You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Cze 2019, 18:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #848137 Wysłany: 07 Cze 2019, 08:11; 
 Temat postu: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 41
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu przy mocniejszym przyspieszaniu słychać metaliczne postukiwanie w silniku. Słychać przy otwartych oknach. Jak szyby są zamknięte w kabinie dźwięk ten nie jest słyszalny. Mam ten samochód od nowości, ma przejechane 43000 Km, silnik 1,4 8V benzyna. Co może być za przyczyna takiego stanu przy tak nie wielkim przebiegu. Oleju nie bierze. Jak doleję 0,5L na 10000 Km to jest wszystko. Wymiana oleju nie przekracza 10000 Km.

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #848148 Wysłany: 07 Cze 2019, 15:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 971
Pomógł: 19
Sprawdź mocowania gumowe osprzętu silnika, zacznij od mocowania rury, przez którą zasysane jest powietrze do filtra powietrza.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848170 Wysłany: 08 Cze 2019, 07:51; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 41
To raczej nie to. Tam wszystko jest ok. Ten dźwięk jest taki, jak dźwięk diesla. Druga sprawa to w zimę przy ujemnych temperaturach przy porannym rozruchu dość głośno klekocze. Sytuacja ta utrzymuje się przez około 40 sekund. Potem jest ok. Najpierw myślałem, że to zawory, ale to za głośno na zawory. Poprzednio miałem punto II FORUM z silnikiem 1.2 8V 60 KM i nic takiego nie miało miejsca.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848171 Wysłany: 08 Cze 2019, 09:21; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ
Rejestracja: 25 Lis 2018,
Posty: 329
Pomógł: 9
Jaka tam jest kasacja luzów zaworowych , płytki czy hydrauliczna ?

_________________
Cent -> topic59276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848172 Wysłany: 08 Cze 2019, 11:01; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 41
Wydaje mi się, że hydrauliczne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848173 Wysłany: 08 Cze 2019, 11:51; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ SY SCZ
Rejestracja: 25 Lis 2018,
Posty: 329
Pomógł: 9
Nie.Jednak płytkowa :arrow: topic58838.html

_________________
Cent -> topic59276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848181 Wysłany: 09 Cze 2019, 07:35; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Imię: Andrzej
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 55
Ja tak mam po długim np nocnym postoju przez kilka sekund. Zwłaszcza gdy jest mało oleju. Tylko że ja mam 182 tys. km. Może ciśnienie oleju jest zbyt niskie.
A jeśli chodzi o stuki przy przysieszaniu to może sterownik nie daje rady i pojawia się spalanie stukowe.
Jeśli dobrze pamiętam to wyprzedzenie zapłonu osiąga wartość około 32 stopni przy przysieszaniu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848188 Wysłany: 09 Cze 2019, 12:18; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 41
Być może masz racje. Jak na 1 - 2 biegu podciagne go na obrotach do 3000 - 3200, ale nie gwałtownie to szukania nie słychać. Dopiero jak mocno mu dam gazu to jest to słyszalne. Odnośnie spalania stukowego to powinien być czujnik i eliminowac spalanie stukowego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848194 Wysłany: 09 Cze 2019, 18:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Imię: Andrzej
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 55
Tak ale jak to bywa czasami może jest na pograniczu. Sprawdź sobie parametry czujnika detonacji i wyprzedzenie zapłonu rzeczywiste i kalkulowane. Może znajdziesz odpowiedź w ten sposób. Będziesz wiedział przy jakiej wartości napięcia czujnika słychać stuki. Stuki będą oznaczały zbyt wczesny zapłon. Może trzeba zrobić adaptacje koła fonicznego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848208 Wysłany: 11 Cze 2019, 09:20; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 567
Pomógł: 12
Mam identyczny przypadek, zaczęło się teraz w zimie, czy pod jej koniec. Pierwsze 2-3 minuty silnik "cyka".
Na razie nic nie wiadomo dalej (mam inne rzeczy do roboty, nie tylko przy samochodzie).

[ Dodano: 11 Cze 2019, 08:48 ]

Objawy typu hałas, a konkretnie "stukanie", pasują prawie do każdego elementu silnika i do słabego smarowania.
Także, to może być wszystko... https://www.google.com/search?tbm=isch&q=niedomagania+samochodow+stawiszynski
Przykładowo, klepanie po rozruchu, a zwłaszcza pod obciążeniem (lub tylko przy zmianie obrotów) = tłoki (według tej książki).
Tylko reszta się nie zgadza (bo pracuje normalnie, osiągi są, spalanie w normie, skład spalin na przeglądzie był OK, nie bierze oleju, olej starzeje się normalnie, świece też).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Przykład z książki. Ale prawie wszędzie są "stuki" jako objaw.


Podobne obrazki można wklejać dla wału korbowego, wałka rozrządu (krzywki), zaworów (trzonki, prowadnice, gniazda).
Wszędzie są "stuki" i inne "metaliczne dźwięki". Albo "warkot".

Fiat splugawił rodzinę FIRE, np. tym, że trzonki zaworów są chudsze (5 zamiast 7 mm) i materiały gorsze, ilość oleju jest mniejsza (filtr też mniejszy wymiarowo) oraz jednocześnie wydłużono okresy wymiany. Do tego dorzucono (ot tak sobie) zmienne fazy, które też "zużywają" olej (zamiast smarować silnik, to jest marnowany przepływ pompy na przestawianie wariatora), ciekawe, czy dali lepszą pompę, czy jest ta sama od 30 lat. Pewnie lista grzechów jest dłuższa (tu by się musiał wypowiedzieć jakiś stary konstruktor).

Podobno najnowsze silniki są jeszcze gorsze, padają jak muchy. Nowe modele "500" i "Tipo".


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848226 Wysłany: 11 Cze 2019, 09:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntomaniak

Imię: Andrzej
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 55
Nie zakładajmy od razu że silnik kończy swój żywot.
Ja bym obstawił tak jak w moim Uno kiedyś analogicznie (podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu)
Tylko teraz jest to inaczej realizowane


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848239 Wysłany: 12 Cze 2019, 08:00; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 567
Pomógł: 12
Dokładnie.
Najpierw podstawy typu zapłon, później układ paliwowy/wtryskowy. Później rozrząd (+ zmienne fazy) i zawory, smarowanie (może obieg oleju aż tyle trwa na zimno, te 2-3 minuty "kłapania" w silniku), wydech (np. pęknięty kolektor wydechowy może "cykać"), a na koniec niestety cały "dół", blok silnika.
A może to coś elektrycznego lub programowego (sterownik na zimnym silniku "coś" robi, co wywołuje hałasy).

Kolejna książka: https://www.google.com/search?q=zuzycie+czesci+i+zespolow+pojazdow+samochodowych&tbm=isch
Załącznik:
Komentarz do pliku: Statystycznie kiedyś dół silnika padał najczęściej, a później zawory.


Załącznik:
Komentarz do pliku: Świetna książka, same konkrety. Polecam.



Na "pocieszenie" można dodać, że problem z hałaśliwością w rodzinie FIRE jest poruszany na różnych forach - w tym zagranicznych - i jeszcze nikomu się nie udało go rozwiązać (to znaczy na 100% znaleźć przyczynę).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848260 Wysłany: 12 Cze 2019, 18:12; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 41
Sprawa wygląda tak. W dniu wczorajszym byłem u mechanika. Zrobiliśmy rundę po mieście i powiedział :
Silnika nie słucha się podczas jazdy z otwartymi szybami, wszystkie dźwięki się odbijają i nie jest to w żaden sposób miarodajne.
Przy zamkniętych oknachej dal mu w palnik i mówi, że nic niepokojącego nie słyszy.
Jeśli chodzi o stukanie silnika w zimę po porannym rozruchu będziemy diagnozować zimą, bo teraz to wróżenie z fusów. Dodaliśmy pół litra oleju. Olej po 5000 tysiącach jasny jak zaraz po wymianie.

[ Dodano: 12 Cze 2019 18:12 ]

To stukanie, które jest słyszałem przy przyspieszaniu słychać także jak jest mocno rozgrzany silnik podczas ruszania. Mechanik mówi, że nic się nie dzieje ale do tej pory tego nie bylo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848262 Wysłany: 12 Cze 2019, 19:44; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 567
Pomógł: 12
Albo się zna (hałasy Fiatów to cecha konstrukcyjna i tyle), albo ci tak odpowiedział, bo np. było za gorąco i miał dość.
Wypadałoby tu porobić pomiary (a nie tylko polegać na wrażeniach słuchowych):
- pomiar podciśnienia w dolocie,
- pomiar ciśnienia oleju, ogólny stan kanałów (drożność, nagary),
- regulacja luzów zaworowych,
- kompresja,
- szczelność cylindrów,
- zapłon, spalanie stukowe,
- luzy w dole silnika, panewki, sworznie, tłoki,
- analiza spalin,
- ustawienie rozrządu,
- sprawdzenie (nie wiem jak) zmiennych faz (czy nie klepie siłownik/koło na wałku rozrządu),
- wykluczenie innych rzeczy (sprzęgło, skrzynia, jakieś elektrozawory, nieszczelności typu pęknięcie kolektora wydechu).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848264 Wysłany: 12 Cze 2019, 21:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 41
Dziś wieczorem zrobiłem jeszcze jeden test. 20 km/hej i 4 bieg. Dałem gazu i żadnych stoków. Najczęściej sztuki występują przy normalnym rozpędzony auta 2 - 3 bieg 2500 - 3000 obrotów.
Wiec może to nie z silnika tyło inny podzespół. Przyszedł mi do głowy przegub wewnętrzny

[ Dodano: 12 Cze 2019 21:23 ]

Po drugie czy przy tak małym przebiegu możliwa aż taką awaria silnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848272 Wysłany: 15 Cze 2019, 23:35; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 567
Pomógł: 12
To jednak mamy trochę inne przypadki. U mnie klepie strona rozrządu na zimno...i po 2-3 minutach hałas znika nagle (jakby ktoś lub coś go wyłączyło, albo olej tyle czasu wypełnia koło zmiennych faz, czy cholera wie co), czyli Fiaty trzeba "grzać na postoju".
Ale przy przyspieszaniu też coś poklepuje/cyka wtedy (tylko gdy jeszcze nie ma temperatury roboczej), chyba w tym samym przedziale biegów/prędkości.

Przy tak niskim przebiegu (u ciebie) silnik raczej nie wchodzi w grę, to prędzej powyżej 100 tysięcy km (u mnie), a przed osiągnięciem 200 tysięcy zdarzały się już remonty głowic (zawory), ale to głównie przy LPG.

Natomiast w przedziale chyba 20-40 tysięcy ludziom padały np. sprzęgła (poszukaj starych tematów o Grande), czy poduszki silnika i jeszcze coś tam (nie pamiętam).

Może np. olej w skrzyni biegów sprawdź (czy jest w ogóle - zwłaszcza, jeśli się wybierak "poci").

To jest Fiat, to może być wszystko...albo nic ("ten typ tak ma"). Trzeba się nauczyć to ignorować.

[ Dodano: 14 Cze 2019, 20:26 ]

PS
Czy miałeś kiedykolwiek (a może niedawno) wymieniany wydech (łącznik/tłumik)?
Mogli coś uszkodzić przy okazji (kolektor, katalizator, sondy - wszystko mogło popękać).

PS2
Gdy od razu po odpaleniu uruchomię klimatyzację, to jakby hałasy są łagodniejsze (ale dalej jest "odliczanie" i równo po 2 minutach klikanie znika).
Spróbuj u siebie włączać/wyłączać różne odbiorniki/układy, czy to wpływa na występujący hałas.

[ Dodano: 15 Cze 2019, 23:31 ]

PS3
"Coś" ciekawego znalazłem. Wśród wielu przyczyn "kłapania", gdy silnik jest zimny (a raczej pusty, większość oleju spłynęła), jest też smok pompy oleju, może się rozszczelnić podobno. Jedna z opcji (ale tu gość aż miał ostrzeżenie, ciśnienie za niskie): https://www.youtube.com/watch?v=gTIC1s482Jo

To nic. W "mietkach" zdarzały się gorsze rzeczy z powodu głupiego smoka/o-ringa: https://www.youtube.com/watch?v=lUAB7lKoIt0


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848378 Wysłany: 19 Cze 2019, 11:32; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Paź 2017,
Posty: 16
Obstawiałbym świece bądź opcjonalnie przewody zapłonowe lub cewka.
Z tego co zostało opisane, tutaj szukałbym problemu. Problem można zdiagnozować podłączając auto do jakiegoś interfejsu diagnostycznego. Na początku można więc sprawdzić świece - wymiana nie jest skomplikowana, można to zrobić w zasadzie we własnym zakresie.
Opcjonalnie przewody lub cewka - tutaj trzeba zamówić odpowiedni model. Najlepiej na podstawie nr VIN - wysłać zapytanie np do jakiejś hurtowni, który model cewki będzie pasował.
Np tutaj możesz dopytać: https://motoszef.pl/partscatalogue/fiat,1-00035.aspx


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848397 Wysłany: 22 Cze 2019, 02:23; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 567
Pomógł: 12
Takie rzeczy to w następnych generacjach OBD, 3 lub 4 (tyle, że rozwój zatrzymano, celowo)...
Wielu awarii silnika (korba, tłoki, rozrząd, zawory) żaden komputer obecnie nie widzi (a mógłby np. sam sobie zmierzyć kompresję, od dawna są przetworniki ciśnienia do wbudowania w silnik).
https://www.kistler.com/en/applications/automotive-research-test/engine-research-development/

PS
Mam nieco inny przypadek niż autor tematu, ale na razie wymiana oleju i świec nie pomogła. Luzy zaworowe w normie. Kanałki olejowe w pokrywie drożne, elektrozawór zmiennych faz też czysty, drożny i działa. Podciśnienie w dolocie dobre (przynajmniej wartość). Błędów oczywiście brak.
Ale ciśnienie oleju za duże. Na ciepło na biegu jałowym 1,8 bar, a po przygazowaniu przekracza 6 bar (podobno "przelew" jest na 5 bar). Miska olejowa po zimie ma niewielkie wgniecenie na środku (smok mógł dostać i zadziałał jak dźwignia na pompę). Do zmierzenia kompresja i do zrzucenia miska olejowa. Później rozrząd (czy się "przestawił" - uwaga, do silników 1,4 8V są chyba różne blokady w różnych modelach).


[ Dodano: 22 Cze 2019, 02:01 ]

PS2
W końcu znalazłem identyczny przykład klepania po rozruchu. Tylko, że...to jest w silniku po pełnym remoncie!
Moment 20:42-20:45 https://youtu.be/ktI9gvrdh-c?t=1241 :roll: Mój ma tak samo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #848460 Wysłany: 25 Cze 2019, 06:55; 
 Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 41
Stukiem silnika po rozruch przy niskich temperaturach zajmę się w zimę. Rozmawiałem z mechanikiem i dopiero jak tego posłucha będzie mógł coś więcej na ten temat powiedzieć. Bardziej martwi mnie klekot podczas mocniejszego przyspieszania. Zostało mi 3000 Km do wymiany oleju. Zaleje go Motulem, a nie jak dotychczas Shelem. jeśli chodzi o wymianę świec, zrobię to z wymianą oleju.
Kilka dni temu idąc ulicą jechał Kropek i wydawało mi się, że ma te samą przypadłość. może te silniki tak juz mają? Choć to trochę dziwne. Na razie będę jeździł, bo jak zacznę odwiedzać mechaników, którzy nie bardzo maja pojecie o tym co robią to tylko mnóstwo kasy zostawię, a i tak przyczyny nie znajdą. Niestety te silniki nie są udaną konstrukcją Fiata.
jak zleję olej okaże się czy nie ma opiłków na magnesie korka.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO