You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 07:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #860505 Wysłany: 23 Maj 2023, 11:00; 
 Temat postu: przeszczep punto evo do grande
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Jan
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Gru 2021,
Posty: 8
witam panowie i panie mam pytanie czy można przełożyć moduł bcm zegary i sterownik silnika z evo do grande punto


Góra
 Profil  
 

 
 Post #860509 Wysłany: 23 Maj 2023, 17:04; 
 Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Prawdopodobnie tak (na >90%).
To chyba to samo auto (ten sam model - a nazwy "liftów" wprowadzają w błąd, fora także, bo nadgorliwie porobili osobne działy do Grande, EVO, 2012)?
Chociaż mogą być różnice w funkcjach, liczbie i typie wtyczek/gniazdek w modułach, może się coś różnić mocowaniami.
Grande miało "lift" elektryki w roczniku 2009 chyba, więc od tej pory powinno być bliższe topologią elektryki do EVO (większa szansa na powodzenie akcji).

Pytanie teoretyczne, tuningowe, czy na poważnie (jest problem i nie ma części "do Grande", więc szukasz od "EVO/2012")?
Poszukaj w internecie, czy ktoś nie przekładał (fora, youtube).
Przykładowo z Grande do Grande (różne roczniki) coś tam przekładali: http://fiatpunto.com.pl/topic50978.html

PS
A tak szczerze, to auto jest tak proste, pospolite, że nie zasługuje na żadne tuningi.
Dbać o lakier jako-tako, założyć ładne felgi (oryginalne 17" są wystarczające) i tyle w temacie.
Ogólny stan techniczny (czy go nie żre od spodu, a nie zegary, bajery, spoilery - i to w najsłabszych silniczkach 8V).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860512 Wysłany: 23 Maj 2023, 17:24; 
 Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Jan
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Gru 2021,
Posty: 8
Pytanie jest na poważnie chodzi o to czy zamiast czarnego mogę zamontować szary wraz z całym sterownikiem silnika oraz licznikiem

Czy nie ma różnic w instalacji??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860513 Wysłany: 23 Maj 2023, 17:42; 
 Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
To przed zakupem się zawsze robi małe rozeznanie.
Porównać fotografie swoich zegarów, modułów, sterowników z nowymi (fotki z Allegro, OLX), czy to to samo z wyglądu.
Dochodzi jeszcze kwestia odpalania, immo/ECU do programowania. Są też "zestawy startowe" (kluczyk + ECU + coś tam, chyba "Body computer").

Duża różnica roczników może sprawić problem (im starsze masz Grande, tym większa "rzeźba" może być, nie będzie "plug&play").
Narobią małolaty przekładek, a później na forum ratunku, mam błędy (nie do skasowania) od modułów nieistniejących w samochodzie.

PS
Na poważnie, to ten model ma tyle wad fabrycznych, że najpierw by wypadało ogarnąć technicznie całe auto, a "tuningi" na sam koniec.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860532 Wysłany: 26 Maj 2023, 19:00; 
 Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
pmxoo7pI napisał(a):
Prawdopodobnie tak (na >90%).

Bez wymiany wiązki nie.
Elektrycznie to dwa różne samochody. Mało co się zgadza porównując schematy elektryczne, a dostęp do schematów z EVO jest utrudniony, dostęp tylko online - nie ma źródeł jak np. eLearn, keyLearn itp. Trzeba mieć kogoś w ASO. Tyle ile miałem okazji porównać - nic się nie zgadza, nawet skrzynka bezpieczników pod maską jest zupełnie inna (brak problematycznych wtyczek jak w GP, zintegrowana z wiązką), NBC jest zupełnie inne itp.
Druga sprawa - przód trzeba by było przełożyć z powodu reflektorów i świateł DRL.... a jak nie to znowu rzeźba w wiązce.

Da się zrobić, ale to karkołomne zadanie.... łatwiej jakby mieć kompletnego dawcę. Rodzi się pytanie o sens takiej operacji. Jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś chce zrobić swap silnika Tjet do PII na fabrycznych sterownikach - żeby było wszystko ładnie... i tyle. w innych przypadkach nie widzę sensu... ale jak ktoś chce to w sumie niech robi co chce :)

[ Dodano: 26 Maj 2023 19:00 ]

Tak jak PII z PIIFL można jakoś pożenić, to GP z PE/2012 to duuużo trudniejsze zadanie.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860535 Wysłany: 27 Maj 2023, 18:12; 
 Temat postu: Re: przeszczep punto evo do grande
Offline
Puntoświr

Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów
Rejestracja: 08 Lis 2014,
Posty: 224
Pomógł: 6
ipIV napisał(a):
pmxoo7pI napisał(a):
Prawdopodobnie tak (na >90%).

Bez wymiany wiązki nie.
Elektrycznie to dwa różne samochody. Mało co się zgadza porównując schematy elektryczne, a dostęp do schematów z EVO jest utrudniony, dostęp tylko online - nie ma źródeł jak np. eLearn, keyLearn itp. Trzeba mieć kogoś w ASO. Tyle ile miałem okazji porównać - nic się nie zgadza, nawet skrzynka bezpieczników pod maską jest zupełnie inna (brak problematycznych wtyczek jak w GP, zintegrowana z wiązką), NBC jest zupełnie inne itp.
Druga sprawa - przód trzeba by było przełożyć z powodu reflektorów i świateł DRL.... a jak nie to znowu rzeźba w wiązce.

Da się zrobić, ale to karkołomne zadanie.... łatwiej jakby mieć kompletnego dawcę. Rodzi się pytanie o sens takiej operacji. Jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś chce zrobić swap silnika Tjet do PII na fabrycznych sterownikach - żeby było wszystko ładnie... i tyle. w innych przypadkach nie widzę sensu... ale jak ktoś chce to w sumie niech robi co chce :)

[ Dodano: 26 Maj 2023 19:00 ]

Tak jak PII z PIIFL można jakoś pożenić, to GP z PE/2012 to duuużo trudniejsze zadanie.


Dokładnie tak jest.
Wyprowadzenia w BCM. Różnice w złączach. Ta są dwie różne elektryki.
I nie jest to takie hop siup. Ja u siebie dokładałem B&M. Kupiłem moduł i dostałem z całą wiązką wnętrza. Jak się okazało był to zestaw właśnie od punto evo. I potwierdzam jeszcze raz to są dwie różne instalacje.
Pozdr

_________________
la nostra passione cars


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO