You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Paź 2019, 23:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #846549 Wysłany: 10 Mar 2019, 12:43; 
 Temat postu: FGP 1.4 8v 77km 2006 przegotowany płyn chłodniczy
Offline
Forumowicz

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Maj 2018,
Posty: 3
Cześć,
we czwartek zrobiłem Puntem 1.4 8v 2006 trasę na 30km w mieście.
Palił normalnie, tydzień wcześniej sprawdzałem płyny i było ok.
We czwartek płyn chłodniczy się zagotował i ciekło spod takiej jakby srebrnej obudowy na silniku pierwszej widocznej
po otworzeniu maski.
Dodam, że obroty i olej w normie, dolałem i dojechałem tak normalnie do mechanika, nie było ubytku w mocy.
Poza tym rozrząd wymieniałem w sierpniu zeszłego roku razem z płynem, a w styczniu na przeglądzie nie było z tym kłopotów.
Wie ktoś co to może być i jaki ewentualny koszt?
Z góry dzięki za pomoc ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #846554 Wysłany: 10 Mar 2019, 14:14; 
 Temat postu: Re: FGP 1.4 8v 77km 2006 przegotowany płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 741
Pomógł: 16
Trochę rzeczy wymaga wyjaśnienia na dzień dobry.
0. Można było poszukać (po to jest Internet) podobnych wątków (a są takie), magiczne hasło: "wyciek płynu chłodniczego".
1. Po co ten temat, skoro auto po dolaniu płynu dojechało do mechanika? Czyli zrobione już?
Co ten "mechanik" zrobił/stwierdził? Nic? No chyba, że dopiero czekasz na diagnozę...to OK.
2. Jeśli nie jesteś w stanie nawet nazwać elementów spod których leciało, to również pojawia się pytanie "po co" pytasz (przecież nie naprawisz nic samodzielnie, a mechanik może ci "wcisnąć kit"). Można było fotografię wycieku zrobić i pokazać tu.
3. Bo dużo rzeczy jest "srebrnych" pod maską. Mogło lecieć z termostatu (pod "srebrnym" sterownikiem silnika jest, "komputerem"), przyłącze cienkiego wężyka podobno lubi się łamać. Albo zza osłony katalizatora (też "srebrna"), jest tam rura, wylot (czy tam dolot) pompy wody.
4. Nie pisz w pierwszej osobie "wymieniałem rozrząd", skoro było to zlecone w warsztacie. Pompę wody i termostat zmieniali?
5. Inne problemy z samochodem już były, dlaczego nie pomożesz innym i nie napiszesz jak się sprawa skończyła?
Twój stary temat: http://fiatpunto.com.pl/topic58700.html...jak nie poradę techniczną, to np. prawną daj. Przyda się.
6. Najważniejsze na przyszłość: nie powinno się jeździć z wyciekiem chłodziwa, bo można przypalić uszczelkę głowicy.
Może tym razem się udało i naprawa będzie prosta (a przewidywany koszt rzędu 100-200 złotych).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO