|
Obecny czas: 15 Cze 2024, 23:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lichy |
#97343 Wysłany:
27 Lut 2008, 02:01; Temat postu: Gwarancja na akumulator |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 28 Cze 2007, Posty: 61
|
Właśnie dzisiaj w ASO wymieniono mi akumulator z powodu znaczących spadków napięcia przy rozruchu, a wcześniejsza wymiana oprogramowania oczywiście nic nie dała.
Wymieniono mi fabryczny: Varta 40 Ah / 300 A (EN) na nowy Centra Futura 50 Ah / 510 A (EN).
W związku z powyższym mam pytanie dotyczące gwarancji na nowy akumulator.
Producent (Centra) daje na ten akumulator 3 lata gwarancji, w ASO natomiast powiedziano mi, że na wszystkie u nich montowane części (akumulator też) dają tylko 1 rok gwarancji na podstawie "informacji o wykonanej naprawie".
Do obudowy akumulatora była przyklejona oryginalna karta gwarancyjna z Centry, więc ją mam ale niewypełnioną.
Czy w ASO powinni jednak wypełnić kartę gwarancyjną?
A może zgłosić się z tym do sklepu Centry?
_________________ lichy Gliwice
Fiat Seicento 1.1 MPI Premius '2004 (Grigio Steel) 57 kkm
Mitsubishi Lancer 1.6 Sedan '2010 (Dune Beige) 2 kkm
|
|
Góra |
|
|
|
|
daras |
#97397 Wysłany:
27 Lut 2008, 10:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Ustal kto udziela gwarancji na produkt: Centra czy ASO? Kto jest gwarantem.
Myślę, że powinieneś mieć gwarancję producenta, czyli Centry.
A tak w ogóle, czy nie było po wejściu do UE zmian w prawie naszym? Teraz chyba na wszystko jest obligatoryjna, 2 letnia gwarancja.
Nawet na chińskie trampki z Tesco.
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#97398 Wysłany:
27 Lut 2008, 10:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
lichy generalnie to ASO może dać na usługę 1 rok. Ale na towar ustawowo jest 2 lata gwarancji. Ew zawsze możesz u producenta reklamować aku po tym okresie
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
damian33 |
#97959 Wysłany:
01 Mar 2008, 01:27; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Paź 2007, Posty: 55
|
Miales pewnie na mysli Jedi niezgodnosc towaru z umowa. Tu faktycznie mowimy o okresie 2 lat, natomiast z reklamacja udajemy sie zawsze do sprzedawcy. Oczywiscie producent moze dac gwarancje 3 lat, ale wcale nie musi.
W przypadku tego akumulatora, jezeli gwarancja jest faktycznie na 3 lata to tylko sie cieszyc, a serwis w zadnym przypdku nie moze tego ograniczac.
_________________ Grande Punto 1.4 8V 77KM 5D Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#98018 Wysłany:
01 Mar 2008, 11:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
damian33 niezupełnie. Niezgodność towaru z umową to jest zupełnie inna kwestia - podlegająca pod gwarancję / rękojmię ale nie jest to to.
Niezgodność towaru z umową wynika z tego że w trakcie użytkowania zauważasz cechy których brakuje / być nie powinno. Nie jest to kwestia odpowiedzialności za usterki. Jedno i drugie realizujesz z gwarancji ale masz inne możliwości dochodzenia w obu przypadkach.
Tak czy siak dla osób fizycznych (nie firm) ustawowo odpowiedzialność za wady towaru jest 2 letnia - a od nas zależy czy korzystamy z gwarancji czy też rękojmi.
Tak samo nie masz obowiązku reklamowania u sprzedawcy towaru. Bo jak auto ci sie zepsuje nad morzem to nie sciągasz go do salonu który ci sprzedał - a jak by nie patrzeć każdy salon to osobna firma tylko markowana przez producenta aut.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
Dzióbel |
#98041 Wysłany:
01 Mar 2008, 13:40; Temat postu: |
|
|
Admin |
|
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3301
|
Mam taki sam aku...
jesli popsuje się w ciągu roku - to do ASO - i ASO da do Centry
po roku - przez kolejny rok tylko do producenta
tak mi się wydaje
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
|
damian33 |
#99436 Wysłany:
05 Mar 2008, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Paź 2007, Posty: 55
|
No nie zgodze sie z Toba Jedi. Obecnie nie ma juz rekojmi. Zastapila ja wlasnie niezgodnosc towaru z umowa, i zaliczamy tu oczywiscie elementy ktore Ty wymieniasz, ale rowniez wszelkie usterki wynikle w trakcie uzytkowania towaru, poniewaz producent zapewnia kupujacego o prawidlowym dzialaniu nabytego sprzetu. Jezeli cos jest nie tak (np. cos sie popsuje) to wowczas wystepuje niezgodnosc co do zapewnien producenta.
(Tak to postaralem sie wyjasnic wlasnymi slowami)
_________________ Grande Punto 1.4 8V 77KM 5D Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#99518 Wysłany:
06 Mar 2008, 00:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
damian33 pokaż mi przepis znoszący rękojmię. Niby kiedy weszły w życie. Chodzi ci pewnie o to co było kiedyś, że rękojmia obowiązywała po zakończeniu gwarancji. Ja mówię o przepisach obowiązujących od wejścia do UE.
Usterkowość produktu to nie jest niezgodność towaru z umową (poza sporadycznymi kwestiami). Poza tym tą niezgodność, jak już występuje, załatwiasz właśnie rękojmią - tak sie nazywa zabezpieczenie kupca przy transakcji gwarantowane przepisami Kodeksu Cywilnego.
Przepisy są bardzo niejasno sformułowane, to fakt. Ale trochę mam obycia z prawem (ponad 20 lat pod jednym dachem z sędzią potrafi skrzywić spojrzenie na świat ) i dużo się wczytywałem ostatnio w ustawy, bo się dochodzę z pewną firmą o zwrot kasy.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
damian33 |
#99645 Wysłany:
06 Mar 2008, 17:13; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Paź 2007, Posty: 55
|
Troche w niepotrzebny spor wdalismy sie Jedi. Jezeli chodzi o przepisy to reguluje to USTAWA z dnia 27 lipca 2002r o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.).
To tam wlasnie slowo rekojmia zostalo zastapione niezgodnoscia towaru z umowa (nastapily tez pewne zmiany jesli chodzi o odpowiedzialnosc sprzedawcy). Mozesz sobie to przejrzec i sam sie przekonasz. Wszystko tam jest lacznie z terminem dwuletnim odpowiedzialnosci sprzedawcy za towar.
Tez to niestety kiedys przerabialem na wlasnej skorze, dlatego sie tym interesowalem i pamietam do dzisiaj.
[Edycja: 07-03-2008 23:03]
Na swoje usprawiedliwienie mam jedynie to iz zostalem wywolany do odpowiedzi przez kolege Jedi w temacie ustaw. Ja ze swojej strony zakoncze na tym poniewaz trudno tu jeszcze cos dodac i jesli to Jedi nie przekona to niech kazdy pozostanie przy swoim zdaniu.
_________________ Grande Punto 1.4 8V 77KM 5D Dynamic
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|