You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Maj 2025, 04:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #187323 Wysłany: 08 Lis 2008, 13:55; 
 Temat postu: punto jtd- głośna praca-pomocy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
Jestem posiadaczem punto jtd 85km! Niestety mój kropek dziwnie pracuje, tzn praca silnika jest bardzo głośna( chodzi jak traktor).
Nie wiem co jest! Silnik pracuje tak jakby nie miał filtra powietrza, takie wrażenie jakby walił powietrze w filtr! nie mam pojecia moze zawory?? a może wtryski,ale nie dymi moc w miare ma i mało pali! w sumie przy predkości obrotowej silnika ok 2000obr na piatym biegu słychać stukot zaworów! moze ktoś kojarzy czy są regulowane hydraulicznie czy moze normalnie co jakis czas trzeba tam zaglądać i sprawdzać luz zaworowy i regulować! pomozcie![/b]

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #187334 Wysłany: 08 Lis 2008, 14:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 29 Sty 2008,
Posty: 59
Regulacja zaworów nie jest hydrauliczna tylko przez płytki. W instrukcji piszę, że należy regulować co 40 tys. kilometrów. Ja pierwszy raz sprawdzałem przy ponad 80 tys. i wymienili mi jedną sztukę. Reszta była OK. Robiłem to w ASO i nie jest to bardzo kosztowne, chyba 60 zł zapłaciłem. Aha odrazu wymieniasz też uszczelkę pod pokrywę zaworów, koszt ok. 25 zł.

_________________
Evo 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187347 Wysłany: 08 Lis 2008, 15:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
no ja mam na liczniku 95tyś i nie wiem czy ktoś wcześniej coś tam robił!
dzisiaj sprawdze sobie luz na zaworach!
wymienili ci 1 sztuke tzn 1 zawór?? czy co??

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187355 Wysłany: 08 Lis 2008, 15:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 29 Sty 2008,
Posty: 59
Jedną płytkę mi wymienili. Przy regulacji luzów zaworów nie wymieniasz. Jak umiesz i wiesz jaki powinien być luz to sam możesz to zrobić. Tylko nie zapomnij dać nowej uszczelki pod pokrywę zaworów.

_________________
Evo 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187866 Wysłany: 09 Lis 2008, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
no miałem wszystko na wierzchu i nic! nie mam pojęcia jak tam mozna wyregulować ten luz, mam w sumie za duzy, pomierzyłem szczelinomierzem i wyszło tak na ssącum 0,55 a na wydechu 0,65 a powinno byc na ssacym 0,30 +-0,05 a na wydechu 0,35 +- 0,05, no i nie mam pojęcia jak to wyregulować!
moze ktoś z was juz robił coś takiego???

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187891 Wysłany: 09 Lis 2008, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 29 Sty 2008,
Posty: 59
Wyciągasz starą płytkę i wstawiasz nową o odpowiedniej grubości. Sam tego nie robiłem, więc dokładnie nie opiszę co i jak :)

_________________
Evo 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195930 Wysłany: 02 Gru 2008, 16:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
Udało sie!
Okazało sie że mam żle ustawiony rozrząd( PASEK ROZRZADU), niestety ktos kto go ustawił popełnił mały bład, i niestety zawory ssące uderzały o tłoki i pobiło mi popychacze!
wymieniiłem zawory popychacze uszczelniacze ustawiłem luz,po tym remoncie cyka jak ta lala!
jak narazie sukces

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395197 Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Wrz 2010,
Posty: 22
Odświeżam temat, ponieważ mam podobny problem. Autko to punto II JTD 80KM. Silnik odpala bez problemu, jest dynamiczny, nie kopci. Na postoju pracuje cicho. Jednak podczas przyśpieszania na średnich obrotach słychać dość głośne klekotanie. Na wyzszych obrotach i podczas jazdy ze stałą prędkością jest ok. Wiem, ze diesel ma swoje prawa ale to nie jest prawidłowa praca. Co może być przyczyną?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395557 Wysłany: 13 Wrz 2010, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Endrjus moj tez tak pracuje, a najglosniej jak jade pod gore przy obrotach ok 1700-1900 powyzej wszystko ciechnie.

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395572 Wysłany: 13 Wrz 2010, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Wrz 2010,
Posty: 22
Ale praca na tych obrotach jest wyraźnie głośniejsza? Wątpie, żeby to było normalne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395877 Wysłany: 14 Wrz 2010, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Endrjus tak dochodzi taki stukot lekki jakby, chyba musze sprawdzic luz na zaworach, dziwne ze jak sie wlczy turbina i obroty kolo 2000 lub wyzej to juz tego nie slychac

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395941 Wysłany: 15 Wrz 2010, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka
Rejestracja: 09 Kwi 2008,
Posty: 171
Endrjus napisał(a):
Odświeżam temat, ponieważ mam podobny problem. Autko to punto II JTD 80KM. Silnik odpala bez problemu, jest dynamiczny, nie kopci. Na postoju pracuje cicho. Jednak podczas przyśpieszania na średnich obrotach słychać dość głośne klekotanie. Na wyzszych obrotach i podczas jazdy ze stałą prędkością jest ok. Wiem, ze diesel ma swoje prawa ale to nie jest prawidłowa praca. Co może być przyczyną?


Witaj tak samo mam pod górkę na niskich chodzi trochę jak traktor więcej obrotów i jest elegancko.

Doszedłeś jaki to problem? i jeśli go rozwiązałeś podziel się informacja.

_________________
Było :Fiat Punto mk2 1.9 JTD
Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD & ALFA ROMEO 145 1.5 TS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395945 Wysłany: 15 Wrz 2010, 11:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
a może poprostu za niskie obroty ma silnik i taki dźwięk wydaje....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395970 Wysłany: 15 Wrz 2010, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Wrz 2010,
Posty: 22
Doszedł kolejny problem bo autko na zimno przykapca na niebiesko. Co najlepsze jak się rozgrzeje to ani dymka. Jest podejrzenie, że może być coś nie tak z wtryskami. Jutro auto idzie do mechanika i po podłączeniu do kompa będzie wiadomo coś więcej. Na pewno podzielę się informacjami na forum. Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395998 Wysłany: 15 Wrz 2010, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jak by wtryski laly, to by mocno kopcil na czarno

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396027 Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka
Rejestracja: 09 Kwi 2008,
Posty: 171
Endrjus napisał(a):
Doszedł kolejny problem bo autko na zimno przykapca na niebiesko. Co najlepsze jak się rozgrzeje to ani dymka. Jest podejrzenie, że może być coś nie tak z wtryskami. Jutro auto idzie do mechanika i po podłączeniu do kompa będzie wiadomo coś więcej. Na pewno podzielę się informacjami na forum. Pozdrawiam.
\

Sprawdź świece miałem tak w starym escorcie na niebiesko dymił bo latał na 2 świece sprawdź czy są odpowiednie iskry.

_________________
Było :Fiat Punto mk2 1.9 JTD
Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD & ALFA ROMEO 145 1.5 TS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396034 Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
Zulek1986 napisał(a):
Sprawdź świece miałem tak w starym escorcie na niebiesko dymił bo latał na 2 świece sprawdź czy są odpowiednie iskry.

iskra na swiecy zarowej? no way ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396058 Wysłany: 15 Wrz 2010, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Wrz 2010,
Posty: 22
Właśnie brałem pod uwagę świece żarowe, bo mam wszystkie objawy uszkodzonych świec oprócz utrudnionego rozruchu (pali na strzała).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396356 Wysłany: 16 Wrz 2010, 15:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Ale uszkodzone świece to będzie widać tylko przy rozruchu, wiesz jak działa silnik diesla???

A nie ubywa Ci płynu chłodniczego? Może UPG się kłania?

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396511 Wysłany: 16 Wrz 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_rury_wydechowej.html
polecam o kolorach kopcenia

jeśli jest obawa o upg, warto sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym gromadzi się tłusty osad

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396611 Wysłany: 21 Wrz 2010, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
I czy pod korkiem wlewu oleju nie robi się masełko

[ Dodano: 21 Wrz 2010 23:36 ]
Byłem z moim autkiem u mechanika, powiedział że niestety wydaje mu się że problem będzie z zaworami (jeden zawór koło 2000zł regeneracja koło 700zł za sztukę) jest jeszcze szansa że będzie to luz do regulacji.

Przy pewnym położeniu sprzęgła + pewne obroty drga mi silnik dość mocno więc pewnie na dokładkę do zrobienia będzie koło dwu masowe z tego co na allegro widziałem koło 1200zł więc chyba będzie ostro.

Oddaje go do sprawdzania dopiero 1 października i wtedy będzie wiadomo więcej, więc jeśli Twoje auto też jest głośne przy obciążeniu i pojawia się stukot to radzę szybką wycieczkę do mechanika.

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397867 Wysłany: 22 Wrz 2010, 01:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
jaguar15 stukot zaworów ? sprawdź wtryski na przelew może z którymś problem, 2 - sprawdź sprzęgło alternatora - mi po 4 mc znowu padło i chodzi jak traktor, nie kupuj maxgear :), 3 - sprawdź koło 2 masowe na wale , 4 - sprawdź 2 masę na kole zamachowym też będą wibracje jak trochę uszkodzona, potrafi stukać przy nierównej pracy silnika a szczególnie jak uwalone sprzęgło na alternatorze - wtedy to silnik się rozgania / zwalnia :) ciekawe zjawisko - takie stuki na wolnych obrotach, metaliczne. no i na końcu sprawdź luzy na zaworach :) A i sprawdź czy ci drga napinacz paska - jeśli ok wszystko powinien mieć minimalne drgania ( np. przy przyśpieszaniu obrotów ) ale najlepiej w ogóle. Możesz mieć jeszcze motyw z niskim ciśnieniem oleju - padająca pompa ,wtedy słychać szklanki po rozgrzaniu, też takie metaliczne.

[ Dodano: 22 Wrz 2010 00:19 ]
makkak

tak mi się wydaje że do Ciebie może pasować wywalone sprzęgło na alternatorze - drgania. najpierw to sprawdź. Uwalone sprzęgło ciągnie za sobą wywalenie napinacza, rolek oraz koła pasowego .... a regeneracja 700zł za zawór to niezła cena :) jak chcesz to u mnie zawory leżą ze starej głowicy, będą pasować do jtd o ile pamiętam. 2000 zł też dużo.... za 1000 zł ci zrobią cały przegląd łącznie z dotarciem zaworów i wymianą uszczelniaczy o ile w ogóle potrzeba.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397909 Wysłany: 22 Wrz 2010, 10:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
remind dzięki za rady, ciekaw jestem jak to jest z tymi zaworami, czy może być tak że tylko z jednym są problemy? Bo koszty trochę przerażają.

Co do drgań to mogą być chyba jeszcze poduszki u mnie jedna którą wymieniałem praktycznie nie istniała, może jeszcze jakaś jedna jest w podobnym stanie (mam nadzieje że to to).

Więcej o moim będę wiedział dopiero po wizycie u mechanika czyli kolo 1-2 października, niestety ma dużą kolejkę ;)

To jeszcze zapytam o jedno, czy jeżeli będą to zawory padnięte to teraz jak jeżdżę to jakoś specjalnie jeździć? Niskie obroty mało gazować czy to obojętne (do czasu naprawy)?

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400339 Wysłany: 30 Wrz 2010, 01:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Wrz 2010,
Posty: 22
Witam, niestety auto wyjechało od mechanika ale problem nie ustąpił. Po podłączeniu pod komputer wyszło na to, że jeden z wtryskiwaczy podaje za małe ciśnienie. W jego miejsce wstawiono nowy, bez efektu. Potem kolejny i jest to samo. Nie wiem o co chodzi. Zależy mi na czasie bo od poniedziałku muszę mieć czym dojeżdżać na studia. Jeszcze raz zbiorę wszystko do kupy:
Objawy:
-po rozruchu silnik pracuje jak na 3 tłokach, trzęsie budą, z wydechu wydobywa się biało-niebieski dym.
-na zimno nierówne wkręcanie się na obroty, na ciepło to samo ale dopiero powyżej 3-3,5tysiąca.
-z bagnetu dmucha powietrze
-na ciepło silnik nie kopci prawie w ogóle nawet przy dynamicznej jeździe

Podejrzenia:
-Uszczelka pod głowicą, co prawda auto ani sie nie przegrzewa, ani nie widać, żeby płyny się przedostawały ale pozostałe objawy są podobne
-EGR ponieważ jest niesprawny i zaślepiony, ale to podobno częsty zabieg i auta tak normalnie jeżdzą
-Świece żarowe - mało prawdopodobne, kopcenie trwa trochę zbyt długo
-Coś zupełnie innego ;)

Liczę na Waszą wiedzę i doświadczenie, bo sam mam niestety dwie lewe ręce do takich spraw i zanim odwiedzę mechanika chciałbym wiedzieć jak sprawy stoją.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #401444 Wysłany: 04 Paź 2010, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Endrjus nie pamiętam dokładnie ale czy nie trzeba ci zakodować wtryskiwacza w 1.9JTD po wymianie na inny?

Jak otworzysz korek wlewu oleju przy pracującym silniku to też ci dmucha? takie puf puf :) ?

jak nie masz błędów od egr to znaczy że go sobie wyeliminuj z podejrzeń.
Świece żarowe też sobie daruj bo do niczego nie są potrzebne w jtd, chyba że przy mrozie.

Uszczelka pod głowicą ? jak przy gazujesz 4000-5000 rpm to masz pianę w układzie chłodzenia? tam jest taki syfon na zbiorniczku obok korka wlewowego, masz tam płyn czy powietrze? powietrza tam absolutnie nie może być przy sprawnej uszczelce. Ten samochód się sam odpowietrza.

Dużo zapłaciłeś za naprawę ?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO