|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 07:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
rafal997 |
#183129 Wysłany:
25 Paź 2008, 19:03; Temat postu: Pełne wyłączenie kontroli trakcji |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 88
|
Jakby ktoś chciał w pełni panować nad autkiem, to wystarczy wypiąc jeden z czujników ABS (prędkości obrotowej koła) i jazda!  Wyłącza się wszystko (ESP,ASR,ABS,HH). Mi się wyłączyło samo - czujnik halla powiedział papa i przez tydzień rozkoszowałem się jazdą  Minusem tego są dwie dające po oczach pomarańczowe kontrolki ;p ..więc zależy kto co lubi ;p
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#183226 Wysłany:
26 Paź 2008, 01:09; Temat postu: |
|
|
... i niesprawnie działające hamulce (balans, siła itp.)  Polecam każdemu kto chce sprawdzić na własnej skórze czy Euro NCAP kłamie.
|
|
Góra |
|
 |
rafal997 |
#183286 Wysłany:
26 Paź 2008, 12:17; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 88
|
Jak to - siła hamowania jest rewelacyjna 
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#183292 Wysłany:
26 Paź 2008, 12:31; Temat postu: |
|
|
Tak Ci się tylko wydaje... EBD nie działa więc skuteczność hamowania jest w znacznym stopniu ograniczona. Spotkałem się już z przypadkami że auto hamuje super, a nagle po konkretnej "desce" stoisz na pedale hamulca, a auto jedzie. Nie da się wyłączyć w tym aucie samego ABS bez EBD, wtedy zobaczyłbyś różnicę.
|
|
Góra |
|
 |
rafal997 |
#183341 Wysłany:
26 Paź 2008, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 88
|
Nie mówię że EBD działa czy nie, ale jak może być mniejsza siła hamowania (mniejsza może być tylko efektywność), skoro bez problemu dało się zatrzymać kółka w miejscu - jak w aucie bez ABSu. Tak się zachowuje jak każde starsze auto bez tych systemów..i jakoś ludzie nimi jeździli i jeżdzą nadal. W Subarakach 2002-2006 każdy wypina ABS, bo na większości nawierzchni właśnie to on powodował wydłużenie drogi hamowania
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#183597 Wysłany:
27 Paź 2008, 01:23; Temat postu: |
|
|
rafal997 ja tylko opisałem jak to działa w Fiacie, który w 2002r nie był jeszcze nawet na deskach kreślarskich. W sumie to i tak jest nieźle że autem da się pojechać. Taki zabieg np. w nowej Lancii Delcie kończy się zapaleniem "check" na desce i niemożliwością odpalenia samochodu.
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#198474 Wysłany:
12 Gru 2008, 09:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Witajcie.
Moje pytanie nie dotyczy wprawdzie wyłączania systemu ASR ale za to dotyczy Waszych doświadczeń z tym systemem. Z tego co czytałem ingerencja systemu ASR sygnalizowana jest tą pomarańczowa kontrolką z wykrzyknikiem (nie wiem czy EBD mruga tą samą lamką?). Kiedyś przy ruszaniu na mokrym asfalcie koła "zamieliły" w miejscu i zamrugała wspomniana kontrolka. Jednak kiedy chciałem zrobic to celowo to efekt był taki, że koła owszem trochę "zabuksowały" ale lampka juz nie mrugała. Czy tam jest jakiś próg poślizgu, przy którym włacza się system? Czy też może coś działa nieprawidłowo?
Pozdrawiam
Dave
|
|
Góra |
|
 |
rafal997 |
#198476 Wysłany:
12 Gru 2008, 09:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 88
|
od EBD to nie mruga - jakby miało mrugać to by nas zamrugało ;p Co do poślizgu kół, to faktycznie nie wystarczy mała różnica w nabiciu 'impulsów' z czujnika przy kole w stosunku do innych kółek żeby ASR zareagowało. W praktyce to własnie tak wygląda, że system ten włącza sie z pewnym opóźnieniem, więc mały pisk opon zanim system zacznie działać jest dopuszczalny 
|
|
Góra |
|
 |
mufc7 |
#198585 Wysłany:
12 Gru 2008, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
Dave napisał(a): Witajcie.
Moje pytanie nie dotyczy wprawdzie wyłączania systemu ASR ale za to dotyczy Waszych doświadczeń z tym systemem. Z tego co czytałem ingerencja systemu ASR sygnalizowana jest tą pomarańczowa kontrolką z wykrzyknikiem (nie wiem czy EBD mruga tą samą lamką?). Kiedyś przy ruszaniu na mokrym asfalcie koła "zamieliły" w miejscu i zamrugała wspomniana kontrolka. Jednak kiedy chciałem zrobic to celowo to efekt był taki, że koła owszem trochę "zabuksowały" ale lampka juz nie mrugała. Czy tam jest jakiś próg poślizgu, przy którym włacza się system? Czy też może coś działa nieprawidłowo?
Pozdrawiam Dave
kolego mi tam asr odpala się teraz cały czas praktycznie... wystarczy trochę dynamiczniej pojechać na 1 i 2 biegu...  a mruga żółta lampka pod prędkościomierzem... [MÓJ BŁĄD] 
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
Ostatnio edytowany przez mufc7, 13 Gru 2008, 00:20, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#198646 Wysłany:
12 Gru 2008, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
No to teraz już się pogubiłem  Według instrukcji (i osobistych obserwacji) nie ma osobnej lampki do ASR (oprocz tej na konsoli srodkowej, na przycisku ale nie o to tu chodzi). To co mruga (wykrzyknik i z takim półkolem) na pomarańczowo to wg instrukcji "interwencja systemu ESP". I tu przepraszam kolege rafal997 - nie chodziło oczywiscie o EBD tylko o ESP  Znajduje sie ona faktycznie pod predkosciomierzem. Tak wiec z instrukcji mozna wywnioskować, że ta lampka bedzie swiecila sie przy interwencji ESP (w czasie jazdy) jak równiez ASR (w czasie ruszania i poslizgu kół), który jest chyba w jakis sposob z nim zintegrowany. Tak to sobie tłumaczę ponieważ nie widzę osobnej lampki do sygnalizacji ASR. Chyba, że wersje sport coś takiego posiadają.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
mufc7 |
#198732 Wysłany:
13 Gru 2008, 00:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
Dave napisał(a): No to teraz już się pogubiłem  Według instrukcji (i osobistych obserwacji) nie ma osobnej lampki do ASR (oprocz tej na konsoli srodkowej, na przycisku ale nie o to tu chodzi). To co mruga (wykrzyknik i z takim półkolem) na pomarańczowo to wg instrukcji "interwencja systemu ESP". I tu przepraszam kolege rafal997 - nie chodziło oczywiscie o EBD tylko o ESP  Znajduje sie ona faktycznie pod predkosciomierzem. Tak wiec z instrukcji mozna wywnioskować, że ta lampka bedzie swiecila sie przy interwencji ESP (w czasie jazdy) jak równiez ASR (w czasie ruszania i poslizgu kół), który jest chyba w jakis sposob z nim zintegrowany. Tak to sobie tłumaczę ponieważ nie widzę osobnej lampki do sygnalizacji ASR. Chyba, że wersje sport coś takiego posiadają. Pozdrawiam tu kolega ma racje mój błąd z tymi lampkami... nie ten samochód...  wstyd pomylić swoje punto z czymś innym...  jedna lampka od asr i esp... [ Dodano: 13 Gru 2008 00:27 ]Dave napisał(a): Kiedyś przy ruszaniu na mokrym asfalcie koła "zamieliły" w miejscu i zamrugała wspomniana kontrolka. Jednak kiedy chciałem zrobic to celowo to efekt był taki, że koła owszem trochę "zabuksowały" ale lampka juz nie mrugała. Czy tam jest jakiś próg poślizgu, przy którym włacza się system? Czy też może coś działa nieprawidłowo?
system nie zapobiega... tylko interweniuje... 
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
|
|
Góra |
|
 |
Pawian |
#198757 Wysłany:
13 Gru 2008, 03:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
Przykładowo w instrukcji do PII nie ma słowa na temat ESP.
Wyłączenie systemu ABS na pewno spowoduję odłączenie TCS (ASR) oraz EBD. Brak EBD spowoduje, że w specyficznych warunkach system ten nam nie pomoże i będzie nas mogło wyślizgać. Nie uważam jednak, że brak działającego EBD zmniejszy samo działanie hamulców, po prostu nie będzie korygował rozkładu sił hamujących na poszczególnych kołach, ale nie zmniejszy skuteczności działania samych hamulców.
Według mnie w lecie na suchej nawierzchni ABS bardziej szkodzi niż pomaga. Podczas deszczu czy w porze zimowej przeważnie jest pomocny, ale też nie zawsze.
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
mufc7 |
#198854 Wysłany:
13 Gru 2008, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
Cytuj: Według mnie w lecie na suchej nawierzchni ABS bardziej szkodzi niż pomaga. Podczas deszczu czy w porze zimowej przeważnie jest pomocny, ale też nie zawsze.
why? w zimie na lodzie abs akurat wydłuży drogę hamowania... a w lecie głownie pomoże zachować kontrole nad autem...
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#198858 Wysłany:
13 Gru 2008, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
mufc7 |
#198950 Wysłany:
14 Gru 2008, 00:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
Thomas napisał(a): wszystkie dodatki elektroniczne niby maja sluzyc zwiekszeniu bezpieczenstwa,ale z drugiej strony sprawiaja,ze ludzie co jezdza samochodami staja sie idiotami w pewnym sensie gdyz licza na elektronike a nie na siebie .... wg mnie kazde takie dodatki nie daja juz tej frajdy jazdy samochodem i czucia go w pelnej jego krasie,gdyz kazdy taki dodatek ubezwlasnowalnia nas .....
heh racja... ale już z głupimi 120 km grande punto z wyłączonym asr zostaje w miejscu a nie odjeżdża gdy nagle potrzebujesz przyspieszyć i wciskać pedał w podłogę... 
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#205186 Wysłany:
05 Sty 2009, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Witajcie
Jeszcze raz chciałbym wrócić do systemu ASR (ESP) oraz jego działania i działania jego kontrolki  Teraz, kiedy na dworze zrobiło się mroźno i miejscami ślisko, postanowiłem sprawdzic system. No co się okazuje. Kiedy jeszcze poźna jesienią ruszałem na rondzie - kółka zamieliły na śliskie (mokrej) nawierzchni, mrugnęła kontrolka (ta z wykrzyknikiem i czymś tam jeszcze czyli od ASR/ESP) i wszystko zadziałało jak trzeba. Natomiast teraz, kiedy jade swoją ulicą na której mam ubity śnieżek i mróz -10 stopni moge sobie zamielić kołami kilka razu i nic nie mruga! Czy to normalne? Nie zgłasza błedów, wszystko działa bez problemu ale trochę nie widzę obecności ASR (i sygnalizacji za pomoca kontrolki).
Pozdrawiam zimowo!
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#205316 Wysłany:
06 Sty 2009, 00:45; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
...pomysl tez jakie masz opony zimowe !!
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#205332 Wysłany:
06 Sty 2009, 08:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
...nie mam opon zimowych!  Mam takie, jakie odebrałem z salonu - Continental letnie. No ale nie zmienia to faktu, zimowe czy nie to i tak na śniegu (z większym gazem) bez problemu zrywają przyczepność i ASR zamrugać chyba powinien?
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#205336 Wysłany:
06 Sty 2009, 09:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#205340 Wysłany:
06 Sty 2009, 09:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Czyli tak naprawdę na śliskiej nawierzchni (np. padający, lekko ubity śnieg) ta dioda od ASR mruga prawie bez przerwy? Szczegolnie na letnich oponach. No u mnie jest teraz inaczej. Tak jak pisałem. Kiedys mrugnęła mi na mokrym asfalcie i poczułem lekkie przychamowanie kół no a teraz kiedy probowałem na śniegu, dioda juz nie mruga. ASR OFF oczywiście nie ruszane tzn. przycisk zgaszony ASR działa i nie sygnalizuje problemów.
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#205352 Wysłany:
06 Sty 2009, 10:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#205514 Wysłany:
06 Sty 2009, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
No teraz mogę dopisać coś do tematu ponieważ jestem po dodatkowym teście  Dzisiaj juz troszkę się zniecierpliwiłem, znalazłem odpowiedni "język" śniego-lodu i przywaliłem mocniej na tym śliskim. Obroty skoczyły i wtedy... wreszcie zamrugał ASR!  Nie wiem, może ten system jest tak zestrojony żeby nie interweniował zbyt wcześnie i daje się troszkę pokręcić w miejscu. Jednak chyba tylko do pewnych obrotów (lub tylko w pewien sposób) i potem wkracza. Myślę, że to jest OK.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|