|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#200078 Wysłany:
17 Gru 2008, 18:47; Temat postu: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Materiały:
Olej - (mk2 1.2 8V - pojemność układu z filtrem 2,8l, inne punta inne wartości) zalecam wymianę co 10, max 15 tys km lub co 1 rok - jaki kupić olej - są inne wątki na ten temat.
Filtr oleju (PII 1,2 8V)
oznaczenia filtrona: OP 537/1 lub 545/nie pamiętam  ale chyba 545/2
537 jest grubszy i krótszy, a 545 cieńszy i dłuższy. Przed zakupem najlepiej się upewnić jaki mamy wkręcony, bo montowano te 2 typy do tych silników.
Przy okazji filtr powietrza. Zalecam wymianę co 10 max 15 kkm, dlaczego? - to wyjaśnię poniżej.
Sprzęt:
Klucz do filtra oleju: 5-15zł na stacji benzynowej.
Imbus 12 lub płaska/oczkowa 13 jeśli ktoś ma wsadzony zamiennik miski olejowej - 2 złote w narzędziowym, ja mam taką imbusową nasadkę do grzechotki
Szmatka, wiaderko.
------------------------------------
Mała uwaga: silnik ma być ciepły  tzn przynajmniej 20min jazdy i wskazówka w połowie skali.
1. Znajdujemy jakiś kanał w okolicy
Jak nie potrafimy sami wjechać, to prosimy kogoś do pomocy, bo się jeszcze skończy u blacharza a wcześniej będzie akcja z dźwigiem
2. Wypełniamy starannie karteczkę dołączoną do oleju
... i wieszamy gdzieś pod maską
zamykamy maskę, jedziemy, za 20kkm wymiana karteczki na nową
To wszystko  Skończone
3. Lokalizujemy filtr oleju i korek spustowy z miski olejowej.
Jeśli nie wiesz gdzie co jest na foto powyżej, to lepiej daruj sobie i jedź do mechanika, bo skończy się dobrym naoliwieniem twarzy...
4. Wyciągamy bagnet, lub odkręcamy/wyciągamy korek oleju.
(18kkm bez żadnych dolewek  )
5. Odkręcamy korek spustowy i podstawiamy wiaderko
... resztę załatwi grawitacja
6. Sprawdzamy czy na pewno kupiliśmy dobry filtr oleju.
7. Zakładamy i zaciskamy na filtrze klucz i luzujemy
... podstawiamy wiaderko pod filtr i ręką wykręcamy do końca
Stary vs. nowy:
8. Moczymy palec w wiaderku ze starym olejem i zwilżamy uszczelkę nowego filtra:
9. Wkręcamy mocno ręką filtr na swoje miejsce, jako iż pewnie ręce mamy tłuste i nie potrafimy go mocno dokręcić to delikatnie dociągamy kluczem:
10.
Wymieniamy filtr powietrza.... (13 śrubek puszki), zdejmujemy pokrywę...
Proszę zauważyć jak zasyfiony jest filtr po 18kkm, a jakby wyglądał po "książkowych" 40kkm  Ten po 18kkm od jakiś 8kkm prosi się o wymianę...
Wsadzamy nowy
skręcamy puszkę zaczynając od środkowych śrub, a reszta na krzyż.
11. Tyle ile miało wylecieć z miski olejowej już pewnie wyleciało i zakręcamy korek, ale znowu bez przesady (22-25Nm) czyli no nie za mocno nie za słabo
12. Dla tych, którzy mają niepewną rękę polecam zrobić coś takiego:
13. Wlewamy śmiało 2l oleju, później kontrolujemy stan bagnetem...
Jak będzie ponad 2/3 skali, zakręcamy korek, wsadzamy bagnet, odpalamy aby filtr oleju się wypełnił (lampka braku ciśnienia oleju może się dłużej poświecić niż zwykle...) po chwili gasimy, czekamy 5min i dolewamy do przynajmniej 3/4 skali lub na max. 3/4 skali to myślę, że optymalnie
14. Stary olej wlewamy do butelki i do utylizacji
Tyle, pozdrawiam 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 08 Sie 2010, 16:16, edytowano w sumie 6 razy
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#200115 Wysłany:
17 Gru 2008, 21:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ile dokladnie litrow wlales?
zastanawiam sie czy kupic 4l czy moze taniej wyjdzie 1l * x...
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#200131 Wysłany:
17 Gru 2008, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): zastanawiam sie czy kupic 4l czy moze taniej wyjdzie 1l * x...
2,8 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#200302 Wysłany:
18 Gru 2008, 18:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
thomas,leon |
#200305 Wysłany:
18 Gru 2008, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 23 Maj 2008, Posty: 154
|
A co powiecie o sugestii z kilku źródeł ( mechanicy oraz specjalista z firmy castrol )względem wymiany full syntetyku na półsyntetyk w przypadku gdy jest zamontowany gaz ( przy przebiegu poniżej 50 tyś) w moim kropku [ Dodano: 18 Gru 2008 19:46 ]ipIV napisał(a): Znajdujemy jakiś kanał w okolicy , niech zgadnę kanał jest na Orzxegowie ???
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#200381 Wysłany:
18 Gru 2008, 23:13; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
thomas,leon napisał(a): , niech zgadnę kanał jest na Orzxegowie ???
Tak
na nim 2x olej zmieniłem, przegub wymieniłem i wahacz 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#397568 Wysłany:
20 Wrz 2010, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
student69 |
#480350 Wysłany:
08 Cze 2011, 11:01; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 17 Kwi 2011, Posty: 2
|
Super Pomoc. Bardzo fajna pomoc!!!
|
|
Góra |
|
 |
Maciej80 |
#533251 Wysłany:
30 Gru 2011, 00:46; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 30 Gru 2011, Posty: 49
|
Informacja dla tych, którzy nie posiadają klucza do filtra oleju. Standardowo wbijam śrubokręt w obudowę filtra (aż dojdzie do twardszego rdzenia), bez wysiłku odkręcam filtr. Manual pierwsza klasa, widzę, że lubisz "grzebać przy makaroniarzu". 
|
|
Góra |
|
 |
Tomek040982 |
#533267 Wysłany:
30 Gru 2011, 01:38; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
ipIV napisał(a): Mała uwaga: silnik ma być ciepły tzn przynajmniej 20min jazdy i wskazówka w połowie skali. A po co ma być ciepły? ja zawsze robię na zimny , fakt mam garaż , własne podwórko wiec nic mnie nie pogania. Wieczorem do garażu wjeżdżam tak żeby rano był kropek gotowy do wymiany. Rano robię tak jak opisałeś, odkręcam śrubę w misce , odkręcam filtr stary oraz korek wlewu. Następnie idę do domciu, ewentualnie zajmuje się czymś innym, po godzinie czy jak mi się przypomni wracam do auta, olej już nie leci, zakręcam śrubę , wkręcam nowy filtr oczywiście z posmarowana uszczelka i wlewam nowy olej.
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#533277 Wysłany:
30 Gru 2011, 08:37; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Tomek040982 napisał(a): A po co ma być ciepły po to żeby wiecej oleju wyciekło.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Tomek040982 |
#533323 Wysłany:
30 Gru 2011, 11:09; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
No nie wiem czy więcej oleju zejdzie. Przecież olej osadza się wszędzie zanim spłynie to troszkę czasu minie. Według mnie to akurat temperatura silnika nie ma znaczenia na zimnym silniku też zleci w całości, oczywiście nie mówię o ekstremalnych warunkach gdzie by było np: -25 stopni i olej zapewne lekko by zgęstniał ja zawsze olej wymieniam jesienią.
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#533329 Wysłany:
30 Gru 2011, 11:48; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
rozgrzany jest rzadki a zimny gęsty więc ma to spore znaczenie 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#533331 Wysłany:
30 Gru 2011, 12:01; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
wojtass18 napisał(a): rozgrzany jest rzadki a zimny gęsty więc ma to spore znaczenie Dokładnie. Olej nigdy nie spłynie w 100% ale zagrzany (chociaż wg mnie wcale nie musi być do połowy skali, po prostu trochę zagrzać) spłynie szybciej i w większej ilości.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Tomek040982 |
#533342 Wysłany:
30 Gru 2011, 13:52; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
Być może ale według mnie tak jak ja to robię przez noc na pewno zleci do miski , a niej w ciągu ponad godziny bez problemu.
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#533343 Wysłany:
30 Gru 2011, 13:58; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
wilku |
#533351 Wysłany:
30 Gru 2011, 14:17; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice-Wesoła:) Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 861
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#533356 Wysłany:
30 Gru 2011, 14:42; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
wilku, pisałem o wlewaniu, nie o spuszczaniu [ Dodano: 30 Gru 2011 14:42 ]Najlepiej spuszczać na ciepłym a wlewać jak nieco przestygnie, chociaż jak nie jest gorący to nic się stać nie powinno. Ale do mocno rozgrzanego silnika bym świeżego zimnego leju nie lał mimo wszystko.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
wilku |
#533360 Wysłany:
30 Gru 2011, 14:54; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice-Wesoła:) Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 861
|
Logiczne;) mnie tez chodzilo o cieply nie goracy silnik:) Pozdro:)
_________________ Alfa Romeo 33 QV 1.7 4x4 Cuore Sportivo<3 Warsztat Mechaniki Pojazdowej Mysłowice-Krasowy, Plebiscytowa 70 Dla Forumowiczów zniżka
|
|
Góra |
|
 |
Tomek040982 |
#533456 Wysłany:
30 Gru 2011, 20:06; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
STax, Ja jak wymieniam olej zawsze sobie tak czas organizuje że nie śpieszy mi się . Po za tym nie wierzę że w te 3 minuty zejdzie ci więcej oleju.
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#533466 Wysłany:
30 Gru 2011, 20:18; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
ja tam nie wiem po co ta jałowa dyskusja, niech każdy robi jak mu się podoba, ja uważam że powinno się rozgrzać, na zimnym nigdy tak nie ścieknie jak przy rozgrzanym.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#533474 Wysłany:
30 Gru 2011, 20:42; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Tomek040982 napisał(a): Po za tym nie wierzę że w te 3 minuty zejdzie ci więcej oleju. Jak olej jest rzadki (czyli w miarę ciepły) to leci praktycznie jak woda.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Tomek040982 |
#533486 Wysłany:
30 Gru 2011, 21:21; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
wojtass18, Twoje zdanie. Ale fakt każdy niech robi jak uważa . Ja po swojemu , Ty też po swojemy tak samo STax,
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#533589 Wysłany:
31 Gru 2011, 11:18; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
Tomek040982, zlej sobie śmietanę z kubka i zlej jogurt do picia .... jest różnica ? jest ... poza tym jak jest zimny olej to mimo wszystko choćby nie wiem jak długo leciał nie zleci go nigdy tyle co gorącego z prostej przyczyny jest bardziej gęsty,lepki i co za tym idzie z kanalików nie zleci ... w porównaniu do gorącego ... po co mieszać stary olej ze świeżym i psuć jego walory .. bez sensu .. no ,ale skoro wiesz lepiej to rób jak uważasz jak nie uważasz jak robisz .... [ Dodano: 31 Gru 2011 10:18 ]btw. widzę,że masz diesla .. teraz jest zima ... niech będzie minus 40 i zobaczymy co wtedy lepszy będzie gęstszy czy rzadki olej napędowy ... w końcu to żadna różnica ... [ Dodano: 31 Gru 2011 10:18 ]Adas napisał(a): Dziwna firma tego filterka, fluxar ?:)
nie kojarzę też  filtru Purflux są w miarę 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#533594 Wysłany:
31 Gru 2011, 11:34; Temat postu: Re: Wymiana oleju na przykładzie Punto II 1.2 8V. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|