|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kodi78 |
#83738 Wysłany:
20 Sty 2008, 23:16; Temat postu: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej, nawet bez termostatu. |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 20 Sty 2008, Posty: 3
|
Witam. Od pewnego czasu zauważyłem wg. mnie szybkie nagrzewanie się silnika (ok. 5min. do włączenia się wentylatora).Pomyślałem, że to termostat, więc wymieniłem na nowy, ale nie było zmiany.Wymontowałem go i to samo! W układzie chłodzenia wysokie ciśnienie.Po nagrzaniu i odkręceniu korka pryska płyn.Wymieniałem płyn, odpowietrzałem- dalej to samo. Wewnątrz auta, w okolicy kratki nawiewu słychać szemranie jakby przelewanie się wody.Może uszczelka głowicy.Proszę o pomoc. Punto 1.2 '94 75KM.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#83755 Wysłany:
21 Sty 2008, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Nagrzewnica zapowietrzona jeśli przelewa się w kabinie...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Silvan |
#83792 Wysłany:
21 Sty 2008, 09:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Maj 2007, Posty: 81
|
Jak odpowietrzyć nagrzewnice ?
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
piotr paterak |
#83853 Wysłany:
21 Sty 2008, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Mar 2007, Posty: 16
|
nie chce cie martwic ale masz dowymiany uszczelke pod glowica.ja jak mi poszla mialem takie same obiawy
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#83949 Wysłany:
21 Sty 2008, 17:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
a pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym to również objaw uszkodzenia uszczelki?
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#83968 Wysłany:
21 Sty 2008, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
dzikidaniel napisał(a): Nagrzewnica zapowietrzona jeśli przelewa się w kabinie... Chyba się urwałeś z choinki. Uszczelka głowicy padła.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#84084 Wysłany:
21 Sty 2008, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Pęcherzyki świadczą o dostawaniu się spalin do układu chłodzenia czyli tak jak wyżej piszą uszczelka do wymniany.
Tezet1956 napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Nagrzewnica zapowietrzona jeśli przelewa się w kabinie... Chyba się urwałeś z choinki. Uszczelka głowicy padła.
Tak. Z tej najwyższej i upadek tak na mnie podziałał  Tobie też polecam spróbować 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
luk-asz |
#84115 Wysłany:
22 Sty 2008, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Lis 2007, Posty: 70
|
Tezet1956 napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Nagrzewnica zapowietrzona jeśli przelewa się w kabinie... Chyba się urwałeś z choinki. Uszczelka głowicy padła.
chyba nie tak do konca , mialem uszczelke robiona jakos tak 2 tys temu czasami cos sie przeleje ale to chyba nie uszczelka winna - nie strasz!!
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#84116 Wysłany:
22 Sty 2008, 00:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
luk-asz napisał(a): mialem uszczelke robiona jakos tak 2 tys temu czasami cos sie przeleje ale to chyba nie uszczelka winna - nie strasz!! Jeśli były wżery w głowicy i nie zostały splanowane to każda swieża uszczelka może paść po paru tysiącach.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
luk-asz |
#84121 Wysłany:
22 Sty 2008, 00:55; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Lis 2007, Posty: 70
|
no spece ja planowali i bylo wszystko na cacy przekonamy sie jak zmienie chlodnice bo ta tez sie nadaje tylko na smietnik - lekko cieknie
_________________ --
Kropek mój, to jest to, kocham go!
|
|
Góra |
|
 |
kodi78 |
#84324 Wysłany:
22 Sty 2008, 18:13; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 20 Sty 2008, Posty: 3
|
Dzięki. Też podejrzewałem uszczelkę.Jutro jestem umówiony z mechanikiem.Pewnie zedrze ze mnie kilka stów, ale trudno...
|
|
Góra |
|
 |
tiri1 |
#91676 Wysłany:
14 Lut 2008, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
Witam.
Ja mam podobny problem, z tym że silnik nagrzewa się z normalną szybkościa aż do 3/4 skali. Jakies 3-4tyś km temu było to samo, ale wtedy ciekła pompa i ubywało płynu. Po naprawie wskazówka nie dochodziła nawet do połowy skali. Dzis sprawdziłem:
- poziom płynu chłodzącego - max (tak samo jak zaraz po wymianie pompy)
- chłodnica i przewody oby dwa były ciepłe.
- wentylator sie nie włącza, ale nie wiem czy jeszcze działa, bo pod koniec lata strasznie hałasował i nadawał sie juz do wymiany.
Spotkaliście się z czymś takim?
Pozdrawiam
[ Dodano: 14 Lut 2008 10:12 ] Dodam jeszcze, ze włączenie ogrzewania obniża temperature cieczy chłodzącej. czy to jest termostat??
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#91703 Wysłany:
14 Lut 2008, 13:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
tiri1 napisał(a): Dodam jeszcze, ze włączenie ogrzewania obniża temperature cieczy chłodzącej. czy to jest termostat?? Ten objaw wskazuje między innymi na dziurawy termostat.
Zostaw samochód na postoju z włączonym silnikiem (nawet ok. 15 minut) i sprawdź włączanie wentylatora. Musisz mieć pewność, że działa, bo inaczej możesz mieć niespodziankę z silnikiem do remontu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
tiri1 |
#91710 Wysłany:
14 Lut 2008, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
Hmmm... tak sobie myslę, że jak by to byl nie działajacy termostat to na "małym obiegu" nie grzała by sie chłodnica i weże przy niej, a znowu na duzym nienagrzewałby sie tak szybko.
Zastanawiajace jest też to, że on z tygodnia na tydzień nagrzewa sie coraz bardziej (tak jak by płyn ubywał)..., ale sprawdzę dziś termostat dla pewnosci.
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#91821 Wysłany:
14 Lut 2008, 20:25; Temat postu: Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej, nawet bez termosta |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
kodi78 napisał(a): Witam. Od pewnego czasu zauważyłem wg. mnie szybkie nagrzewanie się silnika (ok. 5min. do włączenia się wentylatora).Pomyślałem, że to termostat, więc wymieniłem na nowy, ale nie było zmiany.Wymontowałem go i to samo! W układzie chłodzenia wysokie ciśnienie.Po nagrzaniu i odkręceniu korka pryska płyn.Wymieniałem płyn, odpowietrzałem- dalej to samo. Wewnątrz auta, w okolicy kratki nawiewu słychać szemranie jakby przelewanie się wody.Może uszczelka głowicy.Proszę o pomoc. Punto 1.2 '94 75KM.
u mnie bylo podobnie silnik nagrzewal sie prawidlowo az do czasu patrze potem z ojcem a tam plynu chlodniczego na dnie wlalem litr i znowu jest dobrze ale chyba bedzie nagrzewnica do wymiany bo ten plyn gdzies uciekl a w kabinie jak sie wlaczy cieply nawiew to smierdzi i szyby paruja czyli ten plyn paryje i do kabiny nawiewem sie dostaje, jak Ci poszla uczszelka pod glowica to plyn by szybko ubywal a za auten by byl taki dym ze przez tylna szybe malo co widac
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#91826 Wysłany:
14 Lut 2008, 20:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
tiri1 napisał(a): Hmmm... tak sobie myslę, że jak by to byl nie działajacy termostat to na "małym obiegu" nie grzała by sie chłodnica i weże przy niej, a znowu na duzym nienagrzewałby sie tak szybko. Masz nie działajacy, ale zawsze otwarty termostat. Dziurawy, czyli otwarty termostat jest najczęstszą usterką tego elementu. Żadko się zdarza ciągle zamknięty termostat.
Jeśli masz podejrzenia, że nagrzewa się za szybko, to sprawdź drożność chłodnicy i obserwuj twrdość węży (podejrzenie uszkodzenia uszczelki pod głowicą)
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
tiri1 |
#93178 Wysłany:
17 Lut 2008, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
Wymieniłem termostat i jest ok
W tych warunkach (zima) wskazówka delikatnie przekracza 1/4 (zawsze była przed połową).
Wielkie dzieki za porady.
Pozdrawiam
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|