Można było od razu wspomnieć, że
"lektura była" (bo większość nie czyta nic albo "po łebkach").
Ten twój gazownik i mechanik, to cienkie bolki. Zostaw to towarzystwo (bo będziesz jak oni).
Większość problemów w samochodach z LPG, powoduje właśnie ta instalacja (pośrednio lub bezpośrednio, od razu lub z opóźnieniem do kilku lat po montażu). Właśnie ci się zaczęła "zwracać"...
Tak, "wszystko" może powodować problemy, MAP też (inne czujniki także). +Pompa paliwa zdycha? A sondy lambda?
Ale problem raczej jest elektryczny (instalacja - np. wiązka z komory silnika do kabiny, czy skrzynka bezpiecznikowa pod maską) włączając w to sam sterownik silnika. A może coś wewnątrz uszkodził gazownik (w desce rozdzielczej przy montażu przełącznika Pb/LPG).
Nie ma tu cudownej rady. Trzeba metodycznie sprawdzać wszystko (co powinien ogarnąć zawodowy mechanik, a nie "rozkładać ręce", albo umywać ręce od odpowiedzialności jak gazownik). Skoro masz do dyspozycji interfejs ("kabelek") do diagnostyki, to kilka rzeczy już powinno być sprawdzonych (czy np. MAP działa i parę innych czujników).
PS
A ja i tak nie wierzę w zapewnienia, że dokładnie doczytałeś. Wymienione problemy są na forum:
- nie odpala,
- gaśnie [tu też może być odwrotnie, że silnika nie można zgasić kluczykiem],
- ESP/ASR/HillHolder nie do dyspozycji,
- kontrola układu kierowniczego,
- LPG,
- immobiliser,
- numery błędów (to też należy sprawdzać w Google: numer błędu + słowo "FIAT").
Nie zawsze będzie tak, że jakiś tam stary temat
dokładnie odpowiada twojemu problemowi (i silnikowi "16V"). Nie ma lekko.
Można (należy) się w miarę możliwości dopisywać do istniejących wątków, a nie tworzyć nowy (to tak na marginesie).
glanek napisał(a):
...przy każdym problemie najpierw przeszukuje forum a to jest pierwszy raz kiedy nie umiem znaleźć sensownego rozwiązania.
Czyli wcześniej już były jakieś przygody z samochodem. Jakie i kiedy (przed montażem LPG, czy po)? Może być związek.