Sam sobie odpowiedziałeś (nie trzeba było zakładać tematu, tylko już działać przy samochodzie).
Lista rzeczy do sprawdzenia (wymiany, czyszczenia, pomiaru), w podanej kolejności mniej-więcej:
- świece
- przewody zapłonowe
- cewki
- odma (a w związku z nią podciśnienie w kolektorze + szczelność kolektora, dolot), oba wężyki
- ciśnienie paliwa
- sondy Lambda, katalizator i ogólny stan wydechu (szczelność zwłaszcza, łącznik elastyczny)
- inne czujniki jak MAP oraz temperatury silnika (płynu chłodniczego)
- zmienne fazy (czujnik, elektrozawór "nastawnik", element wykonawczy w kole wałka rozrządu)
- luzy zaworowe
- przeciąganie wymian oleju dużo powyżej 10-12 tysięcy km., w połowie warto dodatkowo zmienić sam filtr
- wtryskiwacze
- przepustnica (w poprzednich generacjach Punto byłaby wyżej na liście, w Grande raczej nie).
Poduszki silnika na pewno nie. One NIE są po to, aby ukrywać, maskować problemy i tłumić nadmierne drgania, oszukać kierowcę, że jest wszystko OK z silnikiem, gdy wyraźnie nie jest. Mocowanie nie może być sztywne, bo by się szybko urywało (przy zmianie obciążenia + drganiach od drogi), to główna rola poduszek (to że coś tam tłumią, to przy okazji, cel drugorzędny).
[ Dodano: 01 Paź 2018, 22:59 ]No i po co drugi temat?
http://fiatpunto.com.pl/topic59069.html 
Tu można było pytać.