|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
adchmie |
#432258 Wysłany:
18 Sty 2011, 14:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
autofan napisał(a): Jeśli to pasek od alternatora to ja bym sprawdził łożyska w alternatorze, może ktoreś się zaciera pomału i popiskuje lub rolka napinacza 
Nie odpuszczając tematu popiskiwania zrobiłem próbę z
paskiem psikając na niego preparat do pasków i co się okazało?
Pasek na chwilę (pare godzin) wyciszał się.
W związku z tym założyłem nowy pasek (stary miał 2 miesiące) ale
ćwierkanie pojawia się nadal  Już nie wiem co robić.
Podejrzewam, że mogą to być łożyska w altku ale dlaczego piszczą
tylko jak silnik się rozgrzeje i dlaczego po popsikaniu paska było cicho?
Pozdawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Bahama70 |
#432261 Wysłany:
18 Sty 2011, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Jak pęka obudowa alternatora to raczej nie są popiskiwania tylko taki dźwięk jakby pralka wirowała 1000 obr/min.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#432270 Wysłany:
19 Sty 2011, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
Bahama70 napisał(a): Jak pęka obudowa alternatora to raczej nie są popiskiwania tylko taki dźwięk jakby pralka wirowała 1000 obr/min. To u mnie nic takiego się nie pojawia, tylko takie ćwierkanie [ Dodano: 19 Sty 2011 22:42 ]adchmie napisał(a): Bahama70 napisał(a): Jak pęka obudowa alternatora to raczej nie są popiskiwania tylko taki dźwięk jakby pralka wirowała 1000 obr/min. To u mnie nic takiego się nie pojawia, tylko takie ćwierkanie 
Dzisiaj delikatnie podciągnięty został pasek ale oczywiście nic to nie dało
Muszę chyba udawać, że tego piszczenia nie słyszę bo już
mi się pomysły skończyły co to może być.
Powoli mam dość tego samochodu, ciągle coś się dzieje
Pozdrawiam
Edit: Czasami zastanawiam się dlaczego na tyle aut z forum tylko u mnie pojawiły się problemy z paskiem?
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#432704 Wysłany:
20 Sty 2011, 01:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
adchmie napisał(a): Podejrzewam, że mogą to być łożyska w altku ale dlaczego piszczą tylko jak silnik się rozgrzeje i dlaczego po popsikaniu paska było cicho? Pozdawiam
U mnie było podobnie i to jednak był alternator. Piszę tu o silniku 1.3 Multijet, nie wiem jak jest w benzyniakach. Problem w GP polega na tym że po przebiegu ok. 60kkm potrafi paść sprzęgiełko i to ono potrafi hałasować. Jeśli ma się klimę, to trzeba zobaczyć czy po jej załączeniu te "ćwierkanie" się zwiększa.
Nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Są warsztaty, które je regenerują - wymienia się koło pasowe, sprzęgiełko i łożysko. Koszt takiej operacji w Wawie to 220 zł (fabrycznie regenerowany alternator to ponad 600 zł).
Jest jeszcze ciekawostka dotycząca tych alternatorów: są one montowane w GP, Corsach i Swiftach. Korpus alternatora (francuski) jest identyczny we wszystkich trzech. Natomiast różnią się kołem pasowym a właściwie jego łożyskowaniem. Fiat montuje łożysko ślizgowe (włoskie) które zużywa się znacznie szybciej. Natomiast Opel i Suzuki montują łożysko toczne (niemieckie).
Plusem regeneracji jest to, że gość montuje koło pasowe od Corsy więc powinno wytrzymać znacznie dłużej niż fabryczne 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#433071 Wysłany:
07 Lut 2011, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
Dzieki za info, ale z tego co wiem to sprzęgiełko jest tylko w
alternatorach w dieslach.
Niestety klimatyzacji nie mam więc nie mogę sprawdzić.
Pozdrawiam
[ Dodano: 07 Lut 2011 22:15 ]
Cytuj: Plusem regeneracji jest to, że gość montuje koło pasowe od Corsy więc powinno wytrzymać znacznie dłużej niż fabryczne
Mógłbyś podać adres warsztatu, w którym naprawiałeś alternator?
Może tam będą wiedzieć jak pozbyć się tego piszczenia.
Myślałem, że to ma związek z pogodą, wilgotnością ale niestety nie.
Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
respond81 |
#445380 Wysłany:
25 Lut 2011, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 20 Lut 2010, Posty: 25
|
U mnie występuje świszczenie po przekroczeniu 4000 obrotów. Przy srogich mrozach czasem przy porannym odpalaniu słyszałem jakby zablokowała się rolka bo śmierdziało gumą po jakiś 10 sekundach odpuszczało i juz było dobrze. Drażni mnie to świszczenie po 4000 obr. Co to może być?
_________________ Grande Punto Active 1.4 77KM wrzesień 2006
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#471216 Wysłany:
07 Maj 2011, 08:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
Witam,
Udało się rozwiązać problem piszczenia paska
Od ponad tysiąca kilometrów jest cisza.
Okazało się, że piski powodował pasek, pomogła
wymiana na oryginalny, kupiony w ASO.
Po moich doświadczeniach z różnymi paskami polecam
tylko i wyłącznie oryginalne paski.
W przypadku paska do auta bez klimatyzacji koszt paska
w ASO i poza jest porównywalny.
Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
JAREK_GP |
#473100 Wysłany:
12 Maj 2011, 19:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Miechowice Rejestracja: 18 Mar 2010, Posty: 8
|
Cześć Chłopaki!!!
Podepnę się pod ten temat bo nie chcę zaczynać innego.
Mój problem: podczas wyłączania auta gdy silnik zatrzymuje się słyszę króciutki pisk.
Może ktoś wie co to jest i jak to ugryźć????
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#473144 Wysłany:
12 Maj 2011, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
adchmie napisał(a): Okazało się, że piski powodował pasek, pomogła wymiana na oryginalny, kupiony w ASO.
a jakiej firmy miałeś pasek? może poprostu był źle napięty?
Ja w swoim przy rozrządzie wymieniałem pasek i dałem Boscha czy Gates`a i jest cicho jak na oryginale 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#473168 Wysłany:
12 Maj 2011, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
JAREK_GP napisał(a): Cześć Chłopaki!!!
Podepnę się pod ten temat bo nie chcę zaczynać innego. Mój problem: podczas wyłączania auta gdy silnik zatrzymuje się słyszę króciutki pisk.
Może ktoś wie co to jest i jak to ugryźć???? Przed wymianą mój tez czasami popiskiwał przy gaszeniu, ale najbardziej piszczał jak się rozgrzał. Spróbuj podregulować naciąg (jeśli nie masz klimatyzacji naciągasz alternatorem) Pozdrawiam [ Dodano: 12 Maj 2011 21:46 ]kox napisał(a): adchmie napisał(a): Okazało się, że piski powodował pasek, pomogła wymiana na oryginalny, kupiony w ASO. a jakiej firmy miałeś pasek? może poprostu był źle napięty? Ja w swoim przy rozrządzie wymieniałem pasek i dałem Boscha czy Gates`a i jest cicho jak na oryginale 
Piszczał mi pasek napędzający alternator.
Miałem Bosch'a i Contitecha, oba zachowywały się
tak samo. Naciągałem, luzowałem i nic to nie dawało.
Na chwilę (około 2 dni) pomagał preparat likwidujący
piski pasków, ale tego nikomu nie polecam.
Zanim założyłem oryginalny pasek musiałem dokładnie
wyczyścić, odtłuścić wszystkie koła.
Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#473174 Wysłany:
12 Maj 2011, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
bardzo dziwna sprawa skoro mówisz że miałeś 2 różne paski i oba piszczały, może ktoś kto zakładał był nieudolny?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#473182 Wysłany:
12 Maj 2011, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
kox napisał(a): bardzo dziwna sprawa skoro mówisz że miałeś 2 różne paski i oba piszczały, może ktoś kto zakładał był nieudolny?
Też wydawało mi się to bardzo dziwne, dlatego wymiany pasków oraz
regulacje były wykonywane w różnych zakładach.
Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
JAREK_GP |
#473214 Wysłany:
12 Maj 2011, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Miechowice Rejestracja: 18 Mar 2010, Posty: 8
|
Czyli sądzicie że te popiskiwania przy wyłączaniu to pasek??? [ Dodano: 12 Maj 2011 21:46 ]Jak tak faktycznie jest no jest problem a jakoby go nie było 
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#473240 Wysłany:
13 Maj 2011, 06:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Szczególnie piszczy pasek Conti, który jako zamiennik ma zupełnie inny kształt zębów niż oryginał, przerabiałem.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#473289 Wysłany:
13 Maj 2011, 12:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
Bahama70 napisał(a): Szczególnie piszczy pasek Conti, który jako zamiennik ma zupełnie inny kształt zębów niż oryginał, przerabiałem.
Mamy nauczkę, pasek wielorowkowy tylko oryginalny
Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
JAREK_GP |
#488898 Wysłany:
09 Lip 2011, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Miechowice Rejestracja: 18 Mar 2010, Posty: 8
|
Jak naciągacie pasek, czy potrzebne są jakieś narzędzia specjalne?
[ Dodano: 09 Lip 2011 09:25 ] Mam auto z klimą
|
|
Góra |
|
 |
sokol_93 |
#661339 Wysłany:
19 Kwi 2013, 20:08; Temat postu: Re: Pasek klinowy |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 31 Gru 2011, Posty: 281
|
zaczęło mi dzisiaj piszczeć delikatnie przy ruszaniu, przy włączonej klimie to już chodzi glośno, ale tylko na luzie. jak klima włączona i obroty wyższe niż te na luzie to nie hałasuje. w maju na poczatku oddaje auto do mechanika. ale takie pytanie mam, bo jutro mi sie trasa szykuje 200 km autostradą. Czy można takim autem jechać czy coś może się "rozdupcyć" ??
|
|
Góra |
|
 |
mepunto |
#661979 Wysłany:
22 Kwi 2013, 15:27; Temat postu: Re: Pasek klinowy |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Rafi
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 29 Mar 2013, Posty: 3
|
Niestety taka jazda to loteria, szczególnie, że do przejechania jest kawałek. Ja wole takie rzeczy robić od razu, ale znajomy jeździł naprawdę długo z piszczącym paskiem.
|
|
Góra |
|
 |
Sowa |
#826594 Wysłany:
03 Sie 2017, 12:51; Temat postu: Re: Pasek klinowy |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Czarek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 23 Lip 2017, Posty: 3
|
Witam, podłączę się pod temat. Powyższe problemy piszczenia dotyczyły na rozgrzanym silniku. W moim Bączku piszczenie jest tylko i wyłącznie po dłuższym staniu auta, "intensywność" piszczenia zależy od obrotów, a po pewnym czasie ustaje. Potem spokój do końca. Kwestia samego naciągu paska?
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#860758 Wysłany:
13 Lip 2023, 20:30; Temat postu: Re: Pasek klinowy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 740 Pomógł: 11
|
|
Góra |
|
 |
sta1416 |
#861839 Wysłany:
11 Mar 2024, 10:55; Temat postu: Re: Pasek klinowy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Wrz 2020, Posty: 173 Pomógł: 5
|
Sowa napisał(a): Witam, podłączę się pod temat. Powyższe problemy piszczenia dotyczyły na rozgrzanym silniku. W moim Bączku piszczenie jest tylko i wyłącznie po dłuższym staniu auta, "intensywność" piszczenia zależy od obrotów, a po pewnym czasie ustaje. Potem spokój do końca. Kwestia samego naciągu paska? Kwestia starzejącej się gumy z której jest zrobiony pasek lub jej średniej jakości.
_________________ Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|