|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marecki |
#187628 Wysłany:
09 Lis 2008, 10:38; Temat postu: Uszczelniacze wałka rozrządu |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Św. Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 34
|
Witam...
Mam wycieki oleju z uszczelniaczy wałka rozrządu. Płynie mi po silniku z obydwu stron głowicy. Wiecie może czy można wymienić te uszczelniacze bez rozbierania głowicy, czy jest do nich dostęp z zewnątrz? Czy można to zrobić samemu czy lepiej zapłacić mechanikowi?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#187633 Wysłany:
09 Lis 2008, 10:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie trzeba rozbierać głowicy. Doostęp jest z boku. Od strony paska jest zimering, z drugiej oring.Czy na pewno cieknie stamtąd, bo często przepuszcza w tym miejscu uszczelka dekla.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#187636 Wysłany:
09 Lis 2008, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
marecki |
#187651 Wysłany:
09 Lis 2008, 12:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Św. Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 34
|
Na wymianie oleju u mechanika on to zauważył, umył silnik i te miejsca mi wskazał. Stąd wiem że to tam...
Uszczelkę dekla mi wymieniał więc to nie to...
czech22 napisał(a): Nie trzeba rozbierać głowicy. Doostęp jest z boku. Od strony paska jest zimering
No ale chyba rozrząd trzeba rozpiąć?
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#187655 Wysłany:
09 Lis 2008, 12:39; Temat postu: |
|
|
Tak, rozrząd musisz rozebrać.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#187677 Wysłany:
09 Lis 2008, 13:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
marecki rozrząd to nie głowica. Należy zrzucić pasek z koła wałka rozrządu, odkręcić śrubę i ściągnąć koło. Wtedy masz dostęp do uszczelniacza.
|
|
Góra |
|
 |
stang |
#188247 Wysłany:
10 Lis 2008, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowe Miasto Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 19
|
Miałem ten sam problem. Przeciek był na uszczelniaczu wałka rozrządu. Radzę również wymienić uszczelniacz wału korbowego (tak doradził mi mój mechanik). Przy okazji, bo i tak trzeba rozpiąć rozrząd, można wymienić pasek rozrządu (mój był cały w oleju) i pasek alternatora. Polecam continental. Należy sprawdzić również napinacz i pompę wody i ewentualnie wymienić (ja tych części nie wymieniałem). P.S. uszczelniacze kupuj z „górnej półki”.
_________________ Fiat Punto 1.1 55KM 1998 r.
|
|
Góra |
|
 |
lukk |
#657327 Wysłany:
04 Kwi 2013, 22:53; Temat postu: Re: Uszczelniacze wałka rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 05 Sty 2013, Posty: 133 Pomógł: 1
|
Idzie przeprowadzić tą operację bez klucza dynamometrycznego ?
_________________
Kod: Gaz rządzi, gaz pany, kto nie ma gazu ten zacofany.
|
|
Góra |
|
 |
wieza87 |
#657374 Wysłany:
04 Kwi 2013, 23:47; Temat postu: Re: Uszczelniacze wałka rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Wodzisław Śląski Rejestracja: 12 Sie 2011, Posty: 1224 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
SiD89 |
#657857 Wysłany:
06 Kwi 2013, 12:15; Temat postu: Re: Uszczelniacze wałka rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Cinquecento
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 05 Mar 2011, Posty: 265 Pomógł: 3
|
stary uszczelniacz wałka rozrządu można wydłubać jakimś niedużym ostrzejszym śrubokrętem, bo dosyć to twarde, tylko trzeba uważać na tą wnękę gdzie on siedzi, żeby nie zarysować, bo będzie później puszczało a co do uszczelniacza wału korbowego, też takowy zakupiłem, tyle że nie dałem rady tego odkręcić, a niektórzy straszyli, że można ukręcić śrubę i będzie kaplica, nie do naprawy
_________________

w uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
|
|
Góra |
|
 |
alan78 |
#664033 Wysłany:
01 Maj 2013, 17:34; Temat postu: Re: Uszczelniacze wałka rozrządu |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Daniel
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 24 Gru 2012, Posty: 21
|
Pytanie do tych którzy już wymieniali w/w uszczelniacze:
Czy duży jest problem z odkręceniem śrub mocujących koła zębate paska rozrządu ? Mam zamiar sie za to zabrać i chciałbym wiedzieć gdzie mogę napotkać tzw. niespodzianki. Obawiam sie tylko zapieczonych właśnie tych śrub. Jaki tam jest potrzebny rozmiar klucza ? Ciężko sie to demontuje ?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#664054 Wysłany:
01 Maj 2013, 19:09; Temat postu: Re: Uszczelniacze wałka rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Ja nie miałem żadnych niespodzianek. Z kolei musisz pamiętać o ustawieniu rozrządu. Rozmiar klucza nie pamiętam, ale wystarczy zajrzeć. Przy zdejmowaniu dostosuj się do poleceń SiD89, z kolei przy zakładaniu proponuje taki etap; - wałek rozrządu musi być idealnie gładki, aby nie porysował simering- - można papierem rzędu 1000 wygładzić jakiekolwiek ostre wypukłości - absolutnie nie polerować miejsca przylegania simeringu - można początek wałka i tak gdzie jest klin owinąć taśmą izolacyjną-jedna warstwa i posmarować wałek olejem olejem - simering musi się wślizgnąć, nic nie może go blokować - za pomocą starego simeringu delikatnie wbijać nowy - dostukać go lekko za pomocą np drewnianego kołka, aż wejdzie na swoje miejsce. - stukamy tylko po jego zewnętrznej stronie.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|