|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 14:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Jakub1212 |
#164890 Wysłany:
03 Wrz 2008, 21:00; Temat postu: Problem z chłodnicą. Pomocy |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
Koledzy proszę was o pomoc. Mianowicie pewnego dnia jechałem moim kropkiem aż tu nagle zapaliła się kontrolka od temperatury zatrzymałem samochód ok 30minut otwarłem maskę a tam nic prawie wody w chłodnicy. Dolałem trochę ciepłej i dotarłem do domu. Uzupełniłem na drugi dzień brak i zobaczyłem, że zaworek był lekko odkręcony i na trójniku węża opaski były poluzowane co rozchodzą się chyba do chłodnicy . I było ok za parę dni znowu obniżał się poziom. Przeglądałem chłodnicę i nic:( wszystko ok. Czym to może być spowodowane nie wiem co już mam sprawdzać a i ciśnienie jest ok bo jak odkręcam korek od wlewu to jest takie syczenie. I jeśli jest ciepły silnik to jak odkręcam to tak ok 4 cm się podnosi woda i idzie w górę. wycieków w środku nie ma więc nagrzewnica też jest ok. Szyby nie parują.
|
|
Góra |
|
|
|
|
monio |
#164903 Wysłany:
03 Wrz 2008, 21:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: poznań Rejestracja: 29 Sie 2008, Posty: 15
|
nie jestem fachowcem ale te objawy może powodować uszczelka pod głowicą, słyszałem że właśnie jak odkręcisz korek od wody i podnosi się jej poziom to właśnie objawy uszczelki postaraj się sprawdzić czy woda nie jest mętna bo może się dostawać do niej olej lub też pod korkiem wlewu oleju pojawia się osad sprawdz też filtr powietrza czy nie dostaje się tam olej to są właśnie objawy walniętej uszczelki pod głowicą. pozdrawiam
_________________ fiat punto 1.2 60km 1995r.
|
|
Góra |
|
|
Jakub1212 |
#164926 Wysłany:
03 Wrz 2008, 23:01; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
Sprawdzałem filtr powietrza - suchy nic nie ma
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#164935 Wysłany:
03 Wrz 2008, 23:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Bardzo ważne, żeby sprawdzić czy oleju nie przybywa. Tzn. czy płyn nie dostaje się do miski.Jak nie ma wycieków, to najprawdopodobniej uszczelka.Dużo jest postów na ten temat, poszukaj. Nawiązując do poniższej wypowiedzi, jeżeli pompa przecieka, to zaraz po wyłączeniu silnika powinna być mokra miska olejowa,ewentualnie możesz odkręcić osłone rozrządu i sprawdzić, czy jest mokro przy pompie.
Ostatnio edytowany przez czech22, 03 Wrz 2008, 23:45, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
bodek600 |
#164937 Wysłany:
03 Wrz 2008, 23:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: uć Rejestracja: 05 Sty 2008, Posty: 111
|
kolego takie objawy miałem miesiąc temu i okazało sie ze pompa wody przepuszczała płyn z układu chłodzenia - koszt od 45zł do 150 w zalezności od producenta -moja rada przed kupnem sprawdz jaki rozmiar ma koło na którym są łopatki te od tłoczenia wody są 2 wymiary 57,5mm i 63mm
zeby to dokładnie zdiagnozować musiałem zdemontować osłone rozrządu i dopiero po dokładnych ogłedzinach wyszło szydło z wora a na początku tez obstawiałem UPG
pozdrawiam i zycze trafnej diagnozy
i napisz jak znajdziesz przyczyne
|
|
Góra |
|
|
Jakub1212 |
#164950 Wysłany:
03 Wrz 2008, 23:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
Właśnie dużo czytałem i wiele osób podaję, że przyczyną może być uszczelka, a więc jakie mogą być objawy, że uszczelka jest szczelona????i ewentualnie ile kosztuje wymiana ????
bodek600 napisał(a): bodek600
jak dojdę co to jest to napiszę.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#165221 Wysłany:
04 Wrz 2008, 22:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
W pierwszej kolejności , tak jak napisałem, sprawdż czy płyn nie dostaje się do oleju, bo możesz zatrzeć silnik. Jeżeli przyczyną nie jest pompa, tak jak napisał bodek600 oraz inne przecieki, to pewna uszczelka.Nie wiem ile kosztuje wymiana.
|
|
Góra |
|
|
ZAKRZA |
#165565 Wysłany:
05 Wrz 2008, 19:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
|
krzysiekosse |
#165585 Wysłany:
05 Wrz 2008, 20:28; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Podlasie Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 60
|
jak w mojej okolicy wymiana 250 zl. dobry niedrogi fachowiec:)
nie dymi na bialo? onejrzyj dobrze silnik i zastosuj sie rad przedmowcow.
uszczelke mozesz wyymienic sam:) silnik w tym aucie nie jest skomplikowany.
zajmie ci to kilka godzinek
|
|
Góra |
|
|
Jakub1212 |
#165712 Wysłany:
06 Wrz 2008, 01:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
Witam,otwarłem maskę jak był rozgrzany silnik i słyszałem jak z korka od ciśnienia tam gdzie wlewa się płyn do chłodnicy syczało tak jakby powietrze się wydostawało. [a nic nie było odkręcone ]Czy to może mieć coś wspólnego nie wiem np., że nie trzyma ciśnienia i dla tego ucieka płyn???? Na wszelki wypadek kupiłem taki korek i go już zakręciłem i na razie poziom jest taki sam jaki był.
|
|
Góra |
|
|
ZAKRZA |
#165815 Wysłany:
06 Wrz 2008, 16:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
i bardzo dobrze ,że syczy u mnie też syczy bo korek służy jako regulator ciśnienia inaczej rozwaliło by układ. jeżeli sie mylę poprawcie:D
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
|
krzysiekosse |
#165822 Wysłany:
06 Wrz 2008, 18:04; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Podlasie Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 60
|
syczenie ja rowniez slysze u siebie
to nie byla wina korka moim zdaniem
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#165876 Wysłany:
06 Wrz 2008, 22:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
U mnie syczenia żadnego nie słychać i uważam, że to wina nieszczelnego korka. W układzie panuje podwyższone ciśnienie, dlatego też nie powinno się odkręcac jak silnik jest gorący.
|
|
Góra |
|
|
Martinezio |
#165937 Wysłany:
07 Wrz 2008, 00:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
IMO raczej nie powinno syczeć, chyba, że wiąże się to z wciąganiem powietrza do układu, a co może nastąpić przy dość gwałtownym wycieku płynu chłodniczego.
Owszem, korek robi za regulator ciśnienia, ale tylko jednostronny: niweluje podciśnienie, a nie nadciśnienie. Nadciśnienie jest pożądane w układzie chłodniczym
Przyłączyłbym się do wcześniejszych opinii, aby posprawdzać wszelkie potencjalne miejsca wycieków - skoro znika, to musi być wyciek, nie ma bata
|
|
Góra |
|
|
krzysiekosse |
#165964 Wysłany:
07 Wrz 2008, 05:57; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Podlasie Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 60
|
dokladnie, "nie ma bata" albo na silniku albo wali do srodka.
co do korka, umne syczy i plynu nie ubywa lekkie syczenie trzeba sie przysluchac
|
|
Góra |
|
|
Jakub1212 |
#167348 Wysłany:
10 Wrz 2008, 08:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
Wczoraj sprawdzałem poziom i jest taki sam jak parę dni prędzej byłem zobaczyć rano i stoi w tym samym punkcie co zaznaczyłem. wymieniłem tylko ten korek czy może to być tylko przez korek????Sprawdzałem filtr powietrza jest suchy przy korku od wlewu oleju tez czysto z pompy wody też nic nie ucieka. Nic nie dymi na biało. Już nie wiem Jakie są objawy, że uszczelka pokrywy głowicy jest walnięta???? jeszcze zostaje chłodnica ale z wierzchu nic nie widać jest sucha.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#167459 Wysłany:
10 Wrz 2008, 14:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
To jak wszystko dobrze, to czym się martwić.
|
|
Góra |
|
|
Jakub1212 |
#167477 Wysłany:
10 Wrz 2008, 15:10; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
I teraz nic spadło poniżej tego poziomu. Już nie wiem co robic. Jakie są jeszcze objawy zepsutej UPG????
[ Dodano: 10 Wrz 2008 15:10 ] Byłem w salonie punto to za diagnozę chcą 80 zł
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#167571 Wysłany:
10 Wrz 2008, 19:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Obserwuj co się dalej będzie działo i jak na razie to wszystko.
|
|
Góra |
|
|
Jakub1212 |
#167587 Wysłany:
10 Wrz 2008, 19:57; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
Spadło poniżej kreski która zaznaczyłem ok 4 cm nad wartością max. Nie wiem co już mam sprawdzać
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#168066 Wysłany:
11 Wrz 2008, 21:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Podsumując, żadnych wycieków nie ma , oleju nie przybywa, a płynu ubywa. W takim układzie wskazuje to na uszczelkę. Prawdopodobnie płyn dostaje się do cylindra i na zewnątrz. Proponuje skonsultować sie jeszcze z dobrym mechanikiem i zrobić to. Tylko serwisy życzą sobie za diagnozę.
|
|
Góra |
|
|
Jakub1212 |
#168311 Wysłany:
12 Wrz 2008, 13:38; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
Witam znalazłem wyciek wstawiam obrazki gdzie co cieknie
[ Dodano: 12 Wrz 2008 13:38 ]na pierwszym zdjęciu woda zbiera się pod uszczelką od miski olejowej i tak kapie na tą cześć od tłumika to chyba się nazywa kolektor ale nie jestem pewien bo się nie znam i widać jeszcze wyciek prawdopodobnie pod skrzynią biegów czy coś tam jest taka obudowa na 4 śrubki na pierwszym zdjęciu ta strzałka na dole i na drugim zajęciu, a na 3 fotce to widać takie białe jak po misce olejowej zlatuje czyli od pompy wodnej przecieka ale co z tą skrzynią biegów co tam się znajduje, że cieknie widać gołym okiem jak kropelka po kropelce cieknie. Znajomy powiedział mi, że trzeba zdjąć skrzynie biegów i zobaczyć co sie dzieje. Koszt ok 150 zł.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#168499 Wysłany:
12 Wrz 2008, 21:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Bardzo utajnione są te wycieki. Od strony pompy to można przypuszczać, że pompa cieknie. Z drugiej strony musiałbys znależć miejsce wycieku. Sprawdż, czy nie cieknie czasami od termostatu, który znajduje się pod cewkami lub gdzieś z węża.
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#168504 Wysłany:
12 Wrz 2008, 21:44; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
...... bardzo często w PI strzelała nagrzewnica. Tez taki problem miałem w swoim ex- P I . Wszystkie elementy były szczelne w komorze silnikowej a płynu ubywało po 1 cm na 500 km ze zbiorniczka. Winną była nagrzewnica która się rozciekła.
Radze sprawdzić nagrzewnicę
...nie pachnie płynem z kratek nawiewu? Szyby sie nadmiernie nie paruja jak zapuscisz ciepłe powietrze do srodka ???
ps
korek tez moze byc winny...w końcu jesli nie jest szczelny (nie powinien puszczać pary ani gwizdać) to normalnym jest ze woda wyparowuje
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Jakub1212 |
#172429 Wysłany:
22 Wrz 2008, 23:59; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 29
|
Już po problemie. A więc.
Problem tkwił w zaślepkach na bloku silnika. Z stamtąd uciekał płyn. więc cały silnik wyłożyłem od razu wymieniłem cały rozrząd i tarcze z dociskiem od sprzęgła bo stara była wyjechana. Gdy wszystko poskręcałem [oczywiście z pomocą kolegi za co mu dziękuje bo bez jego pomocy nie dałbym rady:D] zalałem płynem cały układ chłodzenia i odpowietrzyłem wszystko było ok. a na drugi dzień zobaczyłem mokrą plamę na ziemi i okazało się jeszcze, że chłodnica jest szczelona więc wymieniłem jeszcze chłodnice i od nowa spuszczanie płynu i odpowietrzenie i wszystko jest już ok
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|