You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #167427 Wysłany: 10 Wrz 2008, 13:41; 
 Temat postu: jak wymienic olej
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 40
nikt nie zainteresowal sie postem w podobnym temacie wiec zakladam nowy.

jest na tym forum jakis manual jak to zrobic samemu? bo to latwe jest ale nie za pierwszym razem. odkrecic korek w misce imbusem potrafie poczekac az zleci olej i zalac nowym. chodzi mi jednak o cala procedure.

nie wiem czy nie trzeba odpowietrzac albo cos. czy najpierw moze nalezy rozgrzac silnik zeby ten olej stal sie bardziej ciekly. czy jakos trzeba pochylic samochod aby wszystko splynelo. no i jak wymienic filtr. w ktorym momencie i jak jest mocowany.


dzieki z gory.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #167433 Wysłany: 10 Wrz 2008, 13:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Spuść olej, zakręć śrubkę, i wlej nowy, tyle ile napisane w książecce. Przy wymianie oleju nowy filtr oleju :).

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167439 Wysłany: 10 Wrz 2008, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
uu jezeli nie wiesz jak wymienic olej to lepiej pojechacgdzie wymieniaja go z wymiana gratis ...

silnik musi byc cieply aby olej byl rzadszy i lepiej splynal... nastepnie stanac tak aby czesc miski w ktorej znaduje sie korek byla jak najnizej aby jak najwicej go zlecialo... wyjac korek wlewu oleju,odkrecic korek spustowy w misce,odkrecic filtr... jak juz jego najwieksza czesc zleci odpalic na krotka chwile silnik aby resztki z kanalow wyplulo.... odczekac dalsza czesc czasu az przestanie kapac ... zakrecic korek w misce,zalozyc nowy filtr napelniajac go przy tym nowym olejem i posmarowac tym olejem tez uszczelke od filtra i dokrecic ale reka i z wyczuciem.... nastepnie wyjac miarke oleju,i wlac olej przez wlew ( korek byl wczesniej juz zdjety oczywiscie) nie lac wszystkoe az do konca tylko co jakis czas wkladac miarke i patrzec jaki jest jego stan... no i trzeba wiedziec ile mozna go maksymalnie wlac tez .... tak w polowie najlepiej odpalic silnik zeby go zassal troche i dokonczyc wlewanie oleju po zgaszeniu go ... najlepiej aby tak 3/4 bylo na miarce...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167441 Wysłany: 10 Wrz 2008, 13:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas: z tym odpalaniem przy spuszczaniu oleju to tak nie do końca - generalnie nie zaleca się tego.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167449 Wysłany: 10 Wrz 2008, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax to jest doslownie na krotka chwile, w koncu w kanalach zostaje stary olej ...

[ Dodano: 10 Wrz 2008 14:01 ]
btw. to powiedz mi jak jest jak odpalasz samochod ktory stal przez noc ?? inaczej :>?? nawet gorzej bo olej w jeszcze wiekszej mierze splynie niz podczas jego wymiany...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167731 Wysłany: 11 Wrz 2008, 00:28; 
 Temat postu:
Dzizass... Co za odpalanie podczas zlewania oleju?! Pogięło Was?? :shock: ZAWSZE zostaje trochę starego oleju i tak ma być.
Thomas polecam Ci lekturę dobrej książki o smarowaniu silników tłokowych.


Góra
  
 
 
 Post #167735 Wysłany: 11 Wrz 2008, 06:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 18 Lip 2008,
Posty: 94
jeszcze jedno... jakbys nie wiedzial jak wymienic filtr bo moze byc dosyc mocno przykrecony... najlepiej miec opaske zaciskowa na filtr, wtedy odkrecanie pojdzie bez problemu :)

_________________
Fiat Punto II FL, 2003r., 1,4 16V
http://fiatpunto.com.pl/topic9749.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167758 Wysłany: 11 Wrz 2008, 08:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
majsta7: albo mój sposób na filtr - podstawić coś, przebić go śrubokrętem i potem już tylko ciągnąć za śrubokręt :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167857 Wysłany: 11 Wrz 2008, 12:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 18 Lip 2008,
Posty: 94
hehe... mozna i tak :P

_________________
Fiat Punto II FL, 2003r., 1,4 16V
http://fiatpunto.com.pl/topic9749.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169827 Wysłany: 16 Wrz 2008, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
mrider napisał(a):
Dzizass... Co za odpalanie podczas zlewania oleju?! Pogięło Was?? Shocked ZAWSZE zostaje trochę starego oleju i tak ma być.
Thomas polecam Ci lekturę dobrej książki o smarowaniu silników tłokowych.

nic nie musisz polecac ksiazek mam pelno takich....i nic nie pogielo... poza tym od chwilowego zakrecenia silnikiem nie zatrzesz go... a olej zostaje w srodku stary :>

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169852 Wysłany: 16 Wrz 2008, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 7
zgadzam sie z thomasem, przy kazdej wymianie tak fachowcy robia , przynajmniej ci ktorych ja ogladałem....

_________________
punto II 1,2 8v 2001r. PB+LPG(stefanelli-porazka)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169853 Wysłany: 16 Wrz 2008, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
quba napisał(a):
zgadzam sie z thomasem, przy kazdej wymianie tak fachowcy robia , przynajmniej ci ktorych ja ogladałem....

Ja tak bym nie zrobił ;> I nie widziałem, żeby ktoś takie coś robił...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169856 Wysłany: 16 Wrz 2008, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 7
ipIV napisał(a):
quba napisał(a):
zgadzam sie z thomasem, przy kazdej wymianie tak fachowcy robia , przynajmniej ci ktorych ja ogladałem....

Ja tak bym nie zrobił ;> I nie widziałem, żeby ktoś takie coś robił...


mi jak w audi ostatnio wymieniali(gratis) :> to tak robili, tzn nie chodzi tu o odpalenie zeby pochodzil na wlnych obrotach, tylko zwyczajne zakrecenie rozrusznikiem ,odpalił i zgaszenie, nie trwa to 5 sek

_________________
punto II 1,2 8v 2001r. PB+LPG(stefanelli-porazka)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169865 Wysłany: 16 Wrz 2008, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
quba: pytanie tylko po co to robić... 99% ludzi tak nie robi i jakoś problemów z olejem nie ma...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169902 Wysłany: 16 Wrz 2008, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
STax napisał(a):
quba: pytanie tylko po co to robić... 99% ludzi tak nie robi i jakoś problemów z olejem nie ma...

Otóż to... wg. specyfikacji technicznej PII wchodzi do układu z filtrem oleju 2,8l, ja wymieniałem bez "zakręcenia silnikiem" i co? Wlałem 2,8 i było max... więc w układzie pozostały śladowe ilości oleju.... praktycznie nie robiące różnicy...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170052 Wysłany: 17 Wrz 2008, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
mi przeszkadzaja nawet sladowe ilosci a po co je trzymac w ukladzie jak zakreceniem rozrusznika na doslownie 2-3 sek nie robi nic zlego a zawsze wypluje z siebie troche oleju.... poza tym ja zawsze sobie jeszcze wysysam z miski i wycieram ja w srodku przez otwor spustowy szmatka :E nawet nie wiecie ile tego starego oleju jeszcze tam zostaje :>

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170053 Wysłany: 17 Wrz 2008, 12:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas: hmm, chyba nie zdajesz sobie jednak sprawy ile oleju pozostaje JESZCZE po Twoich zabiegach :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170054 Wysłany: 17 Wrz 2008, 12:17; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
STax napisał(a):
Thomas: hmm, chyba nie zdajesz sobie jednak sprawy ile oleju pozostaje JESZCZE po Twoich zabiegach Szczerbol

najwięcej zostaje w głowicy....

Image

A i tak wątpię, że uzbiera się 50ml kieliszek :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170101 Wysłany: 17 Wrz 2008, 13:12; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax zdaje sobie sprawe ale zawsze staram sie to zminimalizowac :) dlatego nawet i wysysam i wycieram miske w srodku poprzez drucik i szmatke ktore duzo tego wchlania :) zreszta po kilkukrotnym wytarciu pozniej sztamtka juz praktycznie nie brudzi sie olejem :) oczywiscie wszystko bez odkrecania miski tylko przez korek spustowy ;)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170138 Wysłany: 17 Wrz 2008, 15:14; 
 Temat postu:
Thomas proszę Cie nie pisz takich bzdur o olejach bo zaraz dzięki takim poradom ktoś sobie rozwali silnik! To że Ty szkodzisz swojemu silnikowi to nie znaczy, że muszą to robić wszyscy. Olej pozostaje po to aby podczas pierwszego rozruchu po wymianie było jakieś smarowanie do czasu zamknięcia obiegu nowym olejem i tak ma być. Nie ja to wymyśliłem tylko konstruktorzy układów smarowania, a chyba oni coś na ten temat więcej wiedzą od nas.


Góra
  
 
 
 Post #170167 Wysłany: 17 Wrz 2008, 16:06; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
mrider juz rozwali silnik zaraz .... to powiedz mi odpalasz silnik po nocnym postoju to jak to jest :> podobnie gdyz tez mija chwila zanim silnik zassie olej ktory splynal do miski ... i nie mow ze zaraz rozwali bo to bzdura jest ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170180 Wysłany: 17 Wrz 2008, 16:46; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas: no ja nie wiem czy olej tak całkiem spływa... troszkę go podciśnienie w zamkniętym układzie zatrzymuje...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170202 Wysłany: 17 Wrz 2008, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ale tak czy siak odpalajac taki odstaly silnik przez pewien ulamek czasu jednak ma tak jakby bez :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170206 Wysłany: 17 Wrz 2008, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas: no moim zdaniem nie. Nie wiem czy tak jest na 100%, ale z tego co czytałem w różnych materiałach, to oleje robione są tak, żeby pozostawały w cienkiej warstwie na ścianach cylindra... A jak ruszysz, to owszem wypompujesz ten olej, ale nie będzie nowego który wejdzie w jego miejsce i wtedy ryzyko zgrzytu rośnie...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170208 Wysłany: 17 Wrz 2008, 17:31; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
no ale jak byla mowa nie da sie calkowicie go usunac ... tak wiec sladowe ilosci pozostana a przy zalaniu nowym silnik zaraz go zassie tak wiec nie jest to jakies straszne zabojstwo :) ojciec mial juz wczesniej wiele samochodow zawsze tak robil i w wszystkie przejezdzily praktycznie na oryginalnych czesciach... kiedy niektorzy przy mniejszych przebiegach remonty generalne robili .... a wiadomo jak kiedys bylo ... tak wiec ja nie uwazam tego za zlo konieczne ... i dalej taka metoda bede wymienial olej i w zyciu nie wybiore sie aby ktos mi to zrobil .... lubie miec czysto i tyle :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO