You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #203042 Wysłany: 29 Gru 2008, 20:44; 
 Temat postu: akumulator
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
jaki akumulator do punto 1,9jtd mam 52ah i słabo kręci a miejsca tam jest strasznie mało.jaki powinien by orginalny??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #203043 Wysłany: 29 Gru 2008, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
makin25 napisał(a):
mam 52ah i słabo kręci

moze wystarczy podladowac??

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #203044 Wysłany: 29 Gru 2008, 20:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
W zależności od wersji jedni stosują 65Ah drudzy 75Ah

_________________
MOJA KROPA :)
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203106 Wysłany: 29 Gru 2008, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
ładowanie jest dobre 14v.a wersja autka to jest full elektryka szyby,lusterka ,szyby itp.a co z miejscem bo tam jest strasznie mało czy tako 60ah tam sie zmieści??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203136 Wysłany: 30 Gru 2008, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
60Ah, 65Ah, 70Ah zdecydowanie za dużo, 52Ah jest prawidłowo. Producent zaleca 40Ah dla aut bez klimy, 50Ah dla auta z klimatyzacją.
Dodatkowo w wyszukiwarce Bosha wyskakuje rowniez 52Ah http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.asp

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203179 Wysłany: 30 Gru 2008, 08:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
w wyszukiwarce wyskakuje 60 ah i 63 ah.
do disla 40 ah to zamało


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203253 Wysłany: 30 Gru 2008, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Wyskakuje dla 1.9 jtd 60Ah i 63Ah w rozmiarze 242x175x190 (D×S×W), dośc duzy akumulator, a w punto jest mało miejsca na akumulator. Dla 1.9 jtd w wersji van jest podane 52Ah i 54Ah, rozmiar 207x175x190 (D×S×W).
Fiat w instrukcji, ksiązce sam naprawiam nie dzieli na benzyna, diesel, tylko podaje 40Ah dla aut bez klimy, 50Ah dla auta z klimatyzacją. Takie parametry z kosmosu się nie biorą, więc muszą być wystarczające. Masz auto w lepszej wersji wyposażenia to akumulator 52Ah powinien spelniać swoją role. Być może akumulator jest juz po prostu wyeksploatowany lub też następuje dodatkowy pobór pradu, który powoduje na dłuższym postoju częściowe rozładowanie akumulatora i poźniejsze problemy z rozruchem. Dodam jeszcze jedno. Otóz większy akumulator niż zleca producent to nie jest dobre rozwiązanie z prostego powodu, bo taki akumulator będzie niedoładowany, szybciej ulegnie zasiarczeniu i szybciej będzie nadawał sie do wymiany. Dodatkowo w przypadku mocnego rozładowania akumulatora alternator musi dać znacznie większy prąd, a to może skończyć się usterką alternatora, ponieważ nie jest on przystosowany do tak dużych obciążeń.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203499 Wysłany: 31 Gru 2008, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Lip 2008,
Posty: 44
Witam
Mam również JTD i też mi jakby słabiej kręcił przy -5st C, postanowiłem podładować małym prądem
Teraz jest lux


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203504 Wysłany: 31 Gru 2008, 11:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
@charlie 75Ah to nie za dużo, alternator naładuje. Ja jeżdżę ostatnio praktycznie tylko po mieście, mam 63Ah i ani razu go nie doładowywałem, napięcie spoczynkowe jest zawsze ok ~12.7-12.8V. No chyba, że ktoś ma uszkodzony alternator / regulator napięcia lub duży upływ prądu na postoju to wtedy rzeczywiście po pewnym szybszym czasie akumulator straci swoją sprawność. Dzisiaj miałem -8st. autko stało 2 dni i zapaliło od strzału.

Po wymianie końcówek wtryskiwaczy nawet się nie trząsł silnik jak poprzedniej zimy. A akumulator mam 242x175x190 i spokojnie się mieści.
Image

Można było by wstawić większy akumulator 278mm ale trzeba by było o 4cm przesunąć do tyłu koszyk. A to trzeba było by już wiercić otwory.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #205378 Wysłany: 07 Sty 2009, 07:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Lip 2008,
Posty: 44
Witam
Jak wcześniej pisałem podładowałem akumulator i palił bez problemu do -5st C
Dzisiaj jak tem. spadła poniżej -10stC nie chcę zapalić
Czy szukać winy w akumulatorze? czy w świecach? czy może gdzieś indziej??

[ Dodano: 07 Sty 2009 07:31 ]
Ładowałem całą noc akumulator, dzisiaj rano -20st C
Po kilku próbach w końcu odpalił ale......
świeci mi się teraz cały czas kontrolka czerwona "uszkodzenie systemu wtryskowego"
Co jest grane? czy to wcześniejsze kręcenie uszkodziło wtryski??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206795 Wysłany: 10 Sty 2009, 13:28; 
 Temat postu:
moze tutaj znajdziesz odpowiedz

topic12984.html

co do aku to mam tez 1.9jtd i mam akumulator 44Ah - tak go kupilem i tak jezdze ale fakt ze do -10st mi palil a padl przy -15st
okazało się że nie było za dużo elektrolitu w akumulatorze stad problem z rozruchem
dolałem wody i podładowałem i dzisiaj odpaliłem - zobacze jak bedzie sie sprawował tylko nie wiem czy przy dolaniu dużej ilości wody destylowanej bedzie on "trzymał" prad prawidłowo (rozrzedzony elektrolit)
do nastepnej zimy chcialbym przezyc na tym aku bo wiecie jak jest - kryzys :P


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO