|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 15:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Gedzio |
#8784 Wysłany:
22 Lut 2007, 21:50; Temat postu: Problem z regulacją nawiewu |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lut 2007, Posty: 14
|
proszę o pomoc ! kupiłem punciaka 1.2 75KM i nie działa pokrętło regulacji prędkości nawiewu, tzn. 1,2 nie działa tylko na 3 działa.Proszę o radę co może być zepsute. Pokrętło jest dobre bo wymieniłem na nowe. 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
WojtasBB |
#8788 Wysłany:
22 Lut 2007, 22:06; Temat postu: |
|
|
co znaczy nie działa ?? nie działa pokrętło czy nie działa nawiew sensie nie dmucha na 1 i 2 a dopiero na 3 biegu działa ?
|
|
Góra |
|
 |
garys |
#8814 Wysłany:
22 Lut 2007, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 519
|
W moim poprzednim aucie to był objaw spalonych oporników odpowiedzialnych za poszczególne stopnie regulacji prędkości
...ale niech się mądrzejsi wypowiedzą jak to jest w punto 
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#8816 Wysłany:
22 Lut 2007, 23:21; Temat postu: |
|
|
garys napisał(a): W moim poprzednim aucie to był objaw spalonych oporników odpowiedzialnych za poszczególne stopnie regulacji prędkości
dokładnie 1 opornika bo to 1 element jest choć zapewne składa sie z paru 
|
|
Góra |
|
 |
Gedzio |
#8851 Wysłany:
23 Lut 2007, 09:17; Temat postu: problem z regulacją nawiewu |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lut 2007, Posty: 14
|
Wojtas_BB napisał(a): co znaczy nie działa ?? nie działa pokrętło czy nie działa nawiew sensie nie dmucha na 1 i 2 a dopiero na 3 biegu działa ?
pokrętło działa ale nawiew nie dmucha na 1 i 2 tylko na 3. A co tyczy się opornika to gdzie się on znajduje? 
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#8858 Wysłany:
23 Lut 2007, 09:52; Temat postu: |
|
|
[quote="Gedzio"]pokrętło działa ale nawiew nie dmucha na 1 i 2 tylko na 3. A co tyczy się opornika to gdzie się on znajduje?[/quotef]
no to musisz sprawdzić czy nie padł ten opornik
znajduje sie on wewnątrz obudowy wentylatora

Ostatnio edytowany przez WojtasBB, 02 Mar 2007, 09:08, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Gedzio |
#8859 Wysłany:
23 Lut 2007, 10:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lut 2007, Posty: 14
|
wielkie dzięki  dzisiaj sprawdzę 
|
|
Góra |
|
 |
Gedzio |
#8908 Wysłany:
23 Lut 2007, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lut 2007, Posty: 14
|
byłem w ASO i zaśpiewali mi 110zł za tą część wymontowaną na zdięciu (tzn. opornik z wtyczką). Czy nie można samemu przylutować jakiś opornik aby uniknąć tak dużego wydatku 
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#8919 Wysłany:
23 Lut 2007, 16:24; Temat postu: |
|
|
Gedzio napisał(a): byłem w ASO i zaśpiewali mi 110zł za tą część wymontowaną na zdięciu (tzn. opornik z wtyczką). Czy nie można samemu przylutować jakiś opornik aby uniknąć tak dużego wydatku
tyle mniej wiecej kosztuje, ale możesz szukać po allegro bo sie zdarzają, albo ze szrota jakiegoś wytargać.... samoróbki bym raczej nie polecał.
|
|
Góra |
|
 |
Bartek |
#8942 Wysłany:
23 Lut 2007, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 04 Lut 2007, Posty: 38
|
sam opornik (zalezy od mocy) to koszt około 0,50zł
_________________ PUNTO SX55 97r. Czerwony Bright Rosso Bright 1100cm3
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#9010 Wysłany:
24 Lut 2007, 20:14; Temat postu: |
|
|
A ja dodam, ze w Jedynce mam inny opornik zrobiony z drutu nawinietego na walec z nieprzewodzacego materialu - fabrycznie.
Spalil mi sie i idealnie dziala drut z grzalki z piekarnika , prodiza czy czegos podobnego - na oko te same obroty co przed naprawa.
Inna sprawa, ze to jest zle rozwiazane, bo na predkosci obrotow oznaczona cyfra 1 wiatrak obraca sie najwolniej a opornik stawia najwiekszy opor i wydziela najwiecej ciepla, gdy obraca sie na biegu 2 stawia mniejszy opor a wiatrak obraca sie szybciej i lepiej go do tego chlodzi.
Gdy silnik obraca sie na predkosci 3-iej prad plynie bezposrednio, nie przez opornik, stad u Ciebie dziala jak nalezy.
|
|
Góra |
|
 |
Docent3w |
#66475 Wysłany:
23 Lis 2007, 11:47; Temat postu: Nawiewy cd. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Sie 2007, Posty: 10
|
Witam!
Czy przy wymianie tego opornika w Aso demontuja deskę roździelcza i próbował ktokolwiek poradzic sobie samemu z wymiana opornika??
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Gawor |
#66495 Wysłany:
23 Lis 2007, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 04 Lip 2007, Posty: 14
|
Miałem ten sam problem  ale znajomy elektryk mi zrobił koszt = browarek dla kumpla  więc proponuje wybrać się do jakiegoś elektryka napewno sobie poradzi i weźmie max 10zł bo to jest robota na 10min
_________________ Fiat Punto I "Krążownik" 1.1 SX 55 KM 97 r.
|
|
Góra |
|
 |
szczypior8509 |
#68908 Wysłany:
02 Gru 2007, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 75
|
ja mialem to samo spalil sie bezpiecznik termiczny\jest to do kupienia koszt 2-3 zl!Samemu nie radze lutowac bo sie znowu przegrzeje i spali !!lepiej oddac profesjonaliscie ze specjalnym sprzetem!!!ja tak zrobilem i dziala!!!!!!Koszt calej operacji jakos 3 zl!!robocizna po znajomosci!!!
|
|
Góra |
|
 |
sszczota |
#84205 Wysłany:
22 Sty 2008, 12:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 10
|
a może ktoś napisać co trzeba odkręcić? jak sie do tego zabrać? czy to jest przy wentylatorze? (gdzie jest wentylator), czy w panelu z przełącznikami (jak go wyjąć)... nie mam punta, tylko nexie, ale szwagier w punto ma troche do grzebania, a i małe dziecko, więc nie ma na to czasu...
ostatnio mi pomaga, więc i ja chce mu troche porobić
tylko pomocy od Was potrzebuje [ Dodano: 22 Sty 2008 11:55 ]oki - to już wiem, że jest nad nogami pasażera - nie ma to jak po tematach poskakać
a jeszcze jedno pytanie... czy punto I ma w sobie jakiś filtr powietrza przychodzącego do kabiny, który może być zapchany syfem? bo mało tego powietrza wlatuje... może to jakiś problem z zatorem...?
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#84214 Wysłany:
22 Sty 2008, 13:30; Temat postu: |
|
|
sszczota napisał(a): a jeszcze jedno pytanie... czy punto I ma w sobie jakiś filtr powietrza przychodzącego do kabiny, który może być zapchany syfem? bo mało tego powietrza wlatuje... może to jakiś problem z zatorem...?
W zależności czy jest to PUNTO z klimatyzacją czy wersja ELX lub wyższa podobna. Filtr przeciwpyłkowy znajduje się w podszybiu pod tą czarną osłona z wycieraczkami poniżej przedniej szyby od strony pasażera. Pozdrawiam 
|
|
Góra |
|
 |
sszczota |
#84250 Wysłany:
22 Sty 2008, 15:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 10
|
a to sie czyści, czy wymienia??
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#84259 Wysłany:
22 Sty 2008, 15:48; Temat postu: |
|
|
Wymienia albo wyrzuca i nie stosuje 
|
|
Góra |
|
 |
sszczota |
#84895 Wysłany:
24 Sty 2008, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 10
|
to jeszcze jedno pytanko - czy zdejmując podszybie (plastik pod wycieraczkami) trzeba odkręcać ramiona wycieraczek? nie ma problemu z trafieniem ramionami na stare miejsca...?
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#84909 Wysłany:
24 Sty 2008, 13:57; Temat postu: |
|
|
Inaczej tego nie ściągniesz. Do tego jest potrzebny klucz 13 i śrubokręt do podważenia ramion. Może się okazać, że są zapieczone więc potraktuj je wd40 i na chwilę poczekaj. potem kilka śrub do odkręcenia i delikatnie wyjmujesz ten plastik. A żeby wycieraczki założyć z powrotem, zrób sobie markerem znaczek na szybie gdzie końcówki wycieraczek się znajdują i potem w to samo miejsce ustaw. Życzę przyjemnego majsterkowania 
|
|
Góra |
|
 |
sszczota |
#84918 Wysłany:
24 Sty 2008, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 10
|
no wczoraj sie zamachłem, ale sie okazało, że brak podejścia zwykłym oczkowym... ale mam "fajke" w Nesi, to jak podjade któregoś dnia, to to odkręce - wczoraj olejem potraktowałem obie śróby, to powinno być łatwiej teraz. zzimno to robić w garażu bez ogrzewania...  a może być jakiś inny powód dlaczego w tym punciaku jest brak powietrza z zewnątrz...? wyraźnie jak włączy sie obieg wewnętrzny, to słychać, że dmuchawa ma łatwiej pracować... żal mi tego samochodu troche... w wieku mojego, 2x droższy, a ciągle przy nim grzebie, a przy swoim raz pogrzebałem, posmarowałem, i mam wszędzie spokój... jeszcze te podnośniki do elektrycznych szyb zaraz padną jak prowadnic nie nasmaruje, i olej trzeba wymienić - a właśnie - ile go tam wejdzie...?
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#86420 Wysłany:
29 Sty 2008, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
_________________ Było
126p el
ibiza 1.2 system porsche
ibiza 1,5 system porsche
punto mk1 1.1
Jest vectra B 1.8 16V
Piszę poprawnie po polsku.
Masz jakiś problem dotyczący auta??od tego jest forum
gg zostawmy ewentualnym interesom.
|
|
Góra |
|
 |
Juras |
#86427 Wysłany:
29 Sty 2008, 20:14; Temat postu: |
|
|
Musisz zobaczyć jakie masz gniazdko w wentylatorze i dopasować je do tych z aukcji  Tak na oko to nie da się jednoznacznie stwierdzić czy akurat ten, czy tamten bedzie ok 
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#86435 Wysłany:
29 Sty 2008, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
Czyli rozebrać  i z autopsji 
|
|
Góra |
|
 |
sszczota |
#91420 Wysłany:
13 Lut 2008, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 10
|
Oki - to do podszybia sie dostałem jakiś czas temu i teraz pytania:
dlaczego nie ma przejścia powietrza z podszybia tzn. jest, ale dziurki na wylot w tym plastiku tylko z lewej strony samochodu, a ten cały "filter" jest z prawej... przeca to wogóle nie ma najmniejszego prawa zasysać powietrza z pędu powietrza... tylko MUSI być wentylator 24/h żeby szyby nie parowały... ale do pytania: czy ktoś próbował zrobić tam prześwity wiertłem powiedzmy fi 4, albo fi 6 żeby troche choć powietrza dmuchało w ten filtr? czy może lepiej jakąś rurką przebić się pod zderzak, żeby troche leciało...? jakaś kratka w międzyczasie, czy coś na syf... nie wiem/
Jak sie dostałem do wentylatora, to tak: dlaczego on jest tak wsadzony w komorę gdzie powietrze lata? one sie przepalają, to takie g. zrobili, czy coś (paproch) sie przykleił/uderzył w opornik i sie zniszczył bardziej mechanicznie...? podmieniam na nexiowe, tylko nie wiem, czy trzeba z wentylatorem, czy sam opornik... wentylator 100% będzie ciszej pracował, ale boje sie, czy śróbki i mocowania podpasują...
co myślicie?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|