You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Lis 2019, 15:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850732 Wysłany: 08 Lis 2019, 16:52; 
 Temat postu: GP 1.4 16V Szarpanie przy zamianie biegu i puszczaniu gazu
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 107
Dzień dobry

Od początku roku jestem posiadaczem GP z 2008r. silnik 1.4 16V Starjet 6 biegów. Samochód sprowadzony z Niemiec, z przebiegiem 150 00 km, aktualnie przejechane 160 000 km.

Problem polega na pojedynczym szarpnięciu przy zmianie biegu, tylko nie jak w większości tematów z 1 na 2, tylko u mnie najbardziej z 2 na 3 i z 3 na 4. Przy normalnym puszczeniu sprzęgła jest mocniejsze szarpnięcie, natomiast przy wolnym puszczaniu sprzęgła szarpnięcia tego nie ma. Dzieje się tak w większości przypadków. Do tego czasami jest też szarpnięcie w momencie puszczenia pedału gazu (moment w którym silnik zaczyna hamować) i w momencie dodania gazu. Czasami są dni, że te szarpnięcia są delikatne, a czasami mocne, nie ma znaczenia jaka pogoda na dworze, czy jest wilgotno czy nie. Nie ma znaczenia czy klimatyzacja jest włączona czy nie. Dodatkowo jak auto stoi odpalone na "luzie" to czasami, co jakiś czas (nie regularnie tylko losowe odstępy czasu) czuć takie jak by delikatne "tąpnięcie" obrotów ale nie wiem czy to obroty czy jakieś drganie, bo jest to wyczuwalne ale na obrotomierzu nie widać żeby wskazówka obrotomierza drgnęła.

Auto raczej ma autentyczny przebieg, stan zużycia elementów raczej temu odpowiada, są wpisy w książce serwisowej, faktury z napraw z przebiegiem, dokumenty TUV z wcześniejszych przeglądów itp. Auto jest raczej bezwypadkowe, sprawdzane miernikiem.

Handlarz co sprzedawał auto mówił, że ściągał je na lawecie bo było sprzęgło do wymiany i on je wymienił, z tego co mówił wymienił cały komplet. W aucie był wyciek ze skrzyni ponieważ nie wymienił uszczelniacza wału, mechanik, który mi to uszczelniał potwierdził, że rzeczywiście sprzęgło jest nowe.

Od tego czasu wymieniłem świece na nowe NGK, wymieniałem rozrząd na oryginalny z ASO, pasek alternatora,czyściłem przepustnice, wymieniałem wszystkie filtry, w tym modelu nie ma filtru paliwa? Przewodów zapłonowych tam nie ma, tylko jest listwa do cewek. Niedawno spaliła się cewka na 4 cylindrze, wymieniona na nową. Poduszki silnika/skrzyni sprawdzane wizualnie, nie widać żeby były zużyte.

Poza tym z autem nic się nie dzieje, nie gaśnie, odpala bez problemu, nie ma problemów ze zmianą biegów, spalanie w normie w okolicach 6l/100, brak błędów w komputerze, nie dymi, nie ma problemu z przyspieszaniem, nie ubywa płynu chłodniczego, nie bierze oleju

Niestety nie mam czasu zaprowadzić auta do mechanika, żeby się tym zajął. Urlop dopiero mam po nowym roku więc będę mógł zostawić auto na dłuższy czas.

Jakieś pomysły co to może być?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #850790 Wysłany: 11 Lis 2019, 14:45; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 16V Szarpanie przy zamianie biegu i puszczaniu ga
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 780
Pomógł: 19
1. "Ten typ tak ma" i nie ma w co wnikać. Fiaty są takie "prymitywne", niska kultura pracy (najgorzej w 8V na zimno).
Jak to twój pierwszy Fiat w życiu, to takie będą wrażenia (że ciągle "coś" mu dolega).

2. Coś jednak ze sprzęgłem będzie, może nie ono samo, ale uruchamianie, dźwignia ("łapa"), hydraulika.
Albo banał typu czujnik wciśnięcia sprzęgła przy pedałach (wtedy komputer robi dziwne rzeczy z paliwem i zapłonem).

3. Skrzynia biegów/półośki. Olej profilaktycznie wypada zmienić przy takim przebiegu.

4. Mocowania/łapy silnika i skrzyni. Jeszcze raz weryfikacja, nie "na oko".

5. Sam silnik ma jakieś niedomaganie, może drobnostka, np. jakiś czujnik.

6. Tak, prawdziwego filtra paliwa może nie być w tych modelach/rocznikach, benzynowych. Tylko smok/siatka w pompie w baku.
Przy takim wieku i przebiegu można by zmierzyć ciśnienie paliwa, a może i zajrzeć tam do baku (jak ta siatka wygląda).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850814 Wysłany: 12 Lis 2019, 17:13; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 16V Szarpanie przy zamianie biegu i puszczaniu ga
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 107
To zostawię to dla mechanika,(tylko teraz nie wiem czy do mechanika czy lepiej elektromechanika) ale raczej wydaje mi się, że to coś jest przyczyną takiego szarpania, bo czasami jednak jest zbyt mocne, żeby można było powiedzieć "ten typ tak ma" :) A co do tego czujnika wciśnięcia sprzęgła to on w każdym modelu jest czy tylko a autach, które są wyposażone w tempomat?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850824 Wysłany: 13 Lis 2019, 00:13; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 16V Szarpanie przy zamianie biegu i puszczaniu ga
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 780
Pomógł: 19
Zajrzyj tam, powinno być wszystko widoczne - elektroniczny gaz, "czujnik" ("stop") na hamulcu, oraz na sprzęgle.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO