You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Paź 2019, 10:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850071 Wysłany: 04 Paź 2019, 01:48; 
 Temat postu: Szarpanie przy mocniejszym przyspieszaniu <2000rpm [1.1, 55]
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 04 Paź 2019,
Posty: 2
Piszę pod kątem czy TTTM (ten typ tak ma) i jako ktoś, kto jeździł od dawna jako pasażer, teraz czasem jako kierowca.Te cechy myślę, że występują "od zawsze", nie jest to coś, co pojawiło się w ostatnim roku.
1) Przy większym dodaniu gazu poniżej 2000 rpm zaczyna szarpać/przerywać nieregularnie, zaś od ok 2000 rpm można wcisnąć nawet gaz do dechy i ciągnie tak do końca obrotów. Robi tak praktycznie od 2. do 5. biegu. Zaś w jeździe zdarza się często dodać więcej gazu np. na 3. biegu przy 1800 rpm i to szarpanie zwyczajnie denerwuje.Normalnie raczej jeżdżę powyżej 2000 rpm, więc w jeździe jako takiej nie ma problemu.
2) Podejrzanie długo odpala, bo na zimnym silniku potrafi kręcić nawet z 3 sekundy. Tak robi i w +20 i w -10 stopniach, kręci dobrze, z biegiem czasu odrobinę przyspiesza kręcenie i zawsze odpala, a po odpaleniu chodzi równo. Na ciepłym raczej odpala szybko.

Oczywiście płyny i filtry zmieniane na czas. Świece miał wymieniane w międzyczasie, bo okazały się jakieś stare. Spalanie jakie ostatnio było zmierzone to 5,8l/100km w trybie wiejsko-małomiejskim. Nie ma praktycznie żadnych innych problemów mechanicznych czy elektrycznych od kiedy jest u nas, totalnie nic się nie dzieje poza ww. rzeczami.

I teraz nie wiem czy ten typ zwyczajnie tak ma, taki był urok tych silników, czy jednak muszę znaleźć mechanika, który to obada? Nie chciałbym truć tyłka z poprawnie działającymi rzeczami (a już raz tak mi się udało zrobić w innym samochodzie :]).

_________________
Kropka SX 1.1 55 5d


Góra
 Profil  
 

 
 Post #850076 Wysłany: 04 Paź 2019, 08:31; 
 Temat postu: Re: Szarpanie przy mocniejszym przyspieszaniu <2000rpm [1.1,
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 741
Pomógł: 16
0. Podobne efekty były opisywane na forum, raczej jako normalne, ewentualnie jakaś prosta rzecz wymaga wymiany, czy regulacji. Na przyszłość proszę Szukać (forumowa wyszukiwarka, czy Google).

1. Ten silnik jest stary i konstrukcyjnie i już wiekowo. Nie ma zmiennych faz. Oraz to nie diesel.
Wniosek: nie męczyć (nie dusić) go przy tak niskich obrotach, bo normalne, że będzie szarpał.

2. Też było. Typowa usterka rodziny FIRE, ale przeważnie nie odpala tylko na ciepło (na zimno jest OK): czujnik położenia wału (korbowego), ewentualnie "MAP sensor" (czujnik podciśnienia), czy temperatury (tam chyba były 2 - temperatury powietrza w przepustnicy i silnika/płynu chłodniczego). Ale zmiany prędkości (opory stawiane przez silnik) rozrusznika mogą wskazywać też na coś innego (sam rozrusznik, instalacja, silnik - np. zawory, tłoki = kompresja ucieka). Dźwięk odpalania powinien być jednostajny i nie tak długi.

3. Płyny i filtry to za mało! Z rutynowych czynności serwisowych trzeba: regulować luzy zaworowe (płytki regulacyjne się podmienia). Też są takie tematy na forum. Rozrząd może być stary i/lub przestawiony. Oprócz świec (jak wyglądało zużycie? - sama informacja, że "zmienione" nic nie wnosi do tematu) są jeszcze przewody i cewki (to się niestety trudno diagnozuje).

Wszystko to może się sumować po trochu i powiększać efekt szarpania (chociaż początkowo jest on normalny w takich silnikach).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850139 Wysłany: 08 Paź 2019, 15:52; 
 Temat postu: Re: Szarpanie przy mocniejszym przyspieszaniu <2000rpm [1.1,
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 04 Paź 2019,
Posty: 2
Szukałem bardziej ogólnie - Google, ale większość problemów to były typu - ciągłe szarpanie, nierówna praca silnika, duszenie się, losowe (nie)odpalanie itd. Może używałem złych slow kluczowych.

1) Poniekąd to przypuszczałem, bo spotkałem się z tym we Fieście czy Polo z podobnych lat produkcji na SPI, z tym że tam to występowało chyba przy jeszcze niższych obrotach.

2) Badając zauważyłem, że najdłużej odpala, gdy przejedzie się bardzo krótki dystans, zgasi i odpala po kilku minutach. Na ciepłym, po ok 30 minut postoju po uzyskaniu temperatury roboczej, odpala w mniej niż sekundę.
Przez miany prędkości mam na myśli równe kręcenie, ale po ok 1,5s jakby przyspieszał o 10% może trochę wyżej (ciężko ocenić na słuch). Jak już załapie spalanie to od razu chodzi.

Rozrząd ma ok 40 tys km. No ale skoro jest tyle możliwości, to jednak chyba zasugeruję mechanikowi, aby wypowiedział się o tych objawach i sprawdził co trzeba. Za 1-2 miesiące zdaje się ma termin wymiany miodu, więc przy okazji powiem to, co się dzieje od lat i jeśli temat nie będzie zatknięty to napiszę, czy cokolwiek zrobił..

_________________
Kropka SX 1.1 55 5d


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO