You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 08 Gru 2019, 12:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850940 Wysłany: 19 Lis 2019, 12:25; 
 Temat postu: Test żarówek H7 o zwiększonej wydajności
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2048
Pomógł: 45
Test żarówek H7 o zwiększonej wydajności


Jak to możliwe, że żarówka ma – według producenta – świecić o 100-150% lepiej niż zwykła, skoro norma mówi: strumień świetlny (całkowita emisja światła) żarówki H7 ma mieć 1500 lumenów plus minus 10%? Producenci stosują prosty trik: żarnik żarówki jest pocieniony, świeci o wiele jaśniej (niestety, kosztem trwałości) niż zwykły, zaś nadmiar emisji światła wyłapuje filtr na bańce żarówki, który jednak zabiera światło tylko w tym polu, w którym jest ono najmniej potrzebne. Może to działać? Oczywiście. Niestety, wyścig „o stworzenie najmocniejszej żarówki” doprowadził producentów do ściany: niebieskie filtry na bańce żarówki zajmują coraz większą jej powierzchnię, im bardziej wyżyłowana żarówka i większa powierzchnia filtra, tym więcej reflektorów może w ogóle „nie zauważyć”, że żarówka jest w czymkolwiek lepsza od zwykłej. Raz zadziała, a raz nie… Przetestowaliśmy 7 „mocnych” żarówek, montując je w dwóch reflektorach (R1 i R2) o nieco innej konstrukcji odbłyśnika (obecność soczewki w jednym z reflektorów ma drugorzędne znaczenie). Efekt? Taki, jakiego można się spodziewać, gdy wiadomo, na czym polega żarówkowy „trik”: najbardziej wyżyłowane żarówki zaświeciły świetnie w jednej lampie, a źle w drugiej, mniej wyżyłowane modele okazały się bardziej uniwersalne.
Badania zamówiliśmy w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie. Obejmowały one sprawdzenie skuteczności oświetlenia zapewnianego przez testowane żarówki w wybranych reflektorach o różnej konstrukcji w porównaniu ze standardową, wyselekcjonowaną żarówką o poprawnej (zgodnej z normą) geometrii żarnika i zgodnym z normą strumieniu świetlnym.


Wyniki testu żarówek: zajęte miejsce w teście, ocena, opis świecenia w 1R / 2R (reflektorze);

1. Ring Xenon Ultima +120%, ocena: 12/12, 1R- Za pomocą tych żarówek uzyskaliśmy najlepsze oświetlenie (w testowanym reflektorze) spośród badanych modeli. Tylko tyle i aż tyle. / 2R- Ringi świecą jasno i daleko, są uniwersalne (dobrze zaświeciły też w reflektorze projekcyjnym) – żarówki w sam raz dla kierowców z kurzą ślepotą - (zwycięzca testu).

2. Bosch Gigalight Plus 120%, ocena: 11/12, 1R – Skuteczne żarówki, konstrukcja z gatunku „chcemy się lubić z większością reflektorów”. Stosunkowo duże olśnienie. / 2R – Jest wyraźnie jaśniej niż przy żarówce standardowej, choć te żarówki bardziej polubiły się z pierwszym reflektorem (projekcyjnym). Żarówki dość uniwersalne.

3. Bosma Plus 100%, ocena: 10/12, 1R – Bardzo poprawne nieprzekombinowane żarówki. Osiągi może nie o 100% wyższe niż w przypadku zwykłych żarówek, ale wyższe. Plus za przyjazną cenę. / 2R – Niezależnie od reflektora niezłe światło – jak na skromne „+100” jest dobrze. Jedna z żarówek delikatnie „odjeżdża” geometrycznie.

4. Tungsram Megalight Ultra +120%, ocena: 10/12, 1R – Mocne żarówki, wyraźna poprawa oświetlenia względem żarówek wzorcowych. Minus jednak za spore oślepianie jadących z przeciwka. / 2R – Tungsramy świecą jaśniej niż zwykłe żarówki. Czy jest to o 120% więcej światła – oceńcie sami. Plus za uniwersalność.

5. Osram Night Breaker Laser +130%, ocena: 9/12, 1R – Wymyślna konstrukcja filtrów na bańkach tych żarówek nie sprawdziła się w naszej lampie. Oświetlenie nie jest lepsze niż przy użyciu standardowej żarówki. / 2R – Osramy świecą jasno i daleko, delikatny minus za wyraźne przesunięcie najjaśniejszego punktu na ekranie względem żarówki wzorcowej.

6. Philips Racing Vision +150%, ocena: 6/12, 1R – Nie polubił się nasz reflektor z superwysilonymi żarówkami Philipsa. Są one po prostu przekombinowane, choć owszem – dają fajne efekty w wybranych lampach. / 2R – Szczególną jasność uzyskaliśmy na dystansie 50 m – widać, że to żarówka wzmocniona. Dalej nieco gorzej, ale też nieźle.

7. Osram Original +120%, ocena: 4/12, 1R – Nie ma ani jednego powodu, żeby kupić te żarówki: świecą nie lepiej niż zwykłe, a do tego mają nierówną geometrię – jedna z dwóch naszych jest krzywa. / 2R – Wydaje się, że te żarówki dają dużo światła – tak, ale nie tam, gdzie trzeba. Jedna z żarówek z tego kompletu jest zwyczajnie krzywa. Marna jakość.


Naszym zdaniem
Moim zdaniem warto kupować wyżyłowane żarówki, jednak nie te ‘najmocniejsze” - szkoda pieniędzy, rośnie ryzyko, że coś „nie zagra”. A jeśli lampy nie świecą tak, jak oczekiwaliście? Cóż, wracamy do zwykłych żarówek.

Ile poświeci żarówka?
Trwałość żarówek samochodowych określa się parametrami B3 i Tc. Pierwszy mówi o tym, kiedy przepali się 3% żarówek z badanej puli, a drugi – po jakim czasie przestanie świecić 63,2% z nich. Jest jasne, że parametr Tc jest bliższy życiu niż B3, ale i tak nasza żarówka ma prawo przepalić się wcześniej, choć oczywiście, zdarza się, że świeci dłużej. To jednak nie wszystko: badania laboratoryjne żarówek odbywają się przy napięciu 13,2 V, co jest napięciem niższym niż to, które występuje w samochodzie. W instalacji samochodu optymalne napięcie wynosi 13,8-14,4 V, tymczasem wzrost tej wartości o 5% powoduje jaśniejsze świecenie żarówek, ale też skraca ich żywotność o połowę. Żywotność żarówek przy 13,8 V jest już o połowę niższa niż w warunkach laboratoryjnych.



- źródło: AŚ

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r.
Jest: Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #851061 Wysłany: 26 Lis 2019, 22:50; 
 Temat postu: Re: Test żarówek H7 o zwiększonej wydajności
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 968
Pomógł: 7
Temat dość ciekawy ;)
Sam osobiście po regeneracji odbłyśników założyłem żarówki "z plusem". Mam lampy H1+H1 także chciałem kupić od razu 4 sztuki. Wybór padł na Tungsram Megalight Ultra +120%. Dlaczego? Zadecydowała tu relacja cena/jakość. Za cenę 2 Nightbreaker-ów miałem 4 tungsramy i czupaczupsa :D
Widać różnicę w porównaniu do zwykłych żarówek. Jaśniejsze światło i bardziej intensywne. I w moich lampach nie oślepia (może kwestia tego, że to H1?) Trwałość? Prawie 30 tys. km i ponad 2 lata (nie mam dziennych także cały czas mijania) i na razie świecą.

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO