|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
rafisz |
#842114 Wysłany:
01 Paź 2018, 13:18; Temat postu: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 758 Pomógł: 36
|
Cześć, oświećcie mnie jak w PII (mój jest przedlift z pogranicza PII/ PII FL, rocznik 2003) jest zrealizowany korektor siły hamowania tyłu, ostatnio na badaniach tech. rolki zmierzyły słabe hamulce na tylnej osi ale tylko na hamulcu "nożnym", ręczny żyleta, do ostatniej soboty byłem przekonany że coś z korektorem jest nie tak, wgramaliłem się pod auto, no i zgłupiałem bo do tylnych tłoczków lecą rurki bezpośrednio od pompy, nie ma "po drodze" żadnego bajeru który korygowałby siłę tylnych hamulców, czyżby PII 3d nie miał korektora? absu nie mam... w archeo nie doszukałem się info na ten temat, w ksiązce Sam Naprawiam też nic...
pozdro
|
|
Góra |
|
 |
|
|
pmx007p1 |
#842125 Wysłany:
01 Paź 2018, 21:07; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
|
Nie znam się, ale się wypowiem: ostatnio oglądałem jakieś auto (fotki w internecie), gdzie korektory były zamocowane przy pompie pod maską, więc z tyłu nic nie znajdziesz. Ale czy to był Fiat, nie pamiętam. TO może być właściwy trop... Inna opcja, to korektory kiedyś były, ale "janusz" zdemontował, bo niby po co mie to.
|
|
Góra |
|
 |
rafisz |
#842138 Wysłany:
02 Paź 2018, 09:12; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 758 Pomógł: 36
|
wymontowane nic nie było, dosłownie żadnej ingerencji w układ hamulcowy, rurki leżą idealnie na uchwytach, są proste niepogięte itp., zerknąłem pod maskę i rzeczywiście rurki do tylnych kół są wkręcone do takich przedłużek wkręconych w pompę, ciekaw jestem czy to ma za zadanie jedynie zmniejszyć ciśnienie (mówiąc krótko czy jest to zwykła dysza) czy coś więcej, chyba nie pozostaje mi nic innego jak wykręcić to ustrojstwo i zobaczyć, w sumie gdyby to była zwykła dysza, to PII nie miałby korektora na tylną oś i siła hamowania byłaby identyczna przy aucie pustym i załadowanym po brzegi, układ hamulcowy byłby funkcjonalnie identyczny jak ten od poczciwego 126p (oczywiście pomijając wspomaganie bo w maluchu rzecz jasna nie było)
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#842151 Wysłany:
02 Paź 2018, 12:13; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
|
Korektory, to raczej nie są dysze (zwężki/kryzy/przewężki jak już), a głównie zaworki jednokierunkowe, ale z przepływem z tłumieniem w przeciwnym kierunku. Ogranicza to znacznie przepływ przy hamowaniu, a upuszcza szybko ciśnienie po zwolnieniu hamulca. Później dopiero są dwie wersje: z dźwignią dołączoną do budy (siła hamowania zależy od obciążenia) i bez. Paradoksalnie, te "lepsze", regulowane wersje są bardziej awaryjne (bo więcej elementów do skorodowania, czy zgubienia).
|
|
Góra |
|
 |
rafisz |
#842299 Wysłany:
07 Paź 2018, 13:11; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 758 Pomógł: 36
|
jak się do tego dobiorę to napiszę dla potomnych co i jak
|
|
Góra |
|
 |
redot |
#843948 Wysłany:
26 Lis 2018, 22:42; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016, Posty: 416 Pomógł: 4
|
Te jakby przedłużki wkręcone w pompę to właśnie korektory. Też je mam i przy okazji próby poprawy osiągów hamowania tyłu (negatyw na badaniu) je wymieniłem, bo ponoć potrafią się zapiekać. Trochę pomogło. Nadal było pod kreską, ale już tylko minimalnie (gdybym mocniej zahamował, pewnie bym się zmieścił w limicie) i przegląd podbity.
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#843952 Wysłany:
26 Lis 2018, 23:21; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
Załącznik:
20181126_220619.jpg [ 276.85 KiB | Obejrzany 21309 razy ]
Tyle z mądrości książkowej a z praktyki  trzeba czasem hamować awaryjnie/progowo żeby to ustrojstwo nie zastało się  Załącznik:
20181126_090839.jpg [ 38.79 KiB | Obejrzany 21309 razy ]
Suma sił hamowania na BT w październiku 7,6 z czego 3,2 przypadło na tył czyli 1,6 na koło. Poniżej 7 jest problem ale  diagnosta też człowiek , poniżej 6 wynik BT raczej negatywny.
_________________ Cent -> topic59276.html
|
|
Góra |
|
 |
rafisz |
#843960 Wysłany:
27 Lis 2018, 10:22; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 758 Pomógł: 36
|
kuurde, tak myślałem że to te "przedłużki" odpowiadają za redukcję ciśnienia, ale to też potwierdza fakt, że PII nie ma korektora regulującego siłę hamowania tylnej osi w zależności od obciążenia, tylna oś hamuje z taką samą siłą nieważne czy w aucie jedzie tylko kierowiec czy pięć ludków i bagażnik załadowany na full, czyli jest tak jak było w 126p, trochę ciu..we podejście do tematu 
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#843964 Wysłany:
27 Lis 2018, 13:01; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
Tylko w automacie jest mechaniczny połączony nadwozie /belka tylna.
_________________ Cent -> topic59276.html
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#844004 Wysłany:
28 Lis 2018, 11:49; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
|
rafisz napisał(a): trochę ciu..we podejście do tematu  Podejście wystarczające, jak auto jest w miarę zadbane i się nie świruje popisów na szosie (większość samochodów, to nie rajdówki i w nieodpowiednich warunkach tyłem rzuci, Punto jakoś specjalnie "wadliwe" tutaj nie jest w tej kwestii).
|
|
Góra |
|
 |
Atr3ju |
#844076 Wysłany:
01 Gru 2018, 13:03; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017, Posty: 158 Pomógł: 3
|
Drążąc dalej temat zapytam jak taki korektor siły hamowania ma się do obciążenia tylnej osi, jak on wówczas "odczuwa" obciążenie i w jaki sposób zwiększa siłę na tył ?
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#844080 Wysłany:
01 Gru 2018, 13:48; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
Pytasz o mechaniczny z dźwignią czy te bezwładnościowe przelotówki przy pompie 
_________________ Cent -> topic59276.html
|
|
Góra |
|
 |
Atr3ju |
#844098 Wysłany:
01 Gru 2018, 21:37; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Sie 2017, Posty: 158 Pomógł: 3
|
Mechaniczny bo juz wytlumaczone zostalo tutaj jak dzialaja te "przedluzki" przy pompie.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Cent |
#844102 Wysłany:
01 Gru 2018, 22:43; Temat postu: Re: korektor siły hamowania |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ Rejestracja: 25 Lis 2018, Posty: 532 Pomógł: 16
|
Mechaniczny działa na zasadzie dławika ilości przepuszczanego płynu. Kto posiadał Ładę /Fiata 125p / Uno wie w czym rzecz i problem Zasada jest taka że na przednią oś kierowaną wywierany jest większy nacisk przy hamowaniu i tylne cylinderki nie mogą mieć większej siły hamowania aby nie doprowadzić do niekontrolowanego poślizgu i np. wypadnięcia auta podczas hamowania w zakręcie. Jeśli przednie hamulce nie są zablokowane hamowaniem to tylne też nie mogą. Jeśli hamujesz awaryjnie z zablokowaniem obrotu kół przednich lub aktywacją ABS to tylne też stają. Małe obciążenie tylnej osi ,dźwignia nie naciska na trzpień  mało płynu dociera do cylinderka i siła hamowania jest mniejsza bo jedzie kierowca/pasażer/dziecko na tyle. Duże obciążenie tylnej osi ( komplet na pokładzie i bagażnik pełny) ,dźwignia naciska na trzpień  płyn w zwiększonej ilości dociera do cylinderka i siła hamowania na kołach tylnych jest większa aby zachować drogę hamowania podobna dla auta nie obciążonego. I jak bywało na BT w SKP to już inna historia 
_________________ Cent -> topic59276.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|