You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #93644 Wysłany: 18 Lut 2008, 20:32; 
 Temat postu: Mój Kropek: I shouldn't be alive! - O krok od śmierci
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 474
Dziś rano przy uruchamianiu silnika rozrusznik zaskoczył i po chwili silnik się wyłączył. Spróbowałem jeszcze raz i zamiast normalnej pracy rozrusznika usłyszałem jednostajny gwizd rozrusznika - jakby nie miał żadnego oporu.
Po wzięciu auta na hol próbowałem odpalić go w czasie jazdy z II i III biegu - bezskutecznie. Silnik zaczynał się kręcić, obrotomierz "ożył", lecz auto nie reagowało na jakiekolwiek dodanie gazu. Zadzwoniłem, więc, do elektryka, przedstawiłem jak wygląda sytuacja: "pewnie pompa paliwa" - usłyszałem "bolączka wszystkich Fiatów". No i w to uwierzyłem, wszak w Seicento wymieniałem pompę 2x :>

Po zepchnięciu auta do mechanika i zamówieniu nowej pompy udałem sie na Uczelnię ze studenckim 3h spóźnieniem :wink: Chwilę po 17:00 zadzwonił mechanik, że przyczyną awarii nie była pompa, lecz zerwany pasek rozrządu :shock: Gdyby to się stało podczas jazdy, mógłbym zbierać części silnika z ulicy, łopatą...

Najlepsze jest to, że w książce serwisowej widnieje jak byk: wymiana paska rozrządu wraz z napinaczem; stan licznika: 103.000 km :roll: Obecnie autko ma 167.000 przebiegu, a stan w jakim znajdywał się pasek (coś w rodzaju starego sznurowadła) wskazywał na to, że nigdy nie był on wymieniany :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Czyli mój Kropek zrobił 167.000km na fabrycznym pasku ...

... :shock:

Na szczęście Kropek już śmiga jak nowy :D W czwartek jadę wstawić nowe sprzęgło i wymienić tuleje wahaczy :D Reasumując, jestem wniebowzięty, że w ciągu 3 dni pozbędę się blisko 1.000zł i nie kupię sobie nowych sprężynek by wyrównać przód i tył auta :?

Z drugiej strony, gdyby pasek strzelił podczas jazdy wyszłoby trochę drożej :)

_________________
www.nikodemczaja.pl


Góra
 Profil  
 

 
 Post #93678 Wysłany: 18 Lut 2008, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Z tymi częściami to tak nie do końca, bo o ile mi wiadomo, to silniki 8v są chyba bezkolizyjne.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93685 Wysłany: 18 Lut 2008, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
Nicks0n napisał(a):
Najlepsze jest to, że w książce serwisowej widnieje jak byk: wymiana paska rozrządu wraz z napinaczem; stan licznika: 103.000 km Obecnie autko ma 167.000 przebiegu,

wg tego co mnie uczyli to rozrzad powinno sie robić co 60 000km czyli przekroczyłeś :P a druga sprawa może ksiazka serwisowa lewa??

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93690 Wysłany: 18 Lut 2008, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 474
STax napisał(a):
Z tymi częściami to tak nie do końca, bo o ile mi wiadomo, to silniki 8v są chyba bezkolizyjne.


Nie są bezkolizyjne :>

kox napisał(a):
wg tego co mnie uczyli to rozrzad powinno sie robić co 60 000km czyli przekroczyłeś :P a druga sprawa może ksiazka serwisowa lewa??


Książka nie jest lewa, bo auto kupione zostało od kuzyna - odbierałem je z nim jako nówkę z salonu...

_________________
www.nikodemczaja.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93719 Wysłany: 18 Lut 2008, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Swój chłop
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 930
Nicks0n dlatego powinno się zmieniać pasek przy kupnie auta :) (bynajmniej ja jestem takiego zdania)


STax napisał(a):
Z tymi częściami to tak nie do końca, bo o ile mi wiadomo, to silniki 8v są chyba bezkolizyjne.

a mnie się zdaje, że tylko w MK1 były silniki FIRE :P

_________________
Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam
Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93734 Wysłany: 18 Lut 2008, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 474
Dela napisał(a):
dlatego powinno się zmieniać pasek przy kupnie auta :) (bynajmniej ja jestem takiego zdania)


Zaraz po "zakupie" auta od kuzyna zleciłem wykonanie całościowego przeglądu auta i wymiany wszystkich niezbędnych elementów; i tak poszły wszystkie płyny ustrojowe, filtry i inne pierdoły, ale najwidoczniej nie sprawdzono paska rozrządu :shock: Wierz mi, że nie zaniechałem wymiany ze względów oszczędnościowych ;D Po prostu o tym nie wiedziałem, gdyż auto stało i się naprawiało w Wiśle, a ja w tym czasie byłem w Gdańsku, więc już jechałem po odbiór gotowego auta :)

_________________
www.nikodemczaja.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93736 Wysłany: 18 Lut 2008, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Swój chłop
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 930
Nicks0n napisał(a):
a stan w jakim znajdywał się pasek (coś w rodzaju starego sznurowadła) wskazywał na to, że nigdy nie był on wymieniany

Z tego wynika, że Panowie mechanicy chyba faktycznie zaniechali sobie sprawdzenie paska rozrządu.

W każdym razie, ja czy tak, czy tak wymieniłbym pasek razem z płynami i innymi, niezależnie od tego, co powiedzieliby mi mechanicy :)

Teraz już napewno zmienisz zdanie ;)

_________________
Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam
Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93738 Wysłany: 18 Lut 2008, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Nicks0n napisał(a):
STax napisał(a):
Z tymi częściami to tak nie do końca, bo o ile mi wiadomo, to silniki 8v są chyba bezkolizyjne.


Nie są bezkolizyjne :>

kox napisał(a):
wg tego co mnie uczyli to rozrzad powinno sie robić co 60 000km czyli przekroczyłeś :P a druga sprawa może ksiazka serwisowa lewa??


Książka nie jest lewa, bo auto kupione zostało od kuzyna - odbierałem je z nim jako nówkę z salonu...


8v są bezkolizyjne. A po ponad 60 kkm pasek mógł się zerwać. to 120 kkm to wartość teoretyczna którą należy skrócić o połowe. Ojcu w sienie 1,6 pasek zerwał się po 67kkm.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93751 Wysłany: 18 Lut 2008, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 474
Lupus napisał(a):
8v są bezkolizyjne

Mechanik, który dziś wymieniał mi pasek twierdzi, że nie są bezkolizyjne. Ja się kłócić nie będę, bo nie bardzo się na tym znam :)

Wiem natomiast, że lepszy jest łańcuch niż pasek... a lepsze niż łańcuch są koła zębate jak w Nissanie Terrano II (może w innych modelach też :) )

_________________
www.nikodemczaja.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93758 Wysłany: 18 Lut 2008, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Łańcuch czy lepszy to kwestia otwarta, bo niby jest bezobsługowy, ale znowu jest głośniejszy i bardziej obciąża silnik czy coś (gdzieś to przeczytałem).
Natomiast gdzieś na froum, ktoś pisał właśnie kiedyś, że wszystkie silniki 8v są bezkolizyjne.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93761 Wysłany: 18 Lut 2008, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Cytuj:
Z drugiej strony, gdyby pasek strzelił podczas jazdy wyszłoby trochę drożej

To samo by było :] Przy zerwanym pasku, silniku kolizyjnym i pracujących tłokach wystarczy przepchać auto na biegu kilka metrów żeby uszkodzić zawory.

Co do zbierania łopatą to ostro przesadzone... nic by nie wypadło, tylko, że silnik na śmietnik w sumie.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93765 Wysłany: 18 Lut 2008, 23:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Nicks0n napisał(a):
Lupus napisał(a):
8v są bezkolizyjne

Mechanik, który dziś wymieniał mi pasek twierdzi, że nie są bezkolizyjne. Ja się kłócić nie będę, bo nie bardzo się na tym znam :)

Wiem natomiast, że lepszy jest łańcuch niż pasek... a lepsze niż łańcuch są koła zębate jak w Nissanie Terrano II (może w innych modelach też :) )


Jeśli tak twierdzi twój mechanik, to jak najszybciej zmień mechanika. A pozatym jak twój 8v byłby kolizyjny to nie obyło by się bez ściągania głowicy.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93950 Wysłany: 19 Lut 2008, 09:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 474
je**e mnie to czy jest bezkolizyjny czy nie... ważne, że nic się nie stało :roll: i że już śmiga jak prawie-nówka :D w czwartek, wymiana sprzęgła i tulei i może nim bezawaryjnie pojeżdżę jakiś czas :roll:

_________________
www.nikodemczaja.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135829 Wysłany: 16 Cze 2008, 16:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Brzeziny
Rejestracja: 25 Sty 2008,
Posty: 66
te silniczki sa bezkolizyjne w przeciwienstwie do 16v tam po zerwaniu paska silnik na zlom

_________________
punto 1.2 8v FAIERV12


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135833 Wysłany: 16 Cze 2008, 16:44; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
PUNCIACHO napisał(a):
16v tam po zerwaniu paska silnik na zlom

nie koniecznie, w lepszym wypadku remont głowicy ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136202 Wysłany: 17 Cze 2008, 17:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 22
Kurcze i co teraz???


Coraz częściej widać na różnych forach "ZERWANY PASEK".
Ja mój zmieniałem prawie 60 tys temu a stary był już po 94 tys i jeszcze nie był tragiczny tak jak napinacz za to rolka już grzechotała :? Dałem wszystko oryginal więc mam nadzieje, że dotrzyma do 80-tki bo wtedy planuje wymianę wszystkiego co na pasku wisi plus wariator.

_________________
Punto HGT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136256 Wysłany: 17 Cze 2008, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Lcs napisał(a):
plus wariator

Jak wariator daje Ci teraz znać, że jest do wymiany, to na co czekasz? chcesz doprowadzić do zablokowania rozrządu? Po tym silnik na śmietnik co najwyżej możesz :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136284 Wysłany: 17 Cze 2008, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 22
Wariator jest od nowości i ma się dobrze => klekota tylko przy rozruchu.

_________________
Punto HGT


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO