|
Obecny czas: 20 Maj 2025, 07:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
_marcin00_ |
#654492 Wysłany:
26 Mar 2013, 19:49; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tomee |
#668351 Wysłany:
19 Maj 2013, 20:58; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 29 Mar 2009, Posty: 45
|
Uff, w koncu mialem wolny weekend, zeby sie za to zabrac, przepustnica wyczyszczona, szarpanie na wolnych obrotach znacznie sie zmniejszylo, dzieki za tutorial! ;-)
Tylko jedna uwaga, "1-2h na spokojnie" to moze, jak robimy to po raz szesnasty. Mnie to zajelo 3,5h! Z czego godzine samo odsyfianie wymontowanej przepustnicy (benzyna ekstrakcyjna, pedzelkiem, paleczkami kosmetycznymi, wykalaczkami i papierem kuchennym. moze szybciej by bylo "wykapac" calosc w benzynie a potem przejechac dremelem ze szczotka, ale nie mialem odwagi)! I kolejne pol godziny odkrecanie/dokrecanie cybantu na dolocie (bez przekladni Cardana bym sie chyba obs*al...) oraz walka z odpinaniem czujnika od przepustnicy.
I jeszcze jedno - w mojej wersji (dziwolag 16v z ECU "bez EOBD", mimo ze ECU i samochod jak najbardziej maja OBD - ale ma np. 1 sonde lambda, a nie dwie) przepustnica jest na wielkie Torxy, a nie sruby 8mki.
_________________ Mk2 HLX 2000 r.
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#668356 Wysłany:
19 Maj 2013, 21:06; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
tomee napisał(a): I jeszcze jedno - w mojej wersji (dziwolag 16v z ECU "bez EOBD", mimo ze ECU i samochod jak najbardziej maja OBD - ale ma np. 1 sonde lambda, a nie dwie) przepustnica jest na wielkie Torxy, a nie sruby 8mki. U mnie też jest na torxy, też mam jedną sondę - żaden dziwoląg, dopiero od 2002 były dwie sondy. Na razie czyściłem 3 razy przepustnicę, na dniach się tym też będę zajmował, ale tylko profilaktycznie bo nic się złego nie dzieje. W każdym razie, u mnie czyszczenie z zamknięciem maski i odpaleniem silnika to coś około 45 minut  Wprawa robi swoje 
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
tomee |
#668362 Wysłany:
19 Maj 2013, 21:20; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 29 Mar 2009, Posty: 45
|
_marcin00_ napisał(a): tomee napisał(a): I jeszcze jedno - w mojej wersji (dziwolag 16v z ECU "bez EOBD", mimo ze ECU i samochod jak najbardziej maja OBD - ale ma np. 1 sonde lambda, a nie dwie) przepustnica jest na wielkie Torxy, a nie sruby 8mki. U mnie też jest na torxy, też mam jedną sondę - żaden dziwoląg, dopiero od 2002 były dwie sondy. Na razie czyściłem 3 razy przepustnicę, na dniach się tym też będę zajmował, ale tylko profilaktycznie bo nic się złego nie dzieje. W każdym razie, u mnie czyszczenie z zamknięciem maski i odpaleniem silnika to coś około 45 minut  Wprawa robi swoje  Dla mnie dziwoląg, bo co to za oznaczenie "bez EOBD" skoro samochód ma gniazdo OBDII i do ECU można się normalnie przez nie podpiąć? No, dobra, nie normalnie, bo z tego, co się orientowałem, to ISO CAN jest przez ECU obsługiwane dopiero od ~2001r. a do mojego trzeba przez KWP2000. Mimo, że cała komunikacja w samochodzie i tak chodzi po fiatowskim protokole, który elektrycznie i sygnalizacyjnie jest odpowiednikiem CAN. Gratuluje czasu 45 minut, powiedz jeszcze, jak masz ustawiony cybant na dolocie i jakim narzędziem dajesz radę go tak sprawnie odkręcic i dokręcić ;-)
_________________ Mk2 HLX 2000 r.
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#668367 Wysłany:
19 Maj 2013, 21:30; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
raiden_13 |
#687913 Wysłany:
28 Sie 2013, 12:45; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
a wiecie od czego jest ten cienki przewód, który jest po drugiej stronie niż odma?? nie każdy 16V z tego co widze na zdjeciach go ma.... 
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#687915 Wysłany:
28 Sie 2013, 13:34; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
raiden_13 |
#687941 Wysłany:
28 Sie 2013, 18:10; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
np. tutaj jest, nie ten zaznacony (odma) , tylko ten cieńszy z drugiej strony (od aku): http://images44.fotosik.pl/413/84a1edfd858c4710.jpgzdaje mi się, że on sie rozgałęzia (na zdjeciu zaraz za prepustnicą) i jeden koniec wchodzi do przepustnicy od tyłu, a drugi biegnie gdzieś w dół - może do skrzyni biegów??
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#687955 Wysłany:
28 Sie 2013, 19:20; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
raiden_13 |
#687959 Wysłany:
02 Wrz 2013, 13:37; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
Tylko, że ja mam wersję z jedną sondą lambda (nad katalizatorem). Zauważylem w innych kropkach w automacie, że też to mają - ale nie wiem czy to o to chodzi [ Dodano: 02 Wrz 2013 13:37 ]chodzi o ten przewód:
Załączniki: |
kropek1.jpg [ 74.99 KiB | Obejrzany 12052 razy ]
|
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#688817 Wysłany:
02 Wrz 2013, 14:56; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
raiden_13 |
#691904 Wysłany:
21 Wrz 2013, 12:31; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
Wyśledziłem miejsce, gdzie ten przewód jest podłączony - od rury za filtrem po drugiej stronie odmy do trójnika, później jeden podłączony jest za przepustnicą do kolektora, a drugi do serwa hamulcowego. Zdaje się, że rzeczywiście CVT go w jakiś sposób potrzebuje bo pedał hamulca w automacie poniekąd zastępuje pedał sprzęgła, tzn. żeby majdrować dźwignia zmiany biegów trzeba wdusić hamulec. Wyczyściłem przy okazji odmę, w tym gumowym elemencie nie było syfu, ale ten ślimak z siatki był cały zabity zaschniętym syfem. No i przemyłem mapsensor - był dosyć mocno zaolejony.
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
 |
Mysza1602 |
#773760 Wysłany:
29 Kwi 2015, 17:24; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Patrycja
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Kwi 2015, Posty: 30
|
Poradnik ekstra  udało się krok po kroku wyjąć i wyczyścić przepustnicę. Była mega brudna i zpaćkana na czarno razem z rurą doprowadzającą powietrze od filtra i odmą. Na wszystko faktycznie nie wprawnej osobie potrzeba 2-3h ale warto. Dużo benzyny ekstrakcyjnej, szmat, papieru, WD40 ale dało radę. U mnie przed i po jest różnica. Wcześniej na wolnych obroty skakały o ok 100 obr a teraz pozostało jeszcze minimalne drżenie ale to rzędu max 50 obr. Szczególnie różnica pomiędzy zmianą biegów, wcześniej szarpanie przy odjęciu gazu a teraz spokój. Trzeba jeszcze będzie sprawdzić świece, bo przewody WN nówki. Aha śruby, które trzymają podstawy wtyczek na imbus a nie nasadkę 8. Rocznik 2000.
_________________ Szary Kropek by Mysza1602
|
|
Góra |
|
 |
oddball |
#789198 Wysłany:
25 Lis 2015, 00:21; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: EL
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 04 Lis 2014, Posty: 1
|
Witam Przepustnica po wyjęciu nie jest szczelnie zamknięta, ma malutką szczelinę czy tak ma być Czy można ją przy myciu delikatnie ręcznie uchylić poziomo?
Załączniki: |
Zdjęcie-0105.jpg [ 60.24 KiB | Obejrzany 8129 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#789200 Wysłany:
25 Lis 2015, 08:32; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 16V 80KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Szczelina musi być, nie ma żadnego innego kanału którędy powietrze mogłoby się dostawać na wolnych obrotach i podczas rozruchu. Podczas czyszczenia można nawet całkowicie otworzyć przepustnicę, nic jej nie będzie, tylko trzeba uważać na palce bo dosyć mocna sprężyna ją trzyma. Po czyszczeniu, zwłaszcza jak ręcznie otwiera się przepustnicę, trzeba zrobić jej adaptację.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|