|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 01:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Gasiu |
#330261 Wysłany:
28 Sty 2010, 21:01; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#330282 Wysłany:
28 Sty 2010, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V
my bad
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#330304 Wysłany:
28 Sty 2010, 22:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#330326 Wysłany:
28 Sty 2010, 22:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.
witam,
a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#330421 Wysłany:
29 Sty 2010, 10:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Yacek napisał(a): Cytuj: Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją. witam, a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4. Slyszalem/czytalem opinie niektorych, ktorzy twierdza, ze 1,4 8v jest troche przestazala jednostka . Nie jestem ekspertem w dziedzinie jednostek napedowych wiec mimo innego nieco zdania nie zabieram glosu. Pomyslec mozna czytajac niektore opinie (spotkalem sie z takimi nawet w jakis czasopismach) , ze nowoczesny silnik benzynowy powinien posiadac 16 zaworowa glowice, vvt, jakies turbo i inne tego typu ustrojstwa. Dla mnie nowoczesny silnik to motor trwaly, ekonomiczny i bezproblemowy. Nawet tak archaiczna konstrukcja jak 899 w seicento jest dobrym silnikiem. Moj sej ma juz 165 tys. i zadnego zmeczenia po nim nie widac. No, nie bede ciagnal tematu bo bedzie offtopic.
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#330530 Wysłany:
29 Sty 2010, 16:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Nie mylcie nowoczesnosci z niezawodnoscia... Zwykle tak bywa, że np. nowoczensne silniki CDI Mercedesa nie mają nic wspólnego z niezawodnością starych diesli z W123.
W obecnych czasach ta nowoczesność nie idzie w parze z niezawodnością - są to często jednorazówki.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#330537 Wysłany:
29 Sty 2010, 17:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Zgadzam sie ale niektorzy "znawcy" (czyt. redaktorzy pism moto) twierdza, ze jednostka 1,4 8v to... stara konstrukcja. W prownaniu GP z Fabia pisza, ze Fabia ma 75 konny 16v silnik vw a fiat ze 8v wiec jest konstrukcja jeszcze starsza ale zmodernizowana. Sledzac ich tok rozumowania: 16v=nowoczesnosc, 8v=stary silnik. A czy 1,9 jtd 8v to stara nienowoczesna konstrukcja?
|
|
Góra |
|
|
Raf.max |
#846884 Wysłany:
25 Mar 2019, 17:01; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
|
Forumowicz |
Imię: Rafal
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 25 Mar 2019, Posty: 3
|
Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???
[ Dodano: 25 Mar 2019, 16:01 ]
Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#846886 Wysłany:
25 Mar 2019, 20:41; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
|
Na forum wystarczy zapytać raz (ślepi nie jesteśmy). Usuń to: http://fiatpunto.com.pl/topic59682.html Przestudiuj TO: http://fiatpunto.com.pl/topic58162.html. Powodzenia. PS A jak już stary kotlet jest odgrzany, to chłopcy dyskutujący wyżej nie odrobili zadania domowego wtedy. Te silniki są "stare", rodzina FIRE 8V, czyli połowa lat osiemdziesiątych 20-go Wieku. Tyle, że odmłodzona (zmienne fazy, elektroniczny zapłon zamiast mechanicznego rozdzielacza, wtrysk wielopunktowy zamiast jednopunktowego lub gaźnika, itp., itd.).
|
|
Góra |
|
|
misiekgermaniec |
#851610 Wysłany:
15 Sty 2020, 13:42; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
|
Forumowicz |
Imię: Michal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2020, Posty: 2
|
Witam. Mam Błąd P 0010. Czy mam wymienic czujnik faz rozrządu? Czy moż coś innego.
|
|
Góra |
|
|
misci |
#851611 Wysłany:
15 Sty 2020, 15:37; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
P0010 - Elektrozawór wariatora fazy rozrządu.
Czyli ten dinks obok króćca odmy na pokrywie zaworów. Trzeba sprawdzić połączenie. Można wymontować (jedna śrubka) i podać mu napięcie (ja podałem 5V stałego). Jak jest dobry to powinien zadziałać - porusza się zaworek co można zaobserwować no i tyka co można usłyszeć.
|
|
Góra |
|
|
misiekgermaniec |
#851642 Wysłany:
17 Sty 2020, 14:59; Temat postu: Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
|
Forumowicz |
Imię: Michal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2020, Posty: 2
|
ok sprawdzę. a może jeszcze inny problem wspomaganie sie wylacza przy maksymalnym skrecie na postoju w prawo po kilku minutach. bledów nie ma. czy to problem kalibracji czujnika skretu czy sam czyjnik?
|
|
Góra |
|
|
dragon422 |
#851729 Wysłany:
23 Sty 2020, 12:38; Temat postu: Re: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016, Posty: 111 Pomógł: 5
|
greg505 napisał(a): opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V
my bad My bad czyli po angielsku mam to w dupie.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|