Te dwa stopnie to może też być rozrzut w wykonaniu blokad:
http://fiatpunto.com.pl/post846105.html#p846105 1. Jakie były wyniki pomiarów kompresji?
2. Czy był ostatnio może wymieniany wydech? Podobno tanie zamienniki tłumików powodują różne dziwne efekty. Plus mogli uszkodzić kolektor/katalizator/sondy.
3. Jak często LPG była regulowana (i czy rzeczywiście parametry "uciekały", że musieli regulować)? Jaki ma przebieg, jak stary reduktor i wtryski (czy też prymitywne elektrozaworki)?
4. Czy były sprawdzone
luzy zaworowe? Wiem, bez tego kompresja powinna wyjść źle.
5. Wartość podciśnienia na postoju masz dobrą (około 300 mbar), ale warto spojrzeć na przebieg zmian (zachowanie wskazówki wakuometru), pomiar z małej odmy:
http://fiatpunto.com.pl/post848209.html#p8482096. Zapłon OK. A pozostałe układy? Paliwowy (cały, łącznie z odpowietrzeniem, odprowadzeniem par), obciążenie silnika osprzętem (alternator, klimatyzacja).
7. Jak powyższe są OK, to rzeczywiście zostaje rozrząd i/lub zmienne fazy.
8. Czy są inne efekty specjalne, typu hałasy przy zimnym rozruchu, czy w trakcie przyspieszania?
http://fiatpunto.com.pl/topic59874.html PS
Silnik z problemem (klepanie na ciepło), ale można niektóre parametry podejrzeć i porównać:
https://www.youtube.com/watch?v=JaKQJaA9xOI