczbie zębów.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Mamy 23 mm plus trochę luzu = zgadza się z "pomiarami" z fotografii blokad.


Występ/czopik ustalający też się zgadza (około 3 mm, plus trochę luzu). Położenie od środka koła też.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Rodzina FIRE, wymiary koła te same...


Rozstaw otworów M8 na średnicy też się zgadza. Przy pomiarze oczywiście uwzględniona średnica trzonków śrubek.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Rozstaw z Punto 1 pasuje do blokad Grande.


Analogicznie można dokonać szpiegostwa przemysłowego i inżynierii wstecznej przy pozostałych elementach z zestawu blokad. Tu podałem tylko przykład postępowania (rozrząd mam do roboty w przyszłym roku). Wystarczą tylko podstawowe umiejętności ślusarskie (trasowanie otworów, wiercenie, "pilniko-terapia").


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO