You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 03:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #196342 Wysłany: 03 Gru 2008, 21:54; 
 Temat postu: klekot silnika
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 77
mam pytanko.. od jakiegos czasu po uruchomieniu silnika slychac klekot jak w dieslu.. z czasem pracuje normalnie w miare cicho.. czym to moze byc spowodowane? co dolega mojemu pII 1,2 8v


Góra
 Profil  
 

 
 Post #196491 Wysłany: 04 Gru 2008, 16:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Cza na regulacje zaworow.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196529 Wysłany: 04 Gru 2008, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Wrz 2008,
Posty: 54
podepne sie... a jesli klekot taki nie wystepuje ciagle tylko na niskich obrotach np. przy ruszaniu, kiedy wrzuce jedynke, czasem jak mu wrzuce 2 i klekot ten trwa do momentu kiedy przyspiesze i wejde na wyzsze obroty, przy dalszych biegach raczje to nie wystepuje. Na biegu jalowym to nie wystepuje, praktycznie tylko przy zmianie biegow(niskich). Czy mi rowniez pomoze regulacja zaworow? Czy to moze juz cos z silnikiem(autko zagazowane od 5lat). Ile kosztuje regulacja zaworow u mechanika, a ile w ASO?

Mam nadzieje ze w miare dobrz wytlumaczylem.

edit
Zapomnialem dodac, ze na cieplym silniku nie jest to tak slyszalne jak na zimnym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196883 Wysłany: 06 Gru 2008, 14:32; 
 Temat postu: :)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Limanowa
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 416
A sprobujcie po uruchomieniu silnika zgasic go i jeszcze raz odpalic...Powinno pomoc:)

_________________
www.energytuningteam.net
http://twojafura.pl/auta/1142/dziara-fiat-punto-ii


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196981 Wysłany: 06 Gru 2008, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Wrz 2008,
Posty: 54
W moim przypadku nic to nie daje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196984 Wysłany: 06 Gru 2008, 20:07; 
 Temat postu: Re: :)
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 77
Dziara napisał(a):
A sprobujcie po uruchomieniu silnika zgasic go i jeszcze raz odpalic...Powinno pomoc:)


niby fiaty tak mają? powinno za drugim razem nie klekotać? niby czemu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #197616 Wysłany: 08 Gru 2008, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 31
Witam. Na początek sprawdź poziom oleju. To może być problemem :( , a jeśli nie to tak jak post wyżej: zawory albo wymiana "szklanek".


Góra
 Profil  
 
 
 Post #197628 Wysłany: 08 Gru 2008, 23:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Wrz 2008,
Posty: 54
Olej jest... szklanek tzn?
Nikt nie odpowiedzial, ile kosztuja ta regulacja zaworow?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198026 Wysłany: 10 Gru 2008, 16:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Szklanki=tuleje, cylindry. svenson, ale z tymi szklankami to przesadzasz, niby co ma sie im stac.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198535 Wysłany: 12 Gru 2008, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Podepne sie do pytania :D

U mnie klekot występuje zaraz po uruchomieniu zimnego silnika i znika gdy się troszke rozgrzeje. Na ciepłym silniku nie wystepuje nigdy jak również nie słychac go podczas jazdy gdy jest zimny.

Co dziwne (wg. mnie) klekot wystepuje równiez przy gaszeniu silnika tj. klekota sobie przez tą może 1sek która dzieli wyłączenie zapłonu od zgaszenia silnika , ale dzieje się to tylko na ciepłym silniku , gdy jest zimny (na ssaniu) czegos takiego zazwyczaj nie ma :D

Tą przypadłość ma od zakupu (45tys.) do dziś (59tys.)

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198542 Wysłany: 12 Gru 2008, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
mogą to byc zawory do regulacji tak jak wyżej koledzy pisali ale nie koniecznie. Bo ja w PI 1,1 SPI po regulacji zaworów wymieniłem też olej i klekot nadal był jak po uruchomieniu około 15-20 sek. a teraz w moim P1 z silnikiem 1,2 przy przebiegu 207 tyś nie ma takiego klekotu. Ale ponoc te auta tak mają :) mnie się wydaje, że stosowany olej też coś może miec z tym wspólnego.

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204325 Wysłany: 03 Sty 2009, 11:02; 
 Temat postu: Re: :)
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 03 Sty 2009,
Posty: 1
Dziara napisał(a):
A sprobujcie po uruchomieniu silnika zgasic go i jeszcze raz odpalic...Powinno pomoc:)


W moim przypadku dawało ... ale ostatnio chyba przestało. To znaczy jak włączę zimy silnik to działa dziwnie, po czym wyłączam go włączam jeszcze raz i jest ok ale gdy naciskam na gaz to jednak słyszę ciche klekotanie. Nie wiem czy jest to wina zimy, czy już tak zostanie.

Zawory do regulacji, czy może to być coś jeszcze, może jakiś czujnik nie lubi niskich temperatur ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204389 Wysłany: 03 Sty 2009, 15:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 31 Gru 2008,
Posty: 31
Ostatnio rozmawiałem z gościem który prowadzi wymianę oleju i dowiedziałem się że ważne jest jaki rodzaj oleju się stosuje to pierwsza rzecz jeśli mineralny to może na początku postukać i stukanie powinno ustąpić po chwili (podobno związane to jest z jakością i gęstością oleju)
Natomiast jeśli stuka na zimnym silniku na oleju półsyntetycznym lub syntetycznym to chyba zaworki do regulacji i najprawdopodobniej sam będę musiał wykonać tą regulacje no chyba że wymiana oleju pomoże
Ważny też jest poziom oleju jeśli za niski będą stukały bo nie są samarowane tak jak powinny być. A chętenie dowiedział bym się o cenie regulacji i ewnetualnym koszcie podkłądek pod zaworki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204865 Wysłany: 04 Sty 2009, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Nom podobno regulacja zaworów w tym silniczku nie jest wcale taka łatwa :(

Ale ciekawi mnie jedno, mianowicie dlaczgo zaworki w 1,2 8v wymagają regulacji zwykle juz po ok.50tys skoro w silniczku tym stosuje się stosunkowo trwałe płytki ceramiczne ???
Dla przykładu w peugeocie 106 mojego taty (bez gazu) przy 106 tys. minimalnej regulacji wymagał jedynie zawór wydechowy 3 cylindra i nic przed regulacja nie stukotało nawet przy -20C !!!
A przeciez w tym silniczku niema "trwałych" płytek :E

Czyli reasumując ile kosztowałaby kompleksowa regulacja z robocizną ???

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204868 Wysłany: 04 Sty 2009, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
lioton napisał(a):
Nom podobno regulacja zaworów w tym silniczku nie jest wcale taka łatwa Sad

niby dlaczego..... tam sa tylko plytki,ktorymi reguluje sie luz ...

lioton napisał(a):
Dla przykładu w peugeocie 106 mojego taty (bez gazu) przy 106 tys. minimalnej regulacji wymagał jedynie zawór wydechowy 3 cylindra i nic przed regulacja nie stukotało nawet przy -20C !!!


dla przykladu .. u mnie w P1 1.1 po 115tys nawet przy takim mrozie jak mowisz ... bez zadnej regulacji bo wszystko jest ok nic nie stuka :>

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204881 Wysłany: 04 Sty 2009, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Thomas napisał(a):
niby dlaczego..... tam sa tylko plytki,ktorymi reguluje sie luz ...


Ale trzeba tą płytke jakos wyjąć pomijając juz to trzba sie do niej dostać.
W dodatku są one podobno osadozne na kleju więc trzeba je odkleić i umiejętnie przykleić nową ( żeby nie rąbnąć zbyt dużo kleju :> ).

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204890 Wysłany: 04 Sty 2009, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Cytuj:
W dodatku są one podobno osadozne na kleju więc trzeba je odkleić i umiejętnie przykleić nową ( żeby nie rąbnąć zbyt dużo kleju Smile ).

na jakim kleju ??!!
ipIV wymienial ... jakos nie mial zadnych problemow ...
poza tym zeby sie do nich dostac najprosciej wyjac walek rozrzadu ale mozna tez odpowiednio docisnac i wyjac bez wyjmowania walka ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204909 Wysłany: 04 Sty 2009, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Wg książki brzmi banalnie... Teraz największym problemem to ciepły kont żeby to zrobić...
Image

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223709 Wysłany: 28 Lut 2009, 17:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 5
Mam problem posiadam Kropka w diesel-u 1.9
gdy auto stoi klekot jest nieznośny po prostu nie da się wytrzymać... kierownica cala się trzęsie.
Podczas jazdy ok 2000 obrotów dźwięk silnika jest nie możliwy a gdzie tam np. 6000 obrotów.
Kiedy podnoszę maskę idzie ogłuchnąć, do kumpla trzeba wrzeszczeć (dosłownie) żeby z nim pogadać.
Nie potrafię rozwikłać przyczyny tych klekotów i dźwięku tego silnika.
Czy po wymianie świeć (gdyż chyba jest taka przyczyna bo po silnych mrozach nie zapala na 1 raz zaświeca się czerwony silnik dopiero kiedy troszeczkę podgrzeje silnik i gaszę auto przy ponownym zapaleniu lampka czerwona znika) silnik się chodź troszeczkę uciszy ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223715 Wysłany: 28 Lut 2009, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
stracił moc?Chesuaf


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223716 Wysłany: 28 Lut 2009, 17:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 5
TrAcer90 napisał(a):
stracił moc?Chesuaf

czy moc stracił ... hmm raczej nie nie odczułem takiej różnicy.

Dodam jeszcze ze podczas gaszenia silnika narywa całą budą ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223841 Wysłany: 28 Lut 2009, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: walbrzych
Rejestracja: 18 Lut 2009,
Posty: 26
moze poduszki masz urwane?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224063 Wysłany: 01 Mar 2009, 18:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 5
anker napisał(a):
moze poduszki masz urwane?

Poduszki tłumaczą trzęsącą sie kierownice byc moze i budą ale co z tym silnikiem ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224071 Wysłany: 01 Mar 2009, 18:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: walbrzych
Rejestracja: 18 Lut 2009,
Posty: 26
moze wydech masz urwany?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245378 Wysłany: 24 Kwi 2009, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: 126
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 17 Kwi 2009,
Posty: 10
Fati75: W Punto II 1.2 8v na zimnym silniku może to być spowodowane złym spasowaniem tłoków (wada fabryczna). Jak silnik się rozgrzeje to klekot ustaje? Jeśli tak to pomóc może jedynie wymiana tłoków, jest to jednak droga impreza. Jednak nienaprawianie tego nie powinno prowadzić to przykrych następstw, no oprócz tego klekotania.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO