You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 21 Lut 2019, 13:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #836262 Wysłany: 05 Kwi 2018, 09:41; 
 Temat postu: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Kwi 2018,
Posty: 10
Witam forumowiczów. Jestem tu nowy i liczę na Waszą pomoc. W lutym tego roku zakupiłem punto HGT z 2000 roku. Niestety trafiłem na oszusta z Bielska Białej (od razu ostrzegam przed nim - sprzedaje auta rzadko, ale sprzedaje i oczywiście nie przyznaje się, że jest handlarzem), który sprzedał mi padakę. Silnik okazało się był zalany motodoktorem i po wymianie rozrządu, oleju i uszczelnień obróciła się panewka. Silnik niestety jest do remontu i moje pytanie jest takie. Oprócz szlifu wału, nowych panewek, pierścieni, szlifu głowicy, co trzeba by jeszcze zrobić, na co zwrócić uwagę, żeby było na długie lata spokojnie??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #836263 Wysłany: 05 Kwi 2018, 09:52; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 620
nowa pompa oleju, sprawdzić głowicę na szczelność

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836264 Wysłany: 05 Kwi 2018, 10:11; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Kwi 2018,
Posty: 10
Dzięki za info. Tą głowicę sprawdzić po szlifie???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836270 Wysłany: 05 Kwi 2018, 11:28; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1933
Pomógł: 45
uszczelniacze zaworowe proponuję wymienić

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836272 Wysłany: 05 Kwi 2018, 13:37; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Kwi 2018,
Posty: 10
Właśnie dziś będę wiedział co jeszcze po rozłożeniu silnika wyniknie i co będzie trzeba wymienić. O uszczelniaczach szczerze mówiąc nie myślałem, ale wezmę je pod uwagę :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836274 Wysłany: 05 Kwi 2018, 14:38; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1933
Pomógł: 45
jak zrzucasz głowice to już wypada te uszczelniacze wymienić bo na pewno tam 18 letnie siedzą nie kosztuje to wiele a stare i zużyte są często powodem spalania oleju

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836275 Wysłany: 05 Kwi 2018, 14:58; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1278
Pomógł: 7
Zależy jaki remont konieczny , bo jak gładzie w cylindrach byłyby wyrobione to trzeba wtedy tłoki nad wymiar albo nowe tuleje. Ehh Ci "oszuści" :oops:

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836279 Wysłany: 05 Kwi 2018, 17:39; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Kwi 2018,
Posty: 10
No niestety pierwszy raz dałem się wrobić w taką padakę. Na błędach się człowiek niestety uczy. Ale jest plan zrobienia z tego porządnego HGtka, także walczę ☺


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836280 Wysłany: 05 Kwi 2018, 18:10; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Lis 2014,
Posty: 111
Pomógł: 2
Zapoznaj się z moim tematem --> http://fiatpunto.com.pl/topic56109.html. Też robiłem remont tego silnika. Masz tam wyszczególnione pare pozycji które wymieniałem razem z ceną.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836463 Wysłany: 09 Kwi 2018, 07:07; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Kwi 2018,
Posty: 10
cinex134.
Dziękuję za info. Poczytałem i mam podobnie. Nerwów mnie to kosztuje już za dużo, nie wspominając o pieniądzach. No ale jak to mówią wiedziały i widziały gały co brały.
A napisz mi tylko jak po tym remoncie auto się spisuje - masz już spokój, czy dalej coś nawala??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836467 Wysłany: 09 Kwi 2018, 08:14; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Lis 2014,
Posty: 111
Pomógł: 2
Po remoncie wszystko jest ok. Mam mały problem z nierówną pracą na PB ale domyślam się że jest to związane z niewyregulowaną instalacją LPG.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836475 Wysłany: 09 Kwi 2018, 12:55; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Kwi 2018,
Posty: 10
Dzięki za info. No to w takim razie remontujemy :) Oby kasa nie poszła na marne. Choć zastanawiam się, czy go po remoncie nie sprzedam.
Oczywiście jak ktoś da tyle ile będę chciał, a tanio nie będzie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843585 Wysłany: 15 Lis 2018, 13:14; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Lis 2014,
Posty: 111
Pomógł: 2
Wojtus10, i jak? Udało się wyremontować? Co z kropkiem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843638 Wysłany: 16 Lis 2018, 22:13; 
 Temat postu: Re: Remont silnika w HGT - na co zwrócić uwagę.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Kwi 2018,
Posty: 10
Marcinie.
Samochód zaczął jeździć po niesamowitych perypetiach, które trwały 6 miesięcy - tyle był u mechanika...
Do rzeczy: Po wielkiej awarii, którą już opisałem kiedyś tam :), przyszedł czas na wspomniany remont. Wał pojechał do szlifu, blok do szlifu, głowica do planowania, zakupione panewki, uszczelki, itdd.
Po złożeniu okazało się, że budą "rzuca". Po kolejnym rozłożeniu silnika okazuje się, że osiowość wału została źle zrobiona. Wał do wywalenia. Firma która to robiła - znana na moim terenie zobowiązala się załatwić dobry wał. Rozmowa z kolegą mechanikiem i decyzja bierzemy fabrycznie nowy wał, panewki, korbowody, tłoki i robimy konkretny remont. Po kolejnym miesiącu silnik został poskładany, ale niestety mechanik dał trochę dupy, bo uznał, że jeden ze starych korbowodów jest ok i nie ma sensu go wymieniać. Efekt - znów "rzucanie" budą. Na swoje życzenie rozbiera kolejny raz silnik i już nie kombinuje. Wsadzamy wszystko nowe i wreszcie jest porządany efekt. Silnik pracuje jak trzeba, choć pozostała jeszcze wymiana wariatora, który niestety się z biegiem czasu uszkodził...Mam dostać na dniach papiery na wszystko z roczną gwarancją na silnik :)
Teraz zabrałem się za wymianę zawieszenia - tego co trzeba wymienić. Także mam nowe wahacze, wszystkie gumy na stabilizatorze, odbojniki i gumy na teleskopach, nowe hamulce i jeszcze czeka mnie na wiosnę zrobienie blacharki. Podlogę mam zrobioną, ale progi i inne detale do wymiany. także uznałem, że jak już tak popłynąłem, to teraz trzeba iść "na całość".
Na wszystko robię dokumentację fotograficzną i mam papiery, bo zastanawiam się nadal nad sprzedażą, ale tylko wtedy go sprzedam jak ktoś zapłaci tyle ile włożyłem, a już mamy 10000...
No i jeszcze kusi mnie oklejenie go na jakieś rajdowe barwy :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO