|
Obecny czas: 11 Maj 2025, 06:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
BlackRider |
#158044 Wysłany:
18 Sie 2008, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 4
|
Wiadomo, że sportowo się nie da heh ja lubię sportową jazdę. Dzięki za info. A jaki silnik jest najmocniejszy w benzi? I jakieś wady zalety ma?
_________________ Tuning podstawą
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Adas |
#158053 Wysłany:
18 Sie 2008, 12:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
michalj |
#158090 Wysłany:
18 Sie 2008, 13:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
Najmocniejszy silnik benzynowy to T-Jet 1.4 120 KM.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
 |
raflone |
#158233 Wysłany:
18 Sie 2008, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 21
|
Yoka napisał(a): raflone no LPG akcyza tez wzrosnie 
A niech wzrasta  Mysle ze mimo wszystko gaz bedzie sie oplacal. 
_________________ GP 1.2 + LPG Active / Style / New Wave
|
|
Góra |
|
 |
piopepe |
#173285 Wysłany:
30 Wrz 2008, 23:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 25
|
Witam,
Mam od dwóch miesiecy instalacje sekwencyjną STAG 300, reduktor TOMASTTO. Przejechałem na niej już 7 tyś. km. Jak narazie wszystko OK. Szybko przełacza się z benzyny na LPG (start z rana na zimnym silniku przy temp. powietrza ok 5 st C - przłączenie na LPG po około 1 km).
[ Dodano: 30 Wrz 2008 22:13 ] W moim GP 1,4 8V średnie spalanie przy umiarkowanej jeździe miasto/trasa wynosi około 8l/100 km LPG. Jednak przy dość dynamicznej jeździe drogą ekspresową (około 130 km/h, chwilami 160 km/h, momentami zwalnianie do 70 km/h przed fotoradarami i poczym przyspieszaniu do 130 km/h) pociognoł około 10 l/100 km LPG.
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#175693 Wysłany:
01 Paź 2008, 00:35; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
piopepe spalanie oki  W swoim też tak mam 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
Pepcio |
#322350 Wysłany:
01 Sty 2010, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 52
|
Coś mi się widzi że głupoty piszesz, do grande żadna firma nie dorobi kolektora metalowego, bo po prostu się to nie opłaca. Kolektor to skomplikowany twór, takie akcje były możliwe w samochodach w których kolejne wersje tych samych silników występowały z kolektorem metalowym i plastikowym (silniki 1,6 16v fiata itp)
Ponadto kolektor to nie wszystko, elektronika w Grande jest rozbudowana dlatego też stosowanie II generacji instalacji w tych samochodach to rzeźba do kwadratu.
Tylko sekwencja i to dobra, polecam BRC Plug & Drive bądź STAGA na dobrych podzespołach (wtryski matrix, dobry reduktor np: Landi Renzo LI02)
marcinmg napisał(a): golab napisał(a): No właśnie jest plastik dlatego nie zamontują.  Jest coś takiego jak kolektor metalowy dorabiany rzemieślniczo i stosowany w wielu samochodach zamiast plastikowego i z reguły nic się w tedy złego nie dzieje, choć wzrasta prawdopodobieństwo wybuchu gazu ale metalowemu to nie grozi bo są stosowane "gwizdki". Oczywiście na gwaracji taki numer nie przejdzie  Instalacja II generacji z wymianą kolektora jest około 1000 zł tańsza od sekwencji.
_________________ GP Estiva Blue&Me - nigdy więcej tego bubla!
|
|
Góra |
|
 |
Pepcio |
#322416 Wysłany:
01 Sty 2010, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 52
|
??? Jak to nie ma??? Sieci CAN nie ma?
Moje GP nie ma CANa. Punto II z 2003 roku ma, a ten z 2007 roku nie!!! Toż to szooook!!! Fiat poleciał sobie w kulki. Ale trudno. Muszę z tym żyć.
_________________ GP Estiva Blue&Me - nigdy więcej tego bubla!
|
|
Góra |
|
 |
iceman66 |
#338300 Wysłany:
23 Lut 2010, 23:35; Temat postu: Re: LPG - spalanie, problemy, opinie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lut 2009, Posty: 5
|
Mam GP 1.4 8V zagazowane przy 23tyś instalką Tartarini w ASO za 4tyś zł
w serwisach które montują gaz zrobią ci za 2.5-2.7 tyś zł
zero problemów spalanie w cyklu miejskim 9L aktualny przebieg 57tyś km
nieodczuwam za bardzo spadku mocy...ale mam spokojny tryb jazdy.
Auto uzytkuje na nauce jazdy od poczatku i mimio gazu i "ciężkiego" użytkowania jestem bardzo zadowolony.
oleje filtry i przeglądy gazu robione co 30 tyś
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#338313 Wysłany:
24 Lut 2010, 00:10; Temat postu: Re: LPG - spalanie, problemy, opinie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
iceman66 napisał(a): oleje filtry i przeglądy gazu robione co 30 tyś pozdrawiam
olej po 30 tys
nie chcial bym takiego autka kupic...
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
piopepe |
#367489 Wysłany:
23 Maj 2010, 12:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 25
|
Moja opinia o instalacji LPG:
Użytkuje instalacje LPG w GP 1,4 8V już 22 miesiące. W tym czasie przejechałem na LPG 55 tyś. km. Posiadam instalacje sekwencyjną z następującymi podzespołami:
- sterownik STAG 300
- reduktor TOMASETTO
- wtryskiwacze VALTEK (żółty) 1 om
Filtra fazy lotnej wymieniam co 10 -15 tyś. km (koszt około 11 zł), natomiast filtr fazy ciekłej wymieniłem raz po przejechaniu 50 tyś. km (koszt około 30 zł). Ogólnie jestem zadowolony z użytkowania tej instalacji. W tym czasie instalacja się już zamortyzowała i wyszła na plus. Spalanie gazu mieści się w granicach od 7,5 l do 10 l na 100 km (średnio 8,5 l/100 km). Zależ od charakteru jazdy. Z moich obliczeń wynika, że koszt przejechania każdych 100 km na LPG jest tańczy o 1/3 od takiej samej jazdy na benzynie.
Nie odczuwam różnicy mocy w czasie jazdy na LPG w stosunku do jazdy na benzynie.
WADY instalacji LPG:
Największa wadą mojej instalacji LPG to słaba trwałość listwy wtryskiwaczy VALTEK (żółte), wymagają one regeneracji już po przejechaniu około 20 tyś. km. Koszt tej regeneracji to około 50 zł przy własna robociźnie.
Zaletą instalacji STAG 300 jest łatwy dostęp do oprogramowania i kabla serwisowego. Dzieki czemu diagnostykę i ewentualna kalibracje instalacji LPG można zrobić samemu przy odrobinie wiedzy. W ten sposób można zaoszczędzić trochę na niejednokrotnie drogim autoryzowanym serwisie Auto-Gaz.
Na tym kończę moją opinie o instalacji LPG . Chętnie poznam opinie i do świadczenia innych użytkowników instalacji LPG.
|
|
Góra |
|
 |
Borat |
#381554 Wysłany:
19 Lip 2010, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 424
|
michalj napisał(a): Najmocniejszy silnik benzynowy to T-Jet 1.4 120 KM. A nie bo abarth z pakietem essee eseee czy ja to sie tam pisze 1.4 185 km 
_________________

 
Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport post319724.html#319724 Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE! Prostuj Wydech REGULARNIE!
FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009
|
|
Góra |
|
 |
angel_team7 |
#392669 Wysłany:
02 Wrz 2010, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 87
|
Mam od miesiąca instalacje LPG 4 generacji oczywiscie sekwencja i po pierwszym tankowaniu spalanie wyszło 7,3 przy "delikatnej jeździe" więc jest ok, poprzednim mk2 przejechałem na gazie 2 generacji 120000 i większych problemów z nią nie miałem, poza wymianą reduktora po przejechaniu 80000,( koszt wymiany 250 tomasetto z allegro, wymiana własna + regulacja 50 ) prucz wymiany świec co 3 miesiące to LPG jak dla mnie nie ma żadnych kosztów ubocznych, Jeśli któś dużo jeżdzi jak ja ( 75 km do pracy w 1 str) to nie ma lepszego rozwiązania. Dodam iż przy dobrze zrobionej regulacji nie ma różnicy pomiędzy LPG a benzyną chyba ze w 4 os jadę pod ostrą górkę wtedy minimalna przewaga benzyny.
A sekwencja to wogóle wypas, wszystko autoamtycznie działa można zapomnieć o obsłudza poza tankowaniem. Polecam 
|
|
Góra |
|
 |
dDzida |
#392748 Wysłany:
02 Wrz 2010, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Brzeg Rejestracja: 15 Mar 2009, Posty: 41
|
|
Góra |
|
 |
angel_team7 |
#392829 Wysłany:
02 Wrz 2010, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 87
|
Koszt instalacji 2700 + 100 za butlę zamiast koła zapasowego, na raty dostałem, 3 lata gwarancji, i moja instalacja posiada podgrzewanie wtrysków w zimie zeby szybciej autko mogło się przełączyć na LPG
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#392833 Wysłany:
02 Wrz 2010, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
co to za instalacja?
bardzo drogo policzyli 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
angel_team7 |
#392839 Wysłany:
02 Wrz 2010, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 87
|
Stag 300, drogo nie drogo firma która to montowała ma renomę i na tym mi zależało żeby było zrobione porządnie, poprzednim Mk2 zrobilem 120000 instalcja kt też ta sama firma montowała więc wiem ze było warto wyłożyć tyle nawet nie porównywałem innych firm ponieważ po pierwsze w mojej okolicy (wodzisław śląski) to nie mam za bardzo w czym wybierać a po 2 to serwis jest na poziomie, instalacje montowali 1 dzien oczywiscie sami zaproponowali auto zastepcze.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#392842 Wysłany:
02 Wrz 2010, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
najwazniejsze ze zaklad sprawdzony,
ja w mk2 zrobilem 130k na gazie, bez zadnego problemu
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#392879 Wysłany:
03 Wrz 2010, 08:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
greg505 napisał(a): co to za instalacja? bardzo drogo policzyli 
Cena normalna, instalki za 2k to przeważnie drut aż oczy bolą. Kwestia co mu założyli za komponenty bo Stag to tylko sterownik a liczą się inne podzespoły takie jak reduktor, wtryski. Ciekawe jak butlę założyli -do jazdy do przodu czy do tyłu 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
angel_team7 |
#392881 Wysłany:
03 Wrz 2010, 08:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 87
|
Powiem tak nie wiem co miał na myśli 2rotor
2rotor napisał(a): -do jazdy do przodu czy do tyłu
ale zrobili tak czysto bez zbędnych drótów że będę każdemu polecał tą firmę
Za instalację bez podgrzewania wtrysków chcieli 2,5 K
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#392884 Wysłany:
03 Wrz 2010, 08:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Chodzi o to czy wielozawór w stronę przodu czy tyłu auta  Wbrew pozorom ma to istotne znaczenie. Butla w miejscu na zapas?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
angel_team7 |
#392888 Wysłany:
03 Wrz 2010, 09:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 87
|
w miejsce zapasu  39 l [ Dodano: 03 Wrz 2010 08:10 ]co do wielozaworu to nie wiem nie znam się na tym w którą stronę zamontowali,jedynie jeśli mozna to sprawdzic to moge sprawdzić
A jakie to ma znaczenie?
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#392891 Wysłany:
03 Wrz 2010, 09:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
angel_team7 napisał(a): w miejsce zapasu  39 l [ Dodano: 03 Wrz 2010 08:10 ]co do wielozaworu to nie wiem nie znam się na tym w którą stronę zamontowali,jedynie jeśli mozna to sprawdzic to moge sprawdzić  A jakie to ma znaczenie?
Prawidłowy montaż to wielozaworem w stronę tyłu auta. Jeśli jest inaczej to kiedy mamy niski stan gazu w butli przy mocnym przyspieszaniu gaz odpływa na tył butli i przełączy nam na benzynę dając znać miłym szarpnięciem 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
angel_team7 |
#392894 Wysłany:
03 Wrz 2010, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 87
|
A to takiego faktu nie odnotowałem, wręcz przeciwnie u mnie działa tak jak bym przełączył z LPG na benzynę lub odwrotnie to komputer czeka na moment w którym może to zrobić żeby wyeliminować szarpnięcia, bynajmniej tak mi wytłumaczyli jak pytałem róznice pomiędzy innymi instalacjami i potwierdzam to bo tak się autko własnie zachowuje aczkolwiek mam jeszcze za małe doświadczenie jeśli chodzi o jazdę na LPG 4 gen.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#392903 Wysłany:
03 Wrz 2010, 10:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|