|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 16:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tolekcacek |
#59345 Wysłany:
01 Lis 2007, 12:11; Temat postu: 2 problemy w komorze silnika. |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
Witam, mam fiata punto z 2004 roku, jest to wersja 1.2 8v, ze wspomaganiem el kierownicy, fabryczna instalacja gazowa fiata od nowości
Mam 2 następujące uciążliwe problemy:
1) Gdy silnik się zagrzeje i włącza sie dmuchawa początkowo pracuje w miarę cicho, a po kilkunastu sekundach zaczyna bardzo uciążliwie jęczeć, hmm właściwie to najbardziej adekwatne określenie tego odgłosu
2) Podczas normalnej jazdy, z predkoscia powyzej 60-80 km/h ( to zalezy nie ma jednoznacznej granicy) slychac rownie uciazliwy jek, ale o mniejszym natezeniu.
Czy te 2 problemy mogą być ze sobą powiązane? Czy ktoś już spotkał się z czymś takim? Dodam tylko ze te jęki zaczęły sie jakiś miesiąc temu, początkowo od czasu do czasu, później coraz częściej, a ostatnio to już są reguła przy szybszej jeździe ( bez załączonego wentylatora chłodnicy):(
Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam. Mateusz
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#59440 Wysłany:
01 Lis 2007, 18:40; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
nie jest to skrzypienie? Mój zajechany wentylator aż klepał o chłodnice, a podczas jazdy szybszej od 60km/h jak powoli sie kręcił to piszczał. [ Dodano: 01 Lis 2007 18:40 ]http://fiatpunto.imn1.pl/w.MOV coś w tym stylu? [ Dodano: 01 Lis 2007 18:40 ]http://fiatpunto.com.pl/topic1108.html
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
tolekcacek |
#59475 Wysłany:
01 Lis 2007, 20:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
Niestety dokładnie to jest to ..
Macie może jakieś sugestie naprawy, biorąc pod uwagę, że moje pojęcie o mechanice jest bardzo mierne, a i budżet niewielki (student) ?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#59493 Wysłany:
01 Lis 2007, 21:32; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
silnik razem z wiatrakiem z poloneza?
chyba trzeba dać też kilka podkładek żeby nie tarł o chłodnicę.
Koszt ~60zł.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
tolekcacek |
#59686 Wysłany:
02 Lis 2007, 09:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
Hmm... a kto mi takie coś zamontuje? Osobiście nie czuje sie na silach, no chyba że instalacja wymaga przykręcenia/ odkręcenia kilku śróbek... Teraz idzie zima, myślicie że rozwiązaniem byłoby zablokowanie w pewnym sensie tego wntylatora i odłączenie tej kostki, co go zasila? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#59687 Wysłany:
02 Lis 2007, 09:37; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
|
piohol |
#86044 Wysłany:
28 Sty 2008, 19:19; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 31 Mar 2007, Posty: 57
|
tolekcacek napisał(a): Hmm... a kto mi takie coś zamontuje? Osobiście nie czuje sie na silach, no chyba że instalacja wymaga przykręcenia/ odkręcenia kilku śróbek... Teraz idzie zima, myślicie że rozwiązaniem byłoby zablokowanie w pewnym sensie tego wntylatora i odłączenie tej kostki, co go zasila? Pozdrawiam
Proponowane przez Ciebie rozwiązanie jest nie do przyjęcia. Istnieje prawdopodobieństwo "zagotowania" płynu w układzie chłodzenia i poważnego uszkodzenia silnika.
Sposoby na rozwiązanie problemu:
1.Zakup nowego wentylatora i jego zamontowanie.
2.Zakup używanego wentylatora wraz z jego obudową na szrocie i przełożenie go do Twojego kropka
3.Zakup wentylatora z Poloneza i jego adaptacja do punciaka - rozwiązanie podobno bardzo akuteczne i trwałe.
Myślę, że poradzisz sobie z rozwiązaniem tego problemu posiadając niewielki zestaw narzędzi, odrobinę zacięcia technicznego i trochę czasu. Najprostszym rozwiązaniem i najmniej pracochłonnym jest przełożenie obudowy wentylatora wraz ze sprawnym wentylatorem zakupionym na szrocie.
_________________ Punto EVO
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|