You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 21 Paź 2018, 15:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #714717 Wysłany: 06 Lut 2014, 10:32; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 14 Wrz 2013,
Posty: 19
Na niemieckim forum dowiedziałem się że w 1.4 16v to normalne, ponieważ zawory sterowane są hydraulicznie i po odpaleniu ustawiają się.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #715298 Wysłany: 08 Lut 2014, 22:55; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Puntoświr

Samochód: Alfa Romeo 159
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Podolsze
Rejestracja: 13 Mar 2010,
Posty: 182
Pomógł: 5
1,4 8V nie ma hydraulicznych zaworów a to niestety nie przypomina ustawiania się zaworów a raczej jak by silnik się rozpadał lub wyszczał z gazu. u mnie po wymianie oleju filtrów i zalewam teraz kropka PB 98 nic takiego nie zaobserwowałem, spokój cisza ładnie odpala nic tylko się cieszyć :D

_________________
AR 159 1.9 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #738348 Wysłany: 28 Lip 2014, 14:34; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 304
U mnie tez hałasuje po kilku dniach lenistwa, ale to normalne. Jak piszą koledzy, olej musi dotrzeć do pewnych zakamarków po dluższym postoju :) . Mam tak od nowości.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800266 Wysłany: 14 Mar 2016, 18:38; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 106
Pomógł: 6
Hmm Podobny delikatny warkot ustający po 10 sek. po odpaleniu silnika też miałem ale latem czyli odpalenie obroty silnika najpierw do 1500 i zaraz spadały do ok 1100-1000. Ten warkot pojawiał się jak obroty spadały i utrzymywał się ok 10 sek. teraz w zimie jak odpalam dłużej utrzymują się obroty 1500 i spadek też jest mniejszy i warkotu nie ma. Podejrzewałem alternator działa bez zarzutu, ładowanie w normie dalej rozrusznik też działa bez zgrzytów ochoczo brzmiąc "łiiititititit" :) podejrzewałem też sprężarkę klimatyzacji ale też działa wyłączona daje minimalny opór obrotowy w zależności od wysterowania zaworem opór się zmienia wiec też nie to. Mam jeszcze jeden pomysł ale to jak przyjdzie lato mianowicie jak dłużej postoi to i akumulator jest troszkę bardziej wyładowany a latem szybko obroty spadają może obciążenie alternatora słabszym akumulatorem wprowadza taki chwilowy warkot. Dodam że warkot nie przypomina klepania czy cykania zaworami to bardziej przypomina jakby pod maską był silnik od Ikarusa albo Stara na 10 sek. :)

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806991 Wysłany: 09 Cze 2016, 21:59; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Zbigniew
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Maj 2016,
Posty: 6
Odgrzeje temat, mam podobny problem. Nie jestem jednak w stanie stwierdzić na ile ta "usterka" jest tym samym co u Was :E
Wrzucam filmik, telefon po chwili przysunięty bliżej silnika - ten typ tak ma j/w czy jest to jednak oznaka czegoś niedobrego? :| :|

http://sendvid.com/uhv29y41


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807017 Wysłany: 10 Cze 2016, 05:55; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Puntoświr

Samochód: Alfa Romeo 159
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Podolsze
Rejestracja: 13 Mar 2010,
Posty: 182
Pomógł: 5
Mi to wygląda na zawory, choć czasem tak mogą też stukać padające wtryski lpg

_________________
AR 159 1.9 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807026 Wysłany: 10 Cze 2016, 09:42; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Zbigniew
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Maj 2016,
Posty: 6
Nie ma gazu, więc chyba trzeba pojechać do majstra zająć się zaworami :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807027 Wysłany: 10 Cze 2016, 10:38; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Milanówek
Rejestracja: 07 Cze 2016,
Posty: 10
Nie jestem specjalistą ale może zdjąć pasek klinowy zostawić auto na 2-3 dni i odpalić jeżeli dalej będzie ten "zgrzyt" to będzie wiadomo ze alternator, klimę będzie można wykluczyć ? może się mylę nie wiem jak jest w tym aucie zostało to rozwiązane bo jestem samoukiem a dopiero co kupiłem Punciaka, jeżeli nie można tak zrobić poprawcie mnie :)

_________________
Pierwsza: Nubira Kombi 2.0 140 KM

Póżniej: Audi A4 B5 Sedan 1.8 125 KM

Teraz: Volvo s80 Sedan 2.8 T6 272 KM

Ostatni zakup: Punto II HGT 1.8 130 KM "Smerfetka" W trakcie składania xd


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807093 Wysłany: 11 Cze 2016, 18:51; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Ryszard
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 10 Maj 2013,
Posty: 281
Pomógł: 4
Mój tez klepał zaworami gdy był zimny. Wszystko wyjaśniło się przy wymianie paska rozrządu. Dół był przestawiony o dwa zęby w jedna stronę a góra o jeden ząb w druga stronę - w sumie przestawienie o jeden ząb. Po ustawieniu nowego paska na znaki wszystko było juz ok.

_________________
Mocy przybywaj bo 8V to nie V8!
CzarySmaryGarage: http://www.youtube.com/channel/UC2eCgnRn_vap605t7oTFzKA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817015 Wysłany: 25 Maj 2017, 12:26; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 30
To dłuższe "wycie" po odpaleniu silnika (zwłaszcza podczas wilgotnej, deszczowej pogody), to prawdopodobnie efekt "ślizgania się" paska napędu podzespołów. Zwykle po kilkunastu sekundach ustaje.
Natomiast ten nieprzyjemny krótki zgrzyt w trakcie odpalania silnika (zimnego), to chyba wina bendiksa. Też w moim kropku mam takie objawy i wkrótce jadę na naprawę. Podobno czasami pomaga czyszczenie, a czasami konieczna jest wymiana... Dam znać po naprawie.

[ Dodano: 25 Maj 2017 11:26 ]

Miałem dać znać po naprawie, a wyleciało mi z głowy..;-) To dlatego, że problem się rozwiązał.
Tak jak przypuszczałem - przyczyną krótkiego nieprzyjemnego zgrzytu przy odpalaniu silnika był bendiks. Został wymieniony i o zgrzytach zapomniałem :D

_________________
Grafitowe Punto II 1,2/8V 5d. - było
Brązowy FADO GP Estiva B&M 1,4/8V 5d. - JEST


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841291 Wysłany: 04 Wrz 2018, 10:59; 
 Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 319
Pomógł: 6
Głośniejsza praca zimnych silników rodziny FIRE, to standard od zawsze.
"Ten typ tak ma". A po dodaniu zmiennych faz, to tym bardziej.
Ale jest kwestia sporna, co to dokładnie za dźwięki i jak bardzo jest głośniejszy na zimno.
Duży wpływ ma smarowanie, a konkretnie potrzeba "nabicia" ciśnienia po dłuższym postoju.
Sam filtr, jego stan ma znaczenie. Budowa wewnętrzna też (ile ma zaworków i jakie - zwrotny, itp.).
W Grande zmniejszono pojemność miski i rozmiar filtra w porównaniu ze starszymi silnikami.
To błąd. Olej szybciej się "przepracowuje" i/lub filtr zapycha (nie całkiem, ale rośnie groźba otworzenia "bajpasa").
Przez to przy starcie jest gorsze, czyli wydłużone wypełnianie kanałów.
Polecam sprawdzoną metodę: dodatkowa wymiana samego filtra w połowie okresu wymiany olej+filtr.
"Warkot" jest wtedy łagodniejszy i trwa połowę krócej (a jak się szczęśliwie trafi, to i w ogóle znika).
Wcześniejsze powody nadal obowiązują: zawory, rozrząd, rozrusznik, alternator, klima, pary paliwa, itd.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO