You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 17:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #168804 Wysłany: 14 Wrz 2008, 11:34; 
 Temat postu: Jakie paliwo do diesla 1.3 Multijet?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Hej, czy może mi ktoś doradzić na jakim paliwie może jeździć ten silnik? Czy można coś do niego wlewać poza zwykłym olejem napędowym (mam tu na myśli jakiś biodiesel czy inne wynalazki)? Może stosuje się jakieś dodatki? Pytam z ciekawości, a nóż można coś więcej zaoszczędzić?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #168809 Wysłany: 14 Wrz 2008, 11:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kolobrzeg
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 183
gundzik napisał(a):
mam tu na myśli jakiś biodiesel czy inne wynalazki

common rail nie lubi ani biodiesla ani innych wynalazkow - biodiesel wrecz zabroniony
gundzik napisał(a):
Pytam z ciekawości, a nóż można coś więcej zaoszczędzić?

lepiej nie probowac, bo na remont tego silnika wydasz majatek, ogolnie sprawa nie warta gry
Reasumujac - silniki delikatne, wymagajace dobrej jakosci paliwa, czesci zamienne drogie :)

_________________
GP 1.3 MJ 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #168836 Wysłany: 14 Wrz 2008, 12:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
OK, dzięki. :)

Ciekawe czy jak się tankuje vervę ON, to rzeczywiście silnik zużywa mniej paliwa?

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #168839 Wysłany: 14 Wrz 2008, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
najlepiej tankuj zwykły ON na sprawdzonych stacjach
moim zdaniem nie ma co tankować Vervę ON bo auto pali podobnie więc szkoda kasy

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #168863 Wysłany: 14 Wrz 2008, 13:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
Ja zauważam minimalny spadek zużycia na trasie jadąc na V-Power diesel i lepsza praca silnika znacznie ciszej pracuje a lepsza prace silnika w miescie na BP ulitmate. Orlenu nie leje, ja leje mu wyłacznie lepsza rope bo taka mam zachcianke, ale lejac ON na sprawdzonych stacjach mysle nie bedziesz miał problemów, przeciez oni tez nie moga robic samochodów bo lepsze paliwa :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169423 Wysłany: 15 Wrz 2008, 18:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kolobrzeg
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 183
RedDevil napisał(a):
nie ma co tankować Vervę ON bo auto pali podobnie więc szkoda kasy

Prawda, chociaz sam raz na 10 tys, jak robie trasy rzedu 600-1000km tankuje ON wyzszej klasy dla uspokojenia wlasnego sumienia i zauwaza, ze na trasie autko faktycznie spala odrobine mniej, w miescie roznica nie zauwazona.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169424 Wysłany: 15 Wrz 2008, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Milan
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 17
Zaoszczędzić?
Zaoszczędzisz majać to auto, które pali kropelkę i zaoszczędzisz sobie kłopotów tankując na dobrych stacjach dobre paliwo czyli shell orlen bp;)

_________________
176 A.8000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #173227 Wysłany: 24 Wrz 2008, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
adrian napisał(a):
tankuje ON wyzszej klasy dla uspokojenia wlasnego sumienia


Czy on jest na pewno lepszy to ja nie wiem... Verva (czy inny "superpower" jakich sie ostatnio namnozylo) chyba wolniej rotuje na stacjach - dluzej lezy w zbiornikach na stacji i nie wiem czy mu to dobrze sluzy.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #175735 Wysłany: 01 Paź 2008, 11:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki
Rejestracja: 06 Mar 2008,
Posty: 696
Pomógł: 6
Ja tankuje Na orlenie zwykły ON i nie narzekam ewentualnie na shellu obie stacje mam juz sprawdzone. Jedynie zimą leje tą leprzą rope.

_________________
Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r.
Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r.
Zielone MK1 1.6 88KM 1995r.
Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

Image

PuntoMazowszeTeam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175740 Wysłany: 01 Paź 2008, 11:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
O tak przy okazji się zapytam, kiedy ten silnik najmniej spala. Ja u siebie zauważyłem, że jak jadę na piątym biegu 85 km/h to spala więcej na 100 km jak na czwartym przy 62 km/h. Na jakich obrotach powinno się jeździć minimum na tym silniku na czwartym i na piątym biegu?

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175750 Wysłany: 01 Paź 2008, 12:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
Jak chcesz jeździć ekonomicznie to najlepiej w granicach 1500-2000 obr/min trzymać obroty silnika.

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176318 Wysłany: 03 Paź 2008, 16:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
Panowie a teoretycznie takie zamulanie silnika, to znaczy np szybkie wrzucanie biegów zanim się auto rozbuja/wejdzie na obroty jest oszczędne/dobre dla silnika?? Ja jedynką ledwo ruszam i szybko wrzucam dwójkę to kumpel mi powiedział że zużywa więcej a przecież sa niższe obroty.

Więc teoretycznie jak jadę 40kmh na 5 biegu to źle i więcej spalam?? :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176340 Wysłany: 03 Paź 2008, 17:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
Ja czytałem ostatnio że dla najnowszych diesli i silników benzynowych jazda na niskich obrotach to żaden problem i silnik nie podlega szybszemu zużyciu a takie przekonanie to pochodzi z PRLu. Zreszta studiuje na Politechnice Śląskiej specjalność Eksploatacja i utrzymanie pojazdów samochodowych więc trochę się o tym nasłuchałem. Dieslem jazda ekonomiczna to obroty od 1500 do 2000 a w benzynie od 2000 do 2500. Ja tak jeżdżę i dieslem i benzynówką i spalanie rzeczywiście jest mniejsze :D

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176388 Wysłany: 03 Paź 2008, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
a starsze silniki? 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176395 Wysłany: 03 Paź 2008, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Mnie zawsze uczyli ze jezeli chce jezdzic ekonomicznie, trzeba utrzymywac silnik na obrotach gdzie ma najwyzszy moment obrotowy. W multijetach w P2FL to chyba gdzies w okolicach 2000 obrotow. Ja jezdze najczesciej tak, ze dokrecam do mniej wiecej 2600-2700 i przerzucam na wyzszy bieg, obroty spadaja na kolejnych biegach o cos pod 1000 obr. na kolejnym biegu. Jezdzi mi sie tak calkiem dobrze, a i auto pali 4.57/100km (na letnich wychodzi ze 4.34, na zimowych 5.00). To jest srednia z 72000km.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #176406 Wysłany: 03 Paź 2008, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Popieram ka-8. Permanentne mulenie na niskich obrotach zapewne spowoduje osadzanie się sadzy na łopatkach vgt i zapieczenie kierownic. Ekonomia ekonomią ale czasem wydech trzeba przedmuchać :)

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176442 Wysłany: 03 Paź 2008, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Poczytałem trochę w internecie i w instrukcji. Jeśli dobrze zapamiętałem, to ponoć powinno się jeździć bezpiecznie przy wartości obrotów, która mieści się w przedziale pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym a maksymalną mocą silnika. W Multijet 1.3 to jest pomiędzy 1750-4000. Ja tak sobie ostatnio jechałem 60-65 km/h na czwórce (obroty silnika 1900-2000). Spalał mi tak 3,6-4.1 na 100 km.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176444 Wysłany: 03 Paź 2008, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
No ja to az tak nisko nie schodze... :) Zwykle dla mojego P2FL/1.3MJ to jest tak z grubsza:

I - ruszam, i pewnie gdzies tak do 20km/h (tego akurat nie pamietam)
II - 20-40km/h
III - 40-60km/h
IV - 60-80km/h
V - 80+ km/h

...i mniej wiecej wtedy wychodzi to jak opisywalem wczesniej - w przedziale 1800-2800 obr./min.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #184682 Wysłany: 30 Paź 2008, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Podobnie jak sadoo tankuje wyłącznie paliwo typu Ultimate.
Może z 15% przebiegu zrobiłem na paliwie zwykłym ale był to ON lany głównie w Słowenii i Austrii.
W Polsce może zalałem ze 2 pełne zbiorniki zwykłym ON.
Silnik na paliwie Ultimate wyraźnie lżej się kręci, łatwiej wkręca na obroty i ciszej pracuje, spalanie jest podobne do zwykłego ON a różnica w cenie to ledwo 15-20 groszy.
Podobnie jak ka-8 biegi staram się zmieniać (po rozgrzaniu silnika) w taki sposób, żeby obroty po zmianie spadały w okolice max momentu, tj. powyżej 2000 tys. obr.
Też zauważyłem, że mulony silnik na 6 biegu i prędkości 90-100 km/h (poniżej 2000 tys. obr.) potrafi więcej spalić niż lekko kręcący się na 5ce w okolicach 2100 obr./min.
Poza tym silnik poniżej 1800 obr. jest pozbawiony praktycznie dynamiki, zwłaszcza na ostatnim, długim przełożeniu (6ka).
Jeszcze niedawno bardzo dobrym paliwkiem był Lotos Dynamic.
Ale ostatnio wróciłem do BP Ultimate.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184810 Wysłany: 30 Paź 2008, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Mysle ze Grande 1.3MJ nie mozna porownywac, chyba ze w ogolnych zasadach typu zeby jezdzic w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. Jezeli porownywac predkosci i przelozenia to z takim samym autem, a P2FL i GP z 1.3MJ to nie to samo. Inne moce silnika, zapewne moment tez inny, nie wspominajac juz o szesciobiegowej skrzyni w GP, podczas gdy w P2FL jest pieciobiegowa.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO