|
Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
nismo |
#184245 Wysłany:
28 Paź 2008, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Daniel
Samochód: Panda
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 03 Paź 2008, Posty: 502
|
Ja leję 95 oktan
_________________ Citroen C3 1.4i 75 KM
Fiat Panda 1.1 54KM
Kiedyś było sobie Punto II
|
|
Góra |
|
 |
|
|
zoon |
#184328 Wysłany:
29 Paź 2008, 09:11; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Wlałem kilka dni temu zwykłego V-Powera 95 zamiast Racinga 100 oktanów i... czuć  Przede wszystkim dźwięk silnika oraz mniejszy moment, a co za tym idzie moc. Racing niestety ciągle był za 4.99, gdy pozostałe paliwa dynamicznie spadają.
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#184395 Wysłany:
29 Paź 2008, 14:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
jak sądzicie lepiej lać zwykłe 98 czy lepiej jakąś lepsza 95 tyu vpower95 czy werwa, aha a jeszcze jaka jest różnica między zwykłą 95 a tymi "specjalnymi"95
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#184799 Wysłany:
30 Paź 2008, 21:33; Temat postu: |
|
|
lakikwap napisał(a): jak sądzicie lepiej lać zwykłe 98 czy lepiej jakąś lepsza 95 tyu vpower95 czy werwa, aha a jeszcze jaka jest różnica między zwykłą 95 a tymi "specjalnymi"95
Moim zdaniem najlepiej lać 95 na sprawdzonej stacji w jak najniższej cenie i nie dać się ogłupić tym wszystkim pseudowynalazkom typu v-power, verva itd... Ale zrobicie jak będziecie uważać, wasze auta, wasze pieniądze 
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#184800 Wysłany:
30 Paź 2008, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Grzegorz1976 napisał(a): pseudowynalazkom typu v-power, verva itd...
Grzegorz1976 A jezdziles na v-powerze?
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#184804 Wysłany:
30 Paź 2008, 21:42; Temat postu: |
|
|
lakikwap napisał(a): jaka jest różnica między zwykłą 95 a tymi "specjalnymi"95 Według mnie taka sama różnica jak między płynem do spryskiwaczy shell a płynem do spryskiwaczy shell smart czyli ten sam płyn tylko ten smart znacznie droższy ale za to dostaje się za niego punkty  . To samo z paliwem. V-power 95 ma jakieś tam buzery co to nawet tego silnika nie połechcą (niższe spalanie, większa moc od razu między baśnie Andersena proponuję), a kosztuje chyba 20 gr więcej od analogicznej zwykłej 95. Za to dostajemy podwójne punkty (czyli de facto je sobie kupujemy). Jak ktoś lubi zabawę w płatne punkty i łatwo ulega autosugestii to oczywiście z tych wynalazków będzie w pełni zadowolony. Ja tam kilka razy dałem się naciągnąć na jakieś v-powery i stwierdzam absolutnie bazując na swoich doświadczeniach: Szkoda na toto kasy. [ Dodano: 30 Paź 2008 20:42 ]Tacowski napisał(a): Grzegorz1976 A jezdziles na v-powerze?
Tak kilka razy dałem się naciągnąć. Zwykła bujda na resorach.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184842 Wysłany:
30 Paź 2008, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976 napisał(a): Tak kilka razy dałem się naciągnąć. Zwykła bujda na resorach.
Na v-power 95 czy v-power racing? Bo ja racinga próbowałem i nawet byłem zaskoczony, bo jakaś minimalna różnica była. Chyba... 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#184845 Wysłany:
30 Paź 2008, 23:04; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): Grzegorz1976 napisał: Tak kilka razy dałem się naciągnąć. Zwykła bujda na resorach.
Na v-power 95 czy v-power racing? Na zwykły v-power 95. - jak dla mnie absolutny kit marketngowy. Sprawdzone kilka razy w tym na trasie nad morze. Nie czułem ŻADNEJ różnicy w mocy, zbieraniu się czy w zmniejszeniu spalania. Po prostu wyrwane pieniądze za nic. STax napisał(a): ja racinga próbowałem i nawet byłem zaskoczony, bo jakaś minimalna różnica była. Chyba...
A ta różnica warta dopłaty 1zł na litrze?  czyli 36 - 40 zł na baku paliwa???
Podejrzewam że ten sam efekt osiągnąłbyś tankując zwykłą 98. (równiejsza praca silnika, cichszy silnik, przez co wrażenie lepszego "wkręcania się" na obroty), ale to tylko moje podejrzenia, bo wiele już razy kusiło mnie wypróbowanie tego wynalazku typu v-power racing, ale dopłata prawie 1 zł na litrze za kazdym razem studziła moje zapędy 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184907 Wysłany:
31 Paź 2008, 10:26; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976 napisał(a): A ta różnica warta dopłaty 1zł na litrze? czyli 36 - 40 zł na baku paliwa??? Podejrzewam że ten sam efekt osiągnąłbyś tankując zwykłą 98. (równiejsza praca silnika, cichszy silnik, przez co wrażenie lepszego "wkręcania się" na obroty), ale to tylko moje podejrzenia, bo wiele już razy kusiło mnie wypróbowanie tego wynalazku typu v-power racing, ale dopłata prawie 1 zł na litrze za kazdym razem studziła moje zapędy
Czy warta dopłaty... raczej nie.  Ale raz dla spróbowania sobie nalałem, zwłaszcza, że różnica była ok. 50gr na litrze. 98 leję od czasu do czasu, bo na jednej ze stacji na których tankuję jest ona często w takiej cenie jak 95 na innych i różnicy w stosunku do 95 za bardzo nie czuję. A na racingu coś tam fajniej było. Ale na pewno nie warto dopłacać, no chyba, że ktoś się ściga, to wtedy może tak.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#184952 Wysłany:
31 Paź 2008, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
Jak miałem benzyniaka to tylko lałem 95 i jeździł super tylko lałem na stacjach markowych, na benzynie v-power racing zrobisz mniej kilometrów niz na zwyklej, wiem to z autopsji, nie lejcie racingów jak nie ma cie 200 turbodoładowanych koni za to inaczej kształtuje sie sprawa diesla tutaj leje tylko ta droższa i zauważam różnice w spalaniu i przyspieszaniu na plus
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#184957 Wysłany:
31 Paź 2008, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Zaś ja z autopsji wiem, że na Racingu zrobi się więcej kilometrów. Kiedyś dawno jeździłem często do Radomia i nie mogłem wrócić bez tankowania. Gdy wlałem Racinga dojechałem do domu i kilka dni jeździłem po mieście. Szok. Wtedy było to silnik 1.6 16V i lubił spalić. Nie mierzyłem spalania a komputera wtedy nie miałem. To na trasie. Nie wiem czy w mieście jest zysk, bo nie chce mi się szczególnie sprawdzać, ale teraz jeżdżąc od niedawna na 95 ciągle tymi samymi trasami mam wrażenie, że krecha szybciej spada.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184966 Wysłany:
31 Paź 2008, 14:48; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
sadoo: wiesz, mniejsza liczba przejechanych km może wynikac z tego, że jak się leje racinga, to się go chce sprawdzić i mocniej się ciśnie 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#184970 Wysłany:
31 Paź 2008, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
STax heheh tez nad tym myślałem
zoon to teraz zalej i sprawdz 
|
|
Góra |
|
 |
basket3 |
#185327 Wysłany:
01 Lis 2008, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: opole Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 41
|
Ja leje 95, ale podobno na dłuższe trasy bardziej wydajna jest 98. Ale czy to prawda tego nie potwierdze.
_________________ k
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#185346 Wysłany:
01 Lis 2008, 23:21; Temat postu: |
|
|
basket3 napisał(a): podobno na dłuższe trasy bardziej wydajna jest 98.
Mit, baśń legenda i klechda. Spalanie identyczne z 95, a może nawet ciut więcej. Za to silnik kulturalniejszy. Dzisiaj w związku z wyjazdami na groby zalałem pełny bak 98 i silnik dla mnie zdecydowanie cichszy. Natomiast na pewno nie dostał demona mocy 
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#185391 Wysłany:
02 Lis 2008, 08:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
Grzegorz 1976-demon siedział za kierownicą 
|
|
Góra |
|
 |
De-eR |
#186384 Wysłany:
04 Lis 2008, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Miejska Górka WLKP Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 97
|
Ja wlewam od początku 95. A może spróbuję choć raz 98 jeśli rzeczywiście ma pomóc przeczyścić układ ?? Zobacze 
_________________ Fiat Punto S, 1998 r.
1,1 kat., 55 kM
Szerokości Przyczepności dla Wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
wloczykijziom |
#186494 Wysłany:
05 Lis 2008, 11:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Pawel
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 158
|
Ja leje 95 i tak już pozostanie.
_________________ Punto 1.1 55 SX 1996r
|
|
Góra |
|
 |
marcin74 |
#226303 Wysłany:
08 Mar 2009, 13:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 08 Mar 2009, Posty: 13
|
Uwielbiam dyskusje o przewagach 98 nad 95
Efekt placebo i autosugestia zbiera krwawe żniwo. O przepraszam , żniwo to zbierają koncerny naftowe
Wiecie gdzie naprawdę miało znaczenie na czym się latało ? Prawie 70 lat temu 8 km nad Europą, siedząc w Messerschmittcie 109 albo Spitfirze. To takie myśliwce z wiatraczkiem z przodu, mające 70 lat temu silnik nowocześniejszy od tego który montowany jest w najnowszych modelach aut z tzw górnej półki. 4 zawory na cylinder, wylotowe chłodzone ciekłym sodem, wielopunktowy wtrysk paliwa, dwie świece zapłonowe na cylinder, automatyczna regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu, mechaniczna sprężarka dająca do 2,25 bara ciśnienia powietrza doładowywującego, wtrysk wody metanolem zawsze , a czasem i 130 kg nadtlenku azotu na gorętsze sytuacje. 2500 koni mechanicznych chodzących precyzyjnie za ręką. 30 oktanów więcej w paliwie oznaczało możliwość dowalenia pół atmosfery więcej ciśnienia ładowania bez ryzyka że silnik się rozleci w wyniku spalania stukowego. pół atmosfery więcej to w praktyce to mniej więcej 400 koni mechanicznych. A 400 koni więcej w myśliwcu to była , można rzecz śmiertelnie poważna sprawa, bo dawała swobodę w czasie walki.
I tą metodą w 45 roku mieliśmy już 130 oktanowego ( dla mieszanki ubogiej) i 150 oktanowego dla mieszanki bogatej shella oraz odpowiednio 125 /140 oktanowego Roetringa po niemieckiej stronie.
No więc skoro wszystko idzie o oddalenie granicy stuku w doładowanym silniku, a raczej przeładowanym, to jakim cudem 98 oktanowe paliwo może cokolwiek zmienić w 80 konnej wolnossącej sierotce pod maską naszegho auta. Nie może. I nie zmienia, rzecz jasna. No może poprawia kulturę pracy na wolnych obrotach, bo paliwo o wyższej liczbie oktanowej daje lepszą propagację frontu płomienia w cylindrze.
|
|
Góra |
|
 |
wlodwoz |
#226416 Wysłany:
08 Mar 2009, 18:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
De-eR napisał(a): Ja wlewam od początku 95. A może spróbuję choć raz 98 jeśli rzeczywiście ma pomóc przeczyścić układ ?? Zobacze  Do czyszczenia układu paliwowego nadają się paliwa typu ultimate (BP) czy v-power (Shell). Nie ma to nic wspólnego z liczbą oktanową. Im wyższa liczba oktanowa tym wartość opałowa spada. Paliwa te są przeznaczone do wysilonych silników. Należy je stosować kiedy producent to wyraźnie zaleca. Ja tankauję mniej więcej co 3. raz ON ultimate. Częściej nie warto. Wystarczy, że tankuję tylko na BP lub Shellu.
|
|
Góra |
|
 |
jaajooo |
#243668 Wysłany:
20 Kwi 2009, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: ELC Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 98
|
ja lalem 95 lecz teraz leje tylko 98, czuc roznice w pracy silnika, przynajmniej ja odczuwam taka roznice, cichsza praca, przyspieszenie, gdy lalem 95 przy 3,5 obr. slyszalem ze strasznie sie meczy a po zalaniu 98 slychac ze jeszcze sporo moze pociagnac hehe... a roznica u mnie na Bliskiej (trasa Warszawa - Poznan, tzw. Poznanska) wynosi 0,10 gr. to wole zalac 98 zreszta teraz tylko 98, chyba ze na Shellu na trasie do Leczycy zaraz za Łowiczem bedzie V-Power to od czasu do czasu sie skusze, dobrze jej to zrobi hehe...
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#245644 Wysłany:
25 Kwi 2009, 12:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
marcin74 napisał(a): Uwielbiam dyskusje o przewagach 98 nad 95 Efekt placebo i autosugestia zbiera krwawe żniwo. O przepraszam , żniwo to zbierają koncerny naftowe
Jeżdżę zawodowo i prywatnie już ponad 13 lat, dopiero raz spotkałem się z tym, że auto po nalaniu 95 zaczęło przymulać. Dodam, że był to VW Passat VR6 z 194konnym silnikiem. A efekt był taki, że z na niskich obrotach auto potrzebowało około 1 sekundy  więcej na rozkręcenie się.
Czyli ... auto spalało ogólnie mniej bo nie 55l/100km tylko 48l
Mniejsza kultura pracy silnika też ma OGROMNY wpływ na odczucia. Przy 95 silnik potrafi na większym zakresie obrotów [niż w przypadku 95+ lub 98] drgać i bardziej hałasować. Gdy przy większej liczbie oktanowej silnik pracuje spokojniej to hałasuje przy wyższych obr. i przez to też przesuwa się wyimaginowany próg mocy a co za tym idzie łatwiej przychodzi nam przeciąganie obrotów. Bo przecież głównie jeździ się na słuch. A gdy mniej słychać silnik bardziej go się kręci, im bardziej się kręci tym więcej mocy, a co za tym idzie rezultat jest tylko jeden WIĘKSZE SPALANIE ZA WIĘKSZĄ CENĘ
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#245725 Wysłany:
25 Kwi 2009, 17:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
BobMF bardzo trafny post! ale chyba lepiej (jak jest niewielka lub żadna różnica w cenie) zalać 98 zamiast 95?
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#245734 Wysłany:
25 Kwi 2009, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
jaajooo napisał(a): ja lalem 95 lecz teraz leje tylko 98, czuc roznice w pracy silnika, przynajmniej ja odczuwam taka roznice, cichsza praca, przyspieszenie, gdy lalem 95 przy 3,5 obr. slyszalem ze strasznie sie meczy a po zalaniu 98 slychac ze jeszcze sporo moze pociagnac hehe... a roznica u mnie na Bliskiej (trasa Warszawa - Poznan, tzw. Poznanska) wynosi 0,10 gr. to wole zalac 98 zreszta teraz tylko 98, chyba ze na Shellu na trasie do Leczycy zaraz za Łowiczem bedzie V-Power to od czasu do czasu sie skusze, dobrze jej to zrobi hehe...
Nom... ja bym jeszcze magnetyzery dorzucił i te no... wojskowe technologie... ceramizer czy coś. To przy przyspieszeniu głowę urwie. Zacznijmy od tego że lejąc 95 nie wiemy czy lejemy 95 oktanów i to samo tyczy się 98. Różnica w odczuciach nie jest taka że teraz to on ma kopyto i 30 koni więcej tylko teraz to on jedzie tak jak powinien. Bo wcześniej był lany koncentrat wodny i samochód jakiś taki zamulony był.
_________________ Wiecha [*2000 +2013] "Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014] "Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...] K-750 - „Moja historia.” Lada Niva - "Co ja zrobiłem"
Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują. Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu. Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#245754 Wysłany:
25 Kwi 2009, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
To ciekawe co niektórzy piszą o mniejszym hałasie w paliwie 98........bo u mnie było wręcz ODWROTNIE..........
Przykład mojego Matiza. Lałem 95 po tym dolewałem 98 a na koniec zatankowałem cały bak 98-ką.
ZAWORY SZALAŁY! Nie skojarzyłem, że to wina paliwa paliwa. Pojechałem z tym do mechanika. On się pyta czy coś ostatnio nie zmieniło się w konfiguracji auta. Ja mu na to, że zacząłem lać TYLKO 98-kę.
Oczywiście powiedział abym wrócił do 95-ki. Wypaliłem 98, zatankowałem 95 i HAŁAS ZNIKNĄŁ!
Także takie jest MOJE doświadczenie z paliwem 98.
Jeżeli w instrukcji jest napisane, że dane auto ma jeździć TYLKO na 98 to lać 98. Ale jeżeli pisze, że na 95 to lać 95 a on czasu do czasu TUYLKO dolać paliwa 98 a nie CAŁY BAK TYLKO 98 
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|