You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Wrz 2020, 20:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #853893 Wysłany: 06 Wrz 2020, 20:38; 
 Temat postu: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S
Offline
Forumowicz

Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020,
Posty: 4
Witam serdecznie szanowne grono posiadaczy kropka, od niedawna też jestem posiadaczem punciaczka z 95r. 1.1 8v S.
3dni temu urwał mi się pasek rozrządu (nie zdążyłem wymienić po zakupie). Walczę już 3 dni i za chiny ludowe nie mogę ustawić, wałek ustawiam na znak na głowicy wał ustawiam na GMP 0 zakładam pasek, lecz kropek nie chce zaśpiewać juz probowalem wałek o jeden obrót do przodu, dwa obroty, trzy i cztery dalej nic. Może ktoś z Was jest w stanie mi pomóc zgrać dobrze górę z dołem
Z góry serdecznie dziękuję za każdą pomoc oraz pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #853895 Wysłany: 06 Wrz 2020, 21:11; 
 Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 56
Pomógł: 1
A czy rozrząd nie jest czasem kolizyjny? Może któryś zawór/zawory oberwał i dlatego nie chce odpalić. Wałek rozrządu też mógł ucierpieć


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853896 Wysłany: 06 Wrz 2020, 21:12; 
 Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S
Offline
Forumowicz

Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020,
Posty: 4
Z tego co się zorientowałem 1.1 8v jest bezkolizyjny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853900 Wysłany: 06 Wrz 2020, 22:30; 
 Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 991
Pomógł: 26
Teoretycznie one (stare FIRE 8V) są bezkolizyjne, ale tak na styk (niewiele brakuje do kontaktu).
Jeśli silnik miał jakieś remonty (uszczelka głowicy i planowanie), to jest bardzo blisko kolizyjności.
Plus regulacja zaworów (jeśli była zaniedbana i gdzieś w ogóle nie ma luzu, to jest prawie pewne, że dotknie tłoka).

0. Otwórz pokrywę zaworów i obejrzyj, czy są jakieś nieprawidłowości. Czy wszystko całe, czy jakiś zawór nie "wisi".
1. Sprawdź/wyreguluj luzy zaworowe. W trakcie regulacji wyjdzie, czy zawory (szklanki, sprężyny) ruszają/wciskają się płynnie.
2. Jak możesz (masz czym), to zmierz kompresję. Bez pomiaru też można ją ocenić, dźwięk przy rozruchu jest nieregularny.
3. Rozrząd ma być ustawiony na znaki, ale po napięciu napinacza (nie przed, bo się rozjedzie).
4. Może problem jest niemechaniczny. Paliwo daje (słychać pompę)? Iskry są? Czujnik położenia wału żyje? MAP sensor?

Przykładowe obrazki są na forum. Nie ma tu żadnej filozofii, to śmiesznie proste silniki. Musi zapalić (choćby na 3 gary).
Image
Image
Image
Uwaga na różnice między Punto 1 i 2.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853901 Wysłany: 06 Wrz 2020, 22:59; 
 Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12430
Pomógł: 46
Na pasku rozrządu masz znaczki do ustawienia. Wystarczy że przy montażu paska pokryją się ze znaczkami na kołach pasowych TYLE. Nie ma sensu zaglądać na koło zamachowe czy patrzeć na idealne ustawienie kół pasowych przy montażu paska. To w praktyce może służyć do weryfikacji czy rozrząd jest dobrze ustawiony, bo znaczki na pasku i kołach pasowych pokrywają się raz na XX obrotów.

1. Ustawiasz koła pasowe mniej więcej tak, żeby były w pozycji zgodnej ze znaczkami na obudowie pompy oleju/głowicy.
2. Zakładasz pasek tak, aby znaczki na pasku pokryły się ze znaczkami na kołach pasowych, jak się nie da to można lekko zmieniać pozycję wału korbowego/wałka rozrządu.
Nie da się też pomylić który znaczek należy do którego koła pasowego (no, może jakiś geniusz by dał radę, jakby były w tym samym miejscu :E ), bo jeden znaczek jest na środku zęba na pasku, drugi na środku zęba na kole zębatym.
3. Napinasz, ale nie za mocno bo napinacz będzie świszczeć. Przy skręceniu paska o 90* na najdłuższym odcinku paska ma być wyczuwalny wyraźny opór a nie ma być tak, że się nie da go mocniej skręcić.

Jak nie zagada to problem na 99% nie leży w rozrządzie (czy przy okazji wymiany nie uszkodził się np. przewód czujnika położenia wału korbowego? - trzeba wyjąć go z obudowy rozrządu a z tego co pamiętam to siedzi tam cisano), bo małe jest prawdopodobieństwo że znaczki na pasku będą źle namalowane.
Nawet jak rozrząd jest przestawiony o 1-2 zęby to powinien próbować zaskoczyć, czy nawet pracować koślawo. Jak nic się nie dzieje to może się okazać, że to nie rozrząd ;)

Załącznik:


Załącznik:


Fot:internet, dolna fotka dotyczy PII, ale nie patrzymy na znaki na silniku tylko na pasku i kołach pasowych ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853903 Wysłany: 06 Wrz 2020, 23:26; 
 Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S
Offline
Forumowicz

Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020,
Posty: 4
No właśnie robiłem na znaki tak jak pokazałeś na zdjęciach GMP 0° na kole zamachowym wałek na znaku na głowicy tylko przed napięciem paska i tu jest kolejne moje pytanie jak zablokować wal żeby przy napinaniu nie rozjechał się. Z tego co widziałem że szklankami wszystko ok, nic niepokojącego nie zauważyłem przy kreceniu ręcznie wałem idzie ciężko czyli wydaje mi się że kompresja jest. Pompę paliwowa słychać, pozatym jak próbuje odpalić to czuć paliwo bo sie zalewa. Jutro spojrze dokładniej na te szklanki wyreguluje luzy i będę sprawdzał iskre. Ma ktoś może jeszcze jakieś rady ?

EDIT:
ipIV jutro zrobię jak napisałaś nie będę starał się celować co do mm w znaki tylko te na pasku, sprawdzę czujnik wału i wtedy dam znać. Jeśli nie zagada to gdzie szukać jeszcze problemu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853904 Wysłany: 13 Wrz 2020, 23:22; 
 Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12430
Pomógł: 46
Bossy200 napisał(a):
ipIV jutro zrobię jak napisałaś nie będę starał się celować co do mm w znaki tylko te na pasku, sprawdzę czujnik wału i wtedy dam znać. Jeśli nie zagada to gdzie szukać jeszcze problemu?

To później będziemy myśleć ;) Możesz też sprawdzić czy jest iskra - pamiętać żeby dotykać gwintem świecy masę samochodu, np. pokrywę zaworów (nie dla każdego jest to oczywiste).

[ Dodano: 09 Wrz 2020 14:20 ]

Jak tam? Działa? ;)

[ Dodano: 13 Wrz 2020 23:22 ]

Chyba wszystko ok, skoro taka cisza :E

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853990 Wysłany: 14 Wrz 2020, 00:13; 
 Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S
Offline
Forumowicz

Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020,
Posty: 4
ipIV napisał(a):
Bossy200 napisał(a):
ipIV jutro zrobię jak napisałaś nie będę starał się celować co do mm w znaki tylko te na pasku, sprawdzę czujnik wału i wtedy dam znać. Jeśli nie zagada to gdzie szukać jeszcze problemu?

To później będziemy myśleć ;) Możesz też sprawdzić czy jest iskra - pamiętać żeby dotykać gwintem świecy masę samochodu, np. pokrywę zaworów (nie dla każdego jest to oczywiste).

[ Dodano: 09 Wrz 2020 14:20 ]

Jak tam? Działa? ;)

[ Dodano: 13 Wrz 2020 23:22 ]

Chyba wszystko ok, skoro taka cisza :E



Jeszcze nie wszystko ok, poprostu brak czasu zajrzeć do.kropka. Jak tylko ogarnę chwilę wolnego czasu to zajrzę do kropka to napiszę co i jak


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO