|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
steyr |
#737874 Wysłany:
23 Lip 2014, 19:29; Temat postu: Fiat Ecu Skan i sonda lambda |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Witam,
mam pytanie, dziś podpiąłem auto pod program diagnostyczny. Napięcie na sondzie 1 za kat. mam stałe 0,66V, integrator tej sondy ma niewielkie odchyły od 0,52V. Nieważne czy na wolnych obrotach czy na wyższych. Czy tak ma byc? Z mojej wiedzy która posiadam, to napięcie na sondzie za katem powinno oscylowac o niewielkiej amplitudzie pomiedzy 0,4-0,6 V, wtedy świadczy to o sprawności dzialania katalizatora. Natomiast napięcie sondy przed kat. powinno sie wahac pomiedzy 0,2-0,8V. W programie nie moge znaleźć pozycji, gdzie moge zmierzyc napiecie sondy przed katem? Czy tak ma byc, czy może Punto 2 jest odstepstwem od reguły? Posiadam lpg, z lpg nie mam żadnych problemów, auto jeździ tak samo na lpg jak i na PB. Mam podejrzenia że gazowwnik założył emulator sondy, ale to tylko podejrzenia. Z drugiej strony nie mam żadnych problemów z lpg. Silnik 1.2 16v. Czy może ja źle interpretuje pomiary z programu?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
PawełG |
#737920 Wysłany:
24 Lip 2014, 09:34; Temat postu: Re: Fiat Ecu Skan i sonda lambda |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Musi być napięcie sondy przed katalizatorem w programie. Napięcie za katalizatorem polecam sprawdzić na dobrze rozgrzanym silniku, ale moim zdaniem jego wartość jest prawidłowa.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
torekdok |
#860483 Wysłany:
15 Maj 2023, 22:54; Temat postu: Re: Fiat Ecu Skan i sonda lambda |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 26 Paź 2007, Posty: 12
|
Witam. Odgrzewam temat, Multiecuscan 2.2 - brak parametru "napiecie 1-szej sondy lambda przed katalizatorem" - silnik Punto II -1.2-16V-2003r - dwie sondy lambda. Sterownik silnika - Bosch Motronic ME7.3H4 EOBD Injection. Jest tylko parametr napięcie sondy za katalizatorem.... W najnowszym MES 5.1 tak samo. O co tu chodzi - dlaczego nie można podejrzec pracy 1-szej sondy ??? Z ciekawości wybrałem w trybie symulacji sterownik silnika 1.4 16V po 2003r - sa obydwie sondy, ale łącząc sie do mojej jednostki - niezgodny kod ISO - zrezygnowałem z połączenia z ECU.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|