You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna

Czy Twoje Grande Punto się psuje?
Tak - powaĹźne rzeczy 12%  12%  [ 36 ]
Tak - drobiazgi 11%  11%  [ 35 ]
Sporadycznie - drobiazgi 29%  29%  [ 89 ]
Nie 29%  29%  [ 90 ]
Nie mam zdania - nie mam GP 19%  19%  [ 58 ]
Razem głosów : 308
Autor Wiadomość
 
 Post #270971 Wysłany: 08 Lip 2009, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Cze 2008,
Posty: 29
ja juz wymieniałem alterantor całe tarcze skorodowały klocki chamulcowe wytarły ja na piasek takie mam pzrygody z autem

[ Dodano: 08 Lip 2009 20:37 ]
moje autko


Góra
 Profil  
 

 
 Post #273381 Wysłany: 19 Lip 2009, 09:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
kox, kupilem nowke z salonu.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274456 Wysłany: 23 Lip 2009, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 23 Lip 2009,
Posty: 3
Sliczne punto odebrałam we wtorek a w czwartek zauważyłam, że kierunkowskazy przeskakują w drugą stronę. Dzwoniłam do serwisu i powiedzieli, że może się wyrobią. Na razie się nie wyrobiły.. raz przeskakuja raz nie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274457 Wysłany: 23 Lip 2009, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
tak wyrobia sie ;)
bedzie co raz czesciej

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274465 Wysłany: 23 Lip 2009, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 23 Lip 2009,
Posty: 3
greg505 napisał(a):
tak wyrobia sie ;)
bedzie co raz czesciej


też tak ci się dzieje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274623 Wysłany: 24 Lip 2009, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
jak puszcze kierownice zeby sie sama odkrecila, czasem tez sie zdarza ze wlaczy sie kierunek w druga strone.
jest to wada przelacznika zespolonego (czyli tych manetek od kierunkow i wycieraczek), da sie z tym zyc, lecz bywa czasami irytujace

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280306 Wysłany: 18 Sie 2009, 17:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: ST ..... Tychy
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 336
Pomógł: 2
2006 Active 1.4 77KM
Ja przejechałem 10 000 km i nic tylko leje, poprzedni własciciel wymienial klamki (nadal nie działają jak powinny) i resetował centralke.

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM Active 5D

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289873 Wysłany: 19 Wrz 2009, 17:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Staż - 5 miesiecy, przebieg okolo 14 tys. Potrzebna byla regulacja tylnych drzwi(sam regulowalem) i chyba klamki wymienia ale to jak juz pojade na przeglad po 30 tys. Jeszcze jest w miare ok jesli chodzi o otwieranie drzwi. Poza tym cos cichutko halasuje jakby jakis element zawieszony na czyms elastycznym. Nie jest to uciazliwe ani glosne wiec poczekam do przegladu. A poza tym nic. Silnik OK, zawieszenie cisza, w srodku cisza wiec jest dobrze.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313877 Wysłany: 03 Gru 2009, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Brzeg
Rejestracja: 01 Cze 2008,
Posty: 34
Witam!!! kmarcin76 , nie czekaj na 30000tyś. tylko jedź od razu na wymianę klamek mi też w jednym z serwisów chcieli coś regulować??? , ale pojechałem do serwisu ADF ( super firma :D ) we Wrocławiu i bez problemu klamki zostały wymienione, czekałem na nie ok 8dni ( sprowadzenie z Włoch i malowanie ) , ale teraz wreszcie jest git:D , zrobili mi od razu kampanie na elementy układu kierowniczego i chyba zawieszenia tył. Autko jest teraz jak nowe ( Cisza:D )

_________________
Grande Punto GP 2008 1.4 8v 77KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317176 Wysłany: 14 Gru 2009, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Las
Rejestracja: 12 Lis 2009,
Posty: 316
Pomógł: 2
witam
moj GP Marzec 2009
wymiana bocznych osłon poduszki kierownicy ( pekały po obydwu stronach w tym samym miejscu ) aso zamowilo i wymienilo w swoim zakresie. ( podobno zdarzylo i widzieli cos takiego 1 raz :) ) tak pozatym wszystko ok.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO 1,4 8V DYNAMIC CZERWONY SKA


topic19004.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319613 Wysłany: 22 Gru 2009, 20:00; 
 Temat postu: Awaryjność
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Marki
Rejestracja: 26 Maj 2008,
Posty: 31
Grande Punto 2008 Estiva Blue and Me. Zakup marzec 2009, aktualny przebieg 21 tys km. W sezonie letnim czerwiec i wrzesień przejechane 10 tys km: Czechy, Słowacja, Austria, Słowenia, Chorwacja, Bosnia i Hercegowina, Włochy oraz Węgry. srednie spalanie przy predkości 130 km/h ok 7 l/100km.
Elementy nadwozia spasowane prawidłowo, lakier bez uwag, silnik dotarty- pracuje cicho i równomiernie, nie ma problemów z klamkami tylnymi.
Założono osłonę silnika, koszt nieduzy, a dzieki temu chroniony jest silnik, i cały osprzęt. Skrzynia biegów pracuje bez zarzutow, brak uwag do ECM, nie ma problemów z przekładna kierowniczą. Po 500 km wizyta w celu usunięcia stuków przedniego zawieszenia-klekotanie( odboje).
Myślę ze przyczyna wielu usterek użytkowników jest niewłaściwa eksploatacja w najważniejszym etapie- przy docieraniu , nie tylko silnika ,ale wszystkich elementów mechanicznych współpracujących ze sobą.
Na pewno przydała się tutaj wiedza ze studiów technicznych.
Poprzednie auto Punto 1995 1.1 SPI, autko tanie w ekspolatacji, awaryjność na niskim poziomie.
Panowie, trzeba jeździć zgodnie z technika kierowania pojazdem- macie prawo jazdy to powinniście wiedzieć o co chodzi...autko odwdzięczy się bezawaryną pracą.

_________________
buli21


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319632 Wysłany: 22 Gru 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
łoooł :E :E :E :E jedna z pierwszych pozytywnych opinii na temat GP :E :E E:
Jesteś wielki :lol: :lol: :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319678 Wysłany: 22 Gru 2009, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
buli21 tak tak...niewłaściwa eksploatacja uzytkowników wymuszała na fiacie akcje nawrotowe...bo przekładnie pewnie źle wszyscy używali, i kolumnę kierowniczą też wielu źle uzywało (za duzo kręcili kółkiem (?) ) ....a już wypalające się reflektory to ewidentna wina kierujących :D :D :D

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319756 Wysłany: 23 Gru 2009, 08:52; 
 Temat postu: Re: Awaryjność
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
buli21 napisał(a):
Myślę ze przyczyna wielu usterek użytkowników jest niewłaściwa eksploatacja w najważniejszym etapie- przy docieraniu , nie tylko silnika ,ale wszystkich elementów mechanicznych współpracujących ze sobą.

<b>Na pewno przydała się tutaj wiedza ze studiów technicznych.<b>

Panowie, trzeba jeździć zgodnie z technika kierowania pojazdem- macie prawo jazdy to powinniście wiedzieć o co chodzi...autko odwdzięczy się bezawaryną pracą.


Sorry ale takich bzdur dawno nie czytałem :)
Docieranie ? Jakby kolega wiedział skończyło się gdzieś w erze syrenki :)
Ja też przez pierwsze 10 tys. km nie woziłem teściowej , biegła obok, bo przecież w tej fazie przeciążałbym silnik.

Ponadto moja rozległa wiedza z zakresu elektroniki sprawiła, że telewizory, pralki, lodówki się nigdy u mnie nie psują ! Do lodówki np. wkładam w początkowej fazie użytkowania 30 % parówek po to żeby nie przeciążać układu. Ponadto nigdy nie ciągnę za kabel ! Zawsze przytrzymuję gniazdko całą dłonią !

Panowie, żeby jeeździć trzeba być rozlegle wykształconym ! Inaczej od aut mi won ! :)
Hawk

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319764 Wysłany: 23 Gru 2009, 09:41; 
 Temat postu: awaryjność cd
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Marki
Rejestracja: 26 Maj 2008,
Posty: 31
Wady konstrukcyjne trafiają sie u wszystkich producentów. Jest to nieuniknione. Najważniejsze są koszty, a to czasami odbija się czkawką u producentów. Nie mówię , że fiat jest idealny, ale za te pieniądze jest ciekawą alternatywą i może służyć bezawaryjnie.
Docieranie wygląda obecnie zupełnie inaczej niż 2 dekady wstecz. Lepsze obrabiarki, lepsza dokładność wykonania spasowanych elementów, ale przez pierwsze 3-4 tys km unikałbym obrotów powyżej 3 tys.
Jako instruktor nauki jazdy (to moje hobby) widzę co wyczyniają kierowcy:(
Generalnie nie narzekam, mam pewne "ale" do kompetencji stacji ASO, bowiem pracujący tam personel, wymaga jeszcze nabycia dużego doświadczenia i ogłady.
Wcześniejsze autka to:
Fiat 125p 1988
Polonez Caro Plus 1.6 MPI 1998
Opel Vectra A 2.0 1993
Opel Vectra B 1.8 1996
Toyota Yaris 2007 1.0

_________________
buli21


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319779 Wysłany: 23 Gru 2009, 11:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Nie kwestionuję wiedzy kolegi w zakresie motoryzacji, jak widać jest rozległa rzeczywiście. Każdy ma swoje doświadczenia, ale faktycznie przez jakiś tam czas 3,5 tys. obrotów nie przekraczam. Nie ma co jednak przesadzać. Kolega kupił Nissana Note i na drugi dzień zrobił trasę do Rzymu ze średnią prędkością około 110 /h i samochód żyje.
W końcu to tylko auto...

Wesołych !

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319792 Wysłany: 23 Gru 2009, 12:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Wrz 2007,
Posty: 990
jak się dociera klamki ?:D

_________________
Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319796 Wysłany: 23 Gru 2009, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Sie 2009,
Posty: 131
divers88 napisał(a):
jak się dociera klamki ?:D

Normalnie, nie uzywa sie ich :P Nie wiedziales?? :P

Tak na powaznie to moje gp dosc czesto jest klientem serwisu ale to z racji jego zywotnosci. Teraz juz nie produkuja aut bezawaryjnych w ktorych tylko lejesz plyny i jezdzisz. Nowe juz tyle nie wytrzymuja i moim zdaniem to nie jest przypadek bo inaczej nikt by aut tak szybko nie zmienial i nie kupowal nowych. Na wiosne jak skonczy sie gwarancja zmieniam auto bo do tego bede musial dokladac bo jest juz zbyt wyeksploatowane. Z typowych usterek mialem tylko problem z klamkami i spryskiwaczami, a z nieprzewidzianych rzeczy to awarie centralnego zamka i turbo. Na ostatniej akcji serwisowej wymienili mi kolumne kierownicy. Reszta w stylu amortyzatory, sprzeglo, klima, hamulce padly z powodu eksploatacji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319797 Wysłany: 23 Gru 2009, 12:56; 
 Temat postu: Klamki
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Marki
Rejestracja: 26 Maj 2008,
Posty: 31
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem po odbiorze auta to zakup smaru silikonowego.
Wszystkie zamki, zawiasy zostały bardzo dokładnie nasmarowane.
Odpukać nic mi z tyłu nie klekocze. Klamki- odpukać , nie zacinają się.

Szerokości :D

_________________
buli21


Góra
 Profil  
 
 
 Post #338271 Wysłany: 23 Lut 2010, 22:17; 
 Temat postu:
1. Zalana podsufitka - nieszczelna antena
2. Wymiana rozrusznika - pierwsze mrozy
3. Wymiana przegubu kolo lewe (zanim jednak dotaro ze to to wymieniono 3 razy sprzeglo, rozbierano 2 razy skrzynie, wymieniono skrzynie)
4. Wymiana alternatora - rozsypal sie
5. Wymiana pompy wody - wyla
6. Wymiana drazka kolumny kierowniczej - stuki
7. Wymiana wentylatora - piszczenie
8. Wymiana silowinika sprzegla
9. Wymiana pompy sprzegla

Grande Fresh 1.2 8V - walka 11 miesiecy, przebieg 0d 0 do 30 000 km.
Wzorowe zachowanie FIAT wymiana auta na nowe. Teraz Grande Activ 1.4.
Poki co tylko czujnik podcisnienia - przebieg 11 000km


Góra
  
 
 
 Post #338304 Wysłany: 23 Lut 2010, 23:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
I_MK napisał(a):
Poki co tylko czujnik podcisnienia - przebieg 11 000km

już padł po takim przebiegu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #338338 Wysłany: 24 Lut 2010, 01:26; 
 Temat postu:
Zamarzl... Objawy- falowanie obrotow, przygasanie na jalowym.


Góra
  
 
 
 Post #338777 Wysłany: 25 Lut 2010, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 13
Grande 1.4 8V -2005r przebieg 40000km
Zakup auta -02.2008
Sprzedaż auta - 02.2010

Awarie:
-łącznik kolumny kierowniczej luz -koszt wymiany coś ponad 250zł (ASO)
-cieknący wysprzeglik -koszt wymiany niecałe 300zł (ASO)
-stukający stabilizator -koszt 30zł (własna wymiana)
-regulacja kierunku nawiewu nie działa - koszt 1000zł (warsztat partenerski Fiat)
-wymiana akumulatora na mocniejszy - koszt 280zł
-skasowanie kontrolki Airbag -80zł (ASO)
-cieknący zbiorniczek wody - koszt 80zł (warsztat)
-cieknaca pompa wody - koszt 10zł -uszczelniacz w proszku :wink:
-wymiana czujnika podciśnienia w kolektorze - koszt 155zł (wymiana własna)


Stwierdzam że Grande Punto to bardzo awaryjny samochód - niestety :(
Dlatego wyleczyłem się już na zawsze z Fiata 8)

Co do samej jazdy,spalania byłem bardzo zadowolony.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #347348 Wysłany: 21 Mar 2010, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice-Wesoła:)
Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 861
ja mam chyba jakis lewy egzemplarz... od zakończenia gwarancji wszystko ok:) lać i jeździc;)

_________________
Alfa Romeo 33 QV 1.7 4x4 ;) Cuore Sportivo<3
Warsztat Mechaniki Pojazdowej
Mysłowice-Krasowy, Plebiscytowa 70
Dla Forumowiczów zniżka :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #347378 Wysłany: 21 Mar 2010, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 748
Pomógł: 1
A mi spaliła się żarówka... lewa...

Dziś wymieniłem... po 1h padła prawa... :E

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 281 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO