You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Sty 2021, 16:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #854937 Wysłany: 13 Sty 2021, 21:22; 
 Temat postu: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: D
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 01 Cze 2014,
Posty: 16
Witam juz kiedyś czy to w Punto 2 czy GP została mi przez was udzielona pomoc oraz cenne rady .

Tym razem kolejny raz potrzebuje pomocy.

Jakiś czas temu zaważyłem że podczas średniej siły naciśnięcia na pedał hamowania najpierw łapie tylne prawe koło (jest to bardzo dobrze słyszalne ) . Znajomy który bawi się w mechanikę powiedział aby kupić używaną pompe abs hydrauliczno elektryczną. Zakupiłem z tymi samymi numerami . Niestety problem nadal występuje .


Wspomniał że można jeszcze kupić Pompe-Serwo i wiecej opcji nie ma i musi to zadziałać . Czy iść w tym kierunku ? czy może coś innego jest problemem ?

Wiadomo jeśli nie jadę za szybko i powoli zaczynam hamować tego człowiek nie odczuwa ale przy większej prędkości może to spowodować kolizje ze względu ze mnie obróci .

Będę wdzięczny za rady w którym kierunku iść . Fiat Grande Punto 1,4 z roku 2007


Góra
 Profil  
 

 
 Post #854939 Wysłany: 14 Sty 2021, 00:11; 
 Temat postu: Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 133
Pomógł: 7
Ważne pytanie. Bęben czy tarcza z tyłu? Czy mechanik to diagnozował (obejrzał samochód, zajrzał do bębna/tarczy, sprawdził przewody hamulcowe, itd.) czy jedynie "tele-diagnozował" ("Cześć, słuchaj. Bo to i to sie dzieje, co to może być?)

Koło nie jest ciepłe/gorące po jeździe? Z hamulcem ręcznym wszystko ok? Zaciski/Bębny były sprawdzane?

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854945 Wysłany: 14 Sty 2021, 11:26; 
 Temat postu: Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 807
Pomógł: 26
Trzeba było od razu zacząć od wymiany auta na nowe.

Tak na poważnie należało zacząć od rozebrania tylnych hamulców, sprawdzenia linek hamulca ręcznego, samoregulatorów, szczęk (klocków) cylindrów (zacisków), przewodów hamulcowych.
Hamulce w Puncie to nie jest kosmiczna technologia.

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854953 Wysłany: 14 Sty 2021, 21:29; 
 Temat postu: Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: D
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 01 Cze 2014,
Posty: 16
Jachaś napisał(a):
Ważne pytanie. Bęben czy tarcza z tyłu? Czy mechanik to diagnozował (obejrzał samochód, zajrzał do bębna/tarczy, sprawdził przewody hamulcowe, itd.) czy jedynie "tele-diagnozował" ("Cześć, słuchaj. Bo to i to sie dzieje, co to może być?)

Koło nie jest ciepłe/gorące po jeździe? Z hamulcem ręcznym wszystko ok? Zaciski/Bębny były sprawdzane?


Zabrał auto wiec teleporada to nie byłą .Wszystkie wymienione przez ciebie rzeczy były sprawdzone.


misci napisał(a):
Trzeba było od razu zacząć od wymiany auta na nowe.

Tak na poważnie należało zacząć od rozebrania tylnych hamulców, sprawdzenia linek hamulca ręcznego, samoregulatorów, szczęk (klocków) cylindrów (zacisków), przewodów hamulcowych.
Hamulce w Puncie to nie jest kosmiczna technologia.


Tak jak wyżej jak i również te cylinderki.


Wszystko w idealnym stanie ....
Co teraz ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854954 Wysłany: 14 Sty 2021, 21:43; 
 Temat postu: Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 133
Pomógł: 7
No dobrze. Ale czy czy koło jest ciepłe po jeździe czy nie? Bo nie odpowiedziałeś. Czy jedynym objawem jest dźwięk czy jest też ściąganie?

Czy byłeś z tym u kogoś innego czy tylko u tego znajomego? Ciężko nam uwierzyć w usterki ABS-u i pompy hamulcowej, gdyż są to elementy niezawodne (a ewentualne usterki są na ogół inne) , a problemy ze ściąganiem i/lub odgłosami dotyczą elementów bezpośrednio przy kole.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854956 Wysłany: 14 Sty 2021, 22:25; 
 Temat postu: Re: Podczas hamowania najpierw hamuje tylne prawe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 1040
Pomógł: 29
O ile zakład, że "wszystko" NIE było sprawdzone? 8)
Poza tym, "sprawdzenie" ma wiele znaczeń i poziomów (to mogą być same oględziny wzrokowe, albo pomiary, regeneracja, regulacja itp., itd.).

Temu kolesiowi co się "bawi w mechanikę" pokaż ten dział forum (jest temat o bębnach): http://fiatpunto.com.pl/forum37.html
Układ jest prymitywny...ale wrażliwy (samoregulatory, sprężynki/zawleczki, czystość płynu). Hamulec ręczny wpływa na główny hydrauliczny i odwrotnie.

Problem może być: mechaniczny (hamulec zasadniczy, ale ręczny też może mu przeszkadzać), hydrauliczny, elektryczny (ABS). W samym kole, przewodach (zwłaszcza elastycznych) i na koniec w module ABS (np. od starego płynu oraz cofania tłoczków = wciskania brudnego płynu do modułu) i/lub pompie (ale to ostatnia rzecz jaka się psuje).

Do diagnostyki (prawdziwej) mechanicznej i hydraulicznej, trzeba by dodać sprawdzenie błędów (moduł ABS). Oraz pomiary hamulców na SKP (jak ktoś nie wiedział, to można zbadać same hamulce, poza przeglądem, koszt nieoficjalnie to np. 20 do kieszeni, a 40 PLN gdy to oficjalne zlecenie przez biuro). Poprosić o wydruk z wynikami. Pewne typowe usterki wychodzą wtedy, a ogarnięty diagnosta też może będzie wiedział, gdzie jest problem (czy to coś w kole, czy w pompie) już w trakcie pomiaru (np. opory toczenia i nierówno narastające siły itp.).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO