You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Lip 2019, 13:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #330261 Wysłany: 28 Sty 2010, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
greg505 też kiedyś się naciąłem na te zmienne fazy rozrządu w 1.4 8V - moje wątpliwości rozwiał jeśli się nie mylę Yacek oraz e-mail napisany do FAP-u
Cytuj:
W związku z Pana pytaniem w sprawie zmiennych faz rozrządu informuję że silniku 1.4 Grande Punto jest montowany system zmiennych faz rozrządu .
:)

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #330282 Wysłany: 28 Sty 2010, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V

my bad

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330304 Wysłany: 28 Sty 2010, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 304
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330326 Wysłany: 28 Sty 2010, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

witam,
a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330421 Wysłany: 29 Sty 2010, 10:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 304
Yacek napisał(a):
Cytuj:
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

witam,
a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4.
Slyszalem/czytalem opinie niektorych, ktorzy twierdza, ze 1,4 8v jest troche przestazala jednostka :wink: . Nie jestem ekspertem w dziedzinie jednostek napedowych wiec mimo innego nieco zdania nie zabieram glosu. Pomyslec mozna czytajac niektore opinie (spotkalem sie z takimi nawet w jakis czasopismach) , ze nowoczesny silnik benzynowy powinien posiadac 16 zaworowa glowice, vvt, jakies turbo i inne tego typu ustrojstwa. Dla mnie nowoczesny silnik to motor trwaly, ekonomiczny i bezproblemowy. Nawet tak archaiczna konstrukcja jak 899 w seicento jest dobrym silnikiem. Moj sej ma juz 165 tys. i zadnego zmeczenia po nim nie widac. No, nie bede ciagnal tematu bo bedzie offtopic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330530 Wysłany: 29 Sty 2010, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
Nie mylcie nowoczesnosci z niezawodnoscia... Zwykle tak bywa, że np. nowoczensne silniki CDI Mercedesa nie mają nic wspólnego z niezawodnością starych diesli z W123.
W obecnych czasach ta nowoczesność nie idzie w parze z niezawodnością - są to często jednorazówki. :lol:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330537 Wysłany: 29 Sty 2010, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 304
Zgadzam sie ale niektorzy "znawcy" (czyt. redaktorzy pism moto) twierdza, ze jednostka 1,4 8v to... stara konstrukcja. W prownaniu GP z Fabia pisza, ze Fabia ma 75 konny 16v silnik vw a fiat ze 8v wiec jest konstrukcja jeszcze starsza ale zmodernizowana. Sledzac ich tok rozumowania: 16v=nowoczesnosc, 8v=stary silnik. A czy 1,9 jtd 8v to stara nienowoczesna konstrukcja?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846884 Wysłany: 25 Mar 2019, 17:01; 
 Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu
Offline
Forumowicz

Imię: Rafal
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 25 Mar 2019,
Posty: 3
Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???

[ Dodano: 25 Mar 2019, 16:01 ]

Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846886 Wysłany: 25 Mar 2019, 20:41; 
 Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 615
Pomógł: 13
Na forum wystarczy zapytać raz (ślepi nie jesteśmy). Usuń to: http://fiatpunto.com.pl/topic59682.html

:arrow: Przestudiuj TO: http://fiatpunto.com.pl/topic58162.html. Powodzenia. :salut:

PS
A jak już stary kotlet jest odgrzany, to chłopcy dyskutujący wyżej nie odrobili zadania domowego wtedy. Te silniki "stare", rodzina FIRE 8V, czyli połowa lat osiemdziesiątych 20-go Wieku. Tyle, że odmłodzona (zmienne fazy, elektroniczny zapłon zamiast mechanicznego rozdzielacza, wtrysk wielopunktowy zamiast jednopunktowego lub gaźnika, itp., itd.).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO