Trudne sprawy.
Jedynie mogę się podzielić moimi doświadczeniami.
mk25d:
195/50R15 + OE Felgi z mk2fl = ocieranie LT opony na fabrycznej belce.
Ten sam temat na belce z HGT - ocieranie obustronne.
Ale należy zwrócić uwagę na fakt, że opony jakie miałem - 195/50R15 GY Eagle F1 GSD3 w praktyce szerokość miały ponad 200.
Na 185/55R15 byłoby na 100% OK, obcierki były takie 1mm mniej i byłoby ok.
W 3d 195 nie obciera.
Parametry felg - do znalezienia... rachunki zostawiam Tobie
Ale 185 będzie bezpieczniejsze... ALE ET trzeba dobrać. Pamiętaj też, że mało luzu jest pomiędzy opona a śrubą amortyzatora.
Jak dla mnie, żeby się nie cackać, to felgi zgodne z OE, opony też. Dasz 195 i może być problem ale nie musi.
W podsumowaniu:
OE felgi 15" 6J! + opona z instrukcji OK.
Opona 195 - już jest ryzyko, każda szersza to gwarancja obcierek.
Aaaa jeszcze w 1.8 16V 5d miałem OE felgi i opony 195/50R15 ale inne niż GY F1 i też było OK.
Pewnie tu 1mm decyduje.