|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 00:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marvin |
#837250 Wysłany:
03 Maj 2018, 16:37; Temat postu: diagnostyka |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 03 Maj 2018, Posty: 17
|
Hej witam wszystkich na forum:) Mam autko Punto Evo 1.4 8v. Moim poprzednim autem było stilo 1.9 JTD więc kupiłem sobie kable do niego (od viaken). Wstawiłem fotki. Teraz do punciaka pasuje tylko ten elm327 bo komunikacja jest po linii can. Kupiłem do niego przejściówkę typ 3 bo ona może się łączyć z resztą bebechów w aucie i sam elm327 z silnikiem bez problemów zagaduje ale z tą przejściówką nie chce zagadać z resztą auta. Wyskakuje błąd. Macie jakieś pomysły? pozdrawiam
Załączniki: |
blad.jpg [ 90.02 KiB | Obejrzany 6053 razy ]
|
8a1509d31281550515b61f0dadcc6214.jpg [ 123.09 KiB | Obejrzany 6053 razy ]
|
kkl-fiat-fiatecuscan.jpeg [ 327.79 KiB | Obejrzany 6053 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
|
|
pmx007p1 |
#837251 Wysłany:
03 Maj 2018, 16:52; Temat postu: Re: diagnostyka |
|
|
Podobno to całe "OBD2" to miał być standard (jak tylko wtyczka pasuje, to ma działać). A tu się okazuje, że Fiaty są jakoś upośledzone i trzeba co chwilę inną przejściówkę. Dostępne w internecie zestawy do diagnostyki mają właśnie przejścia specjalnie do Fiata. Może właśnie którejś z nich Ci brakuje (zielona i żółta są chyba "typowe")? Załącznik:
Komentarz do pliku: Przejściówki dla ELM327 do grupy Fiata.
735580d44188ae8e270752778579.jpg [ 41.1 KiB | Obejrzany 6049 razy ]
|
|
Góra |
|
|
marvin |
#837253 Wysłany:
03 Maj 2018, 17:29; Temat postu: Re: diagnostyka |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 03 Maj 2018, Posty: 17
|
Kupiłem od viaken: https://www.viaken.pl/pl/adapter-do-int ... typ-3.htmlI mam ją całą czarną? Wszystkie typy mają pokazane jako czarne. Na zdjęciu też jest taka, a niby jest typ3. Na niej nic nie pisze, może się pomylili i mam inną. A sam elm327 łączy się z silnikiem i chyba ABS, ale jak dam tą przejściówkę to wyskakuje mi błąd jak wyżej. Czyli reszta jest ok kabel i program MES 3.9 Ciekawe czym się różni typ 1 czarny, a typ 1 zielony? reszta też jest zdublowana oprócz typ 3 bo jest czarny, ale pisze że to odpowiednik żółtego. Ciekawe jaki mi wysłali?
Załączniki: |
Komentarz do pliku: Tutaj mają te typy 1,2,3 i wszystkie na jedno kopyto
Clipboard01.jpg [ 73 KiB | Obejrzany 6038 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#837258 Wysłany:
03 Maj 2018, 20:23; Temat postu: Re: diagnostyka |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
marvin napisał(a): elm327 łączy się z silnikiem i chyba ABS, ale jak dam tą przejściówkę to wyskakuje mi błąd jak wyżej Czyżby problem z opornikiem? Napisz do Viakena, czy w tym zakupionym ELM'ie wylutowali opornik 120 Ohm. To, co opisujesz wskazuje na moje podejrzenie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
marvin |
#837261 Wysłany:
03 Maj 2018, 23:00; Temat postu: Re: diagnostyka |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 03 Maj 2018, Posty: 17
|
domin45670 napisał(a): marvin napisał(a): elm327 łączy się z silnikiem i chyba ABS, ale jak dam tą przejściówkę to wyskakuje mi błąd jak wyżej Czyżby problem z opornikiem? Napisz do Viakena, czy w tym zakupionym ELM'ie wylutowali opornik 120 Ohm. To, co opisujesz wskazuje na moje podejrzenie. A może mam inny typ bo na nim nic nie pisze a na stronie są różne typ1 cały czarny i typ1 kolor typ4 czarny i kolor i tak z każdym. Typ 3 jest tylko cały czarny i nie ma koloru ale odpowiada żółtemu tak mają napisane. Czym one się różnią? A ja myślałem że jak nie ma się tej przejściówki to wtedy trzeba ten opornik usunąć a jak jest to powinno działać bez ingerencji w kabel elm327
Załączniki: |
IMG_20180503_224135.jpg [ 75.27 KiB | Obejrzany 6018 razy ]
|
Komentarz do pliku: Tak wygląda w środku
IMG_20180503_224108.jpg [ 96.65 KiB | Obejrzany 6018 razy ]
|
Komentarz do pliku: Taki kupiłem od nich z 6 lat temu
IMG_20180503_223741.jpg [ 77.06 KiB | Obejrzany 6018 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#837263 Wysłany:
03 Maj 2018, 23:06; Temat postu: Re: diagnostyka |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
marvin napisał(a): A może mam inny typ bo na nim nic nie pisze a na stronie są różne typ1 cały czarny i typ1 kolor typ4 czarny i kolor i tak z każdym. Typ 3 jest tylko cały czarny i nie ma koloru ale odpowiada żółtemu tak mają napisane. Czym one się różnią? Nie myl przejściówek (adapterów) z właściwym kablem (ELM327). Przejściówki się różnią połączeniami (zobacz schematy na stronie MES). Z tego co się orientuję, to najdroższa wersja MES'a ich nie wymaga. Słabo zrobiłeś, że otwarłeś kabel. Panowie z Viakena z tego co się orientuję usuwają (przynajmniej usuwali) oporniki, tylko im trzeba było dać znać, że to ma hulać pod FES/MES. Właśnie straciłeś gwarancję i możliwość zwrotu. Wejdź do działu "zrób to sam" i poszukaj tematu z przeróbką kabla. Opisałem co i jak posiłkując się oficjalnym forum FES/MES.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
marvin |
#837264 Wysłany:
04 Maj 2018, 10:50; Temat postu: Re: diagnostyka |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 03 Maj 2018, Posty: 17
|
domin45670 napisał(a): marvin napisał(a): A może mam inny typ bo na nim nic nie pisze a na stronie są różne typ1 cały czarny i typ1 kolor typ4 czarny i kolor i tak z każdym. Typ 3 jest tylko cały czarny i nie ma koloru ale odpowiada żółtemu tak mają napisane. Czym one się różnią? Nie myl przejściówek (adapterów) z właściwym kablem (ELM327). Przejściówki się różnią połączeniami (zobacz schematy na stronie MES). Z tego co się orientuję, to najdroższa wersja MES'a ich nie wymaga. Słabo zrobiłeś, że otwarłeś kabel. Panowie z Viakena z tego co się orientuję usuwają (przynajmniej usuwali) oporniki, tylko im trzeba było dać znać, że to ma hulać pod FES/MES. Właśnie straciłeś gwarancję i możliwość zwrotu. Wejdź do działu "zrób to sam" i poszukaj tematu z przeróbką kabla. Opisałem co i jak posiłkując się oficjalnym forum FES/MES. Ten kabel mam już od 6 lat także gwarancji już nie mam teraz tylko dokupilem ten adapter typ3. Tylko nie są one w żaden sposób oznaczone a dodatkowo są dwa rodzaje różnią się ceną tutaj link do ich strony https://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/[ Dodano: 03 Maj 2018, 23:19 ]A jest tam na tym kablu ten opornik? Bo na internecie są wszystkie rodzaje płytek ale tej mojej nie widzialem [ Dodano: 04 Maj 2018, 09:27 ]Dzwoniłem dzisiaj do viaken to gość pierwsze pytanie czy mam legalnego MES. Nic nie wskórałem jeszcze mnie pouczał że mam nielegalne oprogramowanie, a jak mu mówiłem o tym oporniku czy usuwają to powiedział że to bajki na internecie wypisują. Jak działa mi elm327 sam z silnikiem, a nie działa reszta z przejściówką typ3 to wina oprogramowania. Chore [ Dodano: 04 Maj 2018, 10:14 ]marcin186 napisał(a): Mam głupie pytanie jak rozebrać ELM'a bo mój nie ma żadnych śrubek a chce zobaczyć czy faktycznie jest przerobiony [ Dodano: 10 Kwi 2011 12:59 ]Dobra już znalazłem, śrubki były pod naklejką [ Dodano: 10 Kwi 2011 13:05 ]Dobra, teraz znający się na rzeczy proszę o opinie czy jest coś z moim ELM zrobione czy zapłaciłem za nieprzerobiony 5ROCKY5 napisał(a): marcin186 napisał(a): Dobra, teraz znający się na rzeczy proszę o opinie czy jest coś z moim ELM zrobione czy zapłaciłem za nieprzerobiony szczęsciarz masz już bez opornika sorki ta druga strona się jednak różni nie mam opornika jak kolega r14 tylko mam 2 obok siebie i na nich pisze 101
Załączniki: |
Komentarz do pliku: ta od kolegi
mimg,IMG_4da18f0e3a9594231.jpg [ 10.11 KiB | Obejrzany 5981 razy ]
|
Komentarz do pliku: a to jest mój
IMG_20180504_104423[1].jpg [ 88.46 KiB | Obejrzany 5981 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#837291 Wysłany:
04 Maj 2018, 17:16; Temat postu: Re: diagnostyka |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Zmierz multimetrem rezystancję między opisanymi w manualu pin'ami. Wtedy będzie więcej wiadomo. Na opis w stylu "R14" nie patrz.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
marvin |
#837295 Wysłany:
04 Maj 2018, 18:04; Temat postu: Re: diagnostyka |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 03 Maj 2018, Posty: 17
|
Ok już wszystko chodzi:) Ten ELM327 nie ma tego opornika, zmieniłem tylko Multiecuscan na wersje 3.6 i zagrało. Łączy się z każdym modułem dzięki za fatygę. Pozdo
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|