You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 14 Gru 2019, 22:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #577750 Wysłany: 05 Maj 2012, 17:48; 
 Temat postu: Błąd U1600 i U1601
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 08 Wrz 2009,
Posty: 8
Witam
Problem z kropkiem zaczął się jakieś 3 tyg temu. Wszystko chodziło jak należy i pewnego razu wieczorem nie mogłem odpalić samochodu. Dziwne odgłosy pstrykania wydawał przekaźnik R3 "Zespół sterownika silnika" dopiero po odpięciu aku samochód odpalił. Niestety w czasie drogi zaczęła zapalać się i gasnąć kontrolka check engine i tak zapalała się na kilka sekund i gasła po czym znowu zapalała się i gasła.
Następnego dnia rano kropek już nie chciał odpalić. Kontrolka silnika oraz kluczyka paliła się. Podłączyłem kompa i pokazał mi błędy P0105 "Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka" U1600 Immobilizer:key faulty, P0115 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka", U1601 CAN messages TX. Błędy wykasowałem i udało się odpalić silnik, niestety po chwili zgasł i znowu zapaliła się kontrolka silnika i kluczyka. Komp ponownie pokazał błąd U1600 i za każdym razem po kasowaniu pojawiał się.
Zaholowałem kropka do mechanika. Diagnoza: uszkodzony immobilajzer w kluczyku (na zapasowym kluczyku to samo więc nie sądzę) lub antenka przy stacyjce. Samochód udało się uruchomić dopiero z karty Code procedurą pedału gazu. Po uruchomieniu błędy nie wskakiwały, silnik normalnie chodził i odpalał. Mechanik stwierdził, że nie wie co jest grane i mam jeździć do następnej awarii. Niestety następnego dnia w czasie jazdy zapaliła się i zgasła kontrolka silnika i wyskoczył znowu błąd U1601 CAN messages TX, który potem skasowałem.
Dzisiaj rano przy zimnym silniku kontrolka zapaliła się i zaczął dławić się silnik. Po chwili kontrolka zgasła i silnik reagował poprawnie. Takie akcje miałem w przeciągu kilku minut trzy razy. Podłączyłem kompa i znowu U1601. Wracając do domu w czasie jazdy znowu tym razem na moment zapaliła się kontrolka silnika i komputer znowu pokazał U1601. Nie mam pomysłu co jest. Czyżby jednak antenka ma problemy z czytaniem kluczyków? czy może problem z centralką? Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #577770 Wysłany: 05 Maj 2012, 19:59; 
 Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14048
Pomógł: 114
Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że jest jakiś problem na łączu CAN, tzn. jakieś urządzenie ciągle "wywala".
Może przewody przy immobilizerze nie stykają?

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 94 978 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577778 Wysłany: 05 Maj 2012, 20:55; 
 Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601
Offline
Magik liczników
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011,
Posty: 324
Pomógł: 3
Sprawdź pierścień imo przy stacyjce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577823 Wysłany: 05 Maj 2012, 22:18; 
 Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2011,
Posty: 19
Pomógł: 1
tak z ciekawości sie zapytam co to jest za procedura odpalania za pomocą pedału gazu???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577827 Wysłany: 05 Maj 2012, 22:23; 
 Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601
Offline
Magik liczników
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011,
Posty: 324
Pomógł: 3
Wprowadzasz kod imo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577830 Wysłany: 05 Maj 2012, 22:31; 
 Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14048
Pomógł: 114
lukasz008 napisał(a):
tak z ciekawości sie zapytam co to jest za procedura odpalania za pomocą pedału gazu???

Do każdego Punciaka jest karta kodów z kodem immobilisera. Jak Ci immobiliser lub kluczyk (tzw. pastylka) nawali, to rozpoczyna się "ręczna" procedura wprowadzania kodu (jest to w instrukcji opisane). Kontrolka silnika zaczyna migać i po danej liczbie mignięć wciskamy pedał gazu. Tak z 4 lub 5 cyfr kodu wprowadzamy. Jeśli procedura przebiegnie bez problemów, to kluczyk gaśnie i można odpalić samochód.
Noszenie karty ze sobą jest nieco bez sensu, bo w przypadku zgubienia dokumentów złodziej bez większych problemów odjedzie naszym autem :E

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 94 978 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577834 Wysłany: 13 Maj 2012, 16:20; 
 Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 08 Wrz 2009,
Posty: 8
Dzięki wszystkim za sugestie, będę próbował.

lukasz008 napisał(a):
tak z ciekawości sie zapytam co to jest za procedura odpalania za pomocą pedału gazu???


Jak wcześniej kolega pisał kod z karty wprowadzasz naciskając pedał gazu licząc zapalania się kontrolki silnika. Co ciekawe w instrukcji obsługi piszą, że po przeprowadzeniu awaryjnego uruchamiania każde następne uruchamianie trzeba przeprowadzać tą procedurą. U mnie mimo to uruchamia się zwyczajnie.

[ Dodano: 09 Maj 2012 21:51 ]

Wymieniłem antenkę immobilizera i znowu samochód odpala. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.

[ Dodano: 13 Maj 2012 16:20 ]

Niestety problem wrócił. Wczoraj rano nie odpalił. Zapaliła się kontrolka kluczyka i silnika. FES pokazał znowu błąd U1600. Kasowanie nic nie dało. Rozpocząłem procedurę awaryjnego uruchamiania z pedału gazu. Niestety problemu to nie rozwiązało, tylko kontrolka kluczyka znikła ale błąd U1600 nadal się pojawił. Po odłączeniu aku kropek odpalił po czym zgasł. Błąd dalej jest, samochód nie pali. Nie wiem co jest grane. Antenka immobilizera nowa więc to chyba nie tu problem. Jutro holuję do serwisu na przekodowanie immo, może to coś da? Jeśli nie da to chyba komputer walnięty...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846029 Wysłany: 13 Lut 2019, 18:54; 
 Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601
Offline
Forumowicz

Imię: hak
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 21 Mar 2016,
Posty: 1
Kody błędu U to kody sieci auta,czyli inaczej mówiąc masz problem z okablowaniem to bym sprawdził czy nie ma przerw obwodach do imo ican


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846043 Wysłany: 13 Lut 2019, 22:36; 
 Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 384
Pomógł: 17
zerknij na date poprzedniego posta :wink:
no ale może komuś sie przyda :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO