|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Northway |
#19770 Wysłany:
17 Kwi 2007, 21:33; Temat postu: Fiat Punto Sporting 16V, automat-tiptronic, 1.2 opinie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 17 Kwi 2007, Posty: 39
|
Witam jestem tutaj świeżutko zarejestrowanym forumowiczem:) mam pytanko wlasnie odnosnie tyakiego samochodziku jaki jest w temacie mam okazje kupna wlasnie tej wersji.
Chcialbym uzyskac kilka opini na temat tej skrzyni biegow itd czy jest dobra czy jest awaryjna itd sa mialem przyjemnosc jezdzic na takiej skrzyni ale w cytrynce c2 i musze przyznac frajda super wygoda i komfort;)
zalezy mi na kazdej opini bo chce jechac w poniedzialek zobaczyc ten samochodzik i ewentualnie go zakupic kilka jego danych;
rocznik 2001,61 tys ,full wersja klima,komputer czujniki cofania itd,sprowadzony,garazowany,pelna ksiazka serwisowa wymienione wszystkie plyny olej i pasek rozrządu.
bardzo prosze o pomoc bo szczerze o fiacikach nie wiem za duzo a bardzo chcialbym stac sie jego posiadaczem;)z gory dziekuje za pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
meti |
#19780 Wysłany:
17 Kwi 2007, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Witam witam
Odnośnie tej skrzyni biegów:
- większość kierowców narzeka na automaty, bo są denne
- jak masz automat, to nie ma frajdy przerzucania biegów
- na skrzyni manualnej uzyskasz lepsze osiągi i mniejsze spalanie, a to dlatego że: każdy automat na określoną liczbę obr. na minutę przy której wrzuca następny bieg i np. jak automat przerzuca na następny bieg przy 3500 rpm, to jak masz 3400 rpm to piłujesz silnik a automat nie przerzuca wiec musisz przyspieszyć do 3500 rpm i wtedy przerzuci dopiero, więc nasuwa sie tu pytanie CZY TY MASZ SIE DOSTOSOWAć DO SKRZYNI, CZY SKRZYNIA DO CIEBIE ? Na manualnej skrzyni bedziesz miał lepsze osiągi i możesz zaoszczędzić na paliwie, bo np. możesz ciagnąć do 6000rpm, ale możesz też ciągnąć po biegach do 3000 rpm, więc masz wybór  Możesz jechać 70 km/h na dwójce i możesz jechać 70 km/h na piątce  Jak będziesz jechał na piąteczce przy 2000 rpm, to oszczedzasz na paliwie  Swoją drogą śmiać mi sie chce jak nieraz widze na mieście że wszystkie samochody jada sobie np. 40 km/h po cichu na trójeczce, a ktoś ma automat i piłuje na dwójce, bo nie przekroczył odpowiednich obr. do następnego biegu  Na skrzyni manualnej, to Ty o wszystkim decydujesz i masz co robić za kierownicą  Silniczki w mk2 są bardzo elastyczne, więc już od 65 km/h możesz wbijać piąteczke i powoli przyspieszać
Napisałem Ci ogólnie o automatach, w Punciaku nigdy jeszcze na automacie nie jezdziłem, ale wiem tylko jedno - na automacie masz gorsze przyspieszenie, bo nie pociagniesz po obrotach i spalanie też będziesz miał większe, bo nie masz możliwości zaoszczędzenia  A ogólnie co to Punciaka II, to polecam bo sam mam od nowosci - zajefajne autko o lekko sportowym charakterze
A jeszcze co do twojej oferty, to wyposażenie budzi respekt, wymiana płynów - zgadzam sie, ale po 61 kkm wymieniony pasek rozrządu - to jakaś pomyłka  Ja mam 60500 km i z wymianą rozdządu mi sie nie spieszy  Może ten przebieg nie jest prawdziwy, albo był bity - sam nie wiem...... wszystko ok, tylko ten pasek rozrządu mnie zaskoczył troszke  Wpadaj nieraz na nasze forum, podyskutujemy 
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#19783 Wysłany:
17 Kwi 2007, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Jeżdże czasami Grand Cherokee z automatem, a niedawno jeździłem Aurisem z półautomatem (auto+sekwencja) i to się jednak troche inaczej odbywa niż piszesz. Nie ma określonych obrotów, przy których skrzynia zmienia przełożenie. To zależy od obciążenia i szybkości z jaką przyspieszasz. Zbyt proste to by było, żeby 3500 RPM to była granica zmiany biegu, a poniżej i powyżej niech sie dzieje co chce...  Automatem można jeździć nadzwyczaj spokojnie bez piłowania silnika, ale i bardzo dynamicznie ciągnąc do wysokich obrotów. W dodatku Auris ma np. możliwość przełączenia skrzyni w tryb dynamicznej jazdy.
Automat to idealnie urządzenie do zatłoczonego miasta. Kto jeździł ten wie! Jazda w korkach, czyli tzw. podjeżdżanie jest znacznie wygodniejsze. Co prawda wole sobie powachlować, bo jestem jeszcze młody, ale mój ojczulek uwielbia jeździć z automatem.
meti napisał(a): Jak będziesz jechał na piąteczce przy 2000 rpm, to oszczedzasz na paliwie
Właśnie też tak Punciakiem jeździłem 50-60 kph na piątce, dopóki nie zobaczyłem, że jadąc z tą samą prędkością na 4-ce pali mniej.
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
Northway |
#19784 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 17 Kwi 2007, Posty: 39
|
wlasnie przebieg jest udokumentowany;)mozliwe ze wlasciciel po prostu dla pewnosci wymienil rozrzad odrazu w aso  dziekuje za opinie odnosnie tiptronica w c2 mozna bylo poszalec fakt automat zmienial biegi przy bodajze max 5tys ale na tiptronicu mozna bylo spokojnie machnac wajche w dol i dalej pociagnac;)z tego co sie orientuje na automacie sa 2 ustawienia oszczedny i sportowy wiec nie jest zle zreszta tez nie chodzi mi o to zeby to byla rakieta i palila po 10 l jak hgt ktore tez teoretycznie moge kupic
czekam na kolejne opinie ale szczerze ten punto cos w sobie ma przyciaga strasznie wczesniej myslalem nad megane coupe rocznik 99-2000 ale jakos szczedrze punciak mi sie bardziej podoba zwlaszcza jak zobaczylem sportinga na zywo 
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#19786 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Toyota Auris w trybie dynamicznym ciągneła niemal do 5000 RPM, a to był diesel!  Grand Cherokee przy maksymalnym "bucie" zmienia poniżej 5000 RPM, ale on ma 4 litrowy silnik i moment obrotowy nisko jak w dieslu...  Toteż jak sie normalnie jedzie to trzyma obroty na 1500-2000 RPM. Ale to nie ważne co ja teraz tutaj wypisuje. Przejedź się i zobacz czy Ci pasuje, bo z takimi wynalazkami naprawdę wygodnie się jeździ!
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
Ostatnio edytowany przez golab 17 Kwi 2007, 23:21, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
dymny |
#19787 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: RPZ Rejestracja: 12 Kwi 2007, Posty: 59
|
Tak jak napisal Golab nie ma jakiegos magicznego przedzialu np.3500 rpm przy ktorym automat zmienia biegi- to nie jest az tak proste
Ogolnie autoamt na miasto to duza wygoda i zdecydowanie, w moim uznaniu, wygrywa z manualna skrzynia.
A propos Punto to mamy doczynienia ze skrzynia Speedgear- w ktorej oprocz typowego trybu automat, mozemy tez manualnie wybierac z posrod 7 przelozen, cos prawie jak sekwencyjna skrzynia.
Skrzynia nie przysparza klopotow ale uwaga jak cos sie zepsuje to czesto ASO rozklada rece i trzeba ze swieca szukac jakiegos magika 
_________________ PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX
Ostatnio edytowany przez dymny, 17 Kwi 2007, 23:32, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
pepepe |
#19788 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:18; Temat postu: |
|
|
Wybralbym tradycyjna skrzynie.
W razie awarii niedrogo kupisz.
Sprawdz ile kosztuje uzywany i nowy automat ... czy warto.
|
|
Góra |
|
 |
dymny |
#19791 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: RPZ Rejestracja: 12 Kwi 2007, Posty: 59
|
meti napisał(a): pasek rozrządu - to jakaś pomyłka Ja mam 60500 km i z wymianą rozdządu mi sie nie spieszy w 16v wymienia sie rozrzad co 60 000km  meti napisał(a): jak masz automat, to nie ma frajdy przerzucania biegów
chyba ze ma sie sekwencyjna skrzynie...jak Kubica... ojj przejechalbym sie autkiem na takiej skrzyni 
_________________ PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX
Ostatnio edytowany przez dymny, 17 Kwi 2007, 23:28, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#19792 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
pepepe napisał(a): Wybralbym tradycyjna skrzynie. W razie awarii niedrogo kupisz. Sprawdz ile kosztuje uzywany i nowy automat ... czy warto. A tam od razu awarie...  meti napisał(a): - większość kierowców narzeka na automaty, bo są denne 
Głównie ci, co z nimi nie jeździli! 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
Northway |
#19793 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 17 Kwi 2007, Posty: 39
|
jezdzac w c2 przyznam ze frajda super wygoda zwlaszcza w miescie dajesz automat i zapominasz o calej reszcie  fakt ta skrzynia nie ma manetek przy kierownicy ale dziala na identycznej zasadzie jak w c2 czyli gora wyzszy bieg dol redukcja:D:D
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#19798 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Ja tam i tak zawsze będe za manualem  HGT 1.8 16v 130 PS - to jest maszyna  HGT z manualem !!!!!!!! Ogólnie sądze tak: automat jest dobry dla laików, co nic nie wiedzą na temat momentu obrotowego  Jak ktoś ma pojęcie, to z manualnej skrzyni biegów wyciągnie niezły ogień - w pełni wykorzystana moc silnika
Cytuj: Właśnie też tak Punciakiem jeździłem 50-60 kph na piątce, dopóki nie zobaczyłem, że jadąc z tą samą prędkością na 4-ce pali mniej.
Nie no nie moge  2000rpm to 50-60 km/h ???????? 2000rpm to w punciaku ok 70 km/h  A 50-60 na piątce, to prędzej silnik z ram wyskoczy a nadmiar paliwa wyrzuci przez rurę wydechową i sie dusi/muli, oczywiście że 50-60 km/h na czwórce, to mniejsze spalanie  Na piątkę MINIMUM w 1.2 8V żeby mało palić to 65-70 km/h, a najlepiej 80-90 km/h  Pozdrówko 
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#19799 Wysłany:
17 Kwi 2007, 23:58; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
meti napisał(a): automat jest dobry dla laików, co nic nie wiedzą na temat momentu obrotowego Weź przestań  bo w m5 skrzynia sekwencyjna SMG3 jest zarąbista meti napisał(a): 2000rpm to 50-60 km/h ????????
Na 5 przy 50 jest jakieś 1400rpm i jest to minimalna prędkośc dla tego biegu moim zdaniem  tak samo dla 4 - 40, 3 - 30, 2 - 20
da sie spokojnie jechać 50 na 5 jeśli jest prosto lub z górki
Piątkę wbijam przy 55 - 70 jak jadę spokojnie i auto jedzie :]
Natomiast jak agresywnie się rozpędzam to wtedy dopiero jest świeżo po zmianie na dwójkę, staram się nie kręcić w takich przypadkach wyzej niż do 5krpm. przy takiej jeździe to piątkę się wrzuca przy 140 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dymny |
#19800 Wysłany:
18 Kwi 2007, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: RPZ Rejestracja: 12 Kwi 2007, Posty: 59
|
meti napisał(a): Ogólnie sądze tak: automat jest dobry dla laików, co nic nie wiedzą na temat momentu obrotowego
Moim zdaniem do sportowej jazdy, tak jak piszesz, rzeczywiscie najlepiej nadaje sie manualna skrzynia, ewentualnie sekwencyjna.
Ale do jazdy po miescie, w duzym ruchu automat to duza wygoda. Sam bys zmienil manual na automat, bo mialbys dosc ciaglego wajchowania, wysprzeglania, podjezdzania na polsprzegle itp.
No i tak jak napisal kol. Golab- najbardziej krytykuja automat ci ktorzy nigdy nim nie jezdzili.
_________________ PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#19802 Wysłany:
18 Kwi 2007, 00:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Ja i tak jestem za manualem  Sam o wszytkim decyduje, a jazda po zatłoczonym mieście na manualu to sama przyjemność dla mnie
Cytuj: Prawie jak SX
Prawie, czyli masz wzbogaconą S-kę ???? Jak tak, to napisz o jakie detale w wyposażeniu ????? Pozdro 
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#19827 Wysłany:
18 Kwi 2007, 10:03; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
meti napisał(a): Nie no nie moge  2000rpm to 50-60 km/h ???????? 2000rpm to w punciaku ok 70 km/h  E, chwila! Ale ja mam Grande, co zdaje sie ma troche "którszą" skrzynie i obroty są zupełnie inne.  Przy 60 km/h aż chce się wrzucić 5 bieg, tym bardziej że samochód dobrze przyspiesza "z dołu" i tak jakby chciał jechać. Ale obserwując spalanie wiem żeby tak nie robić. :] meti napisał(a): Ogólnie sądze tak: automat jest dobry dla laików, co nic nie wiedzą na temat momentu obrotowego  Tak tak, tylko dla laików. Wszyscy jeżdżący "luksusami" marzą o manualu, ale niestety nie potrafią jeździć więc kupują automat.  Jakbym chciał sportowy półautomat to byłby to DSG od VW. Będe sobie łatwił jazde z takim, bo wiele się o nim naczytałem.  ipIV napisał(a): Weź przestań  bo w m5 skrzynia sekwencyjna SMG3 jest zarąbista 
Od tej to chyba żaden kierowca na świecie nie jest w stanie szybciej zmienić biegu! 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
Northway |
#19833 Wysłany:
18 Kwi 2007, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 17 Kwi 2007, Posty: 39
|
juz laicy  :) od kilku lat jezdzilem na nielegalne sciganki fakt ze obecnie jezdze tikusiem(maly miejski samochodzik wszedzie idzie sie wepchac itd) bralem udzial w wyscigach normalnych ,w czasowkach w kjs(nie pzm tylko organizowane przez klub tuningowy do ktorego kiedys nalezalem;)wiec szczerze wyszalalem sie samochodem i co do podanych osiagow dla porownania tico 1 bieg 50 km/h,2 bieg 90km/h,3bieg-130km/h,4nieg 155km/h piatka do zamkniecia licznika czyli ok 160km/h a samochodzik ma 800 cm)
to tak jezeli chodzi o szal pal z samochodami oczywiscie bylo tego nieco wiecej ale nieo tym tu mowa;)
powracajac do tiptronica sprawdzalem tabele roznica w przyspieszeniu wynosi 0,5 s w porownaniu do manuala wiec to nie jest zle a mysle ze z moja reka bede na rowni:D
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#19860 Wysłany:
18 Kwi 2007, 13:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Cytuj: juz laicy SmileSmile od kilku lat jezdzilem na nielegalne sciganki fakt ze obecnie jezdze tikusiem(maly miejski samochodzik wszedzie idzie sie wepchac itd) bralem udzial w wyscigach normalnych ,w czasowkach w kjs(nie pzm tylko organizowane przez klub tuningowy do ktorego kiedys nalezalem;)wiec szczerze wyszalalem sie samochodem i co do podanych osiagow dla porownania tico 1 bieg 50 km/h,2 bieg 90km/h,3bieg-130km/h,4nieg 155km/h piatka do zamkniecia licznika czyli ok 160km/h a samochodzik ma 800 cm)
to tak jezeli chodzi o szal pal z samochodami oczywiscie bylo tego nieco wiecej ale nieo tym tu mowa;)
powracajac do tiptronica sprawdzalem tabele roznica w przyspieszeniu wynosi 0,5 s w porownaniu do manuala wiec to nie jest zle a mysle ze z moja reka bede na rowni:D
TICO  Tak sie składa, że testowałem tą mega padaczke Tico 800cm3 2000r w najbogatszej wersji:D Jak ciągnąłem dwójką do 65 km/h to silnik niemało z ram wyskoczył  160 km/h Ticiem co ma 40 koni ??????? Bzdura  Tico idzie na maxa 140 km/h, może 145 km/h max  Chyba, że masz jakiś tuning, albo z ostrej góry jechałęś, to owszem - zgodze sie z tymi prędkościami  Punciak II 1.2 8V 60 koni idzie 160 max na równi i każdy Ci tak napisze  A z górki pójdzie i ponad 170 wiec wiesz ...... nie ma co fantazjować  Dla przykłądu podam, że SC Sporting 1.1 55 koni idzie fabrycznie 150 km/h  Pozdrawiam 
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
dymny |
#19887 Wysłany:
18 Kwi 2007, 14:50; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: RPZ Rejestracja: 12 Kwi 2007, Posty: 59
|
meti napisał(a): TICO Tak sie składa, że testowałem tą
MAŁY OFFTOP
Sorki Meti ale tak zapytam niesmialo, z ciekawosci, co ty jakis Stig jestes?
Juz czytam ktoregos posta i wnioskuje ze "testowales" wiekszosc aut jakie sa w salonach.
A moze masz hobby umawiania sie na jazdy probne? Moj kuzyn np. to lubi sobie od czasu do czasu pojezdzic cudzym (czyt. salonowym) autem. 
_________________ PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#19928 Wysłany:
18 Kwi 2007, 16:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
E tam większość  Salonowej jazdy próbnej nigdy nie zarzywałem  Poprostu człowiek sie kreci tu i tam i jak jest okazja, to pojzdzi sobie czymś  Samochody są moją wielką pasją  I co do max. prędkości, to w max V liczy sie jedynie moc silnika (no i jeszcze skrzynia)  Kiedyś widziałem w Auto Świecie bodajże tabelkę moc-V. max  Ta tabelka troszke odbiegała od życia  Poprostu jak zobacze moc silnika, to wiem mniej więcej ile pójdzie - praktyka  Do tego dochodzi jeszcze stosunek mocy i masy auta, ale to jest potrzebne do oszacowania przyspieszenia i elastyczności  Bez przesady, wszystkich samochodów nie testowałem, ale troszke sie człowiek nauczył jeżdzac samochodami różnych marek i klas  Mercedes i BMW ahhhhhhhhh to jest klasa  Szczególnie BMW E46 coupe 323Ci albo 325i nie wspominając o 330i 
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
Northway |
#19936 Wysłany:
18 Kwi 2007, 17:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 17 Kwi 2007, Posty: 39
|
ee tam mam wstawiony stożek fakt przy 85km/h na 2 biegu zaczyna ostro dlawic za duzo powietrza leci na gaznik,do tego caly sportowy wydech ultera przestawiony nieco zaplon spokojnie  prosty przyklad dzisiaj jadac do pracy na prostej drodze fakt spieszylem sie dosc bardzo bez problemu poszedl 155km/h to bardzo zwawy silniczek do tego wazy tyle co nic oponki 12 prawie nei daja zadnego oporyu wiec z zamknieciem licznika nie mialem nigdy problemow jak mi nie wierzysz zapraszam na przejazdzke
co do fantazjowania nie mam podstaw by to robic ok kilku lat bawilem sie tuningiem i wyscigami teraz nie mam na to czasu 
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#20079 Wysłany:
18 Kwi 2007, 23:45; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Tak się składa że 8 lat jeździł mój ojciec "Tikaczem", a także ja nim pomykałem bez prawka...  Na dwójce da się jechać 70-75 km/h i wyje jak odkurzacz, w którym czas wymienić worek, na trójce stówkę, a max. lecieliśmy licznikowe 150 po płaskim. Z górki licznik spoko zamyka, tylko dobry wiatr musi być (czyt. bezwietrznie)...
dymny napisał(a): Juz czytam ktoregos posta i wnioskuje ze "testowales" wiekszosc aut jakie sa w salonach. A moze masz hobby umawiania sie na jazdy probne? Moj kuzyn np. to lubi sobie od czasu do czasu pojezdzic cudzym (czyt. salonowym) autem.  Ja tak robie!  Jeździłem już bardzo wieloma autami. Głównie tymi, które konkretnie mnie interesują.  Sporo można się dowiedzieć - to trochę więcej niż czytanie testów. Najlepiej samemu przetestować!  meti napisał(a): Poprostu jak zobacze moc silnika, to wiem mniej więcej ile pójdzie - praktyka  Ciekawa praktyka, bo żeby to wyliczyć potrzeba mocy, przełożeń, masy, średnicy kół itd. :] Ale jako takie wyliczenie jest jak najbardziej możliwe. meti napisał(a): Do tego dochodzi jeszcze stosunek mocy i masy auta, ale to jest potrzebne do oszacowania przyspieszenia i elastyczności 
Ale przyspieszenie przecież nie zależy od mocy. Wogóle człowiek nie jest w stanie fizycznie odczuć mocy auta. Odczuwa się moment siły, który wgniata Cię w fotel. 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#20095 Wysłany:
19 Kwi 2007, 01:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Cytuj: Ale przyspieszenie przecież nie zależy od mocy
Przyspieszenie nie zależy od smej mocy ani od samego momentu obr. Przypieszenie zależy od mocy oraz momentu obrotowego  Ale z tym momentem to delikatnie, bo jak np. jest silniczek benzyniak 80 KM i 130 Nm i silniczek diesla 80 KM i 180 Nm, to nie znaczy że klekot będize miał lepsze przyspieszenie, bo w dieslu moment obr. inaczej przekłada sie na przyspieszenie a w benzynce inaczej...... ale jak porównamy benzynke 80 KM i 130 Nm i benzynke 80 KM i 150 Nm przy podobnych masach samochodów, to ta druga będzie szybsza do paczki  W ogóle diesel a benzyna to dwie różne bajki  Ale nie będe opowiadał, bo to nie jest temat porównania silników, tylko mamy wyrażać opinię a automacie w Pinciaku II 
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
Northway |
#20133 Wysłany:
19 Kwi 2007, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 17 Kwi 2007, Posty: 39
|
dobra koniec watku tikowatowego bo chce przeciez kupic punciaka  :D
jeszcze jakies opinie odnosnie tego silniczka itd?  )
ahh wlasnie na co jeszcze powinienem zwrocic uwage przy zakupie jakies szczegoliki itd;))
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#20134 Wysłany:
19 Kwi 2007, 11:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
meti napisał(a): każdy automat na określoną liczbę obr. na minutę przy której wrzuca następny bieg i np. jak automat przerzuca na następny bieg przy 3500 rpm, to jak masz 3400 rpm to piłujesz silnik a automat nie przerzuca wiec musisz przyspieszyć do 3500 rpm i wtedy przerzuci dopiero, ....więc nasuwa sie tu pytanie CZY TY MASZ SIE DOSTOSOWAć DO SKRZYN
W punto speedgear nie ma skrzyni automatycznej - nie ma przekładni planetarnej. Tutaj mamy do czynienia ze skrzynią CVT czyli o nieskończonej liczbie 'biegów'.
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#20139 Wysłany:
19 Kwi 2007, 11:46; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
meti napisał(a): Cytuj: Ale przyspieszenie przecież nie zależy od mocy Przyspieszenie nie zależy od smej mocy ani od samego momentu obr. Przypieszenie zależy od mocy oraz momentu obrotowego  Ale z tym momentem to delikatnie, bo jak np. jest silniczek benzyniak 80 KM i 130 Nm i silniczek diesla 80 KM i 180 Nm, to nie znaczy że klekot będize miał lepsze przyspieszenie, bo w dieslu moment obr. inaczej przekłada sie na przyspieszenie a w benzynce inaczej...... ale jak porównamy benzynke 80 KM i 130 Nm i benzynke 80 KM i 150 Nm przy podobnych masach samochodów, to ta druga będzie szybsza do paczki  W ogóle diesel a benzyna to dwie różne bajki  Ale nie będe opowiadał, bo to nie jest temat porównania silników, tylko mamy wyrażać opinię a automacie w Pinciaku II 
Oczywiście że nie od samego momentu, bo w bardzo dużym stopniu od przełożeń skrzyni, toteż jeśli (jak napisałeś) benzyniak ma 80 KM i 130 Nm, a diesel 80 KM i 180 Nm to nie musi szybciej przyspieszać, gdyż jak wiadomo w dieslach masz dłuższe przełożenie. Do tego dochodzi masa itd.
Powracając do tematu:
W tych Punciakach były bodaj dwa rodzaje automatów - ten selespeed i dualogic, ale nic poza tym o nich nie wiem. 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|