|
Obecny czas: 03 Maj 2025, 06:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
makkak |
#400533 Wysłany:
30 Wrz 2010, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Jeśli na ogrzewaniu na max w chłodny dzień na biegu jałowym trochę Ci temperatura spada to myślę że tak może się zdarzyć jeśli długo stoisz na tym jałowym, Diesel efektywniej spala paliwo i mniej energii z paliwa idzie w gwizdek więc myślę że może tak być. U siebie nie zaobserwowałem takiego zjawiska, ale nie stoję raczej długo na jałowym a ogrzewanie ma max przez dłuższy czas to chyba piekarnik by się w środku zrobił 
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
|
|
jackyl |
#400651 Wysłany:
01 Paź 2010, 16:40; Temat postu: |
|
|
w tym sęk że w zimą jak jest poniżej zera to wtedy wystarczy że stoje w korku a temperatura idzie w dól i w sumie nie trochę tylko dość sporo (np z połowy skali na 1/3 a pewnie jakby dłużej to na 1/4 skali)
dlatego pytam o cene i rodzaj termostatu 
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#400687 Wysłany:
01 Paź 2010, 18:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mikel masz puszczony obieg do chłodnicy. Sprawdź czy ci się chłodnica nagrzewa od razu po odpaleniu silnika np. po 5 min pracy. Jeśli tak to ściągaj termostat i sprawdź czy masz w środku wkład 
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mikel |
#403641 Wysłany:
12 Paź 2010, 08:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Gru 2009, Posty: 33
|
Witam ponownie
Dziś przejechałem 15 km, temperatura osiągnęła 1/4 skali.
Zrobiłem zdjęcie, na czerwono zaznaczyłem węże które są wyczuwalnie ciepłe.
Czyli mechanik się myli i termostat jednak jest niesprawny ?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#403670 Wysłany:
12 Paź 2010, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
mikel dokładnie, te po prawej jest tuż za termostatem.
15km i 1/4 skali? Wymień ten termostat!  Ja miałem dość podobnie.
Po wymianie po ok. 8km powinien być w okolicach środka skali.
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
mikel |
#408560 Wysłany:
31 Paź 2010, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Gru 2009, Posty: 33
|
Witam ponownie
Mimo rad mechanika, że termostat jest ok postanowiłem go wymienić. Kupiłem Behra, tani nie był , ale ... było warto  7-8 km i połowa skali jest. Ciepło wzrosło, a spalanie spadło.
Dzięki za trafną diagnozę, większość miała rację
Pozdrawiam
_________________ 1
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#408629 Wysłany:
31 Paź 2010, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
No widzisz  Miło że rady się przydały:)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
jaculek |
#409211 Wysłany:
02 Lis 2010, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: kuj-pom Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 28
|
TAK JEDEN Z KOLEGÓW NAPISAŁ PRAWIDŁOWO POWINIEN SIĘ NAGRZAĆ PO KILKU KM 5 - ZALEŻNIE OD STYLU JAZDY MAM KTÓREGOŚ DIESLA Z KOLEI NIESTETY W SWOIM MUSZĘ WYMIENIĆ TEŻ TERMOSTAT 225PLN JUŻ KUPIŁEM PRAWIDŁOWO TO ZIMĄ NIE TRZEBA ZASŁANIAĆ ! A RESZTA FACHOWCÓW SIĘ NIECH SIĘ NIE WYPOWIADA !!! 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#409226 Wysłany:
02 Lis 2010, 23:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jaculek nie krzycz
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#419902 Wysłany:
07 Gru 2010, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jak macie problem z temperaturą w JTD / D to polecam sprawdzić czy czasem nie siedzi termostat Colorstat lub vernet. U mnie były 2 felerne, temp 1 otwarcia z grubsza 87 stopni ale później się cuda działy i temp wędrowała w czasie jazdy 75-90 - tego nie widać na wskaźniku. Wstawiłem oryginalny behr z aso i po problemie, w czasie jazdy mam ~89-90 stopni.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
cieszyn |
#621373 Wysłany:
22 Paź 2012, 20:31; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Sie 2011, Posty: 40
|
Ja chyba też mam do wymiany termostat. Wygląda to tak, że nawet wskaźnik temp. nie podchodzi do połowy po jeździe nawet 30km, i więcej, ale jezeli auto stoi i chodzi na biegu jałowym, to wskazówka idzie do góry, ale jak ruszymy i będzie jechać, to opada .... Jaki polecacie termostat do 1.9jtd 80koni 2000r
|
|
Góra |
|
 |
Ramziii |
#621439 Wysłany:
23 Paź 2012, 09:26; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask Rejestracja: 01 Maj 2010, Posty: 100 Pomógł: 5
|
ja kupiłem zeszłej zimy verneta i trzyma ładnie połowe skali do tej pory, opinie o nim są rózne, chyba trzeba trafić na dobry egzemplarz
_________________

|
|
Góra |
|
 |
pacos |
#629405 Wysłany:
04 Gru 2012, 19:16; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
Jakie sa ceny termostatow do JTD? bo szczerze mowiac jestem w szoku ze nawet do audi a6 1.9 tdi jest tanzy chyba termostat niz do punciaka. Ile szykowac na jakis w miare dobry ten termostat?
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#629902 Wysłany:
07 Gru 2012, 10:29; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
pacos napisał(a): Jakie sa ceny termostatow do JTD? Jeżeli chodzi o Vernet to kosztuje około 160zł. Ja swój oryginalny termostat wymieniałem też na verneta przy przebiegu 160kkm. Teraz mam 226kkm i na razie wszystko w porządku. Nie ma co pakować się w tańsze produkty.
_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
|
|
Góra |
|
 |
pacos |
#630525 Wysłany:
10 Gru 2012, 18:35; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
Wymianą można zająć się samemu i zaoszczedzić na płaceniu mechanikom czy nie bardzo? Mam takie pytanie, po wymianie termostatu nawet w mrozy poniżej -10 stopni podczas jazdy wskazówka ciągle trzyma poziom 90 stopni? Bo ja mam okazje jeździć trzema samochodami i w kazdym podczas jazdy w mroz jest temp miedzy ta kreska pokazujaca 80 stopni, a srodkiem. I co, mam wszedzie termostaty do wymiany? czy tak juz to bedzie?
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#630674 Wysłany:
11 Gru 2012, 10:50; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
pacos napisał(a): Wymianą można zająć się samemu i zaoszczedzić na płaceniu mechanikom czy nie bardzo? Mam takie pytanie, po wymianie termostatu nawet w mrozy poniżej -10 stopni podczas jazdy wskazówka ciągle trzyma poziom 90 stopni? Ja chciałem wymienić termostat sam. Niestety dostęp do jednej śruby jest tak utrudniony, że dałem sobie spokój i zaprowadziłem do mechanika. Skasował chyba 100zł. A termostat w mrozy trzyma temperaturę 90 stopni (połowa skali). Oczywiście z dogrzaniem jest gorzej (dłużej trwa) bo to w końcu zima. Ale jak już dojdzie to trzyma odpowiedni poziom.
_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
|
|
Góra |
|
 |
Ramziii |
#630677 Wysłany:
11 Gru 2012, 11:10; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask Rejestracja: 01 Maj 2010, Posty: 100 Pomógł: 5
|
Jedyny problem z wymianą jest dolne mocowanie termostatu do którego przymocowana jest rura doprowadzająca spaliny do egr. Trzeba najpierw wymontować tą rurę co jest problemem. Ja uciołem mocowanie tej rury i dopiero udało mi się termostat wydostać.
_________________

|
|
Góra |
|
 |
pacos |
#630736 Wysłany:
11 Gru 2012, 16:51; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
Jeszcze jedno pytanie, podczas jazdy w trasie w duzy mroz ze sprawnym termostatem (tak jak Wy macie co trzymają te 90 stopni) kiedy auto juz trzyma ta temperature to bedzie leciala para z wydechu? taki bialy dymek, bo w sumie to z jednej strony to nic zlego chyba ale jednak jak jest te 90 stopni to nie powinno byc?
|
|
Góra |
|
 |
Ramziii |
#630910 Wysłany:
12 Gru 2012, 11:24; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask Rejestracja: 01 Maj 2010, Posty: 100 Pomógł: 5
|
u mnie przestaje lecieć po paru minutach w temp. do -10C, poniżej tej temp nie pamietam
_________________

|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#631169 Wysłany:
13 Gru 2012, 19:56; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
ja juz jestem wczoraj po zamontowaniu podgrzewacza z renault dci podobny link http://motoryzacja.kustosz.net/Stilo/ma ... zarowe.pdf ja mam na cztery świece 200w ale ze względu na duży pobór prądu 3X 16,6 amper i alternator 90 a znajomy elektryk zamontowal mi go bez samodzielnego wyłącznika bimetalicznego a jedynie na włącznik dwupozycyjny w kabinie który uruchomić mozna tylko podczas pracy silnika sygnał ma z diody wzbudzenia ładowania alternatora inaczej bez obiegu cieczy płyn zagotowałby się po kilkudzięsieciu sekundach i moglo by byc nieciekawie wyłącznik,przełącznik zamontowany został na plastiku osłony bezpieczników ;1-działają dwie świece 2- dołącza sie dodatkowo trzecia 0- układ grzałek wyłączony i ładowanie na postoju przy włączonych trzech świecach i swiatłach jest na granicy poprawności okolo 13,9 v i powiem wam że może tonie jest webasto ale teraz grzeje sie maly multijet w którym jest az 7,4 litrów płynu a w 1.9 2 litry mniej (dziwne)  szybciej niz benzynki i teraz nawet na postoju wskazówka pnie się do góry a bez dogrzewacza było to niemożliwe ,dopiero podaczas jazdy wskazówka szła do góry taki oto urok małych disli aczkolwiek w lecie ma taką zalete że ciężko go przegrzac ;ciekawostka jest taka iż dzisiaj rano przy -12 po zapaleniu samochodu i włączeniu trzech świeczek i szkrobaniu szyb lekko cieplejsze powietrze z nawiewów leci juz po ok. 3 min i szyba na nawiewie na 1 biegu odmraza sie i mozna bezpiecznie jechac  koszt to dogrzewacz używka z allegro 50 zł i 50 zł dla elektryka kóry to dawał swoje przekażniki kable i bezpieczniki 30 a
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
pacos |
#633707 Wysłany:
28 Gru 2012, 15:22; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
Jakie jeszcze polecacie termostaty? Ten vernet to rozumiem, ze jest takie minimum zeby bylo dobrze, a i mozliwe ze on tez bedzie kiepskiej jakosci? Jakie jeszcze?
[ Dodano: 28 Gru 2012 14:22 ]
Dobra juz zamowilem verneta takze pytanie nieaktualne, mam natomiast inne, jakie wartosci maja te kreski ktore pokazuja temperature silnika? Moim zdaniem to glupota zeby nie byly opisane, bo w jednym aucie one oznaczaja co innego niz w innym. Srodek to 90 stopni, a ta ktora wskazuje cwiartke to ile? I ta pierwsza pozioma ktorą jako pierwsza mija wskazowka to tez ile? 50? 60?
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#634982 Wysłany:
03 Sty 2013, 14:09; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
wartości na kreskach w samochodach nie sa zbyt dokładne ja w 1,3 jtd przy wskazniku milimetr polożonym od środkowej kreski czyli powinno być 90 st.celsjusza ok 87-88 a fes pokazywał na postoju iz mam 80 stopni także w jeżdzie na 90 stopniach bedę mial może 85-86 ale diesle są zimniejsze mniej oddawają ciepło ,poszukaj kogos z kabelkiem to sobie sprawdzisz i porównasz ze wskazaniami fiat ecu scana 
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
Maarkiz |
#845527 Wysłany:
23 Sty 2019, 21:47; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Włodek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Kanzas :) Rejestracja: 14 Cze 2010, Posty: 29
|
Witam. Pozwalam sobie odgrzać temat jednym pytankiem:
Punto II 1.9 JTD 80 KM termostat BEHR czy GATES?
Jak uważają Szanowni Forumowicze? Pozdrawiam.
_________________
 Fiat PUNTO 1.9 JTD ELX 3d 2001 ON < był>Renault Clio 1.2 8V 2001 r. PB < był>Fiat PUNTO 55 SX 1.2 1998r. PB+LPG <był>Fiat Cinquecento 903 PB <były>2 Fiaty 126p PB
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#845528 Wysłany:
23 Sty 2019, 21:52; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
Behr w benzyniaku nie robi mi żadnych problemów 
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
odie |
#845545 Wysłany:
24 Sty 2019, 12:53; Temat postu: Re: JTD - temperatura silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Boguś
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 22 Gru 2018, Posty: 19
|
Ja wymieniałem niedawno w 1.8 i kupiłem Gates-a (112 zł cały z obudową) i też działa bardzo dobrze. Behr czy Gates, obie firmy to producenci z wyższej półki więc z żadnym nie powinieneś mieć problemów.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|