You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Lis 2019, 15:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #161996 Wysłany: 27 Sie 2008, 23:45; 
 Temat postu: Malowanie zacisków i bębna hamulcowego???
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 08 Sie 2008,
Posty: 29
Jak w domowych warunkach pomalować zaciski i bębny hamulcowe??? Jakie są środki do tego i w jakiej kolejności je stosować ????


Góra
 Profil  
 

 
 Post #162002 Wysłany: 27 Sie 2008, 23:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
Najpierw wyczyść dokładnie papierem ściernym albo szczotka na wiertarce, potem przemyj benzyna ekstrakcyjna i pomaluj farba odporna na wysoką temperaturę i to cała filozofia.

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162006 Wysłany: 28 Sie 2008, 00:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Nie polecam robić samemu. Oddać do piaskowania, malowania proszkowego, do tego nowe zestawy regeneracyjne i efekt super. Samemu nigdy tak nie zrobisz.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162007 Wysłany: 28 Sie 2008, 00:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 08 Sie 2008,
Posty: 29
a nie trzeba stosować jakiś podkładów ???? I o co chodzi z tym, że jakąś miedź używa się czy coś podobnego???? :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162012 Wysłany: 28 Sie 2008, 00:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
ja nie słyszałem o stosowaniu żadnych podkładów i miedzi

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162067 Wysłany: 28 Sie 2008, 08:59; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24058
Pomógł: 128
2rotor: nie przesadzaj, samemu jak się chce też można porządnie zrobić, jasne, że bez piaskowania ale to nie jest konieczne.

Jakub1212: podkładu nie trzeba, ale jak masz jakieś delikatne wżery z rdzy to zrób tak jak ja - pomaluj najpierw hammeritem a następnego dnia sprayem do zacisków i będzie dobrze.
A na początek tak jak RedDevil pisał, szczotka w dłoń i skrobać dokładnie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162120 Wysłany: 28 Sie 2008, 10:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 03 Kwi 2008,
Posty: 568
byl juz temat o tym :wink:

_________________
Moj Kropek : *


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162776 Wysłany: 28 Sie 2008, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Jakub1212 Ja ostatnio malowalem.

Tu efekt:

http://fiatpunto.com.pl/topic5718-90.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162808 Wysłany: 28 Sie 2008, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 08 Sie 2008,
Posty: 29
Tacowski całkiem ładnie to wygląda . Pogratulować wykonania...Tylko te tarcze od rdzy:( jest jakiś sposób na konserwacje ich czy coś ????


Góra
 Profil  
 
 
 Post #171794 Wysłany: 21 Wrz 2008, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
Jakub1212 pomalować :D ja będę to malował na srebrno tak jak bębny :D

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #171915 Wysłany: 22 Wrz 2008, 07:56; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24058
Pomógł: 128
Jakub1212 napisał(a):
jest jakiś sposób na konserwacje ich czy coś

Najlepiej szczotka druciana w dłoń i czyścisz, jak zdrapiesz wszystko to pomaluj hammeritem. A jak chcesz to potem jeszcze jakimś lakierem do zacisków/bębnów i będzie i zabezpieczone i ładne.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850716 Wysłany: 08 Lis 2019, 01:55; 
 Temat postu: Re: Malowanie zacisków i bębna hamulcowego???
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016,
Posty: 364
Pomógł: 2
Regeneracha zacisków w P2FL z malowaniem za mną. Szczerze odradzam zestawy tej firmy (jeżeli zestawy innych firm są robione w innej fabryce) bo uszczelkę tłoka musiałem wklejać na silikon wysokotemperaturowy (była za luźna i sama wychodziła) a te uszczelki prowadnicy za chu** nie chciały wejść. Z różnymi już miałem do czynienia i nienawidzę tych uszczelek met-gum, bo zawsze trzeba cudować (z nasadkami, śrubami, młoteczkami itp.) i są problemy, ale to była naprawdę droga przez mękę.
A czarny matowy lakier wysokotemp. z Lidla też badziewie - pomimo utwardzenia w piekarniku można go zeskrobać, nawet niechcący, paznokciem. Schodzi też po kontakcie z benzyną ekstrakcyjną i denaturatem - wiem, bo znowu odtłuszczałem, robiąc zaprawki wszędzie, gdzie mi spadła farba. W efecie obleśnie to to wygląda i irytuje, mimo że mam stalowe felgi i że chciałem tylko zabezpieczyć zaciski przed rdzą. Czy się udało, skoro to taka plakatówka? Wątpię. Lepiej by było użyć srebrzanki do tłumików, nawet z pędzla - pewnie dużo lepiej się to trzyma i w miarę wygląda. Zresztą czyszczenie takiej bryły rdzy to osobny temat, bo zjechałem dwie konkretne szczoty "makity" na diaxa (jedna warkoczyki, druga proste druty) a i tak zostawały poukrywane purchle, poddające się dopiero po kilku uderzeniach młotkiem. Wspomagałem się chemią - odrdzewiaczem pattex. Przy takiej głębokiej rdzy, to na przyszłość tylko piaskowanie. Reasumując, kupa czasu zmarnowana, a efekty pożal się boże. W ogóle przygoda życia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850717 Wysłany: 08 Lis 2019, 02:00; 
 Temat postu: Re: Malowanie zacisków i bębna hamulcowego???
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016,
Posty: 364
Pomógł: 2
Regeneracja zacisków w P2FL z malowaniem za mną. Szczerze odradzam zestawy firmy Frenkit (jeżeli zestawy innych firm są robione w innych fabrykach) bo uszczelkę tłoka musiałem wklejać na silikon wysokotemperaturowy (była za luźna i sama wychodziła) a te uszczelki prowadnicy za chu** nie chciały wejść. Z różnymi już miałem do czynienia i nienawidzę tych uszczelek met-gum, bo zawsze trzeba cudować (z nasadkami, śrubami ściskającym, młoteczkami itp.) i są problemy, ale to była naprawdę droga przez mękę.
A czarny matowy lakier wysokotemp. z Lidla też badziewie - pomimo utwardzenia w piekarniku można go zeskrobać, nawet niechcący, paznokciem. Schodzi też po kontakcie z benzyną ekstrakcyjną i denaturatem - wiem, bo znowu odtłuszczałem, robiąc zaprawki wszędzie, gdzie mi spadła farba. W efecie obleśnie to to wygląda i irytuje, mimo że mam stalowe felgi i że chciałem tylko zabezpieczyć zaciski przed rdzą. Czy się udało, skoro to taka plakatówka? Wątpię. Lepiej by było użyć srebrzanki do tłumików, nawet z pędzla - pewnie dużo lepiej się to trzyma i w miarę wygląda. Zresztą czyszczenie takiej bryły rdzy to osobny temat, bo zjechałem dwie konkretne szczoty "makity" na diaxa (jedna warkoczyki, druga proste druty) a i tak zostawały poukrywane purchle, poddające się dopiero po kilku uderzeniach młotkiem. Wspomagałem się chemią - odrdzewiaczem pattex. Przy takiej głębokiej rdzy, to na przyszłość tylko piaskowanie. Reasumując, kupa czasu zmarnowana, a efekty pożal się boże. W ogóle przygoda życia.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO