|
Obecny czas: 04 Maj 2024, 17:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#186020 Wysłany:
03 Lis 2008, 20:48; Temat postu: Jak zdjąć bębny tył? PII 5D |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cześć. W zasadzie wszystko zawiera się w temacie. Dziś przy okazji montowania chlapaczy na tył postanowiłem sprawdzić co słychać w bębnach (od czasu gdy rzekomo mechanior je "czyscił" zaczęły piszczeć.) Zdjąłem koło, odkręciłem szpilki (byly dość zapieczone więc podejrzewam ze mechanik tylko "podciągnął" hamulce z tyłu i nic tak tak naprawde nie czyscił) i dalej klops Bęben nie chciał zejść. W ksiazce "sam naprawiam" nic nie wspominaja o jakichś dodatkowych czynnościach. czy powinienem coś jeszcze zrobić? czy jest jakiś skuteczny sposób na zdjęcie bębnów czy też może wystarczy odkręcić szpilki i ciągnąć bęben az zejdzie?
Z góry dzięki za wszelkie rady, robie to po raz pierwszy i nie wiem czy czasem o czymś nie zapomniałem
BTW przy kręceniu bębnem za pomocą ręki w pewnym momencie obrotu czuje opór, chyba szczeki "łapią'. Czy to normalne czy może nie powinno tak być? Dodam że auto ma 65kkm (mam je od nowości) i szczeki nie były wymieniane.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
makkak |
#186097 Wysłany:
03 Lis 2008, 23:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
ja wale w nie mlotem:) jak powalisz pare razy napewno pomoze:)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#186101 Wysłany:
04 Lis 2008, 00:09; Temat postu: |
|
|
Młotkiem z boku ale gumowym. To ważne bo od metalowego mogą pęknąć bębny.
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#186108 Wysłany:
04 Lis 2008, 00:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
a z ten środek (taki jakby kołpaczek, pod nim chyba jest śruba od osi) musze zdjemować czy to moze zostać i wystarczy odkrecic tylko szpilki?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#186109 Wysłany:
04 Lis 2008, 00:22; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13055 Pomógł: 54
|
Bęben trzymają tylko szpilki, no chyba że koło jest założone to jeszcze śruby koła. [ Dodano: 03 Lis 2008 23:22 ]BTW. nalej trochę płynu hamulcowego w otwory szpilek i śrub koła - po chwili bębny same odpadną
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#186121 Wysłany:
04 Lis 2008, 01:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
makkak |
#186158 Wysłany:
04 Lis 2008, 10:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
nie no nie przesadzajmy ze taki kawal stali moze popekac od pukania mlotkiem;) nawet w serwisie fiata widzialem jak sie z tym obchodza
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#186165 Wysłany:
04 Lis 2008, 11:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
najlepsze wyjście to mieć ściągacze [ Dodano: 04 Lis 2008 11:54 ]ipIV napisał(a): BTW. nalej trochę płynu hamulcowego w otwory szpilek i śrub koła - po chwili bębny same odpadną Szczerbol pod warunkiem że nie ma wydartych bebnówi okładziny nie haczą o bębny.... Wówczas ściąganie bębnów wiąże się ze zniszczeniem okładzin... ipIV napisał(a): Bęben trzymają tylko szpilki
a ja sie odt dowiedziałem że szpili nie są do trzymania bębna tylko do wycentrowania go.... bemben trzymają 4 śruby od mocowania koła...
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
|
toom |
#186488 Wysłany:
05 Lis 2008, 11:01; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Słupsk Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 94
|
przed zdjęciem bębna zwolniłbym hamulec ręczny śrubą, która znajduje się pod popielniczką z tyłu
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#186927 Wysłany:
06 Lis 2008, 21:56; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13055 Pomógł: 54
|
niedziu napisał(a): a ja sie odt dowiedziałem że szpili nie są do trzymania bębna tylko do wycentrowania go.... bemben trzymają 4 śruby od mocowania koła... Od wycentrowania go jest piasta, szpilki trzymają bęben/tarczę hamulcową jak jest koło zdjęte, żeby po ponownym przykręceniu koła bicia nie było... [ Dodano: 06 Lis 2008 20:56 ]niedziu napisał(a): pod warunkiem że nie ma wydartych bebnówi okładziny nie haczą o bębny.... Wówczas ściąganie bębnów wiąże się ze zniszczeniem okładzin...
Jak sie zmienia bębny to raczej od razu z okładzinami....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#186930 Wysłany:
06 Lis 2008, 22:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#187152 Wysłany:
07 Lis 2008, 20:20; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13055 Pomógł: 54
|
buladag napisał(a): A tak orientacyjnie, po jakim przebiegu zmianialiście u siebie szczeki hamulcowe?
106kkm i fabryczne mam jeszcze ;>
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#187162 Wysłany:
07 Lis 2008, 21:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
eee to loozik. To ja swich nawet nie ruszam Niech piszcza kij z tym. Moje maja dopiero 65kkm
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#187163 Wysłany:
07 Lis 2008, 21:16; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13055 Pomógł: 54
|
Moje nie piszczą i nawet hamują dobrze :]
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#187196 Wysłany:
07 Lis 2008, 22:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Moje wg. diagnosty też hamują dobrze, koleś mówił że coś tam wyczyscił i podregulował i właśnie od tamtej pory piszczą
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#187811 Wysłany:
09 Lis 2008, 20:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#192134 Wysłany:
21 Lis 2008, 00:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
z bebnami zawsze jest troche problemu przy zdejmowaniu ale tak jak koledzy mowia wystarczy mlotek bo pewnie zapieczone. mam tylko nadzieje ze probowales przy opuszczonym recznym.. (pro forma);)
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
Leszek1987 |
#195137 Wysłany:
29 Lis 2008, 13:55; Temat postu: demontaż bębnów |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Kato Rejestracja: 25 Gru 2007, Posty: 1
|
Wykręc szpilki z piasty i w bębnie w miejscu szpilek są gwinty pod śruby M6 chyba dokładnie nie pamiętam, wkręc tam te sruby i bęben sam ci zejdzie bez żadnego klepania młotkiem.
|
|
Góra |
|
|
maverick |
#195535 Wysłany:
30 Lis 2008, 22:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Brzeszcze Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 190
|
leszek ma racje, podczas hamowania beben nieznacznie sie sciera i robi sie rant ktory uniemozliwia zdjecie. ja na Twoim miejscu zdjalbym te bebny i zobaczyl jak wygladaja okladziny, to ze kolega przejechal 106k km to nie znaczy, ze Tobie tez sie to uda. Kazdy ma inny styl jazdy. wkrec sruby w miejsce szpilek i zejdzie bez problemu.
_________________ Punto HGT, 131KM, czego chciec wiecej...
http://fiatpunto.com.pl/topic7358.html
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#197164 Wysłany:
07 Gru 2008, 12:37; Temat postu: Re: demontaż bębnów |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Leszek1987 napisał(a): Wykręc szpilki z piasty i w bębnie w miejscu szpilek są gwinty pod śruby M6 chyba dokładnie nie pamiętam, wkręc tam te sruby i bęben sam ci zejdzie bez żadnego klepania młotkiem.
Niekoniecznie. Jesli ostro zapieczone to w ten sposob mozna porujnowac zaciski + przy okazji zniszczyc sprezyny.
Proponuje jednak mlotek gumowy i zejdzie luzno;)
_________________ 1.9JTD
Ostatnio edytowany przez neiroth, 09 Gru 2008, 12:11, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
maverick |
#197280 Wysłany:
07 Gru 2008, 21:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Brzeszcze Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 190
|
jezeli bebny sa dosc mocno zuzyte to obstukiwanie mlotkiem niewiele pomoze, a sprezyny sa dosc mocne i trzeba sie mocno starac aby je zniszczyc. jak nie chce zejsc mlotkiem, to wkrecalem zawsze sruby i schodzilo bez problemu i nic sie nie niszczylo.
_________________ Punto HGT, 131KM, czego chciec wiecej...
http://fiatpunto.com.pl/topic7358.html
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#197345 Wysłany:
07 Gru 2008, 23:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#197690 Wysłany:
09 Gru 2008, 12:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Lo u mnie w jtd sa po 1 sprezynie na beben. Tak powinno byc czy cos przerabiales?
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#197744 Wysłany:
09 Gru 2008, 17:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#786472 Wysłany:
17 Paź 2015, 11:17; Temat postu: Re: Jak zdjąć bębny tył? PII 5D |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Przyłączę się do tematu a właściwie odgrzeję:
Na badaniu technicznym zwrócono mi uwagę ze tylne hamulce działają ale już dość marnie więc zakupiłem wszystko co trzeba i przystąpiłem do działania. Już przy pierwszym kole pojawił się problem ze zdjęciem bębna. Jako że założyłem od razu wymianę i okładzin i bębna nie specjalnie delikatnie traktowałem bęben ale z chiny nie chce on zejść. Wysuwa się jakieś kilka mm i potem wyraźnie zawiesza się pewnie na rancie od bębna.
Pisaliście tu o wkręceniu śruby M6: chodzi o to że w miejsce tyć 2 szpilek wkręcić 2 śruby tylko jaki to da efekt? Czy mam je wkręcić i potem uderzyć w to młotkiem? A jeśli chodzi o to co zaproponował ipIV, odnośnie tego płynu hamulcowego: płyn hamulcowy da jakiś poślizg czy rozpuści okładziny?
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|